منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564

رفع غبغب

آنچه در این مطلب میخوانید

اگر به دنبال راهی برای درمان غبغب (با نتایج سریع، بدون درد و نیاز به بستری شدن در بیمارستان) هستید، بهتر است بدانید که نسبت به روش‌های قدیمی مانند ورزش کردن و رژیم گرفتن، راه‌های ساده‌تر و کاربردی‌تری نیز وجود دارند.

لیفت و رفع غبغب را می‌توان با استفاده از روش‌های بدون جراحی در کلینیک تخصصی صدف اصفهان انجام داد. شما می‌توانید برای آگاهی از روشهایی رفع غبغب و هزینه رفع غبغب، همچنین عوارض این عمل از طریق تماس با شماره‌تلفن 32240827 - 031 تماس حاصل فرمایید.

علت داشتن غبغب چیست؟

هرچند داشتن غبغب، بیشتر در بین افراد چاق شایع است، اما ممکن است افرادی که ورزش می‌کنند و بدن ورزیده‌ای دارند نیز به این مشکل دچار شوند. چرا؟ همه چیز به استخوان‌بندی شما، نقاطی که بدن شما در آن رسوبات چربی را ذخیره می‌کند و میزان شل شدگی و افتادگی پوست شما بستگی دارد.
همچنین همانطور که سن شما بالا می‌رود، به عنوان یکی از نشانه‌های پیری، پوست زیر چانه شل می‌شود وغبغب تشکیل می‌شود. همانطور که می‌دانید با بالا رفتن سن تغییرات زیادی در پوست ما ایجاد می‌شود و پوست خاصیت ارتجاعی خودش را از دست می‌ دهد. کاهش خاصیت ارتجاعی پوست موجب افتادگی و شل شدگی پوست می‌شود. بنابراین حتی در صورتی که وزن شما مناسب باشد نیز ممکن است بر اثر بالارفتن سن، علاوه بر چین و چروک‌ های صورت، به مشکلِ داشتن غبغب نیز بربخورید.

روش‌ های رفع غبغب

قطعا مانند تمامی مسائل مربوط به زیبایی، در مورد مشکل از بین بردن غبغب نیز لازم است روش‌های درمانی مناسب برای هر شخص به طور خاص ارزیابی شوند. یک جراح پلاستیک آموزش دیده و مجرب، بهترین شخصی است که می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند و پس از ارزیابی وضعیت شما بهترین راه حل را به شما پیشنهاد دهد. برای درمان و رفع غبغب راه‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه با آن آشنا می‌شویم.

رفع غبغب در اصفهان

لیپوساکشن

لیپوساکشن یکی ازراه‌های از بین بردن غبغب است. این روش به خاطر قابلیت‌های بالایی که در از بین بردن چربی‌ها و فرم دادن دوباره به بدن دارد، به عنوان یکی از راه حل‌های موثر برای درمان غبغب، شناخته می‌شود. در روش لیپوساکشن، کاری که انجام می‌شود این است که چربی که باعث پرشدن و شکل گیری غبغب شده است، برداشته می‌شود. برای برداشتن غبغب با ایجاد یک برش بسیار کوچک در زیر چانه، سر دستگاه لیپوساکشن وارد این ناحیه می‌شود و چربی‌های اضافی زیر فک را بیرون می‌ کشد و موجب فرم‌ دهی بهتر به خطوط فکی صورت بیمار می‌شود.

اولتراسوند (هایفوتراپی)

هایفو (HIFU) یا امواج متمرکز اولتراسوند با شدت بالا، یکی از بهترین و ایمن‌ترین راه‌های برداشتن غبغب برای تمامی افراد می‌باشد. مقرون به صرفه بودن و نتایج موثر این تکنولوژی موجب محبوبیت بالای آن در بین تمامی افرادی شده که به دنبال ظاهری جوان‌تر و شاداب‌تر هستند. این روش که در مطب یا کلینیک پزشک قابل انجام است، برای افرادی که پوست آنها تا حد متوسطی افتادگی دارد مناسب می‌باشد. یکی از روش‌های درمان با اولتراسوند،(هایفوتراپی) غبغب می‌باشد که روشی غیرجراحی و غیرتهاجمی است که ظرف یک دوره‌ی دو تا سه ماهه موجب رفع افتادگی پوست و تولید کلاژن در پوست می‌شود. هرچند روش هایفوتراپی نمی‌تواند به طور کامل جایگزین روش جراحی باشد اما این روش می‌تواند در موارد افتادگی خفیف پوست بسیار موثر و مفید باشد.

رادیوفرکوئنسی (REFIRME)

یکی دیگر از روش‌های غیر تهاجمی و غیرجراحی غبغب، روش ReFirme می‌باشد. بر اساس این حقیقت که گرما می‌تواند موجب فعل و انفعالاتی در پوست و بر طرف شدن افتادگی پوست شود، در این روش از امواج رادیوفرکوئنسی و انرژی نوری برای گرم کردن سلول‌های موجود در لایه‌ی درم در پوست استفاده می‌شود. این روش که کاملا بدون درد است، می‌تواند در بالا کشیدن پوست در ناحیه خطوط فک و رفع غبغب و ایجاد ظاهری جوان‌تر بسیار موثر باشد. معمولا برای رسیدن به بهترین نتایج، روش‌های رادیوفرکوئنسی، IPL و لایه‌برداری ملایم با لیزر با هم ترکیب می‌شوند و هم‌ زمان طی یک جلسه انجام می‌شوند.

جراحی

در افرادی که میزان افتادگی و شل شدگی پوست زیر چانه متوسط یا شدید باشد، ممکن است برای رسیدن به نتایج دلخواه و فرم دادن پوست ناحیه زیر چانه وخطوط فکی، نیاز به انجام جراحی غبغب باشد. گاهی اوقات شکل گیری غبغب به خاطر تحلیل رفتن ماهیچه‌های پلاتیسمای صورت است که باعث افتادگی پوست در ناحیه زیر چانه می‌شود. همچنین گاهی اوقات در زیر این عضلات لایه‌های چربی شکل می‌گیرد که باعث بزرگتر شدن غبغب می‌شود. برای رفع این مشکل جراحی پلاتیسماپلاستی انجام می‌شود که طی آن، لایه‌های چربی تشکیل شده در این نواحی برداشته می‌شوند، ماهیچه‌های پلاتیسما به یکدیگر متصل می‌شوند و توزیع پوست در ناحیه گردن اصلاح می‌شود.
در صورتی که علاوه بر پوست گردن، علاوه برجراحی غبغب تمامی پوست صورت نیز دچار شل شدگی و افتادگی شده باشد، جراحی لیفت صورت و گردن انجام می‌شود. با انجام جراحی لیفت کامل صورت و گردن، پزشک شما می‌تواند به طور همزمان ماهیچه‌های صورت و گردن را بالا بکشد.

تزریق داروهای حلال چربی

تزریق داروهای حل شونده در چربی در ناحیه‌ی غبغب یکی دیگر از روش‌هایی است که می‌تواند در رفع چربی‌های ناحیه غبغب موثر باشد. در حال حاضر ماده‌ی تزریقی با نام ATX-101 بدین منظور و به طور ویژه برای تزریق در ناحیه‌ی زیر چانه و غبغب تولید شده و در حال آزمایش است. انتظار می‌رود که در آینده نزدیک بتوان توسط این روش و با تزریق ماده‌ی حلال چربی در ناحیه زیر چانه، جربی‌های این ناحیه را از بین برد.

روش‌ های درمانی جایگزین

داشتن سبک زندگی سالم که شامل رعایت رژیم غذایی سالم برای پیشگیری از تشکیل لایه‌ های چربی اضافی در بدن می‌شود. رعایت رژیم غذایی قطعا می‌تواند احتمال شکل گیری غبغب را کاهش داده و در صورتی که غبغب دارید، اندازه‌ی آن را کاهش دهد.

آدرس اینستاکرام کلینیک صدف

ورزش

این مورد هم شامل ورزش‌های کلی برای کاهش وزن بدن و هم ورزش‌های مخصوص برای تقویت ماهیچه‌های ناحیه چانه می‌شود تا بتوانید از این طریق از دست غبغب خود خلاص شوید.

حفظ وضعیت صحیح بدن

قرار نگرفتن فک‌ها روی هم به صورت صحیح و یا شل گرفتن فک باعث می‌شود که عضلات چانه و فک و گردن ضعیف شوند. سعی کنید همیشه در حالتی صحیح بنشینید، کمر خود را صاف کنید، شانه‌هارا عقب نگه دارید، و سر خود را به شکل صحیح نگه دارید و عضلات خود را شل نگیرید تا بدین طریق از شکل گیری غبغب پیشگیری کنید.

درمان‌ های خانگی

روش‌های درمانی بسیار زیادی وجود دارند و زمان زیادی است که مردم از آنها استفاده می‌کنند و آنها را برای رفع غبغب توصیه می‌کنند، به طور مثال: جویدن آدامس بدون قند یا استفاده از سفیده ی تخم مرغ.

در کلینیک تخصصی پوست و زیبایی صدف اصفهان از به روزترین روش‌ های مراقبت و درمان پوست همراه با پیشرفته ترین دستگاه‌ های تخصصی لیزر و جوانسازی پوست برای فرایند درمانی شما استفاده می‌ شود.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :شهناز مهابادی [ 1402-07-05 ]
سلام من برای رفع غبغم از دو روش اندولیفت و هایفو تراپی استفاده کردم ولی اندولیفت خیلی خیلی عالیه

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
انواع اسکارانواع اسکار

در مواردی جای جوش بعد از بهبودی‌ ، که یکی از انواع اسکار می‌ باشد، باقی می‌ مانند.به منظور برطرف سازی اسکارها از تکنیک‌های متفاوتی‌ بهره گرفته می شود ... ادامه مطلب

نحوه عملکرد لیزر موهای زائدنحوه عملکرد لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد به یکی از پرطرفدارترین روش‌های رفع موهای ناخواسته بدن تبدیل شده است در سال‌های اخیر تقاضا براى لیزر موهای زائد افزايش زیادی داشته است ... ادامه مطلب

علت و درمان درد ریشه موعلت و درمان درد ریشه مو

برای هر شخصی ممکن است درد ریشه مو اتفاق افتاده باشد. این درد تنها در اطراف فولیکول مو ایجاد میگردد که ربطی به تار مو ندارد. عوامل مختلفی در ایجاد درد ریشه مو دخیل هستند. ... ادامه مطلب

کلینیک پوست صدف

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین