منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / روشهای جوانسازی پوست / درمان چین و چروک اطراف چشم

درمان چین و چروک اطراف چشم

آنچه در این مطلب میخوانید

خلاص شدن از خطوط زیر چشم با بهترین روش‌های پیشگیری و درمان

با افزایش سن و عواملی نظیر نور خورشید، خط و چروک‌ های ظریفی در اطراف چشم‌های شما ایجاد می‌شود، این مسئله امری طبیعی است. اما اگر با آن مشکل دارید، می‌توایند روش‌های ذکر شده در مقاله‌ی زیر را امتحان کنید. حقیقت این است که وقتی خطوط زیر چشم ایجاد می‌شوند، درمان آنها دشوار می‌شود، به ویژه اگر عمیق باشند. اما، راهکارهایی وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید ایجاد این خطوط را به تأخیر اندازید. برای آَشنایی با این شیوه‌ها با ما همراه شوید.

علل بروز خطوط و چروک های زیر چشم

متداول ترین علت خطوط و چروک‌های ظریف اطراف چشم، افزایش سن است، اما عوامل دیگری هم در بروز این خطوط نقش دارند که بهتر است از آنها بپرهیزید:

اشعه‌ی فرابنفش (UV)

سیگار کشیدن

حالت‌ها و حرکت‌ های تکراری چهره

بهترین درمان چین و چروک اطراف چشم در اصفهان

درمان چین و چروک دور و زیر چشم

به نظر می‌رسد چین و چروک‌ هایی که به تدریج در پوست ما ایجاد می‌شوند، نه تنها به عنوان کمبودی در پوست ما بلکه به عنوان کمبودی در ظاهر، شخصیت و جذابیت ما دیده می‌شوند. واضح است که تشکیل چین و چروک دور چشم، یکی از نشانه‌های پیری پوست است. حتی در سنین بیست سالگی نیز، پوست به تدریج قابلیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و کمتر از قبل می‌تواند مرطوب بماند و چربی طبیعی تولید کند و با بالا رفتن سن، خشکی پوست بیشتر شده و چروک‌ها کم کم پدیدار می‌شوند.

متاسفانه چین و چروک دور چشم بسیار آشکار و در معرض دید هستند و باعث می‌شوند که چهره‌ی ما بسیار پیرتر به نظر بیاید. اغلب افرا در هنگام نگاه کردن به یکدیگر به چشمان هم نگاه می‌کنند، چرا که نه تنها جذابیت چهری ما از طریق چشم‌ها منعکس می‌شود بلکه ما بسیاری از احساسات خود را با استفاده از حالات چشم و عضلات ظریفی که در اطراف چشم قرار دارند، بیان می‌کنیم. این عضلات به صورت مداوم در حال انقباض و حرکت هستند تا احساساتی مانند تعجب، نگرانی، خستگی، خوشحالی، خشم و بسیاری از حالات دیگر را نشان دهند. انقباض مداوم این عضلات موجب می‌شود که چروک‌های موقتی دور چشم تبدیل به چروک‌های دائمی شوند.

چروک زیر چشم و خطوط کنار چشم که از گوشه‌ی چشم منشعب می‌شوند، ممکن است بر اثر انقباض مداوم عضلات صورت به عنوان مثال در هنگام خندیدن تشکیل شوند. در افرادی که هنگام بروز احساساتی مانند خنده و خوشحالی، حالت بیشتری به چهره‌ی خود می‌گیرند، این خطوط زودتر تشکیل می‌شوند. قرار گرفتن در معرض نور خورشید نیز نه تنها موجب خشکی پوست می‌شود بلکه شخص را مجبور می‌کند که چشمان خود را جمع کند و در نتیجه چروک‌های دور چشم شکل بگیرند. افرادی که در آب و هوای سرد و محیط برفی زندگی می‌کنند نیز، نمی‌دانند که چقدر زیاد برای محافظت از چشمان خود در برابر انعکاس نور برف، چشمان خود را جمع می‌کنند و کنار چشمانشان چروک تشکیل می‌شود.

تزرق ژل

تزریق ژل یک روش درمانی بسیار موثر برای رفع چین و چروک است. از روش تزریق ژل ، بیشتر از همه برای از بین بردن چروک اطراف لب و خطوط خنده استفاده می‌شود. از روش تزریق ژل در زیر چشم برای از بین بردن چرو‌ک‌ها و گودی و سیاهی زیر چشم استفاده می‌شود. همچنین می‌توان با تزریق ژل، کمبود حجم صورت در گونه‌ها، خط فکی، ناحیه گیجگاهی را جبران کرد و حتی از آن برای از بین بردن چروک‌های پشت دست استفاده نمود. اغلب ژل‌های تزریقی، چین و چروک پوست را بلافاصله بعد از تزریق از بین می‌برند و نتایج آن‌ها تا نزدیک یک سال ماندگاری دارد. هزینه ‌ی رفع چین‌ و چروک زیر چشم با تزریق ژل بسته به میزان ژل تزریقی در افراد مختلف، متفاوت خواهد بود.

تزریق بوتاکس

بوتاکس معمولا برای از بین بردن چین و چروک دور چشم به کار می‌رود. بسیاری از مراجعه کنندگان ما از ما سوال می‌کنند چگونه می‌توانند چروک‌های دور و زیر چشم خود را از بین ببرند و جواب آن نیز تقریبا ساده است. برای از بین بردن چروک‌های بسیار ریز و سطحی که به طور ثابت روی پوست هستند، از روش لیزردرمانی استفاده می‌شود. اما برای از بین بردن چروک‌های عمقی‌تر و دینامیک (که در حالات مختلف چهره نمایان می‌شود) و همچنین برای پیشگیری از تشکیل چروک‌های بیشتر، از روش تزریق بوتاکس استفاده می‌شود.

بوتاکس موجی شل شدن عضلتی می‌شود که انقباض آن‌ها باعث تشکیل چروک‌های دور چشم و پیشانی می‌شود. چروک‌های پیشانی و خطوط اخم بین دو ابرو نیز به خوبی با تزریق بوتاکس درمان می‌شوند.

لیزردرمانی

لیزرهای زیر برای جوانسازی اطراف چشم به کار برده می‌شوند:

لیزر رنگدانه‌ای: این نوع لیزردرمانی برای بهبود ضایعات رنگدانه‌ای و رفع تیرگی زیر چشم توصیه می‌شود.
لیزر کلیر + برلیانت: این روش لیزردرمانی دور چشم با هدف رفع چین و چروک و بهبود کیفیت و بافت پوست دور چشم انجام می‌شود.

اینستاگرام کلینیک صدف

درمان با رادیوفرکانسی مغناطیسی چند قطبی (RF)

درمان رادیوفرکوئنسی برای کشیدن و سفت کردن پوست دور چشم‌ها به منظور رفع پف پلک و لیفت پلک بالا بسیار مفید است. تکنولوژی‌ میدان‌های الکترومغناطیسی پالسی در درمان RF چندقطبی با بهبود دادن گردش خون در ناحیه دور چشم موجب کاهش تیرگی زیر چشم می‌شود. همچنین رادیوفرکوئنسی روش موثری برای رفع شلی و افتادگی پوست، لیفت پلک‌های افتاده و صاف کردن و محکم کردن پوست ظریف دور چشم محسوب می‌شود. رادیوفرکانسی درمانی غیرجراحی است که با استفاده از دستگاه Thermage یا iFine انجام می‌شود.

کلینیک پوست، مو و زیبایی صدف ، با بهره‌ گیری از کادری مجرب و بروز‌ترین متدهای علمی، در محیطی آرام و منطبق بر استاندارد‌ های نوین پزشکی، آماده ارائه خدمات در زمینه بهترین کاشت موی طبیعی در اصفهان می‌ باشد .


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :نقدی [ 1402-08-01 ]
سلام دکتر شما مزوتراپی زیر چشم هم انجام میدید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

لیزر فول بادی و توتال بادی دو روش رفع موهای زائد هستند که هر دو روش درمانی از فناوری پیشرفته لیزر برای رفع موی زائد استفاده می کنند ... ادامه مطلب

پانچ صورت به چه علت انجام میشود؟پانچ صورت به چه علت انجام میشود؟

یکی از روش هایی که برای درمان اسکار آکنه استفاده می شود روش پانچ می باشد که با استفاده از یک سوزن مخصوص انجام می شود ... ادامه مطلب

ماندگاری بوتاکس مصپورت و دیسپورت چقدر است؟ماندگاری بوتاکس مصپورت و دیسپورت چقدر است؟

باید توجه داشت که تفاوت بوتاکس مصپورت و دیسپورت در نوع عملکرد نمی‌ باشد و بیشتر تفاوت آنان در سرعت عملکرد و میزان تأثیر و درد ناشی از آنان خلاصه می‌شو ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین