منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / بلفاروپلاستی / بلفاروپلاستی و رفع افتادگی پلک

بلفاروپلاستی و رفع افتادگی پلک

آنچه در این مطلب میخوانید

عمل بلفاروپلاستی چیست؟

عمل بلفاروپلاستی (blepharoplasty) یا جراحی زیبایی پلك: بعد از جراحی بینی، یكی از رایج‌‏ترین عمل‏‌های زیبایی در ایران محسوب می‌ شود. ممکن است پلک‌ های بالایی و گاهی اوقات پلک‌ های پایینی چشم شما، به عنوان بخشی از روند پیری‌، و یا بصورت ارثی، افتادگی پیدا کرده و یا ضعیف و شل شده باشند. همچنین ممکن است ابروهای شما به عنوان بخشی از همان فرآیند، آویزان شده یا افتادگی داشته باشند.

شما با این جراحی، طی مدت زمانی بین 1 تا 3 ساعت می‌توانید حالت خسته و افتاده‌ی چشم‌ها و افتادگی پلک‌ های خود را درمان کرده و چشمانی جذاب، شاداب و جوان داشته باشید. در این عمل‌، افتادگی پلک‌های بالا‌، و پف زیر چشم کاملا اصلاح می‌ شوند.

اغلب اوقات جراحی بلفاروپلاستی را یک عمل زیبایی می‌دانند‌؛ اما خوب است بدانید در حیطه‌ی درمانی هم، بلفاروپلاستی می‌تواند میدان دید اشخاصی که افتادگی پلک ، باعث کم شدن میدان دیدشان شده را، با رفع افتادگی‌های شدید پلك بهبود بخشد.

می‌توان پلک‌های بالا را در جلسه‌ای جدا‌، و پلک‌های پایین را در یک جلسه‌ ی دیگر جراحی نمود؛ اما ترجیح اغلب افراد اینست که پف پلک‌های فوقانی و پایین بصورت همزمان در یک جلسه عمل مي‌شوند.

انواع جراحی زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی

این امکان وجود دارد در عمل افتادگی پلک در جراحی بلفاروپلاستی برای دو پلک بالا، پایین و یا در یک جراحی برای هر چهار پلک انجام شود. این جراحی به اصلاح بلفاروپلاستی پلک تحتانی، بلفاروپلاستی پلک فوقانی و بلفاروپلاستی پلک توام فوقانی و تحتانی نام دارد و هر کدام تکنیک‌های متعدد و پیچیده مخصوص به خود را دارد. این نوع تکنیک می‌تواند مبنایی بر تقسیم بندی انواع جراحی‌های پلک باشد. بلفاروپلاستی پلک تحتانی به دو نوع با برش و بدون برش پوستی تقسیم می‌شود.

تغییراتی که بلفاروپلاستی پلک در چهره ایجاد می‌ کند

بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین، عمل جراحی است که از دو جنبه زیبایی و درمانی، مشکلات افزایش سن را رفع می‌کند. جراحی پلک می‌تواند چهره شما را جوان‌تر و زیباتر نشان دهد. در جراحی پلک بالا، پوست اضافه برداشته می‌شود تا پلک حالت طبیعی پیدا کند و چشم‌ها درشت‌تر دیده شود. درواقع بلفاروپلاستی پلک بالا، افتادگی پلک را درمان می‌کند.

جراحی پلک پایین نیز با برداشتن کیسه‌های چربی جمع شده در زیر پوست، کمک می‌کند تا پف و ورم زیر چشم رفع شود. به همین دلیل به عمل پلک پایین گاهی جراحی پف زیر چشم نیز می‌گویند. همچنین در صورت نیاز می‌توان با برداشتن پوست اضافه پلک پایین، چین و چروک زیر چشم را نیز از بین برد.

چه کسانی برای بلفاروپلاستی گزینه مناسبی نیستند؟

گاهی افراد خیلی جوان برای ایجاد تغییر در چهره خود به بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین روی می‌آورند. از آنجایی که تا عناصر چهره پایدار نشدند و همچنان در حال تغییر هستند، جراحی‌های زیبایی اصلا توصیه نمی‌شود. مخاطب اصلی بلفاروپلاستی افراد بالای ۳۵ سال هستند.

بد نیست اشاره شود هیچگاه از پزشک متخصص جراحی پلاستیک نخواهید که برای بیشتر درشت شدن چشم‌ها، پلک شما را بیش از حد کوتاه کند؛ وی حتما از این کار خودداری می‌ کند. دلیلش نیز این است که اگر پلک‌ها زیاد کوتاه شود، کامل بسته نخواهد شد. این مشکل به خشکی چشم و در نهایت آسیب به بینایی شما منجر می‌ شود.

همچنین باید بدانید بلفاروپلاستی، مشکلات زیر را درمان نمی‌ کند:

چین و چروک گوشه چشم مانند خطوط پنجه کلاغی: برای رفع این مشکل باید از لیفت شقیقه استفاده کنید.
خط اخم یا چروک بین دو ابرو و همچنین افتادگی ابرو که بسیار شایع است: برای رفع این موارد نیز لیفت پیشانی و ابرو پیشنهاد می‌شود.
کبودی زیر چشم

بهترین بلفاروپلاستی در اصفهان

عوارض جراحی زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی

بعد از عمل بلفاروپلاستی احتمال اینکه اطراف چشم متورم و کبود شود زیاد است. همچنین این امکان وجود دارد که بعد از عمل جراحی زیبایی بلفاروپلاستی خشکی چشم به وجود بیاید که این می تواند معمولی باشد اما تورم و کبودی که در اول جراحی بلفاروپلاستی ایجاد می شود تا یکی دو هفته طول می‌کشد تا به تدریج کمرنگ شود. اما گاهی اوقات این کبودی می تواند تا یکسال طول بکشد.

اقدامات لازم قبل از عمل جراحی زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی

اقدامات لازم که بیمار قبل از عمل جراحی بلفاروپلاستی باید انجام دهد شامل موارد زیر است:

به مدت دو هفته قبل از عمل جراحی پلک باید از داروهایی مانند آسپرین، بروفن، پیروکسیکام، ایندومتاسین و مفنامیک اسید استفاده نشود.

اقدامات لازم بعد از عمل جراحی زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی

بعد از عمل جراحی بلفاروپلاستی هیچ گونه پانسمانی بر روی چشمان بیمار گذاشته نخواهد شد و چشمان باز هستند.

پزشک در اکثر مواقع پماد چشمی آنتی بیوتیک جهت مالیدن روی بخیه‌ها تجویز می‌کند.

پس از جراحی زیبایی پلک به مدت 3 روز باید از قطره اشک مصنوعی استفاده شود.

2 روز اول پس از جراحی به منظور شستشوی پلک‌ها باید از سرم فیزیولوژیک استفاده شود اما پس از آن می‌توان از آب جوشیده سرد شده نیز استفاده کرد.

به مدت 5 تا 7 روز باید از آنتی بیوتیک که دکتر چشم پزشک مربوطه تجویز میکند باید به صورت مرتب استفاده شود.

پس از عمل جراحی پلک بهتر است که کمتر دراز بکشید و در هنگام دراز کشیدن نیز بهتر است که زیر سر شما کمی بلندتر باشد تا از کبودی و تورم شما جلوگیری کرده و آن را به حداقل برساند.

در صورتی که به مدت یکی دو روز بعد از عمل جراحی پلک با افت بینایی و یا چشم درد مواجه شدید باید به سرعت با پزشک جراح کلینیک صدف تماس بگیرید.

عمل جراحی زیبایی بلفاروپلاستی با توجه به حساسیت بالای چشم و همچنین کاهش عوارض ناشی از بلفاروپلاستی این نوع جراحی باید توسط پزشک فوق تخصص جراحی پلاستیک پلک صورت پذیرد.

صفحه اینستاگرام

اگر از موهای زائد خود رنج می‌ برید ما به شما کلینیک صدف را پیشنهاد میکنید. کلینیک صدف اصفهان با مجهزترین تجهیزات آماده ارائه خدمات پوست و مو به شما عزیزان می‌ باشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :زهرا نصری [ 1402-02-06 ]
سلام عمل پف چشم هزینه چقد

مسلم یسلیانی [ 1400-10-20 ]
عمل پف بالای چشم برای من انجام بدین و قیمت بدین هزینه شوچقدرمیشه

شهزاد جواهری [ 1399-12-19 ]
لطفا ادرس وهزینه رابفرمایید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تأثیر قرص پرفکتیل برای پوست، مو و ناخنتأثیر قرص پرفکتیل برای پوست، مو و ناخن

قرص پرفکتیل به جهت سلامت و حفاظت کامل از پوست، مو و ناخن و کاهش روند ایجاد چروک و پیری پوست، بر اثر تابش نورخورشید و آلودگی‌ های محیط به کار می رود . ... ادامه مطلب

دستگاه آر اف فرکشنالدستگاه آر اف فرکشنال

روش آر اف فرکشنال (Fractional RF) یکی از مدرن‌ ترین روش‌ های جوانسازی پوست است. و نتایج بسیار خوبی را به همراه دارد . ... ادامه مطلب

قبل از تزریق ژل گونه این مطلب را بخوانیدقبل از تزریق ژل گونه این مطلب را بخوانید

گذشت زمان و افزایش سن، قرار گرفتن در معرض آلودگی ها، بیماری ها و بعضی از عوامل ارثی به تدریج باعث افتادگی پوست صورت شده و گونه ها را کم حجم می کنند. ... ادامه مطلب

کلینیک پوست صدف

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین