منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات و بیماری های پوستی / انواع بیماری ها و عفونت های قارچی پوست

انواع بیماری ها و عفونت های قارچی پوست

قارچ پوست یک عفونت بسیار مسری است که می تواند با تماس فرد مبتلا با دیگری به سادگی قابل انتقال است. درمان این بیماری بسیار اهمیت دارد زیرا ممکن است در تمام بدن گسترش یابد و منجر به عوارض شدیدتر شود. انواع مختلفی از قارچ پوستی یا عفونت های پوستی مانند عفونت قارچی، غذاهای ورزشکاران، خارش جک و غیره وجود دارد.

آنچه در این مطلب میخوانید

قارچ پوستی یک عفونت پوستی انسانی است که توسط یک قارچ که یک میکرو ارگانیسم است و اغلب مواد مرده را مصرف می کند، به انسان منتقل می شود. داشتن قارچ پوستی خطرناک نیست، اما می تواند درد آور باشد بنابراین تا وقتی قابل کنترل است، درمانش کنید. با ما همراه باشید تا در ادامه به بررسی موثرترین روش های درمان قارچ های پوستی بپردازیم.

کلینیک صدف یکی از مراکز تخصصی پوست در اصفهان است که شما می‌ توانید برای تشخیص و درمان مشکلات پوستی به آن مراجعه نموده و توسط متخصص پوست و مو تحت درمان قرار گیرید. چهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 8 - 32240827 و 32214564 تماس حاصل فرمایید.

چرا به قارچ پوستی مبتلا میشویم؟

قارچ پوستی محیط گرم و مرطوب را دوست دارد. پاها به دلیل اینکه اغلب در کفش هستند و کفشها منابع خوبی برای رشد قارچ می‌باشند (به دلیل تعرق پا و محیط بسته کفش) ؛ با ریسک بیشتری به قارچ پوستی مبتلا خواهند شد. عفونت های قارچی نیز می توانند توسط قارچ های میکروسکوپی که بر روی بافت های مرده پوست ، مو و ناخن های پا وارد می شوند ایجاد شوند.

مناطق عمومی مانند اتاق کمد در ورزشگاه ها، دوش های عمومی یا استخرهای شنا، شایع ترین اماکن برای رشد قارچ پوستی هستند. بدون توجه به علل ابتلا به قارچ پوستی، شناخته شده که مسری است فقط تماس می تواند باعث قارچ پوستی شود پس مهم است که این عفونت را درمان کنید تا به افراد دیگر انتقال پیدا نکند.

انواع بیماری های پوستی

چه کسانی در معرض خطر ابتلا به قارچ پوستی هستند؟

علائم عفونت قارچی چیست؟

عفونت قارچی اغلب به عنوان ظاهری خشن و گاهی اوقات خونریزی دار در پوست مشاهده می شود.
عفونت قارچی ممکن است به عنوان یک شکل دایره ای در اندازه های مختلف ظاهر شود با این وجود، عفونت های قارچی ممکن است همیشه ضایعات دایره ای شکل را ایجاد نکنند، اما سبب تیره شدن و قرمزی پوست با پوسته پوسته شدن و سفید شدن می شود.
اغلب اوقات، منطقه آسیب دیده خارش دار است و گاهی اوقات مرطوب بوده یا بوی بد دارد.
برای افرادی که دارای عفونت قارچی طولانی مدتی هستند، رنگ پوست تیره ایجاد می شود و زمانی که زمانش می گذرد و زیاد می شود، معمولا به پوست های اطراف گسترش پیدا می کند.
اگر شما منطقه ای را می خارانید، می تواند منجر به عفونت هایی در سایر قسمت های دیگر بدن شود.

صفحه اینستاگرام کلینیک صدف

درمان قارچ پوستی

پس از دوش گرفتن یا استفاده از وان، منطقه آسیب دیده پوست را کاملاً خشک کنید. بخصوص محل‌هایی از پوست که تا می‌شوند. ممکن است برخی از عفونت‌های قارچی را به دیگران منتقل کنید. برای خلاص شدن از شر قارچ‌ها باید مرتباً حوله، لباس‌ها و ملافه‌هایتان را بشوید. استفاده از لباس‌های گشاد و نخی و آن‌هایی که رطوبت را از بدن شما دور می‌کنند، برای شما بسیار مفید خواهد بود.

داروها

معمولاً در صورت ابتلا به قارچ پوستی، باید از داروهای ضد قارچ استفاده شود که به‌طور مستقیم بر روی پوست قرار می‌گیرند. به این نوع درمان قارچ پوستی ، درمان موضعی می‌گویند. داروهای مختلفی به شکل کرم، لوسیون، رنگ، شامپو، شیاف و پودر در دسترس هستند که برای درمان قارچ پوستی مناسب می‌باشند.

برخی از این داروها در داروخانه بدون نیاز به نسخه پزشک در دسترس هستند. می‌توانید از پزشک داروخانه کمک بگیرید. همیشه دفترچه راهنمای دارو را مطالعه کنید و نحوه استفاده صحیح و مدت زمان مصرف دارو را به دقت چک نمایید. اگر هر گونه سوالی داشتید، از داروساز خود راهنمایی بخواهید. اگر بثورات، منطقه‌ی وسیعی از پوست، مو و ناخن شما را درگیر کرده باشد، ممکن است به مصرف قرص نیازمند باشید.

همچنین اگر درمان موضعی اثری نداشته باشد، ممکن است پزشک داروهایی را به‌صورت قرص برای شما تجویز نمایید. گاهی اوقات مصرف این قرص‌ها می‌تواند باعث بروز عوارض جانبی گردد، مانند التهاب و تحریک‌های پوستی. گاهی اوقات علائم پس از بهبودی و برطرف شدن نشانه‌ها دوباره بازمی‌گردند. بنابراین مهم است درمان خود را تا دو هفته پس از برطرف شدن علائم ادامه دهید. در برخی موارد ممکن است نیاز باشد ۲ الی ۸ هفته درمان ادامه داشته باشد، برای برخی از عفونت‌های انگشت پا ممکن است یک سال و نیم نیازمند مصرف دارو باشید.

پیشگیری از عفونت‌ های قارچی پوست

اقداماتی وجود دارد که خطر ابتلا به عفونت قارچی پوست را کاهش می‌دهد و از گسترش عفونت جلوگیری می‌کند.

در اینجا برخی از آن‌ها را ذکر خواهیم کرد:

اگر به یک عفونت قارچی مبتلا شدید، می‌توانید به محل کار یا مدرسه بروید ولی بهداشت عمومی را رعایت کنید تا از گسترش عفونت به دیگران جلوگیری به عمل آورید.

کلینیک پوست، مو و زیبایی صدف ، با بهره‌ گیری از کادری مجرب و بروز‌ترین متد های علمی، در محیطی آرام و منطبق بر استاندارد‌ های نوین پزشکی، آماده ارائه خدمات در زمینه بهترین تزریق بوتاکس در اصفهان می‌ باشد .


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :الهام بیت سیاحی [ 1402-07-29 ]
سلام من قارچ اگزما گرفتم از خواهرم گرفته بودم از لباس هاش پشیدم الان 5 ماه هست دارو میخورم برطرف میشن دوباره برمیگردن چکار کنم منو راهنمایی کنید

مهشید اکبری مقدم [ 1400-03-28 ]
سلام گردن من تا روی سینه هام قارچ زده تقریبا یکم قرمز بعضی وقتا خارش ریاد نداره خیلی خیلی کم هیچ دردی نداره ولی اول کم بود الان زیاد شده

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
درمان گودی و سیاهی زیر چشمدرمان گودی و سیاهی زیر چشم

تزریق چربی زیر چشم ، برای برطرف کردن مشکلات زیر چشم که گاها به زیبایی فرد لطمه وارد کرده است ، استفاده می‌شود‌ . ... ادامه مطلب

منافذ باز پوست چگونه درمان میشود؟منافذ باز پوست چگونه درمان میشود؟

گرچه منافذ باز پوست را به طور کامل نمی‌ توان درمان نمود؛ ولی راهکارهایی وجود دارد تا منافذ پوست بسته تر شوند و پوست، نرمی و لطافت بیشتری پیدا کند ... ادامه مطلب

چربی کف سر و ریزش موچربی کف سر و ریزش مو

یکی از عواقب رایج چرب شدن پوست سر، چرب شدن موها و در نتیجه افزایش میزان ریزش مو است. در این موارد زیاد شدن مقدار روغن و چربی بر روی پوست باعث می شود ک ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین