منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / رفع لک، کک و مک و تاتو / درمان لک صورت با روش لیزر درمانی

درمان لک صورت با روش لیزر درمانی

آنچه در این مطلب میخوانید

لیزر لک صورت

لک و یا Ephelides ذخایر خال دار کوچکی حاوی رنگدانه در اپیدرم (لایه فوقانی پوست) هستند که معمولاً در اثر آفتاب سوختگی قرار گرفتن عادی در معرض نور خورشید در ورزش‌هایی مثل تنیس، دو میدانی و یا شنا کردن و یا به علت جوش صورت بوجود می‌آیند. لک و کک و مک صورت را می‌توان لکه‌های صاف، گرد و تیره رنگی توصیف کرد که اندازه آنها از ۲ تا ۴ میلی‌متر متغیر است. لک صورت می‌تواند در اثر بارش رنگدانه در یک قسمت خاص (عدم انتشار یکنواخت ملانین در سطح پوست) به وجود آیند زیرا به طور معمول رنگ پوست اطراف آن قسمت روشن‌تر است. لک صورت یک جنبه وراثتی دارد و در صورتی که در خانواده‌ای مشاهده شود احتمال ابتلا به آن در بقیه نیز وجود دارد. لک معمولاً عواقب پزشکی ندارد و باعث بروز هیچگونه اختلالی نمی‌شود. لک صورت به پرتوهای UV نور خورشید حساس است و در مدتی که فرد در معرض نور آفتاب قرار دارد و پس از آن نیز پررنگ‌تر می‌شوند.

درمان لیزری لک صورت، لک‌ های حاصل از کهولت سن و ضایعات رنگدانه‌ ای پوست

می‌توان با لیزر لکه‌های قهوه‌ ای سطحی را برطرف کرد و همچنین لکه‌های پوستی قهوه‌ای رنگ (شیرقهوه)، خال گوشتی، لک و خال‌های صاف رنگدانه‌ای را برطرف کرد. بعضی از رنگدانه‌ها با هیچ کدام از درمان‌های لیزری برطرف نمی‌شوند. لکه‌های Lentigine یا لکه‌های کهولت سن نشانه‌های قهوه‌ای رنگی هستند که در اثر کهولت سن در پشت دست‌ها یا صورت نمایان می‌شوند. لک آفتاب سوختگی در نتیجه آسیب‌های حاصل از آفتاب به وجود می‌آیند و روی کمر، بالای سینه و شانه‌ ها دیده می‌ شوند. بسیاری از آنها بی ضرر هستند اما همه آنها با افزایش سن بیشتر می‌شوند و جذابیتی ندارند. گرچه خیلی از لکه‌های قهوه‌ ای را می‌توان نادیده گرفت، بسیاری از آنها کاملاً آشکار هستند و می‌توانند از زیبایی‌های طبیعی پوست بکاهند. بیشتر لک‌های مادرزادی با درمان از بین می‌روند اما بعضی‌ها دوباره بوجود می‌ آیند. این افراد ممکن است به درمان اضافی نیاز داشته باشند که رنگدانه‌ هایشان کنترل شود. لک‌ های قهوه‌ ای رنگی که در اثر کهولت سن بوجود می‌ آیند معمولاً با یک مرتبه درمان برطرف می‌ شوند.

برطرف کردن لک با لیزر

از بین بردن و درمان لک صورت با لیزر روش بسیار خوبی برای حذف لک پوست ناخواسته ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید است. از بین بردن و رفع لک صورت با لیزر حدود ۴۵ دقیقه طول می‌کشد. از شما خواسته می‌شود صورتتان را حسابی بشویید. سپس از شما یک سری عکس پیش از درمان گرفته می‌شود. چشمان شما را می‌بندند و صورت را با لایه خنکی از ژل می‌پوشانند. یک وسیله خنک کننده شبیه سشوار باد خنک برای خنک نگه داشتن صورت استفاده می‌شود. سپس نور لیزر روی یک سری نقاط برای معالجه اعمال می‌شود. بعد از انجام لیزری کرم مخصوص بعد از معالجه و محافظ در برابر نور خورشید به پوست مالیده می‌شود و کار با شما تمام می‌شود.

لیزر لک صورت در اصفهان

مدت زمان مورد نیاز برای رسیدن به نتایج مطلوب

بلافاصله بعد از درمان و چند ساعت پس از آن می‌بینید که لک‌ها تیره‌تر می‌شوند. طی چند روز بعد در سطح پوست منتشر می‌شوند و به طور طبیعی همراه سلول‌های مرده پوست ریخته می‌شوند. در بعضی‌ها این لکه‌ها کاملاً از بین نمی‌رود بلکه فقط روشن‌تر می‌شود. بعد از اولین و دومین معالجه بیمار متوجه بهبودی سریع می‌شود و بهبودی تدریجی‌تر هنگامی است که لک صورت روز به روز روشن‌تر می‌شود.
توصیه می‌شود برای دستیابی به نتیجه مطلوب ۴-۵ مرتبه درمان انجام دهید. و برای دستیابی به نتیجه مطلوب هر ۳ تا ۴ هفته یکبار برای ۴ تا ۵ مرتبه لیزر مراجعه شود. عملیات درمانی را حداقل یکبار در سال هر زمان که لک صورت و پوست مجدداً ظاهر شد انجام دهند.

مدت زمان دوام درمان با لیزر

دوام نتیجه بستگی به نحوه مراقبت شخص از پوستش بعد درمان دارد. درمان لیزری لک پوست و صورت چیزی شبیه سفید کردن دندان است. وقتی شخص دندان خود را سفید می‌کند رنگ آن سفید می‌شود اما با گذشت زمان اثر قهوه، سیگار، الکل یا دیگر غذاهایی که ایجاد لک می‌کنند باعث لک شدن مجدد دندان‌ها می‌شوند و مجدداً سفید کردن دندان لازم می‌شود. به همین صورت درمان لک صورت با لیزر باعث برطرف شدن لک حاصل از آفتاب می‌شود. اما بیشتر مردم به نحوی در معرض نور آفتاب هستند که لک پوست مجدداً برمی‌گردد و نیاز به درمان مجدد پیدا می‌کنند.

میزان موفقیت لیزر درمانی

درمان لیزری اگر به طور صحیح و باتوجه به نوع پوست و لک انجام شود روی ۹۹% بیماران با موفقیت عمل می‌کند.

البته می‌توان درمان لیزری لک صورت را به طور همزمان با درمان لیزری تنگ کردن حفره‌های صورت و بسیاری عملیات دیگر لیزری روی صورت انجام داد. روش‌های مختلف را می‌توان با یکدیگر ترکیب کرد و نتیجه حتی مطلوب‌تری بدست آورد.

آدرس اینستاگرام صدف کلینیک

حتی اگر شما تزریق بوتاکس یا درمان های حجم دهنده‌ای از این قبیل داشته باشید باز هم می‌توانید درمان لیزری لک صورت و پوست انجام دهید. اگر قصد دارید صورت خود را بوتاکس کنید توصیه ما این است که اول درمان لیزری انجام دهید، یکی دو هفته صبر کنید و بوتاکس یا عملیات تزریق پوست را بعد از آن انجام دهید. سپس دو هفته تا شروع مرحله دوم درمان لک صورت با لیزر باز هم صبر کنید.

کلینیک پوست و مو صدف اصفهان ، همراه با تیم حرفه ای و پزشکان مجرب، لیزر موهای زائد شما را با جدیدترین دستگاه‌ها، به بهترین شکل ممکن و بروزترین تکنولوژی‌های روز دنیا انجام می‌ دهد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :نسرین کاظمی [ 1402-02-18 ]
درمان کک ومک وخال های صورتم دوست دارم صورتم بدون کک ومک وخال باشه سفید وشفاف

مهرناز سهیل [ 1399-07-27 ]
سلام، پوستم سبزه هست و ملاسما دارم روی گونه و پیشانی و بینی میخواستم لیزر انجام بدمو 2 سوال دارم یکی اینکه جواب میده برای پوست من و دپم هزینه ش چقد میشه؟ ممنون

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
لنتیگو چیست و چگونه درمان میشود؟لنتیگو چیست و چگونه درمان میشود؟

لنتیگو لک هایی دایره ای شکل و معمولاً به رنگ قهوه ای تا سیاه هستند که توسط پوست طبیعی احاطه شده اند. این لک ها ممکن است به آهستگی و طی چندین سال ایجاد شوند ... ادامه مطلب

چگونه با قطع ماینوکسیدیل ریزش مو نداشته باشیم؟چگونه با قطع ماینوکسیدیل ریزش مو نداشته باشیم؟

ماینوکسیدیل، داروی بدون نسخه‌ ای است که مورد تأیید سازمان غذا و دارو است و مردان و زنان می‌ توانند از آن برای درمان ریزش مو استفاده کنند . ... ادامه مطلب

عملکرد دستگاه آنالیز بدن InBody (بادی آنالایزر)عملکرد دستگاه آنالیز بدن InBody (بادی آنالایزر)

آنالیز بدن شامل بررسی و اندازه‌ گیری فرم بدن و میزان اندازه چربی بدن و بافت نرم ماهیچه‌ ای بدن و تناسب آنها در دست‌ ها و پاها و بالاتنه و میزان و ... ادامه مطلب

کلینیک پوست صدف

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین