منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564

راه های بستن منافذ پوست

منافذ باز پوست صورت، روی بینی و گونه‌ها بیشتر دیده می‌شوند و با ترشح چربی موجب زشتی و پیری پوست صورت می‌شوند. برای حفظ زیبایی وجوانی پوست بایستی برای درمان و بستن منافذ باز صورت اقدام کرد.
بسیاری ار این منافذ پوستی بیشتر در افرادی که پوست چرب‌ دارند به وجود می‌آید و ممکن است که به آکنه و جوش‌های سرسیاه مربوط باشد. چربی زیاد همراه با باکتری‌ها و گرد و خاک‌های محیط موجب مسدود شدن منافذ پوست می‌شود. علاوه بر این جوش‌های سر سیاه باعث می‌شوند که این منافذ پوستی بزرگ‌تر و مشخص‌تر به نظر بیایند.
قرار گرفتن طولانی مدت در معرض تابش نور خورشید به علت آسیب رساندن به کلاژن‌ ها سبب بوجود آمدن منافذ پوستی باز می‌شود. بروز این منافذ پوستی باز باعث کاهش حالت ارتجاعی پوست می‌شود و با افزایش سن این منافذ افزایش می‌یابد. ژنتیک، فشار روحی و عدم مراقبت کافی از پوست می‌تواند سبب بروز این منافذ شود.

را‌ه‌های بستن منافذ پوست

در اینجا به برترین روش‌ های طبیعی برای از بین بردن آن‌ ها اشاره می‌ کنیم

بهترین راه‌های درمان منافذ بازپوست صورت با ماسک‌های طبیعی

1- بخور پوست
در ظرفی آب را جوش بیاورید سپس کمی بابونه در آن بریزید و سر خود را با یک حوله بپوشانید و بالای ظرف بایستید. زمانی که پوست صورت شما شروع به عرق کردن کرد نشانه این است که منافذ پوست در حال بسته شدن هستند. این کار را دو بار در هفته انجام دهید.

2- گلاب
یکی از بهترین تونرها برای پوست است . گلاب هم برای پاکسازی منافذ و جمع کردن آنها و هم برای کنترل آکنه و پوست چرب موثر است. ابتدا صورت خود را بشویید و سپس کمی گلاب بر روی پوست صورتتان بمالید. بعد از آن لازم نیست صورتتان را بشویید.

3- لیمو
خاصیت اسیدی لیمو سبب بسته شدن منافذ پوست می‌شود. به کمک آبلیمو و سفیده تخم مرغ یک ماسک برای بسته شدن منافذ پوست بسازید و به مدت 15 دقیقه روی پوست خود بگذارید و سپس آبکشی کنید. وقتی هفته‌ای دو بار از این ماسک استفاده کنید نتیجه خوبی می‌گیرید. برای بهتر شدن اثر آن بعد از بخور دادن صورت از آن استفاده کنید. روش دوم این است که چند قطره آبلیمو را با آب ترکیب کرده و پوست خود را با آن بشویید و سپس آبکشی کنید.
این عمل نه تنها باعث بسته شدن منافذ پوست می‌گردد بلکه جوش‌ های صورت را نیز کاهش می‌دهد. البته توجه داشته باشید که میزان آبلیمو را در آب زیاد نکنید و مستقیم به پوست صورت خود تماس ندهید، چون خاصیت اسیدی دارد. نکته مهم این است که پوست لیمو دارای روغن‌های فرار و محرک است و پوست را به نور حساس می‌کند. لذا بهتر است استفاده از ماسک لیمو زیر نظر متخصصین کلینیک صدف باشد.

صفحه اینستاگرام کلینیک صدف

4- یخ
برای استفاده از یخ ابتدا آن را در یک پنبه آرایشی قرار دهید و سپس به مدت 10 تا 20 دقیقه روی پوست صورت خود بمالید و نتیجه آن بسته شدن منافذ پوست و خروج گرد وغبار از داخل آن است. ضمنا کمپرس یخ برای ورم پلک‌ها بسیار موثر است.

کلینیک صدف اصفهان با مجرب ترین پزشکان و با استفاده از سیستم به روز دنیا آماده ارائه خدمات در زمینه کاشت ابرو می‌باشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :سیاوش سیچانی [ 1402-07-05 ]
سلام دکتر خسته نباشید آقا هستم 28 ساله و صورتم هم جای جوش داره و هم منافذ باز پوست سرم هم خیلی زود به زود چرب میشه برای درمان منافذ باز میخوام مراجعه کنم و مشاوره بدید به من ک لیزر فرکشنال به درمان پوستم کمک میکنه چجور باید نوبت بگیرم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
لیزر سایناشور بهتر است یا کندلا؟لیزر سایناشور بهتر است یا کندلا؟

در سال های اخیر با روی کار آمدن دستگاه های لیزر مانند کندلا و سایناشور مشکل رفع موهای زائد نیز تا حد بسیار زیادی برطرف شده است. ... ادامه مطلب

آیا بوتاکس باعث بالا رفتن ابرو میشود؟آیا بوتاکس باعث بالا رفتن ابرو میشود؟

تزریق بوتاکس با از بین بردن چین و چروک سطحی پوست و بالا بردن ابروها (لیفت ابرو)، چهره شما را جوان‌ تر نشان خواهد داد . ... ادامه مطلب

علت و درمان ریزش سکه ای ریش آقایانعلت و درمان ریزش سکه ای ریش آقایان

ریزش سکه ای ریش آقایان یا آلوپسی باربا یا آلوپسی ریش یک بیماری خود ایمنی است که روی موی صورت تأثیر میگذارد. در این بخش به درمان آلوپسی ریش پرداختیم ... ادامه مطلب

کلینیک پوست صدف

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین