منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / روشهای جوانسازی پوست / میکرونیدلینگ و جوانسازی پوست

میکرونیدلینگ و جوانسازی پوست

آنچه در این مطلب میخوانید

در سال‌ های اخیر، روش‌هایی مثل میکرونیدلینگ برای جوان‌ سازی پوست حسابی محبوب شده‌ اند. به‌ نظر می‌ رسد میکرونیدلینگ با الهام از روش مصریان باستان که با خراشاندن پوست از طریق ماسک‌ های خشن، مثل پودر سنگ مرمر که در حقیقت نوعی لایه‌ برداری پوست یا همان ابریژين بود، طراحی شده و تا حدودی دستیابی به آرزوی جوانی پوست را آسان‌ تر کرده است. همراه ما باشید، در این مقاله به‌ طور کامل با روش میکرونیدلینگ آشنا خواهید شد.

اینستاگرام کلینیک صدف

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ یکی از جدیدترین روش‌های جوان‌سازی پوست است. در این روش غیرتهاجمی، به کمک سوزن‌های ریز، سوراخ‌های ریز و سطحی در پوست ایجاد می‌شود و به این ترتیب ترک‌ های پوستی که در اثر زایمان، چاقی و بلوغ روی پوست ایجاد شده‌ اند، از بین می‌ روند. با این روش درمان جای سوختگی، بستن منافذ باز پوست ، درمان لک پوستی ، رفع چین و‌ چروک پوست و از بین بردن جای زخم، بخیه و نیز از بین بردن جای جوش امکان‌ پذیر است.

روش کار میکرونیدلینگ

روش کار میکرونیدلینگ به این ترتیب است که وسیله‌ای به نام (درمارولر) که یک رولر غلتکی متشکل از سوزن‌های بسیار ریز از جنس فلز تیتانیوم و به قطر نیم یا حداکثر دو و نیم میلی‌ متر است، روی پوست کشیده می‌ شود و به این ترتیب با نفوذ سوزن‌ ها به لایه‌ ی میانی پوست یا «درم» یک زخم کوچک و خون‌ریزی اندکی در پوست ایجاد می‌شود که بدن به آن واکنش نشان می‌دهد و شروع به ترمیم و بازسازی آن ناحیه می‌کند. در حقیقت، عملکرد روش میکرونیدلینگ به این صورت است که وقتی غلتک دارای سوزن بر سطح پوست حرکت داده می‌شود، سوزن‌های ریز برحسب عمق و سرعتی که پزشک آن را تعیین کرده، به‌ صورت هم‌زمان به لایه‌ ی دوم پوست یا درم وارد می‌ شوند (پزشک عمق و سرعت سوزن را بر حسب نوع پوست و چگونگی هدف مشخص می‌ کند). طی این فرایند کلاژن و الاستین که دو عنصر اصلی و مهم برای پوست هستند، تولید می‌شود. با تولید کلاژن و الاستین، جای زخم و جای جوش و دیگر عارضه‌ های پوستی به‌ مرور زمان درمان می‌ شوند.

میکرونیدلینک و جوانسازی در اصفهان

کاربرد های میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ پوست معمولاً در موارد زیر کاربرد بهتری دارد:

ترمیم اسکار هایی که در اثر آکنه ، اعمال جراحی و سوختگی ایجادشده‌اند (چه جدید باشند و چه کهنه)، از بین بردن علائم افتادگی و شل شدگی پوست، کاهش خط‌ها و چین‌ و چروک‌ های پوست، سفت شدن پوست‌ های شل و افتاده و …

جوان‌ سازی و رفع چین‌ و چروک پوست

یکی از بزرگ‌ترین عوامل ایجاد چین‌ و چروک و افتادگی پوست کاهش غلظت کلاژن و الاستین است که در نتیجه آن ماتریکس بافت همبند که سلول‌های پوستی را مثل سیمان در برمی‌گیرد، شل و بی‌کیفیت خواهد شد. در این روش با ایجاد منافذ بسیار ریز که با چشم به‌ راحتی قابل‌ دیدن نمی‌باشند، سلول‌های بنیادی پوست تحریک‌ شده و وادار به تکثیر و تمایز می‌شوند. با فعال شدن پروسه ترمیم جهت بازسازی منافذ ایجاد شده در سطح پوست مقدار زیادی کلاژن ساخته می‌شود که به بازسازی پوست و رفع چین‌ و چروک‌های سطحی منجر خواهد شد. بین ۳ تا ۵ جلسه درمان برای جوان‌سازی پوست لازم است، که فاصله بین جلسات حدود ۶ هفته است.

درمان جای جوش و آکنه

در این روش منافذ بسیار ریزی که در پوست ایجاد می‌شوند عروق جدید و رشته‌های کلاژن جدید و منظم را که اسکار آکنه را ایجاد می‌نماید و با تحریک سلول‌های بنیادی موجود در پوست آثار ترمیمی به بهترین شکل صورت می‌گیرد. این روش به همراه استفاده از فاکتورهای رشد پلاکتی یا فیبروبلاست یا سلول‌های بنیادی گیاهی نتایج شگفت‌ انگیزی را در درمان ناصافی‌های پوست که ناشی از جوش‌های آکنه، آبله‌مرغان و سالک است ایجاد کرده است.

استرچ مارک یا ترک‌های ناشی از حاملگی، چاقی و بلوغ

پوست دارای فیبرهایی الاستین و کلاژن است. این رشته‌ها مانند فنر باعث انعطاف، شادابی و جوانی پوست می‌شوند. وقتی این فیبرها کیفیت خوبی نداشته باشند یا اینکه بیشتر از حد توانشان کشیده شوند خاصیت فنری خود را از دست می‌دهند و دچار عدم عملکرد می‌شوند و در نتیجه این نوارهای قرمز رنگ یا استریا ایجاد می‌شوند. این خطوط ابتدا صورتی تا بنفش‌ رنگ هستند و سپس به‌تدریج سفیدتر می‌شوند و از وضوح آن‌ها کاسته می‌شود. بهترین روش برای پیشگیری از این موضوع، جلوگیری از چاق و لاغر شدن‌های سریع و بهتر کردن کیفیت پوست با استفاده از یک رژیم غذائی یا دارویی مناسب و شناخت بیماری‌های زمینه‌ای چون مشکلات کم‌کاری و پرکاری تیروئید یا سایر بیماری‌های سیستمیک و درمان به‌ موقع این بیماری‌ها است. در مواقعی مثل حاملگی هم که به‌صورت طبیعی پوست شروع به کشیده شدن می‌گیرد استفاده از کرم‌های مناسب و چرب کردن پوست با روغن‌های طبیعی و جلوگیری از ایجاد اضافه‌ وزن در حین حاملگی و مشاوره با یک پزشک زیبایی قادر است تا حد زیادی از ایجاد این ترک‌ها جلوگیری کند. سن اولین بارداری در بروز ترک‌های بارداری نقش به سزایی دارد. صرفاً ازنظر آماری بین ۸۰% تا ۹۰% بانوانی که در سن بین ۱۶ تا ۲۰ سالگی باردار شده‌اند دچار ترک‌های پوستی می‌شوند، درحالی‌که احتمال بروز این ترک‌ها در بانوانی که اولین بارداری آن‌ها پس از ۳۵ سالگی است بسیار کمتر است. نکته مهم این است که اگر ترک‌های پوستی درمان نشوند، امکان بهبود خود به‌ خود آن‌ها وجود ندارد، یعنی این ترک‌ها هرگز خود به‌ خود برطرف نمی‌شوند و تنها رنگ آن‌ها به سمت سفید مرواریدی می‌رود، ولی طول و پهنای آن‌ها تغییر نمی‌کند.

آثار ناشی از زخمهای شدید و سوختگی

به‌وسیله میکرونیدلینگ می‌توان آثار ناشی از بخیه و زخم و جراحی و نیز اسکار باقی‌مانده سوختگی‌ها، جای جوش و آکنه را به حداقل رساند

درمان ریزش مو

با افزایش میزان مواد مغذی و خونرسانی ریشه مو می توان موجب تقویت و تحریک فولیکول‌ های مو شد.

رفع تیرگی و لکه‌ های پوست

زمانی که بازسازی کراتینوسیت ها(سلول های سطحی پوست) انجام شود این عمل موجب می شود تا عوامل روشن کننده پوست لک‌ها روشن‌تر شوند‌.

اگر از ریزش مو ی خود رنج می‌ رید و یا مشکل طاسی پیدا کرده‌ اید ما به شما کاشت مو در کلینیک صدف را پیشنهاد می‌ دهیم.کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز کاشت مو و کاشت ریش و سبیل در اصفهان می‌ باشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :صالح [ 1402-07-30 ]
من برای روشن شدن پوستم از میکرونیدلینگ استفاده کردم خیلی خوب جواب داد و عالی بود

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
روشهای تقویت موروشهای تقویت مو

برای تقویت موی سر بهتر است از مواد طبیعی و گیاهی مناسب استفاده کنید تا بهترین و سریع‌ترین نتیجه را در متوقف کردن ریزش مو و تقویت موی سر داشته باشید. ... ادامه مطلب

درمان جوشهای زیر پوستیدرمان جوشهای زیر پوستی

جوش های زیر پوستی زیر سطح پوست ایجاد می شوند. اگرچه این جوش ها از فاصله دور قابل مشاهده نیستند؛ اما برآمدگی آنها مشخص است ... ادامه مطلب

درباره قرص راکوتان برای درمان آکنه چه میدانید؟درباره قرص راکوتان برای درمان آکنه چه میدانید؟

اگر به دنبال اطلاعات و نکات مفید در رابطه با مصرف قرص راکوتان برای از بین بردن جوش صورت هستید، این مقاله را تا آخر بررسی کنید. ... ادامه مطلب

کلینیک پوست صدف

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین