منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / لیزرهای جوانسازی / جوانسازی پوست با لیزر اربیوم

جوانسازی پوست با لیزر اربیوم

آنچه در این مطلب میخوانید

لیزر جوانسازی پوست صورت، لیزر اربیوم

لیزراربیوم لایه بسیار ظریفی از پوست را در هر تابش جدا می‌کند و به این ترتیب با ترمیم سطح پوست چروک‌ ها کاهش می‌یابد، جای جوش و تجمع غیرطبیعی رنگدانه‌ها از بین می‌رود و ضایعه‌های پوستی برداشته می‌شود. دوران بهبود لیزر جوانسازی پوست اربیوم معمولاً حدود یک تا دو هفته است.

آدرس اینستاگرام صدف کلینیک

با توجه به این که ازلیزر پوست صورت اربیوم برای برداشتن لایه‌های بسیار ظریف پوست استفاده می‌شود، این لیزر عمدتاً برای ترمیم و جوانسازی پوست با اهداف زیر به کار برده می‌شود.

1-کاهش چروک
2-درمان جای جوش
3-از بین بردن ضایعه‌های پوستی
4-درمان رینوفیما

انجام مشاوره پیش از درمان جوانسازی پوست با لیزر اربیوم ضروری است. سابقه پزشکی و شرایط بیمار، از جمله انجام درمان‌های دیگر، ابتلا به عارضه‌های خاص، نوع پوست و سابقه وجود زخم‌های سرد، باید به دقت بررسی شود. پزشک توصیه‌های خاص مراقبت پس از عمل را ارائه می‌دهد، طول دوران بهبود را تعیین می‌کند و بیمار را از دیگر روش‌های درمان آگاه می‌سازد.

موارد کاربرد لیزر اربیوم

1- کاهش چروک
با تحریک تولید کلاژن جدید و بازسازی پوست با برداشتن لایه بسیار ظریفی از پوست ترمیم چروک‌ها و جوانسازی پوست امکان پذیر می‌شود. هر چه تعداد دفعات عبور لیزر از پوست بیشتر باشد، ترمیم پوست نیز عمیق‌تر خواهد بود و البته به همان نسبت دوران بهبود نیز طولانی‌تر و نتایج به دست آمده بهتر خواهد بود. دوران بهبود جوانسازی پوست با لیزر اربیوم معمولاً یک تا دو هفته طول می‌کشد.

2- درمان جای جوش و جای زخم
لیزر اربیوم برای درمان جای جوش و زخم فرو رفته (آتروفیک) به کار برده می‌شود. کلاژن جدید در اثر برداشتن لایه‌های سطحی پوست تولید می‌شود و به این ترتیب پوست جوان‌تر و دارای بافت بهتر می‌شود.

3- درمان تجمع رنگدانه‌ ها
از لیزر اربیوم برای درمان تجمع غیریکنواخت رنگدانه‌های روی پوست استفاده می‌شود، به این ترتیب که لایه‌های فوقانی پوست که محل تجمع رنگدانه‌ها هستند، به دقت برداشته می‌شود. این عارضه معمولاً با لیزراربیوم درمان نمی‌شود، مگر آن که از بین بردن چروک‌ها نیز مد نظر باشد.

4- درمان ضایعه‌های پوستی
بهتر است برای درمان ضایعه‌های پوستی در عوض جراحی از لیزراربیوم استفاده شود. کراتوز خورشیدی، علامت‌های گوناگون روی پوست و خال‌های خوش خیم را می‌توان با لیزراربیوم از بین برد. اما این عمل برای درمان ملانوم مناسب نیست.

5- درمان رینوفیما
رینوفیما یکی از عارضه‌هایی است که به بزرگ شدن غده‌های چربی روی بینی و بینی نوک پیازی می‌انجامد. رینوفیما با عارضه دیگری به نام روزاسه همراه است. به کمک لیزر اربیوم می‌توان این بافت‌های اضافی روی بینی را برداشت و آن را به شکل و اندازه اصلی برگرداند.

جوانسازی پوست با  اربیوم در اصفهان

لیزراربیوم چیست؟

لیزراربیوم دارای طول موج ۲۹۴۰ نانومتر است، این طول موج برای جذب آب پوست مناسب است. این میزان جذب آب فرایند برداشتن لایه پوست را تحت کنترل درمی‌آورد. بنابراین لیزراربیوم برای ترمیم و جوانسازی پوست و کاهش چروک، جای زخم و جوش و تجمع غیر یکنواخت رنگدانه‌ها به کار برده می‌شود. این لیزر برای برداشتن ضایعه‌های گوناگون پوستی (برجستگی‌ها و غده‌های پوستی) نیز کاربرد دارد.

آب جزء اصلی تشکیل دهنده پوست است و قدرت لیزراربیوم برای جذب آب پوست بسیار بالا است. بنابراین به محض رسیدن انرژی لیزر به پوست، بخار شدن پوست در تماس با لیزر به دلیل قدرت بالای لیزر برای جذب آب شروع می‌شود. عمق نفوذ لیزراربیوم بسیار سطحی است، چون انرژی به محض تماس با سطح پوست توسط آب پوست جذب می‌شود. به این ترتیب انرژی گرمایی بسیار پایینی به لایه‌های عمیق‌تر پوست منتقل می‌شود.

قدرت جذب آب لیزر دی اکسید کربن در مقایسه با لیزراربیوم پایین‌تر است، به همین دلیل بخشی از انرژی آن در لایه‌های عمیق‌تر پوست نفوذ می‌کند و تمام انرژی به سرعت توسط لایه‌های فوقانی جذب نمی‌شود. این گرم شدن عمقی‌تر پوست به سفت شدن و انقباض بافت یعنی اثری منجر می‌شود که با لیزراربیوم به دست نمی‌آید. در زمان جوانسازی پوست غالباً ترکیبی از این دو لیزر مورد استفاده قرار می‌گیرد تا بهترین نتیجه به دست آید.

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز پوست و مو در اصفهان می‌ باشد که با بهره‌ گیری از به روزترین تجهیزات دنیا آماده ارائه خدمات رسانی در زمینه‌ی کاشت مو به شما عزیزان می‌ باشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :حانیه دهکردی [ 1402-07-05 ]
سلام خسته نباشید میشه برای جوانسازی صورت از دو روش لیزر و هایفو همزمان استفاده کرد

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
نکات پیوند ابرونکات پیوند ابرو

اگر ابروهای شما نامرتب و به هم ریخته یا کم پشت باشد زیبایی آنها دیده نخواهند شد. داشتن ابروهای شکیل و بلند و پرپشت یکی از آیتم های اصلی زیبایی در چهره است. ... ادامه مطلب

بوتاکس و زیباییبوتاکس و زیبایی

خاصیت بوتاکس این است که عضلات را فلج می‌ کند و یا از حرکت آنها می‌ کاهد. از این خاصیت می‌ توان در پزشکی و برای جوانسازی استفاده کرد . ... ادامه مطلب

علائم زگیل تناسلی چیست و نحوه تشخیص آن چگونه است؟علائم زگیل تناسلی چیست و نحوه تشخیص آن چگونه است؟

زگیل تناسلی همانطور که از نامش پیداست؛ یکی از امراض تناسلی مشترک بین زن و مرد است که با ایجاد زوائد پوستی روی آلت جنسی و اطراف آن شناخته می‌ شود . ... ادامه مطلب

کلینیک پوست صدف

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین