منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564

مراحل تزریق چربی

آنچه در این مطلب میخوانید

تزریق چربی چیست؟

آیا می‌دانید بدون افزایش وزن می‌توانید صورت و دست‌های خود را چاق‌ تر و جوان‌تر كنید؟ آیا تاکنون عکس تزریق چربی دیده‌اید؟ آیا می‌دانید همیشه پس از كاهش وزن اولین جایی كه لاغرتر می‌شود و دچار شلی و افتادگی می‌شود همان صورت و پشت دست شماست؟ آیا می‌دانید پیری صورت در بعضی افراد به دلیل كاهش چربی زیر پوست است و نه فقط پیری خود پوست ؟ با بالا رفتن سن، بافت چربی صورت کم می‌شود که افتادگی پوست و شلی و چروک را بیشتر می‌کند، بنابراین کشیدن و بالا بردن پوست باعث جوان‌سازی کلی نمی‌شود. گاهی اوقات سفت‌ تر و کشیده‌تر نمودن پوست باعث جوان‌تر شدن آن نمی‌شود بلکه پرتر بودن صورت باعث جوان‌تر شدن آن می‌شود و اینجاست که اهمیت تزریق چربی در پوست بدن مشخص می‌شود.

صفحه اینستاگرام

چگونگی انجام تزریق چربی

تزریق چربی که به آن لیپو اینجکشن گفته می‌شود، با تعابیری مانند لیپولیفتینگ همراه بوده است. این عمل در زمانی اتفاق می‌افتد که بخواهیم چربی را از نقطه‌ای گرفته و به نقطه‌ای دیگر انتقال دهیم. چگونگی آن هم به این صورت است که در ابتدای کار در محل‌هایی که باید خطوط بدن مشخص شود، آماده عمل می‌گردد که طبیعتاً با این کار یا مقداری از چربی گرفته شده و به جای دیگری انتقال داده شده و تزریق چربی می‌گردد تا بدن فرم شکل خود را بازیابد. کاهش میزان ضعیفی چربی‌های صورت در اثر کهولت سن و حجیم کردن آنها از جمله این عمل است.

با افتادگی بافت‌ها و بروز چین و چروک‌ های ناخواسته و عمیق شدن آنها، نه تنها با کشیده شدن پوست صورت می‌تواند درمان شوند، با تزریق چربی به آن نواحی نیز می‌توان از حالت پیری ظاهر کاست و صورت را حجیم‌تر و جوان‌تر ساخت. تزریق چربی توسط متخصص پوست باید انجام شود و پزشک متخصص کلینیک صدف باید هنگام این عمل بدلیل حساسیت آن، بسیار دقت کند و در مورد مقدار چربی و محل برداشت آن توجه زیادی داشته باشد چون این تزریق اگر برای بعضی از نقاط بدن انجام شود، بسیار مهم و حساس خواهد بود (برای مثال تزریق چربی در لب).

در حالت کلی این عمل غالباً در کنار کشیده شدن پوست صورت به حالت ترکیبی انجام می‌گیرد. در این شرایط علاوه از اینکه چربی از بین نمی‌رود بلکه جایی برای مصرف پیدا می‌کند. در این روش چربی به وسیله عمل لیپوساکشن گرفته شده و در هر جایی که چربی زیاد است، برداشته می‌شود. مقدار گرفته شده به وسیله سیستم تزریق به جاهایی که لازم است تزریق می‌شود. البته میزان گرفتن چربی با میزان مصرف تزریقی آن ارتباط دارد.

این عمل نسبت به حجم عملیاتی می‌تواند به صورت بیهوشی موضعی و یا کامل انجام گیرد. بعد از عمل ناراحتی چندانی مشهود نیست که فرد شکایتی از آن داشته باشد. در محل‌های تزریق شده تورم و کبودی ظاهر خواهد شد که این نشانه‌ها در عرض 7 تا 10 روز برطرف می‌شوند. بعد از عمل تزریق حدود 6 ماه طول می‌کشد که نیمی از چربی از سوی بدن جذب شود و نیم دیگر آن ماندگار خواهد بود. در جریان عمل تزریق میزان جذب چربی از سوی بدن بسیار اندک بوده و فرد می‌تواند 3 تا 5 روز بعد از تحقق یافتن عمل با هواپیما سفر نماید و مابین 4 تا 7 روز می‌تواند به کارهای روزمره و عادی خود بپردازد.

مزیت این روش گرفتن چربی از خود فرد که به وفور به دست می‌آید و حتی می‌توان مقداری از چربی را در فریزر به مدت 6 ماه نگهداری نمود و در صورت نیاز مجدداً تزریق نمود. مزیت مهم دیگر آن نسبت به تزریق ژل ، بی‌خطر و بدون عارضه بودن آن است ( حتی در آینده ) تزریق چربی یا تزریق فیلر با بی‌حسی موضعی و به صورت سرپایی انجام می‌گیرد. پوست در این روش بخیه زده نمی‌شود و چربی به وسیله سوزن مخصوص برداشت شده و در محل مورد نظر تزریق می‌گردد.
تزریق چربی بر خلاف تزریق ژل خطر جابجایی و یا آلرژی ندارد چون چربی سلول زنده است و فقط از یک جای بدن فرد برداشته شده و به جای دیگر منتقل شده است. در شرایط استریل خطر عفونت یا انتقال بیماری ندارد زیرا از خود فرد گرفته می‌شود. بر خلاف ژل و یا پروتز در لمس قوام بسیار طبیعی دارد چون از جنس چربی خود فرد است.
تزریق چربی از سال‌ها پیش مورد توجه بوده است اما بدلیل تکنیک‌های خاصی که اخیرا در نحوه انجام این عمل بکار گرفته شده است و در نتیجه ماندگاری بسیار طولانی و همچنین به دلیل اینکه تزریق ژل و جراحی کشیدن پوست از عوارض نسبتا زیادی برخوردار است، جدیدا نزد پزشکان و بیماران از محبوبیتی چند برابر برخوردار شده است.
نتایج تزریق چربی تماما بستگی به تکنیک انجام و مهارت پزشک دارد و اگر درست انجام نشود چربی فقط برای مدت 2 تا 3 هفته بیشتر دوام ندارد و جذب می‌شود. همچنین اگر پزشک مهارت کافی در انجام این عمل را داشته باشد فقط طی یک جلسه تزریق شخص می‌تواند به نتیجه مطلوب برسد. البته این که تزریق در کدام بخش از بدن انجام می‌شود، هم خود مسئله بسیار مهمی است چه بسا در برخی از نقاط بدن مراقبت‌های بعد از تزریق چربی نیاز باشد .
تا 10 روز پس از تزریق چربی باید از حرارت بالا (سونا ، جکوزی ، بخور) و فشار و ضربه به ناحیه تزریق شده پرهیز کرد.

بهترین تزریق چربی در اصفهان

آیا شما یک کاندید خوب برای تزریق چربی به صورت هستید؟

بر خلاف سایر مواد تزریقی که برای زیبایی استفاده می‌شوند و از محصولات مصنوعی ساخته شده اند، تزریق چربی هیچ گونه واکنش آلرژیک ایجاد نمی‌کند، زیرا بافت چربی از بدن خود شما گرفته می‌شود. در حالی که تزریق چربی روند پیری را متوقف نمی‌کند، برجسته سازی و زیباتر کردن صورت به وسیله تزریق چربی، ممکن است نیاز به روش‌های تهاجمی مانند لیفت صورت ، لیفت ابرو یا پلک یا سایر جراحی‌ها را به تاخیر می‌اندازد. تزریق چربی علاوه بر کاربرد زیبا سازی صورت، از سایر جهات نیز مفید است. بهترین روش برای تعیین اینکه آیا شما یک نامزد ایده آل برای تزریق چربی هستید یا خیر، از طریق مشاوره با جراح زیبایی صورت می باشد. تزریق چربی یک گزینه خوب برای شما است اگر:

تمایل دارید میزان حجم دهی به صورت شما بالا باشد و یا نیاز به تزریق عمقی بافتی دارید.
از لحاظ جسمی سالم هستید.
درجه پیری صورت خفیف یا متوسطی دارید.
برای بهبود ظاهر خود اهداف خاص، اما واقع بینانه دارید.

کلینیک صدف اصفهان با مجرب‌ ترین پزشکان و با استفاده از سیستم به روز دنیا آماده خدمات در زمینه بهترین پیوند مو می‌ باشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :حسینی [ 1402-08-06 ]
سلام خسته نباشید برای لیفت صورت و پرشدن گودی زیر چشم ، راهی بجز تزریق فیلر و روش های مشابه آن (تزریق چربی) وجود نداره؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کاربرد اوزون تراپی در کلینیک های پوست و موکاربرد اوزون تراپی در کلینیک های پوست و مو

یکی از به روز ترین متدهای مراقبتی و درمانی پوست و مو که امروزه در سراسر دنیا استفاده از آن همه گیر شده و طرفداران بسیاری دارد، اوزون تراپی است. ... ادامه مطلب

کلوئید چیست و چگونه درمان میشود؟کلوئید چیست و چگونه درمان میشود؟

هرگاه آسیبی به پوست برسد که موجب التهاب یا زخمی در آن شود، مكانیسم طبیعی بدن به ترمیم زخم‌ می‌ پردازد. این سیستم، اغلب دقیق عمل می‌ کند ... ادامه مطلب

آیا بوتاکس باعث بالا رفتن ابرو میشود؟آیا بوتاکس باعث بالا رفتن ابرو میشود؟

تزریق بوتاکس با از بین بردن چین و چروک سطحی پوست و بالا بردن ابروها (لیفت ابرو)، چهره شما را جوان‌ تر نشان خواهد داد . ... ادامه مطلب

کلینیک پوست صدف

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین