منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق ژل / تفاوت تزریق ژل و چربی

تفاوت تزریق ژل و چربی

نکته بسیار مهم اینجاست که تزریق چربی نیاز به تخصص بیشتری دارد و دوران نقاهت طولانی‌ تری را نیز داراست، اما با توجه به نتایج ماندگارتر آن قابل توجیه است. متخصصین کلینیک صدف برای رفع چروک‌ دورچشم و صاف کردن محل تلاقی گونه‌ها و پلک، تزریق هیالورونیک اسید را ترجیح می‌دهند. اگر ژل با دقت و اندازه مناسب تزریق گردد، هیچ برآمدگی یا توده‌ای ایجاد نخواهد شد. برای جوانسازی لبه‌های عمودی ستون‌های فیلتروم لب بالا، قوس کوسپید (قوسی که در قسمت میانی لب فوقانی روی دندان‌های نیش قرار دارد) و انحناء زیبای لب تزریق ژل انتخاب بهتری است، چون ماده پر کننده ثبات بیشتری دارد و شکل بهتری را می‌دهد؛

در صورتی که‌ در تزریق چربی ماده تزریق شده نرم است و نمی‌تواند مانند ژل نیروی لازم را به پوست وارد ‌کند. الویت اکثر پزشکان در صورت تحلیل رفتن چربی زیر شقیقه و گونه در یک عمل غیرجراحی استفاده از ژل ولوما به عنوان ماده حجم دهنده‌ی محکم است تا بهتر از ساختار صورت محافظت کند و گونه‌ها بالاتر برود. ولی گاها پزشکان چربی را به دلیل سهولت استخراج و انجام تزریق تحت بی‌حسی انتخاب می‌کنند. گاهی در خانم‌های لاغر دیده می‌شود که برجستگی گونه‌ها از بین می‌رود و صورت حالت استخوانی ناخوشایندی اطراف چشم‌ها پیدا می‌کند و چهره در اثر افتادگی ابروها همواره خسته و خموده به نظر می‌رسد. تزریق اسکالپترا در این شرایط بهترین گزینه است. به علاوه چنانچه لاغری صورت زیر شقیقه‌ها با تزریق چند آمپول ولوما رفع نشود، می‌توان از اسکالپترا استفاده کرد. تزریق چربی را می‌توان یک عمل جراحی به حساب آورد در نتیجه پس از آن ورم و کبودی را به دنبال خواهیم داشت که این امری طبیعی است‌. ماندگاری و اثر گذاری تزریق چربی مدت طولانی‌‌تری را داراست و به بیش از دو سال می‌رسد و گاهی نتیجه به دست آمده پس از فروکش کردن ورم تقریباً دائمی است.

البته موفقیت عمل تزریق چربی بسیار بیشتر از تزریق ژل به مهارت جراح بستگی دارد. مشاهده نتیجه نهایی تزریق چربی در مقایسه با تزریق ژل زمان بیشتری می‌برد. تزریق چربی غالباً به بیمارانی توصیه می‌شود که پیش از این لیفت صورت انجام داده‌اند و می‌خواهند چهره جوان‌تر و جذاب‌تری داشته باشند.

نکات تزریق ژل و چربی در اصفهان

تفاوت اساسی تزریق چربی:

مهم ترین تفاوت بین تزریق ژل و تزریق چربی جنس ماده ی تزریق شده است. در تزریق چربی ماده تزریق شده از نوع بافت خود بدن فرد می باشد ولی ژل ماده‌ای شیمیایی و ساختگی است.
زمانی که چربی تزریق می‌شود علاوه بر پر کردن و حجم دادن می‌تواند فواید درمانی هم داشته باشد زیرا حاوی بافت‌های بنیادی بوده و تولید کلاژن را افزایش داده و در نتیجه در جوانسازی پوست بسیار موثرتر خواهد بود ولی ژل فقط خاصیت پر کنندگی دارد.
در تزریق چربی به دلیل اینکه ماده تزریق شده از بافت خود بدن است احتمال جابجایی وجود ندارد ولی در تزریق ژل به دلیل شیمیای بودن و نیز عدم هماهنگی با بافت بدن احتمال جابجایی وجود خواهد داشت.
اثر و ماندگاری ژل بسیار کوتاه تر است و فرد می‌بایست هر چند ماه یکبار تزریق را تمدید نماید. درحالیکه چربی تاثیر و ماندگاری بیشتری دارد.
امکان تزریق چربی در قسمت‌های مختلف صورت مانند شقیقه، گیجگاه و دیگر نقاط وجود دارد درصورتی که تزریق ژل کمی محدود‌تر است و فقط در نقاطی مانند لب‌، خط خنده و یا گونه می‌تواند کاربرد داشته باشد.
تزریق چربی را می‌توان حتی به شکل وسیع‌تر و در حجم بیشتر مانند ساق پا، ران‌ها، سینه، دست، یا نواحی ژنیتال استفاده نمود. این در حالی ست که تزریق ژل به صورت محدودتر و در حجم کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد .
یکی از عوارض تزریق ژل گلوله شدن آن است. در تزریق چربی به هیچ وجه امکان گلوله شدن وجود ندارد.
در تزریق چربی به دلیل حجم دهی، قابلیت بیشتری برای فرم دهی و پخش یکسان وجود دارد. درتزریق ژل این امکان محدود‌تر است.
تزریق چربی یک عمل جراحی ساده محسوب می‌شود و نیاز به دانش پزشکی دارد و می‌بایست فقط توسط پزشک جراح انجام شود. تزریق ژل را با چند ساعت آموزش می‌توان فرا گرفت. تزریق چربی نیاز به تجهیزات جراحی و اتاق عمل دارد در حالیکه تزریق ژل نیاز به تجهیزات خاصی نداشته و تنها وجود شرایط استریل برای انجام آن کافی است.

صفحه اینستاگرام
مدت زمان تزریق چربی حدوداً بین 5/1 الی 2 ساعت است (شامل زمان لازم برای برداشت بافت چربی، فراهم‌سازی و آماده کردن آن، و سپس تزریق آن در قسمت‌های مورد نظر) ولی تزریق ژل در مدت زمان کوتاه‌تری انجام می‌شود.

این روزها لیزر موهای زائد به یکی از پرطرفدارترین روش‌ های رفع موهای ناخواسته بدن تبدیل شده است. کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز لیزر موهای زائد در اصفهان می‌ باشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :فرامرزی [ 1402-07-17 ]
تزریق چربی فقط برای افرادی مناسبه که صورت های لاغر دارند

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
10 سوال رایج لیزر موهای زائد10 سوال رایج لیزر موهای زائد

در این مقاله به پروسه رفع موهای زائد توسط روش لیزر موهای زائد پرداخته شده است ، با مطالعه این مقاله انتظارات و خواسته های شما به شکل معقول اصلاح می شو ... ادامه مطلب

منافذ باز پوست چگونه درمان میشود؟منافذ باز پوست چگونه درمان میشود؟

گرچه منافذ باز پوست را به طور کامل نمی‌ توان درمان نمود؛ ولی راهکارهایی وجود دارد تا منافذ پوست بسته تر شوند و پوست، نرمی و لطافت بیشتری پیدا کند ... ادامه مطلب

علائم و درمان پسوریازیس سرعلائم و درمان پسوریازیس سر

پسوریازیس یک بیماری مزمن پوستی است که دلیل مبتلا به آن اختلال در سیستم ایمنی می باشد. ... ادامه مطلب

کلینیک پوست صدف

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین