منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564

نکات پیوند ابرو

آنچه در این مطلب میخوانید

دلایل ریزش ابرو

تروما و جراحت جسمی مثل تصادف ، سوختگی و ….
بیماری‌های سیستمیک یا موضعی کم کاری تیروئید و….
مشکلات رشد مادرزادی از بدو تولد هیچ مویی وجود نداشته است.
تریکوتیلومانیا (وسواس کندن مو) داشتن یک تیکی که باعث می‌شود ابروهای خود را بکنید.
درمان‌های جراحی و دارویی رادیوتراپی‌، شیمی درمانی‌، برش‌های جراحی.

علاوه بر همه این دلایل پزشکی‌، شایع‌ترین دلیل ریزش ابرو‌، ابرو برداشتن است که برای اصلاح فرم ابرو انجام می‌شود. بعد از کندن مکرر ریشه‌ها‌، ریشه‌های ابرو آسیب‌ دیده و نازک می‌ شود و بعد از مدتی می‌ ریزند.

چه کسانی می‌ توانند کاشت ابرو انجام دهند؟

هرکسی که به دلایل پزشکی و بیماری یا بد برداشتن تار ابروها، دچار ریزش ابرو می‌شود، ابروهای کم‌پشت و نازکی دارد و از فرم ابرو خود راضی نیست، می‌تواند کاشت ابرو را انجام دهد.

کاشت ابرو به چه معنی است و چگونه انجام می‌ شود؟

کاشت ابرو شامل پیوند زدن ریشه‌های مو است که از زیر پوست ناحیه‌ای در قسمت پشت سر یا بین دو گوش گرفته می‌شود که از نظر ژنتیکی دچار ریزش نمی‌شوند، و این موها بر روی ناحیه‌ای که می‌خواهیم ابرو درست کنیم، کاشته می‌شوند. این ابروهای کاشته شده، ریزش نخواهند داشت و نتایج آن دائمی است.

در کاشت ابرو (پیوند ابرو) از چه تکنیکی استفاده می‌ شود؟

کاشت ابرو در واقع نوعی پیوند مو است. ریشه‌های بکار رفته در کاشت ابرو ریشه‌های مو هستند. ریشه‌های مو پیوند شده به ناحیه ابرو جایگزین ابروهایی می‌شوند که دیگر رشدی ندارند.

درست مانند کاشت مو ، در کاشت ابرو نیز می‌توان ریشه‌های مو را از طریق دو روش مختلف برداشت کرد. یکی از این روش‌ها، تکنیک FUT است و روش دیگر تکنیک FUE می‌باشد.

به طور کلی، روش FUT برای کاشت ابرو ترجیح داده نمی‌شود، زیرا این روش نیاز به برش در ناحیه پشت سر و بخیه دارد. یکی از مهم‌ترین معایب این روش این است که یک جای زخم آن دائمی، هرچند نازک، باقی می‌گذارد. در روش کاشت ابرو FUE ، ریشه‌های مو بدون ایجاد برش یا بخیه‌ای، از یک ناحیه در پشت سر گرفته می‌شوند، و هیچ زخم دائمی پس از انجام عمل باقی نخواهد ماند.

برای مطالعه بیشتر بخوانید : آیا ابروهای کاشته شده میریزند؟

روند کاشت ابرو FUE مانند چیست؟

قبل از عمل، در طی جلسه‌ای با بیمار، تصمیم گیری در مورد فرم ابرویی که قرار است ایجاد شود صورت می‌گیرد. عمل کاشت ابرو با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. قبل از عمل‌، مراحل آماده سازی‌ها باید تکمیل شوند و سپس در مناطقی که موهایی برای پیوند زدن به ابرو گرفته شده و مناطقی که این موها پیوند بر روی آن پیوند داده می‌شوند ، بی‌حسی موضعی اعمال می‌شود. یعنی در طی عمل‌، شخص بیدار است. این عمل ۱ تا ۲ ساعت طول می‌کشد و فرد می‌تواند بلافاصله پس از انجام عمل مجدداً به زندگی روزمره خود بازگردد. محدودیتی در مورد استحمام وجود ندارد. پس از انجام عمل‌، برای چند روز قرمزی و پوسته پوسته شدن در آن منطقه مشاهده می‌شود. منطقه کاشته شده طی ۵ تا ۷ روز بهبود می‌یابد. روند رشد جدید ابرو به صورت مرحله‌ای انجام می‌شود. در ماه اول ابروها شروع به رشد می‌کنند و ۶ تا ۸ ماه طول می‌کشد تا ابروهای پیوند شده به طور کامل بیرون بیایند و رشد کنند.

چه تعداد ریشه‌ ی مو را می‌ توان در عمل کاشت ابرو پیوند داد؟

مقدار ریشه‌هایی که به ابرو پیوند داده می‌شوند، با توجه به وضعیت ابروهای ریخته شده و خواسته‌های بیمار متفاوت است. به‌طور متوسط ​​۵۰۰ تا ۷۰۰ ریشه‌ی مو کاشته می‌شود.

بهترین کاشت ابرو در اصفهان

مراقبت‌ های بعد از کاشت ابرو

اگرچه بیماران معمولاً نسبت به این عمل بسیار کنجکاو هستند و تلاش زیادی برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به نحوه‌ی انجام آن می‌کنند‌، اما متأسفانه درباره‌ی نحوه مراقبت‌های بعدازآن، به همین اندازه کنجکاو نیستند و این موضوع در بین این افراد بیشتر نادیده گرفته می‌شود. بیماران بیشتر اعتقاد دارند که پس از اتمام عمل کاشت ابرو، ماجرای عمل به اتمام می‌رسد و نتایج کامل آن قابل مشاهده است. اگرچه روند مراقبت‌های بعد از عمل نیز به همان اندازه خود عمل اهمیت دارد. برای دست‌یابی به نتایج دائمی و دلخواه‌، بیماران باید از مناطق کاشت شده خود مراقبت کنند. در ادامه به نحوه‌ی مراقبت بعد از عمل کاشت ابرو می‌پردازیم:

یکی از موارد ضروری: نوبت معاینه شما

در واقع عمل کاشت ابرو یک روش ایمن و بی‌خطر است، اما باید بدانید که این عمل نیز نوعی عمل جراحی است و بنابراین به یک معاینه بعد از عمل نیاز خواهید داشت. روز بعد از کاشت ابرو‌، یک جلسه معاینه با جراح خود در کلینیک صدف خواهید داشت. در این جلسه معاینه، پزشک مناطق جراحی و خونریزی شما را بررسی می‌کند و پانسمان را عوض می‌کند. برای اطمینان از موفقیت روند جراحی‌، دستورالعمل‌های بعد از عمل نیز به شما توضیح داده می‌شود. یکی از مهم‌ترین توصیه‌ها در مورد مراقبت‌های بعد از کاشت ابرو، گوش دادن به دستورالعمل‌های پزشک است. از آنجا که شرایط هر فرد متفاوت است ، پزشک توصیه‌های مراقبتی مخصوص برای شما را ارائه می‌دهد.

به یاد داشته باشید‌، پیشرفت این عمل به زمان نیاز دارد

درست مانند روند بعد از عمل در عمل کاشت موی معمولی FUE ، نتایج حاصل از پیوند ابرو نیز فوراً قابل مشاهده نیستند. برای دیدن اولین نتایج‌، باید صبور باشید. اگرچه بهبودی پس از عمل بسیار سریع است‌، اما هنوز رشد ابروهای جدید به بیش از سه ماه زمان نیاز دارد و نتیجه نهایی با حداکثر میزان رشد را می‌توان پس از اتمام یک سال اول مشاهده کرد.

زمان اصلاح ابروها

پس از چند ماه و وقتی به آینه نگاه می‌کنید‌، متوجه‌ی ابرویی با موهایی یک دست و زیبا می‌شوید، چقدر عالی است! اگرچه، از آنجا که موهای ابرو کاشته شده از پوست سر گرفته می‌شود، در ماه‌های اول، هنوز مانند زمانی عمل می‌کنند که بر روی پوست سر بوده‌اند و سریع‌تر از موهای اصلی ابرو رشد می‌کند. به طور معمول‌، موهای ابرو وقتی به طول حدود ۲ یا ۲،۵ سانتی متر رسیدند، رشدشان متوقف می‌شود، اما موهای پیوند شده رشد خود را ادامه می‌دهند. بنابراین‌، شما باید ماهانه یک یا دو بار آن‌ها را کوتاه و مرتب کنید. جای نگرانی نیست‌، پس از مدتی موها به این وضعیت عادت می‌کنند و با رسیدن به طول معمولی‌، رشد آن‌ها متوقف می‌شود.

مواردی که باید در طی فرایند مراقبت از آن خودداری کنید

برای اطمینان از باقی ماندن از موهای پیوند شده‌، پیشنهاد می‌کنیم حداقل دو هفته پس از عمل کاشت‌، سیگار نکشید. از آنجا که استعمال سیگار برای سلامتی عمومی شما بسیار مضر است‌، ممکن است نیاز باشد که سیگار را کلاً کنار بگذارید.

بعد از عمل‌، به مدت ۲ هفته از شنا در استخر خودداری کنید. برای ۳ یا ۴ هفته اول از قرار گرفتن در معرض مستقیم در نور آفتاب در ناحیه پیوند زده خودداری کنید. برای جلوگیری از تابش مستقیم آفتاب، می‌توانید کلاه بپوشید و حتماً از ضد آفتاب نیز استفاده کنید تا از ابروهایتان به بهترین نحو محافظت کنید.

آدرس اینستاگرام کلینیک صدف

آیا نتایج حاصل از کاشت ابرو دائمی است؟

بله‌، موهایی که بعد از کاشت ابرو رشد می‌کنند، موهای دائمی هستند. این موها در تمام طول عمر رشد خود را ادامه خواهند داد و هیچ فرقی با ابروهای شما نخواهد داشت.

کلینیک صدف یکی از مجهز‌ترین مراکز پوست و موی شهر اصفهان می‌ باشد که با استفاده از جديد ترين و پيشرفته ترين دستاورد هاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات درحوزه درمان اسکار پوست به شما عزیزان می ‎‌باشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :کرمانی [ 1402-08-01 ]
سلام من کاشت ابرو انجام دادم واقعا بهترین کار زندگیم رو کردم بی نهایت راضی ام با اینکه ماه پنجم هستم تاثیرش فوق العادست رو چهرم ممنونم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
چرا خال پس از سوزاندن عود میکند؟چرا خال پس از سوزاندن عود میکند؟

خال ها نقاطی رنگی با اندازه های متفاوت هستند که ممکن است به طور مادرزادی یا در اثر عوامل مختلفی همچون قرار گرفتن در نور آفتاب به وجود آمده باشند ... ادامه مطلب

مقایسه دو روش میکرونیدلینگ و آر اف فرکشنالمقایسه دو روش میکرونیدلینگ و آر اف فرکشنال

بهترین نتایج روشهای مختلف جوانسازی و لایه برداری پوست مانند میکرونیدلینگ و آر اف فرکشنال در اصفهان را با مراجعه به کلینیک تخصصی صدف تجربه نمایید ... ادامه مطلب

تزریق ژل چگونه موجب جوانسازی اطراف چشم میشود؟تزریق ژل چگونه موجب جوانسازی اطراف چشم میشود؟

جوانسازی دور چشم با تزریق ژل به بیماران بالغی توصیه می‌ شود که از چین و چوک ، برجستگی ، گودی و سایه زیر چشمشان ناراحت هستند . ... ادامه مطلب

کلینیک پوست صدف

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین