منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564

مقابله با علائم پیری

آنچه در این مطلب میخوانید

پیری با چه علائمی روی پوست ما خود را نشان می‌دهد؟ چگونه می‌توانیم مانع بروز آن شویم بهترین روش‌هایی که برای مقابله با علائم پیری باید در نظر بگیریم کدامند؟
وقتی صحبت از مبارزه با نشانه‌های پیری می‌شود، بجز روش‌های معدودی که باعث می‌شوند احساس و ظاهر بهتری داشته باشیم، بعضی تغییرات در شیوه‌ی زندگی نیز می‌توانند بسیار مفید واقع شوند. در پست امروز، ما لیستی از روش‌های اثبات شده علمی برای ایجاد یک شیوه زندگی ضد پیری را بیان می‌ کنیم:

درمان علائم پیری

۸ ساعت خواب

قدرت خواب را دست کم نگیرید. بدن برای ترمیم خودش به زمان نیاز دارد و اینکار را هم در هنگام خواب انجام می‌دهد. مطالعات متعددی نشان داده‌اند که خواب ناکافی منجر به مشکلات شناخته شده‌ای می‌شود. همچنین خواب ناکافی می‌تواند باعث شود که پوست، سریع‌تر پیر شود. محققان می‌گویند افرادی که دچار محرومیت از خواب هستند، نسبت به آنهایی که خواب کافی دارند، دارای چین و چروک‌ پوست بیشتری هستند. همچنین افرادی که خواب شبانه خوبی ندارند، بیشتر در معرض ابتلا به هیپرپیگمانتاسیون، پوست لکه‌دار و آویزان هستند.

به‌علاوه آنهایی که خواب کافی دارند، می‌توانند از آسیب‌های ناشی از عوامل استرس‌زای پوست، از جمله آسیب نور خورشید و سموم محیط زیست سریع‌ تر بهبود یابند. کارشناسان سلامتی می‌گویند که یک فرد هر شب باید حداقل هفت ساعت و نیم بخوابد.

ورزش منظم

مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۴ نشان داد که بین فعالیت فیزیکی و پیری، رابطه‌ی محکمی وجود دارد. همان مطالعه، ورزش را بعنوان بهترین راه برای پیشگیری از علائم پیری معرفی کرد.
ورزش به افزایش توده استخوانی کمک می‌کند، مفاصل را قوی کرده و قلب را سالم نگه می‌دارد. هنگامی که از نظر فیزیکی متناسب باشید، تحرک بیشتری خواهید داشت. دردها و تیر کشیدن‌های معمول که با بالا رفتن سن بوجود می‌ آیند را تجربه نخواهید کرد. علاوه بر این، ورزش جریان خون به مغز را افزایش می‌دهد، و باعث ترشح سروتونین می‌شود، هورمونی که با افسردگی مقابله می‌کند.

رژیم غذایی سالم

چیزی که می‌خورید، بر سلامتتان تاثیر خواهد گذاشت و صادقانه بگوییم، سلامت خوب، یکی از مهم‌ترین عناصر یک زندگی جوان و طولانی است. خوردن میوه‌ها و سبزیجات با کیفیت بالا به شما کمک خواهد کرد که به یک زندگی طولانی و جوان دست یابید. آنها شامل سبزیجات سبز تیره، مواد غذایی زرد و نارنجی و همچنین انواع چای و پروتئین بدون چربی هستند.

تحقیقی نشان داده است میزان مرگ و میر در میان کسانی که هر روز چند فنجان چای می‌نوشند، تقریبا ۲۶ درصد کاهش می‌یابد. یک تحقیق دیگر نشان داد که خوردن غذاهای سرشار از اسیدهای چرب امگا3 نیز روند پیری را به تاخیر می‌اندازد. اسیدهای چرب امگا-۳ به حفظ تلومرهای بدن کمک می‌کنند. تلومرها در انتهای کروموزوم‌های بدن قرار دارند و با بالا رفتن سن، کوتاه می‌شوند. با حفظ تلومرهای بدن، خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن از جمله ناراحتی قلبی و سرطان کاهش می‌یابد.

آدرس اینستاگرام

دید مثبت

بله، داشتن دید مثبت به نفع بدن شماست. تحقیق جدیدی نشان می‌دهد افرادی که از نظر اجتماعی فعال هستند، آهسته‌تر از افرادی که فعال نیستند پیر می‌شوند. علاوه بر این، افرادی که با دیدی مثبت زندگی می‌کنند، بطور متوسط ۷.۵ سال طولانی تر از افراد منفی‌گرا عمر می‌کنند.
همچنین برخی از مطالعات نشان می‌دهد که مفهوم هدف و جهت در زندگی می‌تواند طول عمر فرد را طولانی کند و این مساله، شامل افراد از همه‌ی سنین می‌شود. پس شروع کنید، بیشتر لبخند بزنید، مهربان باشید و با مثبت بودن، کامیاب شوید. این کار از پیر شدن شما جلوگیری خواهد کرد.

کلینیک صدف یکی از مجهز‌ترین مراکز پوست و موی شهر اصفهان می‌باشد که با استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات درحوزه درمان اسکار پوست به شما عزیزان می‎‌باشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
قارچ پوستی چه تفاوتی با بیماری پیسی دارد؟قارچ پوستی چه تفاوتی با بیماری پیسی دارد؟

قارچ پوست یک عفونت بسیار مسری است که می‌ تواند با تماس فرد دیگری منتقل شود. درمان این بیماری بسیار مهم است زیرا بسیار واگیر دار است . ... ادامه مطلب

سوالات رایج تزریق ژلسوالات رایج تزریق ژل

در این مطلب سعی داریم پرسش و پاسخ تزریق ژل را با هم بررسی نماییم. برای افرادی که قصد دارند از ژل برای افزایش حجم و جوانسازی استفاده نمایند . ... ادامه مطلب

درمان زگیل تناسلی با لیزر ، بدون درد و خون ریزیدرمان زگیل تناسلی با لیزر ، بدون درد و خون ریزی

زگیل تناسلی که یکی از بیماری های آمیزشی شایع است، این بیماری به شدت مسری است و از طریق برقراری رابطه جنسی با فرد آلوده به راحتی منتقل می شود ... ادامه مطلب

کلینیک پوست صدف

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین