منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مراقبت های پوستی / فیشیال پوست چیست و چگونه انجام میشود؟

فیشیال پوست چیست و چگونه انجام میشود؟

افراد ممکن است در طول روز تحت تأثیر عوامل مختلفی نظیر آفتاب، استرس، رژیم غذایی نامناسب، اصلاح کردن صورت و … پوست خود را در معرض آلودگی و جوش قرار دهند. برای جلوگیری از عوارض این عوامل بهتر است به فیشیال پوست خود بپردازند.

آنچه در این مطلب میخوانید

فیشیال پوست صورت در اصل یک روش درمانی چندمرحله‌ای است که یکی از بهترین راه‌های مراقبت از پوست صورت است. در این فرایند، پوست صورت پاکسازی، لایه برداری، تغذیه و آبرسانى می‌شود و این کار باعث ایجاد چهره‌ای شفاف‌تر و جوان‌تر در فرد می‌شود. معمولاً طى این فرایند و با شناخت نوع پوست، به شما در مورد بهترین روش برای مراقبت مشاوره داده می‌شود تا به طور مداوم بتوانید از پوست خود مراقبت کنید.

فیشیال پوست از جمله روشهایی است که برای پاکسازی، لایه‌‌ برداری ، تخلیه منافذ پوست و ... انجام می‌ شود. این روش زیر نظر متخصص پوست در کلینیک صدف اصفهان قابل انجام می‌ باشد. لطفا جهت هماهنگی با این مرکز و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32240827 - 031 تماس حاصل فرمایید.

مزایای فیشیال

پوست شما نیاز دارد تا از ضایعات و سمومی که روی آن تجمع می‌کنند رها و پاکسازی شود و اگر این کار به درستی انجام نشود منجر به جوش‌های پوستی خواهد شد. به همین دلیل، سم‌زدایی پوست لازم است. علاوه بر اینکه پوست صورت خود را هر روز پاکسازی و تمیز می‌کنید، باید آن را سم زدایی نیز بکنید. درمانگر فیشیال از موادی مانند کرم‌های آنتی اکسیدان، نمک دریا، عصاره‌های گیاهی و روغن‌های مختلف برای تمیز و درخشان کردن پوست‌ استفاده می‌کند.

فیشیال پوست چیست

مراحل انجام فیشیال پوست

فیشیال تخصصی و فیشیال پوست تحت نظر پزشک انجام می‌شود. این کار ۵ مرحله اصلی دارد که در این بخش توضیح می‌دهیم. این مراحل عبارت‌اند از:

۱. پاک‌سازی پوست

در این مرحله، پوست باید به‌خوبی تمیز شود و بعد، با کمک دستگاه بخور، بخاری گرم و سرد به‌صورت هم‌زمان روی پوست اعمال شود. بخور صورت جوش‌های سرسیاه و سرسفید را نرم می‌کند.

۲. لایه‌‌ برداری پوست

لایه‌ برداری پوست سلول‌های مرده سطح پوست را از بین می‌برد و تمامی آلودگی‌های منافذ پوست را پاک می‌کند. نوع مواد شیمیایی و ابزارهای لایه‌برداری بر اساس نوع پوست شما متفاوت خواهند بود.

۳. تخلیه منافذ پوست

در این مرحله از فیشیال، تمامی منافذ پوست که با چربی یا سلول‌های مرده مسدود شده‌اند تخلیه می‌شوند. این‌ کار را با ابزار و دستگاه‌های مخصوص انجام می‌دهند. باید گفت این مرحله از فیشیال مهم‌ترین بخش محسوب می‌شود.

۴. ماساژ پوست

این مرحله برای کلاژن‌ سازی ، سم‌زدایی و بهینه‌کردن گردش خون روی سطح پوست بسیار ضروری است. ماساژ پوست صورت مشکلات پوستی را بهبود می‌بخشد.

۵. ماسک صورت

در مرحله آخر فیشیال، بر اساس نوع پوست و وضعیت پوست، ماسک مناسب روی پوست استفاده می‌شود. بعد از مدت‌زمان معین (۱۵ تا ۲۰ دقیقه)، ماسک از پوست برداشته شده و بر اساس نوع پوست، تونر و سرم پوستی و مرطوب‌کننده روی سطح پوست استفاده می‌شود.

افراد نامناسب جهت انجام فیشیال پوست

واقعیت این است که خدمات فیشیال برای اکثر مبتلایان به آکنه التهابی مشکل ساز است؛ زیرا بسیاری از این روش‌ها پوست را تحریک می‌کنند. این اقدامات باعث بدتر شدن آکنه می‌شود. به خصوص در مورد آکنه‌های التهابی شدید صحیح است. منظور از آکنه التهابی شدید، آکنه‌هایی است که تمایل به قرمز و درد دارند؛ اما اگر فقط در پوست‌های چرب و دارای منافذ باز و جوش زیرپوستی سرسیاه و آکنه‌های خفیف و بدون التهابی که آکنه‌های آن قرمز و زخم نیست و فقط به‌عنوان نقاط ریز سفید یا سیاه روی پوست شما ظاهر می‌شود، می‌تواند کمک‌ کننده باشد و به بهبود روند درمان جوش صورت کمک کند.

دفعات انجام فیشیال

دفعات انجام فیشیال در هر فرد متفاوت است و انجام فیشیال پوست بستگی به چند عامل دارد مانند:

نوع پوست:

افراد دارای پوستی چرب و دارای جوش و آکنه تا برطرف شدن مشکلات پوستی هر دو هفته نیاز به فیشیال پوست دارند. اگر دارای پوست ترکیبی از خشک و معمولی یا نرمال هستید، انجام ماهی یک بار فیشیال پوست کافی است.

وضعیت پوست:

برخی عوارض پوستی مانند جوش سرسیاه، آکنه یا لکه‌های تیره، فواصل جلسات فیشیال پوست را مشخص می‌کنند.

اینستاگرام کلینیک صدف

مراقبت‌ های بعد از انجام فیشیال پوست

1- بعد از فیشیال به هیچ عنوان پوست نباید دست‌کاری شود. از کندن جوش‌ها به شدت اجتناب کنید.
2- عدم آرایش سنگین بعد از فیشیال
3- حداقل باید 1 روز ورزش و دویدن ممنوع ‌باشد؛ زیرا حین ورزش دمای بدن بالا رفته و عرق خواهید کرد. این دو اتفاق برای پوستی که بر روی آن فیشیال انجام شده و حساس است مضر می‌باشد.
4- لایه بردار و اسکراب را تا روز سوم حذف کنید.
5- از مصرف داروهایی که ضدآکنه هستند خودداری شود.
6- نور خورشید پس از فیشیال صورت مضراست. تا چند روز بعد از فیشیال صورت نباید در معرض مستقیم نور خورشید قرار بگیرید؛ زیرا پوست در اثر فیشیال پاکسازی عمیق شده و لایه ی شاخی خود را از دست داده است پس آسیب پذیرتر خواهد بود. هر روز از کرم ضد آفتاب استفاده شود. ضد آفتاب ربطی به شرایط آب وهوایی ندارد و به‌طور مرتب باید استفاده شود.
7-پس از فیشیال صورت از لیزر، وکس و شمع صورت نباید استفاده شود. توصیه می‌شود حداقل یک هفته از لیزر، شمع و وکس استفاده نشود در صورت انجام احتمال پوسته پوسته شدن پوست وجود دارد.
8- پوست با احتیاط ولطافت شست وشو شود؛ زیرا پوست پس از فیشیال حساس‌تر شده است.
9- پس از فیشیال صورت از قرارگرفتن در محیط‌ های گرم خودداری کنید.
10- به هیچ وجه نباید از تونرها استفاده شود.
11- پس از فیشیال، پوست خود را ماساژ ندهید.

عوارض فیشیال پوست

کلینک پوست و لیزر صدف ارائه دهنده خدمات تخصصی لیزر موهای زائد در اصفهان می‌ باشد. در این مرکز امکان استفاده یکی از به روزترین دستگاه های لیزر موهای زائد ( لیزر الکس کوانتا )، توسط کادری زبده، زیر نظر متخصص پوست برای مراجعین محترم فراهم گردیده است. با توجه به این امکانات، رفع دائمی موها در حداقل جلسات و بدون ایجاد عوارض صورت می‌ پذیرد. جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32240827 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :مریم ربانی [ 1402-12-12 ]
سلام وقت بخیر مرحله ۴فیشال با روغن های مخصوص ماساژ وقتی پوستو ماساژ میدیم ایا نیازه پوست دوباره شسته بشه؟تا مرحله ۵فیشال که ماسک وسرمها هستن بتونن روی پوست تمیز قدرت نفوذشون بیشر بشه؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
چربی کف سر و ریزش موچربی کف سر و ریزش مو

یکی از عواقب رایج چرب شدن پوست سر، چرب شدن موها و در نتیجه افزایش میزان ریزش مو است. در این موارد زیاد شدن مقدار روغن و چربی بر روی پوست باعث می شود ک ... ادامه مطلب

تزریق چربی به دستتزریق چربی به دست

با افزایش سن، تغییرات مرتبط با روند پیری، ازجمله لکه‌ های پوستی، از دست رفتن حجم و نازک شدن پوست در دست‌ ها پدیدار می‌ گردد، جوانسازی دست با تزریق چرب ... ادامه مطلب

با دستگاه 3max چگونه لاغر میشویم؟با دستگاه 3max چگونه لاغر میشویم؟

لیپولیزر و ليپوساكشن در يك جلسه انجام می‌ شود؛ ولی يك روش تهاجمی است ، دستگاه 3MAX جهت لاغری استفاده می شود و نیازی به بی حسی ندارد . ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین