منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564

انواع لک صورت و درمان آن

آنچه در این مطلب میخوانید

کک ومک :

کک و مک‌ ، لکه‌ های قهوه‌ ای کم رنگ کوچک به اندازه 1 تا 2میلی متر است و در اوایل زندگی ظاهر می‌شود. کک و مک تبدیل به خال نمی‌شود. رنگ کک و مک‌ ها متفاوت است آنها ممکن است قرمز، زرد، برنزه، قهوه‌ای روشن و یا سیاه باشند. اما همیشه از رنگ پوست اطراف خود تیره‌ترند چرا که آنها در نتیجه باقیماندن رنگدانه‌ای تیره به نام ملانین ایجاد می‌گردند. کک و مک نتیجه توزیع ناموزون و نامتوازن رنگدانه ملانین در پوست می‌باشد. به عبارت دیگر ناشی از ته نشین شدن نامتعارف ملانین در یک نقطه از پوست می‌باشد.

اینستاگرام صدف کلینیک

درابتدا تعداد آن کم است ولی به مرور زمان و درصورتیکه شخص مبتلا به پزشک مراجعه نکند یا راه‌های پیشگیری را رعایت نکند، تعداد آن بتدریج زیاد می‌شود‌، در بروز کک ومک عوامل ژنتیکی یا سرشتی کاملا دخیل است ولی عوامل محیط خصوصا نور آفتاب در بروز و تشدید آن کاملا اثر دارد، عوامل هورمونی هم در بروز آن نقش دارد مثلا بعضی خانم‌هایی که باردار می‌شوند یا افرادی که به سن بلوغ می‌رسند افزایش تعداد کک ومک را کاملا حس می‌کنند‌، در مواردی هم استرس و تنش‌های عصبی باعث تشدید کک ومک در افراد مستعد می‌شود.

ملاسما یا لک حاملگی :

ملاسما یکی از رایج‌ ترین دلایل ایجاد لک صورت است و اغلب در خانم‌ های مراجعه کننده براي درمان لک صورت دیده مي‌شود که یک لک اکتسابی قهوه‌ای رنگ است که بصورت آهسته بوجود مي‌ آيد.

به علت این که این لک‌ ها بیش‌ تر در زنان باردار ظاهر مي‌شود یا عود مي‌کند‌، به لک‌های حاملگی شهرت دارد، ولی می‌تواند در خانم‌های مجرد و به ندرت در مردان هم دیده شود. این لک‌ها بیش‌تر در انواع‌، پیشانی و چانه دیده مي‌شود و در اشخاص سبزه مشخص است.

تیرگی یا لک پوست معمولاً بعد از زایمان ناپدید مي‌شود‌، ولی ممکن است براي ماه‌ها یا سال‌ها باقی بماند. این نوع لک صورت ممکن است بدون علت مشخص یا بصورت خانوادگي، مخصوصا در افرادی که حتی در تماس با نور افتاب خفیف تیره می‌شوند‌، دیده شود.

برخی خانم‌ها متوجه می‌شوند که درست پیش از قائدگی، لک‌ها واضح‌تر مي‌شود‌. ملاسما یا لک حاملگی بطور شایع در خانم‌هایی که قرص ضد بارداری استفاده مي‌کنند‌، دیده مي‌شود که در تماس با نور آشکارتر مي‌شود .

این خانم‌ها زمانی که باردار شوند، همین لک را پیدا مي‌کنند‌. زمان زيادي طول می‌کشد تا بعد از قطع قرص ضد بارداری، این لک بر طرف شود و یا امکان دارد که هیچوقت بطور کامل برطرف نشود.

بهترین درمان لک های پوستی در کلینیک صدف

لک‌ های پیری:

بروز لکه‌های پیری ربطی به بالا رفتن سن ندارد، بلکه به قرار گرفتن در معرض نور افتاب مربوط مي‌شود‌.

لکه‌های پیری، کک و مک‌های ناشی از نور افتاب هستند، و تماماً بر پشت دست دیده می‌شوند‌. در افردی که زیاد در معرض نور خورشید قرار می‌گیرند، این لکه‌ها بر روی صورت هم پیدا می‌شوند‌. وجود این لکه‌ها در اشخاص مسن، عادی است، ولی در اثر تماس زیاد با آفتاب، ممکن است در اواخر دهه‌های سوم، چهارم و پنجم زندگی هم بروز کنند.

حتی کم قرار گرفتن ، در معرض افتاب، هم سبب ایجاد لکه های پیری میشوند . نور خورشید دارای پرتوهای فرا بنفش است که سبب برنزگی و سوختگی پوست ميشود .

با بالا رفتن سن، این برنزه شدن، رسوب بیش از حدّ رنگدانه ها را در پوست موجب می‌گردد. این لکه‌ها را لکه‌های کبدی و لکه‌های خورشیدی هم می‌نامند.

لکه‌ های جای جوش :

بعضی از افراد مبتلا به آکنه یا جوش دچار لکه‌های بعد از بهبود‌ی جوش می‌شوند بطوریکه فرد ابتدا دچار جوش‌ های قرمز یا چرکی می‌شود و به مرور زمان وقتی جوش‌ ها خشک می‌شود لک قهوه‌ای یا بعضا لک قرمز به جای می‌گذارد‌، خصوصا اگر فرد جوش خود را دستکاری کند احتمال لک قهوه‌ای یا لک تیره بعد از جوش زیاد می‌شود‌، در بسیاری از این افراد این حالت یعنی گذاشتن لک بعد از جوش یک زمینه یا استعداد ارثی هم دخیل است خصوصا در مورد لکه‌های قرمز بعد از جوش این علت یعنی زمینه ژنتیکی مهمتر است چرا که دیده شده افرادی بدون آنکه جوش را دستکاری کنند دچار اسکار ها ولکه‌های قرمز ( وگاها لکه قهوه‌ای ) بعد از بهبودی جوش می‌شوند‌، در ضمن نوع جوش هم در گذاشتن لک اثر دارد مثلا جوش‌های عمیق و کیستی و چرکی احتمال بیشتری برای گذاشتن لک دارند‌، دوام و مدت جوش هم در ایجاد لک بعد از جوش موثر است مثلا کسی که جوش‌های صورت خود را درمان نمی‌کند و جوش‌ها بمدت طولانی باقی می‌مانند و احتمال لک زیاد می‌شود خصوصا اگر شخص در معرض نور آفتاب قرار گیرد این مورد بیشتر رخ می‌دهد‌. کلینیک صدف به شما پیشنهاد می‌کند در صورت بروز جوش سریعا به پزشک مراجعه کنید.

کلینیک صدف اصفهان با مجرب‌ ترین پزشکان و با استفاده از سیستم به روز دنیا آماده خدمات در زمینه بهترین پیوند مو می‌ باشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :کاربر [ 1402-08-01 ]
من صورتم پر از جای جوش بود که حالت لکه های قهوه ایی شده بود و با انجام لیزر فرکشنال خیلی بهتر شد

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
بوتاکس و زیباییبوتاکس و زیبایی

خاصیت بوتاکس این است که عضلات را فلج می‌ کند و یا از حرکت آنها می‌ کاهد. از این خاصیت می‌ توان در پزشکی و برای جوانسازی استفاده کرد . ... ادامه مطلب

مزایای الکس سرد کوانتا برای لیزر موهای زائدمزایای الکس سرد کوانتا برای لیزر موهای زائد

الکس سرد پیشرفته‌ ترین دستگاه لیزر می‌ باشد که بدون آسیب و عوارض باعث رفع دائمی موهای بدن می‌ شود. ... ادامه مطلب

بیماریهای خارش دار کدامند؟بیماریهای خارش دار کدامند؟

خارش پوست که به آن پروریت نیز می‌ گویند، یک حس آزاردهنده و نا خوشایند است و علل احتمالی آن عبارتند از بیماری‌ های داخلی و پوستی ... ادامه مطلب

کلینیک پوست صدف

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین