منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564

کاشت ریش

آنچه در این مطلب میخوانید

مشکلات ریش و سبیل در آقایان به سه شکل کلی مشاهده می‌ شود

در بیشتر آقایان بخش‌هایی از صورت (مثل لپ‌ها) فاقد ریش است ولی بخش‌ های دیگر تراکم خوبی دارند مثلاً چانه پر از مو است، برخی از آقایان ریش و سبیل کامل دارند ولی با تراکم کم و موهای ضعیف. این افراد عموماً نمی‌توانند ریش و سبیل خود را بلند کنند.
تعداد کمی از آقایان به طور کلی ریش و سبیل ندارند که می‌ تواند علل ژنتیکی، مادرزادی یا اکتسابی داشته باشد. این مشکلات را می‌توانیم با کاشت ریش و سبیل برطرف کنیم، البته اگر کاندیدای خوبی برای این روش باشید.

آدرس اینستاگرام کلینیک صدف

علت ضعف‌ های موجود در موهای ریش و سبیل چیست؟

واقعیت این است که برای کم‌ پشت بودن ریش و سبیل شما علل مختلف زیادی وجود دارد. خوب است این علل را بشناسید ولی روش درمان همه‌ی این‌ها تقریباً یکی است. در ادامه چند مورد از دلایل مهم‌تر را بررسی کرده‌ایم.

عوامل ژنتیکی

عوامل ارثی یا ژنتیکی احتمالاً مهم‌ترین دلایل کم‌پشت بودن ریش و سبیل هستند. اگر پدر و پدربزرگ شما ریش پرپشت و سبیل ضخیمی داشته‌اند، احتمالاً برای شما نیز چنین خواهد شد. اگر هم که شرایط برعکس این بوده، به احتمال زیاد ریش و سبیل پرپشتی نخواهید داشت. البته وضعیت ریش و سبیل در خانواده‌ی مادری هم مهم است.
وقتی می‌گوییم یک چیزی ارثی یا ژنتیکی است، یعنی دارویی وجود ندارد که بتواند شرایط را عوض کند. در حال حاضر کاشت ریش و سبیل تنها چاره‌ای است که داریم. داروها، لوسیون‌ها، سرم‌ها، مزوتراپی و سایر روش‌ها نمی‌توانند همچون معجزه‌ای الهی، باعث رشد ریش و سبیل شما بشوند!

برای مطالعه بیشتر بخوانید : نحوه کاشت مو و مراحل رشد مو بعد از کاشت

هورمون‌ ها

هورمون‌ها می‌توانند یکی از عوامل کم‌پشتی ریش و سبیل باشند. هورمونی که روی رشد موهای ریش و سبیل تاثیر حیاتی دارد، تستسترون است. یکی از هورمون‌های جنسی بدن که به هورمون جنسی مردانه نیز معروف است. البته خانم‌ها نیز این هورمون را می‌سازند، ولی مقدار ترشح آن در آقایان بیشتر است.
تولید و ترشح هورمون تستسترون در دوران بلوغ آقایان زیاد می‌شود. حتماً دیده و تجربه کرده‌اید که ریش و سبیل پسران در سن بلوغ به تدریج پرپشت‌تر می‌شود. برخی از متقاضیان کاشت ریش و سبیل کسانی هستند که بدنشان تستسترون کمتری تولید می‌ کند.
نکته‌ی آخر این که در برخی مردان خون‌رسانی به نواحی گونه ضعیف‌تر از خون‌رسانی به سایر بخش‌های صورت است. برای همین مواد مغذی و هورمون‌های کمتری به فولیکول‌های این ناحیه می‌رسند. مسئله‌ ای که باعث می‌شود در برخی مردان، نواحی گونه و لپ‌ها خالی از مو باشد.

آسیب‌ ها و بیماری‌ها

برخی آسیب‌ها به پوست و بیماری‌های پوستی می‌ توانند باعث طاسی موقت یا دائم در نواحی ریش و سبیل شوند. برخی از این موارد عبارت‌ اند از
زخم و اسکار
جای بخیه
شکستگی
عمل‌های جراحی مثل جراحی ترمیم شکاف کام
سوختگی‌ها
فولیکولیت (التهاب فولیکول‌ ها)
البته همیشه ریزش ریش و سبیل ناشی از موارد بالا دائمی نیست ولی اگر دائمی باشد، تنها راه بهبود شرایط، کاشت ریش سبیل است.
به جز این موارد، آلوپسی آره‌آتا یا ریزش موی سکه‌ای هم می‌تواند باعث ریزش و کم‌پشتی موهای ریش و سبیل شود. ریزش مو در آلوپسی آره‌آتا (چه در سر و چه در ریش) معمولاً موقتی است ولی به صورت دوره‌ای تکرار می‌شود. طاسی‌های ناشی از آلوپسی آره‌آتا را نمی‌توان با کاشت درمان کرد.

سبک زندگی

همه ما می‌دانیم که باید خواب کافی داشته باشیم، غذاهای سالم بخوریم، ورزش کنیم و از میزان استرس خود بکاهیم. این موارد برای سلامت عمومی بدن شما و همچنین رشد ریش و سبیل شما مهم هستند. در مورد رژیم غذایی، ویتامین‌های بیوتین و نیاسین می‌توانند روی رشد ریش و سبیل و موهای سر موثر باشند. این ویتامین‌ها در خوراکی‌هایی مانند تخم مرغ، آووکادو، شیر، ماهی و تخم آفتابگردان یافت می‌شوند و خوب است که در رژیم غذایی شما باشند.

نکات مهمی که در کاشت ریش باید به آن توجه کرد

گرافت‌هایی که جدید پیوند زده شده مانند موی معمولی رشد می‌کند و این حالت برای همیشه ادامه خواد‌داشت.
موی پیوند زده شده طبیعتا خصوصیات قبلی خود را حفظ خواهد کرد و ریزش نخواهد داشت و از الگوی ریزش مو یا کم پشت بودن موها در ناحیه ای که کاشته شده پیروی نمی‌کند و ثابت باقی خواهد‌ماند. علاوه بر مردانی که به طور ژنتیکی ریش یا سبیل آن‌ها رویش نمی‌کند‌، مردانی که قسمت‌هایی از ریش آن‌ها تراکم کمتری دارد و یا قسمت‌هایی از آن خالی است مناسب‌ترین کاندیدا‌ها برای این عمل هستند.
کاشت ریش طبیعی برای افرادی که بر اثر وجود جای زخم یا جای سوختگی یا جای بخیه‌ی عمل جراحی روی صورت بخشی از موهای صورت آن‌ها رشد ندارد‌، بسیار مناسب است. با انجام این عمل می‌توان جای زخم و سوختگی و بخیه را با کاشت مو پوشاند و از قرار گرفتن در معرض دید حفظ کرد.
کاشت ریش برای افرادی که دوست دارند چانه آن‌ها کمی ته ریش داشته باشد و افرادی که دوست دارند یک خط ریش زیبا و مشخص داشته باشند اما موهای صورت آن ها کم پشت و پراکنده است‌، بسیار مناسب است. کاشت ریش را می‌توان برای افرادی انجام داد که الگوی پر پشت یا کم پشت بودن موهای صورت خود را می‌خواهند تغییر بدهند با این کار می‌توان شکل و فرم چهره فرد را تغییر داد.

کاشت ریش در اصفهان

معایب کاشت ریش به روش‌ های رایج و سنتی

عوارض پس از کاشت ریش به روش‌های رایج و سنتی از قبیل: خونریزی، تورم سر و صورت، درد، باقی ماندن جای اسکار و جای بخیه و... هستند .
ایجاد برشی بزرگ در ناحیه پشت سر که احتمال باقی ماندن اسکار یا جوشگاه در آن وجود دارد.
کاسته شدن حجم بانک مو به نحوی که در مراحل بعدی برای پیوند مجدد مو بیش از یک و یا حداکثر دو باردیگر نمی‌ توان از بانک موی فرد برای ایجاد تراکم استفاده کرد.
طولانی بودن زمان انجام کاشت ریش.

تنایج فرآیند کاشت ریش چیست؟

اکثر افراد متقاضی کاشت ریش و سبیل در کلینیک صدف اصفهان از ظاهر جدید خود پس از کاشت و ریزش موهای اولیه راضی هستند. اما نکته قابل توجه انجام دادن اقدامات پس از کاشت ریش می‌باشد که به بالا رفتن کیفیت کار کمک شایانی خواهد کرد.

کلینیک صدف با یکی از مجهزترین مراکز پوست و موی اصفهان در محیطی آرام آماده بهترین خدمات در زمینه کاشت مو و کاشت ابرو می‌ باشد


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :قاسم [ 1403-01-06 ]
سلام هزینه کاشت ریش چقدره

محمدابراهیمی [ 1402-10-15 ]
سلام واسه کاشت ریش وسبیل

مهدی قربانی [ 1400-08-05 ]
برای کاشت ریش مشاوره میخوام

ابوذر ناظمی [ 1399-09-06 ]
سلام وقت بخیر برای کاشت ریش و سبیل مزاحمتون شدم

مسلم هنرجو [ 1399-06-18 ]
باسلام جهت کاشت ریش وسبیل برتراکم

علیرضا نجارپور [ 1399-06-10 ]
سلام میخواستم بدونم هزینه کاشت ریشو سیبیل چقدره

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مزونیدلینگ بهتر است یا میکرونیدلینگ؟مزونیدلینگ بهتر است یا میکرونیدلینگ؟

مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ از جمله روش های مدرنی است که با هدف جوانسازی و زیباسازی پوست به وجود آمده اند. این روش ها تا حدودی مشابه هم هستند و هر دو با ... ادامه مطلب

ماکولار آمیلوئیدوز چیست و چگونه تشخیص داده میشود؟ماکولار آمیلوئیدوز چیست و چگونه تشخیص داده میشود؟

ماکولار آمیلوئیدوز بیماری پوستی است که در اثر رسوب ماده آمیلوئیدوز در پوست ایجاد می‌شود و در ناحیه پشت، کتف، بازو، جلوی سینه و شکم و بالاتنه دیده می‌شود ... ادامه مطلب

پس از اقدامات درمانی، جوانسازی و زیبایی پوست برای اثر پذیری بیشتر چه باید کرد؟پس از اقدامات درمانی، جوانسازی و زیبایی پوست برای اثر پذیری بیشتر چه باید کرد؟

امروزه دستگاه ها و انواع خدمات در زمینه جوانسازی پوست در سطح جهانی وجود دارد که باعث کاهش پیری پوست می شوند. ... ادامه مطلب

کلینیک پوست صدف

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین