منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564

ریزش مژه ها

آنچه در این مطلب میخوانید

مژه‌ های پرپشت و زیبا یکی ازعوامل زیبایی چهره و باعث جلوه بیشتر چشمانتان می‌شود. هرقدر مژه‌هایتان بلندتر و پرپشت‌تر باشد، چشمانتان زیباتر به نظرمی‌رسد، اما به نظرمی‌رسد این روزها داشتن چنین مژه‌ های بلند و زیبایی کار بسیار دشواری است. اکثر افراد درباره‌ ی ریزش موهایشان صحبت می‌کنند اما به نظر می‌رسد درباره ریزش مژه‌هایشان چندان نگران نمی‌شوند. متاسفانه این باورغلط جا افتاده که ریختن مژه‌ها یک اتفاق خوش یمن است و خیلی از ما حداقل در کودکی وقتی یکی از مژه‌هایمان می‌ریخت شروع می‌کردیم به آرزو کردن، اما باید به خاطر داشته باشید که ریزش مژه‌ها می‌تواند نوعی هشدار باشد. دلیل ریزش وشکنندگی مژه‌ها در افراد مختلف، متفاوت است که به برخی علل شایع این مسئله اشاره می‌کنیم. اگر مژه‌هایتان می‌ریزد به جای آرزو کردن به دنبال علت آن باشید.

درمان ریزش مژه‌ها

ریزش مژه ممکن است نشانه عفونت باشد

عفونت در چشم‌ها خصوصا پلک چشم می‌ تواند به ریختن مژه‌ها بینجامد. این مسئله برای سلامت چشم هم مضر است چرا که مژه‌ها مانع از ورود گرد و خاک و مواد آلاینده به درون چشم می‌شوند. با این همه اگر به خاطر نوعی عفونت باکتریایی شدید دچار آماس پلک چشم شدید، ممکن است با ریختن مژه‌ها و تورم و خارش هم مواجه شوید. به علاوه ممکن است ویروسی به چشم شما حمله کرده و منجر به تورم یا عفونت شود.

شاید ضعف سیستم ایمنی دارید

در برخی مواقع ضعیف شدن سیستم ایمنی شما می‌تواند دلیل ریزش مو در بخش‌های مختلف بدن از جمله چشمتان باشد. این بیماری را ریزش مو می‌نامند که طی آن سیستم ایمنی بدن به پیاز مو حمله کرده و منجر به ریزش آن می‌شود. مصرف آنتی بیوتیک‌ های تجویزی می‌تواند از این نوع ریزش مو از جمله مژه پیشگیری کند.

آرایش چشم‌ ها کار دستتان داده

استفاده از لوازم آرایشی زمخت و زبر مانند ریمل ضخیم می‌تواند مژه‌ها را کش داده و آنها را ضعیف کند. علاوه بر این اگر هنگام پاک کردن آرایش، چشم‌هایتان را بمالید یا آنها را خیلی سخت فشار دهید این کار می‌تواند منجر به شکسته شدن و ریختن مژه‌ها شود.

بیش از اندازه استرس دارید؟

استرس می‌تواند بر سلامت عمومی شما و چشم‌هایتان تاثیر بگذارد. کمبود خواب، رژیم غذایی نامناسب و خستگی عمومی همه و همه به شکسته شدن مژه‌ها و بروز خطراتی برای چشم‌ها به خاطر تماس با مواد حساسیت‌ زا منتهی می‌شود.

شاید کم کاری تیروئید مقصر است

معمولا عدم کارکرد درست غده تیروئید از جمله کم کاری یا پرکاری تیروئید می‌تواند در تعادل هورمونی بدن اختلال ایجاد کند و به ریزش مژه‌ها بینجامد. البته نگران نباشید پس از درمان این اختلال، مراقبت درست و رعایت اصول لازم ممکن است باعث رشد دوباره مژه‌ها شود.

آدرس اینستاگرام

افرایش سن

هیچ راه گریزی از این حقیقت نیست. با بالا رفتن سن هر بخش از بدن شما در معرض فرسایش آهسته و ثابتی قرار می‌ گیرد و این مسئله غیر قابل تغییر است. با این حال اگر به شکل خطرناک و هشداردهنده‌ای دچار ریزش مژه شده‌اید، بهتر است حتما به پزشکان ما در کلینیک صدف مراجعه کنید.

کلینیک صدف اصفهان ارائه دهنده‌ ی بهترین خدمات در زمینه پوست و زیبایی، با استفاده ازپیشرفته ترین تجهیزات و روش‌ ها پذیرای شما سروران گرامی جهت ارائه خدمات درمانی و زیبایی از جمله پیوند مو می‌ باشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
زمان تاثیرگذاری و ماندگاری بوتاکس مسپورتزمان تاثیرگذاری و ماندگاری بوتاکس مسپورت

مسپورت یکی از بهترین برندهای بوتاکس در ایران است که در ایران تولید شده است. این محصول به عنوان سومین برند مجاز بوتاکس در ایران شناخته می شود ... ادامه مطلب

ملاسما (لک صورت) چگونه درمان میشود؟ملاسما (لک صورت) چگونه درمان میشود؟

درمان ملاسما در اصفهان، به عنوان یکی از شایعترین مشکلات پوستی، که با ایجاد لک بر روی پوست صورت همراه است؛ در کلینیک صدف قابل انجام است ... ادامه مطلب

عملکرد و عوارض لیزر کیوسوئیچعملکرد و عوارض لیزر کیوسوئیچ

لیزر کیوسوئیچ مفید برای درمان لک‌ های پوست که در اثر افزایش سن ایجاده شده‌ اند است . و به خوبی لک‌ های تیره سطح پوست را درمان می نماید . ... ادامه مطلب

کلینیک پوست صدف

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین