منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / درمان جوش و اسکار / درمان اسکار آکنه با لیزر

درمان اسکار آکنه با لیزر

آنچه در این مطلب میخوانید

انواع جای جوش

دو نوع جای جوش وجود دارد؛ یک نوع جای جوش یه شکل ایجاد بافت اضافی روی پوست است و دیگری از نوع از دست رفتن و تورفتن بافت اطراف جای جوش می‌باشد.

آدرس اینستاگرام

اسکار هایپرتروپیک (بافت اضافی) به دلیل تولید کلاژن اضافی در دوران بهبودی شکل می‌گیرد. بافت‌های برجسته یا بافت‌های سخت اطراف جای جوش به دلیل تولید بیش از اندازه کلاژن در بافت‌های در حال بهبود ایجاد می‌شود. اسکار آتروفیک (تورفتگی) وقتی که بافت اطراف جای جوش از بین می‌رود ایجاد می‌شود.

از انواع شایع اسکار آتروفیک می‌توان از اسکارهای Ice Pick و اسکارهای Boxcar نام برد. اسکارهای Ice pick (سوزنی شکل) سوراخ‌ های ریزی در پوست ایجاد می‌کنند در حالی که اسکارهای Boxcar (اسکارهای بزرگ‌تر) با لبه‌های عمودی مانند جای زخم‌های ناشی از آبله مرغان است.

برنامه درمان جای آکنه و جوش بر اساس نوع منحصر بفرد پوست شما تنظیم می‌شود. هر چه جای جوش صورت یا بدن عمیق‌تر باشد به تعداد جلسات بیشتر برای درمان نیاز دارد. اسکارهای سطحی هم برای درمان نیاز به زمان و صبر دارند. درمان‌هایی نظیر لایه‌ برداری شیمیایی و لیزر درمانی می‌تواند بافت‌های آسیب دیده را برداشته و آنها را با بافت هموار و لطیف جایگزین سازد.

روش‌ های درمانی جای جوش ناشی از آکنه

درمان جای جوش‌های شما از جلسه مشاوره که در آن پزشکان کلینیک صدف اصفهان مشخص می‌کنند که چه نوع درمانی برای پوست شما مناسب است آغاز می‌شود. آنان تعیین خواهند کرد که برای درمان، آیا شما به یک روش یا ترکیبی از روش‌های مختلف درمانی برای دستیابی به بهترین نتیجه نیاز دارید. انتخاب روش درمانی برای رفع اسکار جوش به عوامل مختلفی از جمله نوع جای جوش ایجاد شده روی پوست، میزان عمق اسکارها، رنگ پوست و کیفت رنگ پوست بستگی دارد.

بهترین  لیزر رفع اسکار آکنه در اصفهان

لایه‌ برداری و بازسازی پوست

برای لایه‌برداری شیمیایی از محلول‌های شیمیایی روی پوست استفاده می‌شود. مواد شیمیایی باعث تاول و پوسته پوسته شدن صورت برای چند روز می‌شود. با برداشه شدن لایه تحت درمان، پوست جدید جایگزین می‌شود. لایه‌برداری شیمیایی با کاهش اثر جای جوش باعث بهبود رنگدانه‌ها شده و سطح پوست را هموارتر و لطیف‌تر می‌سازد. از انواع روش‌های لایه‌ برداری پوست ، لایه برداری به روش AHA روشی ملایم، لایه‌برداری به روش TCA روشی قوی‌تر و لایه‌برداری به روش فنل از همه روش‌ها قوی‌تر است. لایه برداری شیمیایی برای افرادی که جوش‌ها و اسکارهای سطحی دارند مناسب است.

میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن روشی بسیار متداول برای لایه‌برداری پوست بوده که حتی می‌تواند یک لایه از روی پوست بردارد. برای درمان جای جوش‌های جزئی، روش میکرودرم ابریژن بهتر از روش‌های دیگر نظیر لایه برداری شیمیایی عمل می‌کند. روش درمانی میکرودرم ابریژن روشی غیرتهاجمی، بدون درد و با ریسک کم است. به کمک این روش فقط می‌توان لایه‌های سطحی پوست را درمان نمود. بنابراین این روش فقط برای پوست‌های آفتاب سوخته، دارای لکه‌های ناشی از افزایش سن، چین و چروک پوست های ریز و اسکارهای جزئی جوش مناسب است. جای جوش‌های ایجاد شده روی پوست صورت و قسمت‌های دیگر بدن مانند سینه، گردن و دست‌ها می‌تواند با استفاده از این روش مورد درمان قرار گیرد. میکرودرم ابریژن باعث می‌شود تا محصولات مراقبتی پوست راحت‌تر به لایه‌های عمیق‌تر پوست نفوذ کرده و باعث افزایش ساخت کلاژن و جوانسازی پوست شوند.

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ که به درمان افزایش تحریک کلاژن سازی و نیدلینگ هم معروف است، با استفاده از فروکردن مکرر سوزن‌های ریز در پوست انجام می‌شود. این زخم‌های ریز و فرایند بهبودی آنها باعث افزایش گردش خون و ساخت کلاژن شده و حالت ارتجاعی پوست را بهبود می‌بخشد. بهتر است این کار در کلینیک صدف که بتوان از تمیز و استریل بودن سوزن‌ها اطمینان داشت، انجام شود. نتایج از یک ماه بعد از عمل خود را نشان داده و تا یک سال پس از عمل هم ادامه می‌یابد. این روش برای رنگ‌های مختلف پوست قابل انجام بوده و باعث کاهش تورفتگی‌های پوست می‌شود.

تزریق ژل برای از بین بردن جای جوش

با تزریق ژل حتی جاهای عمیق جوش‌ها نیز پر می‌شود. نتایج حاصل از این روش بلافاصله قابل مشاهده است. دراین روش نیازی به بستری شدن نبوده و برای همه رنگ‌های پوست هم قابل انجام است. اسکارها ممکن است با استفاده از کلاژن، چربی گرفته شده از بدن خود بیمار یا اسید هیالورانیک پر شود. بسیاری از ژل‌ها نتایج موقتی بین ۶ تا ۱۸ ماه دارند و برخی از ژل‌ها نیز نتایجی دائمی برای از بین بردن جای جوش را به دنبال خواهند داشت. حتماً از پزشک در مورد ژل‌های پر کننده اطلاعات کسب نمایید زیرا هر دو نوع ژل موقت و دائمی دارای مزایا و معایبی هستند. تزریق ژل برای درمان بسیاری از تورفتگی‌ها و حتی جای جوش‌های عمیق مناسب است ولی برای جای جوش‌های Ice pick مناسب نیست.

لیفت پوست با روش رادیو فرکانسی

لیفتینگ پوست برای درمان جای جوش روشی جدید و مقرون به صرفه است. این روش برای رنگ‌های مختلف پوست قابل انجام است. متخصصین پوست معمولاً از روش رادیوفرکانسی برای لیفتینگ پوست استفاده می‌کنند. با لیفت پوست، تورفتگی‌های ایجاد شده جلب توجه کمتری می‌کنند. روش رادیوفرکانسی در چندین جلسه انجام می‌شود. بیشتر بیماران هر چهار ماه یکبار از روش رادیو فرکانسی برای درمان جای جوش استفاده می‌کنند. معمولاً پس از انجام عمل بیماران به مدت یک ساعت در ناحیه تحت درمان احساس سوزش دارند. رنگ محل درمان برای ۲ تا ۳ روز صورتی به نظر می‌رسد. رادیوفرکانسی روشی مناسب برای درمان تورفتگی‌های ناشی از آکنه است. در برخی موارد به کمک روش رادیو فرکانسی می‌توان جای جوش‌های Boxcar و Ice pick را نیز درمان کرد.

کاشت یا پیوند مو به روشی درمانی گفته می‌شود که موهای مقاوم به ریزش در بدن یا سر به مناطقی که دچار طاسی و ریزش شده‌اند، منتقل می‌شوند. به این روش کاشت موی طبیعی یا پیوند مو می‌گویند. کلینیک صدف یکی از مراکز کاشت مو در اصفهان می‌باشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :ساغر [ 1402-08-01 ]
سلام و درود صورتم بر جوش چرکی و اکنه داشت و به کلینیک صدف مراجعه کردم و میتونم بگم بهتربن کلینیک پوست و زیبایی در اصفهان هستن

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا درمان اسکار آکنه با عوارض همراه است؟آیا درمان اسکار آکنه با عوارض همراه است؟

برای درمان جای جوش و آکنه یا حتی اسکار می‌ توان از روش‌ های زیادی استفاده کرد. از جمله این روش‌ ها می‌ توان به لیزر درمانی ، سابسیژن و.. اشاره کرد . ... ادامه مطلب

کهیر پوستی چیست و چگونه درمان میشود؟کهیر پوستی چیست و چگونه درمان میشود؟

کهیر یا راش ضایعات قرمز رنگ پوست می باشد که با خارش همراه است و گاهی به علت آلرژی ایجاد می شود. ... ادامه مطلب

نمایان شدن رگ های بدننمایان شدن رگ های بدن

آیا می دانید علت بیرون زدگی رگ‌ های بدن چیست؟ و آیا این رگ‌ ها خطرناک هستند؟ راه پیشگیری از بیشتر شدن رگ‌ ها یا رفع این رگ‌ ها چیست؟ ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین