منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق بوتاکس / ماندگاری بوتاکس را چگونه بالا ببریم؟

ماندگاری بوتاکس را چگونه بالا ببریم؟

آنچه در این مطلب میخوانید

بوتاکس چیست؟

قبل از اینکه بدانیم چه چیزی ماندگاری تزریق بوتاکس را افزایش می‌ دهد، ضروری است تا با بوتاکس و نحوه عملکرد آن آشنا شویم. بوتاکس یک داروی تجویزی است که به پایانه‌های عصبی متصل شده و در ارتباط بین اعصاب و عضلات صورت اختلال ایجاد می‌کند. این اختلال از رسیدن انتقال دهنده عصبی (استیل کولین) به عضلات و شروع انقباضات آن‌ها جلوگیری می‌کند.

در واقع، این توضیحات بیان دارند که بوتاکس اعصاب حرکت دهنده عضلات صورت را فلج می‌کند. با اینکه گفته می‌شود بوتاکس پس از مدتی از بین می‌رود اما این دارو هیچ گاه تجزیه یا دفع نمی‌گردد. در واقع، اعصاب فیبر‌های عصبی جدیدی را جایگزین انواع قبلی کرده و عضلات را دوباره تحریک می‌کنند.

روش‌ های افزایش ماندگاری نتایج بوتاکس

با اینکه از نظر عملی افزایش ماندگاری بوتاکس ممکن نیست اما می‌توان ماندگاری اثرات آن را طولانی‌تر کرد. نتایج کامل بوتاکس ظرف ۵ تا ۷ روز پس از تزریق نمایان شده و پس از آن ظرف ۴ تا ۶ ماه به تدریج کاهش می‌یابند. جهت دستیابی به ماندگاری ۶ ماهه نتایج درمان و افزایش حداکثری فاصله بین جلسات باید از نکات زیر پیروی کرد:

از ماساژ صورت خودداری کنید

افراد باید در ۲۴ تا ۴۸ ساعت اول پس از فرایند از مالیدن صورت، ورزش کردن یا مصرف محصولات آرایشی قوی خودداری کنند. با اینکه انجام شکلک‌ها و تحرک عضلات صورت مفید است اما نباید این کار را با ماساژ دادن صورت انجام داد. ماساژ دادن یا لایه‌ برداری صورت ، ورزش کردن و مصرف محصولات قوی می‌تواند سبب انتشار دارو به نواحی نامناسبی از صورت شود. این وضعیت می‌تواند به فلج شدن صورت، افتادگی پلک یا بروز دیگر عوارض نامطلوب منجر شود.

حافظت در برابر نور خورشید

آیا می‌دانستید که قرار گرفتن بیش از حد زیر اشعه ماوراء بنفش (UV) خورشید می‌تواند اثر تزریقات ژل و بوتاکس را کاهش دهد‌؟ به همین دلیل است که ما به بیماران بخصوص پس از درمان توصیه می‌کنیم که در روزهای آفتابی هنگام بیرون رفتن از کرم‌های مرغوب ضد آفتاب و کلاه نقاب دارد استفاده کنند و بیش از حد در معرض نور خورشید قرار نگیرند.

مراقبت از پوست

مزایای استفاده از ژل و بوتاکس برای افرادی ماندگار‌تر است که از پوست خود بهتر مراقبت می‌کنند. استفاده از مرطوب کننده‌های پوستی و آشامیدن آب فراوان باعث می‌شود که ژل‌ها به خصوص از نوع هیالورونیک اسید دیرتر جذب بدن شوند و در نتیجه مادندگاری بیشتر خواهد شد.

بهترین تزریق بوتاکس در اصفهان

مصرف مواد غذایی مناسب

غذایی که مصرف می‌کنید تاثیر مستقیم بر روی ظاهر و سلامت پوست شما دارد. ما به مراجعین در کلینیک صدف تاکید می‌کنیم تا آنجا که می‌توانند از خوردن کنسرو و مواد غذایی فرآوری شده خودداری کنند در ضمن خوردن قند را نیز به حداقل برسانند. افزایش التهاب استفاده از این مواد مستقیما بر روی سلامت کلی پوست اثر می‌گذارد.

از استرس دور باشید

استرس یک عامل رایج در زندگی روزمره است. استرس ناشی از مسایل شغلی‌، مالی‌، خانوادگی در بسیاری از موارد بر روی بدن تاثیر دارد. با بالا رفتن استرس میزان کریستول و هورمون‌های دیگری که به روند پیری سرعت می‌بخشند‌، افزایش پیدا می‌کنند و نشانه‌های مسن‌تر شدن زودتر نمایان می‌شود. برای طولانی‌تر شدن اثر تزریق ژل و بوتاکس سعی کنید با استفاده از تکنیک‌های مدیتیشن و یوگا از استرس دور بمانید‌. استرس کمتر روند پیری را کند‌تر خواهد کرد.

خوابیدن بعد از بوتاکس

از خوابیدن یا دراز کشیدن در ۴ ساعت اول پس از فرایند اجتناب کنید. البته، دراز کشیدن بر روی کمر به همراه بالا بردن نسبی پا‌ها می‌تواند در دو شب اول پس از فرایند مفید باشد.

اخم نکنید

در صورتی که دائما پوست پیشانی خود را جمع کرده یا ابرو‌هایتان را در هم می‌کشید، از انجام این کار خودداری کنید. در حالیکه امکان دارد این حرکات غیر ارادی باشند اما با تمرین می‌توان از انجام آن‌ها خودداری کرد.

آدرس اینستاگرام صدف کلینیک

کلینیک صدف یکی از مجهز‌ترین مراکز پوست و موی شهر اصفهان می‌ باشد که با استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات درحوزه مزوتراپی به شما عزیزان می ‎‌باشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :طاهره زمانی [ 1402-08-06 ]
سلام آیا تزریق بوتاکس برای از بین بردن چین و چروک خطرناک و مضر هستش و از چه سنی میتوان از بوتاکس استفاده کرد. ممنون

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
بیماری پوستی پسوریازیس را بشناسیمبیماری پوستی پسوریازیس را بشناسیم

پسوریازیس نوعی بیماری خود ایمنی مزمن است که انواع مختلفی دارد و پسوریازیس پلاکی رایج‌ترین شکل این بیماری است . ... ادامه مطلب

تفاوت تزریق چربی بایوفت و نانوفتتفاوت تزریق چربی بایوفت و نانوفت

یکی از روش های پیشرفته جوانسازی، تزریق چربی است که خود انواع مختلفی دارد. بایوفت و نانوفت دو نوع معروف این فرایند است. ... ادامه مطلب

تفاوت ژل با فیلر چیست؟تفاوت ژل با فیلر چیست؟

با بررسی تفاوت ژل با فیلر میتوانید بهترین گزینه را برای درمان مشکل پوستی خود استفاده کنید. در این بخش به مقایسه تزریق ژل و فیلر پرداخته ایم. ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین