منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / رفع لک، کک و مک و تاتو / درمان و رفع کک مک پوستی با لیزر اربیوم

درمان و رفع کک مک پوستی با لیزر اربیوم

خال یا لکه های تیره رنگی که بر روی پوست به وجود می‌آید کک و مک می باشد و بیشتر در پوست صورت، سینه، جلوی بازوها و پشت دست‌ها دیده می ‌شود. کک و مک در افراد دارای پوست روشن و موی بلوند یا قرمز و چشم‌های آبی، سبز یا خاکستری به صورت لکه‌های کوچک قهوه‌ای رنگ یا برنزه‌ای به وجود می‌آید.

آنچه در این مطلب میخوانید

کک و مک یک عارضه پوستی است که به صورت ژنتیکی به افراد منتقل می‌شود و بدون هیچ ‌گونه درد و عارضه جانبی است. این لکه‌ها معمولاً در اوایل عمر هر فرد بر روي پوست او ظاهر مي‌شوند و معمولاً تعداد آنها در ماه‌های تابستان زیاد می‌شود و در زمستان به خودي خود محو می‌شوند. بهترین درمان برای از بین بردن کک و مک استفاده از لیزر اربیوم می باشد.

نحوه انجام لیزر اربیوم در رفع کک مک

یکی از پیشرفته ترین دستگاه های لیزر برای لایه برداری پوست، لیزر اربیوم است. لیزر اربیوم ( ۲۹۴۰ نانومتر ) یک لیزر مادون قرمز است که به شدت توسط آب موجود در پوست جذب می‌شود و می‌توان از آن برای گرم کردن دقیق و حذف ( از بین بردن ) لایه‌‌های سطح پوست استفاده کرد. وجه تمایز مهم لیزر اربیوم و سایر انواع لیزرها، قدرت آن در درمان مشکلات پوستی با عوارض جانبی کمتر می باشد.

نحوه درمان در این روش بسیار با دقت و با کنترل می باشد به این صورت که می توان تا نازک ترین لایه های پوست را ( میکرو لایه برداری ) برداشت یا متخصص پوست می‌تواند از آن به عنوان یک محیط قوی ‌تر برای برداشتن، حذف عمیق‌ تر و برداشتن لایه‌های پوست استفاده کند. این لیزرعیوب سطحی مانند رنگدانه را از بین می‌ برد، و باعث می شود پوست جوان ‌تر و شاداب ‌تر شده و کک ومک ها را نیز از بین می برد.

برای انجام لیزر در ابتدا کرم بی‌ حس کننده موضعی روی ناحیه مورد نظر مالیده می‌شود و به مدت ۳۰ تا ۶۰ دقیقه باقی می‌ماند. در بعضی مواقع ممکن است تزریق بی‌حسی انجام می‌شود. سپس لیزر به آرامی روی محل انتخاب شده رد می‌شود. بسته به عمق مورد نظر یک درمان، یک یا چند پاس انجام می شود. لیزر با عبور از روی پوست احساس گرما برای بیمار ایجاد می کند.
با توجه به تفاوت لیزرها در طول موج و میزان نفوذپذیری، اربیوم یکی از لیزرهای حالت سخت و جامد می باشد. لیزر اربیوم به تنهایی خاصیت لایه برداری دارد. همچنین یکی از پیشرفته ترین انواع تکنولوژی های لیزر است.

همچنین بخوانید : راه های درمان کک و مک

مزایای لیزر اربیوم در رفع کک مک

رفع کک مک پوستی با لیزر اربیوم

اقدامات قبل از لیزر اربیوم در رفع کک مک

مراقبتهای پس از لیزر اربیوم در رفع کک مک

لیزر اربیوم کک و مک چند جلسه است؟

تعداد جلسات مورد نیازبرای از بین بردن کک ومک با توجه به نوع و شدت کک مک، و همچنین نوع پوست فرد متغیر است اما به طور کلی از ۲ تا ۴ جلسه به فاصله سه هفته تا یک ماه می‌تواند برای رفع کک ومک کاملاً موثر باشد.

آیا رفع کک مک به کمک لیزر اربیوم دائمی است؟

فقط در صورتی ممکن است رفع کک و مک موقتی باشد که فرد بدون ضد آفتاب، بیش از اندازه در معرض نور خورشید و اشعه ماورا بنفش قرار بگیرد. افرادی که تحت درمان لیزر اربیوم برای کک مک قرار می‌گیرند، باید بعد از درمان حتما از ضد آفتاب استفاده نمایند. دقت داشته باشید که اشعه خورشید می‌تواند سلول‌های رنگدانه‌ ای پوست را تحریک کند و مجدداً باعث ایجاد کک مک شود. در صورت استفاده منظم از ضد آفتاب بعد از درمان کک مک بین 7-4 سال صورت فرد، بدون کک مک باقی می ماند.

 اينستاگرام کلينيک صدف

عوارض استفاده از لیزر اربیوم در رفع کک مک

کاندیدای نامناسب برای انجام لیزر اربیوم

  1. افرادی که دارای نقص سیستم ایمنی هستند و یا مشکلاتی مانند بیماری های خونی و اختلالات پوستی دارند.
  2. اشخاصی قبلا لیزر انجام داده اند و دچار مشکلاتی مثل ضخیم شدن پوست، تغییر رنگ و یا زخم شده اند.
  3. افرادی که در شش الی دوازده ماه گذشته ایزوترتینوئین مصرف کرده باشند.
  4. افرادی که عفونت های باکتریایی و ویروسی مرتبط با پوست دارند.
  5. افرادی که دچار زخم هایی مثل کلوئید و هایپرتروفیک هستند.

هزینه لیزر اربیوم برای رفع کک مک

تعیین هزینه لیزر اربیوم به عواملی مانند میزان کک ومک، تعداد جلسات، تخصص پزشک و ... بستگی دارد. که پزشک پس از جلسه مشاوه و بررسی این عوامل قیمت را اعلام میکند.

کلینیک پوست و کاشت مو در اصفهان یکی از بهترین کلینیک‌های پوست و زیبایی در اصفهان می‌باشد که علاوه بر زیبایی به سلامتی بیماران خود بسیار اهمیت می‌دهد، همچنین اگر به دنبال جوانسازی پوست صورت و یا جوانسازی دست‌ هستید ما به شما تزریق ژل توسط متخصصان مجرب در کلینیک صدف اصفهان را پیشنهاد می‌دهیم.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :بی بی گل حبیبی [ 1403-01-28 ]
سلام من صورتم کک مک ولک داره یه نوبت میخواسم جلسه چقدر هزینش میشه

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
خال اپی درمال چیست؟خال اپی درمال چیست؟

از نقش وراثت در ایجاد خال‌ ها نمی‌ توان چشم‌ پوشی کرد. خال اپی درمال یک نوع خال پوستی است که در این بخش به آن پرداخته ایم . ... ادامه مطلب

تفاوت کلینیک زیبایی با کلینیک تخصصی پوست و موتفاوت کلینیک زیبایی با کلینیک تخصصی پوست و مو

کلینیک زیبایی ، درمانگاهی است که دارای مجوز وزارت بهداشت و پروانه تخصصی خدمات زیبایی است و به خدمات و درمان های زیبایی می‌ پردازد. ... ادامه مطلب

لنتیگو چیست و چگونه درمان میشود؟لنتیگو چیست و چگونه درمان میشود؟

لنتیگو لک هایی دایره ای شکل و معمولاً به رنگ قهوه ای تا سیاه هستند که توسط پوست طبیعی احاطه شده اند. این لک ها ممکن است به آهستگی و طی چندین سال ایجاد شوند ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین