منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564

نگهداری از پوست چرب

آنچه در این مطلب میخوانید

چربی تولید شده توسط بدن به سالم نگه داشتن پوست کمک می‌کند، اما ممکن است میزان آن بیش از حد باشد. چربی اضافه می‌تواند منجر به بروز لکه‌های پوستی و آکنه شود. برای پوست‌های چرب، مراقبت از پوست مانند یک مبارزه دائم بوسیله کاغذهای جذب کننده چربی و پودر صورت (و هر چیزی که پوشاننده درخشندگی پوست است)، می‌باشد. اما پوست در واقع دشمن شما نمی‌باشد و مراقبت از آن همواره نباید بصورت مقابله‌ای باشد. با پیروی از چند نکته جهت مراقبت از پوست، می‌توان به شکلی از منافذ درخشنده پوست نگهداری کرد که با طبیعت پوست سازگار باشد.

صفحه اینستاگرام کلینیک صدف

علائم پوست چرب

مشخصه‌ی پوست چرب وجود منافذ بزرگ و پوستی درخشنده و ضخیم می‌باشد. در این وضعیت روغن بیش از حد تولید شده و بنابراین مشکل آبرسانی به پوست نیست بلکه معمولاً بروز دانه‌های سرسیاه و جوش دردسرساز هستند. افراد مبتلا به پوست چرب برای کاهش میزان درخشش پوست خود در طول روز مشکل دارند و معمولاً احساس می‌کنند که باید صورت خود را بطور مکرر بشویند. پوست چرب می‌تواند در اثر تغییرات هورمونی، لوازم آرایشی، ژنتیک، رژیم غذایی یا مصرف برخی داروها ایجاد شود. یکی از مزایای این نوع پوست این است که به دلیل وجود رطوبت اضافه و در نتیجه آبرسانی مناسب به پوست و بروز چین و چروک و اثرات پیری روی آن مشاهده می‌شود.

نگهداری از پوست چرب

درمان پوست چرب با لیزر

لیزر آی پی ال یک درمان نوین برای بهبود وضعیت پوست و درمان چربی پوست است. این درمان برای بیمارانی انجام می‌شود که درمان‌های متداول جوش، درمان‌های موضعی، کرم‌ها، قرص‌ها و غیره تاثیری نداشته‌اند و به دنبال راه حلی برای مشکل چرب بودن پوست خود و جوش‌های صورتشان می‌باشند. درمان با لیزر تنها برای پوست‌های روشن و غیر برنزه مناسب است. متخصص پوست کلینیک صدف در ابتدا پوست بیمار را به دقت پاک می‌کند. ژلی مشابه با آنچه که در سونوگرافی استفاده می‌شود، بر روی کل صورت پخش می‌گردد. این ژل برای محافظت از سطح پوست و تضمین انتقال طول موج‌های لیزر به پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد.

طول موج اولیه بر روی لایه‌ی سطحی اپیدرم تاثیر می‌گذارد. عملکرد آن به دو صورت است: باکتری‌هایی که تا حدی مسئول بروز آکنه هستند را می‌کشد و عروق خونی که تغذیه کننده غدد زیر پوستی می‌باشند را از بین می‌برد. طول موج دوم بر روی لایه‌های عمیق‌تر اثر می‌گذارد و موجب تحریک سلول‌های فیبروپلاست که امکان تولید کلاژن را فراهم می‌کنند، می‌گردد. مدت زمان یک تابش به صورت میلی ثانیه اندازه گرفته می‌شود اما با وجود اینکه سریع است، بدون درد نمی‌باشد. نتایج حاصل از این روش لیزری همیشگی نخواهد بود و برای حفظ نتایج نیاز به جلسات اضافه می‌باشد.

نگهداری از پوست چرب

محصولاتی که نقش خشک کنندگی پوست را دارند ممکن است موجب احساس خوبی شوند اما معمولاً با وادار کردن پوست به تولید روغن بیشتر در نهایت وضعیت را بدتر می‌کنند. اولین مرحله در نگهداری از پوست چرب بررسی دقیق روند فعلی مراقبت از پوست می‌باشد. رژیم مراقبت از پوست برای کنترل چربی پوست باید برنامه‌ای ساده اما موثر باشد. شما باید از برنامه‌ای پیروی کنید که شامل پاکسازی پوست ، لایه برداری پوست ، شاداب‌ سازی و آبرسانی پوست باشد. این امر منجر به تولید چربی کمتر، منافذ کوچک‌تر و بروز کمتر جوش می‌ گردد و به درمان پوست چرب کمک می‌ کند .

برای مطالعه بیشتر بخوانید : عوارض پوست چرب

پاکسازی

دو بار در روز از یک پاک کننده ملایم صورت استفاده کنید. متخصصین پوست عقیده دارند که پاک کردن پوست بهترین راه برای کاهش روغن می‌باشد. مطمئن شوید که پاک کننده مورد استفاده غیر قلیایی باشد (یعنی از صابون‌هایی به شکل قالب استفاده نکنید). در اینجا هدف پاک کردن پوست بدون تحریک آن می‌باشد. محصولات فاقد عطر حاوی بنزوئیل پراکسید، اسید سالیسیلیک، اسید گلیکولیک یا اسید بتا هیدروکسی اغلب بهترین گزینه هستند. این محصولات تا حدودی اسیدی می‌باشند پس برای اطمینان از عدم واکنش منفی پوست به مقدار کمی از آنها استفاده کنید. صورت خود را با آب ولرم بشویید، آب داغ به راحتی موجب تحریک پوست می‌گردد.

شاداب کردن پوست

از یک تونر فاقد الکل مانند اسیدهای آلفا هیدروکسی استفاده کنید. یک تونر خوب با از بین بردن باقی‌مانده‌ی سلول‌های مرده پوست یا لوازم آرایشی که می‌توانند موجب مسدود شدن منافذ گردند، به بهبودی پوست کمک کرده، منافذ بزرگ را کوچک می‌کند و منجر به کاهش التهاب می‌گردد.

لایه برداری

لایه برداری یکی از مهم‌ترین مراحل مراقبت از پوست و درمان پوست‌های چرب است. پوست چرب دارای لایه‌ی ضخیمی از سلول‌های مرده‌ی بر روی سطح آن می‌باشد و پوشش منافذ نیز ضخیم شده‌اند. لایه‌برداری بهترین روش برای از بین بردن این لایه است که موجب کاهش منافذ مسدود و صاف‌تر شدن پوست می‌گردد. بهترین ماده لایه بردار برای پوست چرب اسید سالیسیلیک است؛ این اسید نه تنها سطح پوست بلکه داخل پوشش منافذ را نیز لایه‌برداری می‌کند و منجر به بهبود عملکرد منافذ و تسهیل جریان روغن به سطح پوست می‌شود. اسید سالیسیلیک دارای خصوصیات ضد التهابی است که به کاهش تولید روغن کمک می‌کند. علاوه براین، لایه‌بردار در حالت مطلوب حاوی هیدروکسیکینون است که در طول زمان به از بین رفتن علائم قرمز ناشی از لکه‌های پوستی می‌انجامد.

محافظت در برابر نور خوشید و آبرسانی

ممکن است عجیب به نظر برسد که باید پوستی که چرب است را مرطوب کرده و به آن آبرسانی کنید، اما در واقع این نوع پوست نیز نیاز به مرطوب شدن و محافظت در برابر نور خوشید دارد. اگر پوست در معرض اشعه‌های ماوراء بنفش خورشید قرار بگیرد، ممکن است وضعیت آن بدتر شده و تحریک شود و در نتیجه روغن بیشتری تولید کند. در حالت مطلوب باید با استفاده از یک مایع سبک، لوسیون، سرم یا ژل با حداقل SPF ۲۰ پوست خود را مرطوب کنید. حتی با وجود پوست چرب استفاده از کرم ضد آفتاب برای پیشگیری از چین و چروک و کاهش لکه‌های قرمز ضروری است. اگر به دلیل اینکه کرم‌های ضد آفتابی که استفاده می‌کنید بیش از حد چرب یا غلیظ هستند از آنها استفاده نمی‌کنید، گزینه‌های دیگری نیز موجود می‌باشند.

جذب روغن اضافه

با کنترل کردن و از بین بردن چربی پوست خود، احتمالاً نیاز به استفاده از محصولاتی برای جذب روغن به صورت هفتگی، دو بار در هفته و یا حتی روزانه خواهید داشت. برای بسیاری از افراد استفاده از کاغذهای جذب کننده چربی موثر می‌باشد. این روش، راه حلی سریع و موثر را برای جذب روغن اضافه فراهم می‌کند. هر چند موجب کاهش تولید روغن پوست نمی‌گردد بنابراین برای دستیابی به بهترین نتایج این درمان باید همراه با یک رژیم پاکسازی انجام شود. در هنگام استفاده از کاغذهای جذب کننده از مالیدن پوست خود با فشار پرهیز کنید و به آرامی آنها را بر روی پوست خود قرار داده و به مدت ۱۰ ثانیه یا بیشتر نگه دارید. ساییدن کاغذ بر روی پوست موجب تحریک آن می‌شود.

آرایش

مواد آرایشی باید بدون روغن باشند. در طول روز از پودرهای آرایشی معدنی استفاده نمایید و از کرم‌های غلیظ که می‌توانند موجب مسدود شدن منافذ پوستی شوند پرهیز کنید. در شرایط مطلوب بهتر است که پس از استفاده از کاغذهای جذب کننده چربی، از یک لایه مواد آرایشی بصورت پودر استفاده شود. بطور کلی تمیز کردن پوست چرب در صورت پیروی از یک برنامه‌ی ساده و پرهیز از عواملی که می‌توانند موجب تحریک بیشتر پوست و افزایش تولید روغن شوند، بسیار راحت خواهد بود.

در کلینیک تخصصی پوست و زیبایی صدف اصفهان از بروزترین دستگاه‌های لیزر برای پاک کردن تاتو شما استفاده می‌ شود.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :سارا رضایی [ 1402-11-19 ]
پوست صورت من چربه و صبح ها خیلی چرب و بی حس می سه و مجبورم هرصبح با صابون بشورمش چون اگه با صابون نشورم صورتم چرب و کدر و چروک به نظر می رسه و هم حس خواب آلودگی دارم ولی بعدش بهش روغن نارگیل می زنم و با آب خالی چربی صورتم از بین نمی ره اگه صورت چرب رو بعد خواب نشویم لک میاره ؟

کریمیان [ 1402-06-25 ]
راستش من پوستم خیلی خشکه تا میخوام یه کم به پوستم برسم و مرطوبش کنم فوری جوش میزنه خسته شدم به خدا

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تزریق چربی به دستتزریق چربی به دست

با افزایش سن، تغییرات مرتبط با روند پیری، ازجمله لکه‌ های پوستی، از دست رفتن حجم و نازک شدن پوست در دست‌ ها پدیدار می‌ گردد، جوانسازی دست با تزریق چرب ... ادامه مطلب

ملانوما، خطرناک ترین نوع سرطان پوست را بهتر بشناسیدملانوما، خطرناک ترین نوع سرطان پوست را بهتر بشناسید

خال سرطانی یا ملانوما (melanoma) یکی از تومورهای بدخیم پوستی است که در اثر تغییر در ملانوسیت‌ ها ( سلول‌ های رنگدانه‌ای پوست) ایجاد می‌ شود . ... ادامه مطلب

لوپوس چیست و چه علایمی دارد؟لوپوس چیست و چه علایمی دارد؟

از بیماری‌های اتوایمیون ، لوپوس نام دارد که باعث درگیر شدن اندامهای مختلف بدن مانند ملتحمه‌ ، پوست‌ ، مفاصل‌ ، مغز‌، ریه‌، قلب و رگ‌ های بدن می‌ شود ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین