منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564

انواع آکنه و جوش

انواع جوش صورت نشانه چیست؟

پیشانی

مسائلی مربوط به گوارش ضعیف و استرس اغلب عوامل اصلی به ظهور جوش روی پیشانی به شمار می‌روند. برای کمک به خروج سموم و کمک به دستگاه گوارش، آب را جایگزین نوشیدنی‌های کافئین دار و فرآوری شده با H۲O کنید. بنا به ادعای راج خواب حداقل ۷ ساعت در شب، نوشیدن مقدار زیادی آب و داشتن یک رژیم غذایی متعادل می‌تواند به کاهش جوش در پیشانی کمک چشمگیری کند. همچنین عوامل موضعی بر سلامتی پوست تاثیر می‌گذارند. سعی کنید کلاه و مو را از ناحیه پیشانی کنار بزنید تا اصطکاک و مواد آرایشی مو نظیر حالت دهنده ها، منافذ پوست را مسدود نکنند.

آکنه می‌تواند هر جای بدن بوجود آید، اما روی صورت، شانه‌ها، کمر، قفسه سینه و بازو‌ها بیشتر است. شخص ممکن است هنگامی آکنه را ببیند که غده‌های کوچک زیر سطح پوست مسدود شده باشند.

این غده‌ها به عنوان غده‌های سبوم شناخته می‌شوند که یک ماده روغنی به نام سبوم را ترشح می‌کنند. غده‌ها به واسطه سبوم زیادی، سلول‌های مرده پوست یا باکتری‌ها مسدود می شوند. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، غده‌ها ممکن است ملتهب شوند و یک جوش چرکی یا کورک به وجود آید.

گونه

آکنه در نزدیکی بالای گونه مربوط به سیستم تنفسی است، بنابر این در صورتی که شما به دفعات برای پیاده روی به شهر‌های مختلف و بزرگ می‌روید یا در حین رانندگی، پنجره ماشین را باز می‌گذارید، باید نسبت به پاک کردن پوست صورت مراقبت بیشتری به خرج دهید. راج اضافه می‌کند: اطمینان حاصل نمایید که هوای خانه تمیز باشد، برای این کار می‌توانید از یک دستگاه تصفیه کننده هوا یا چند گیاه مفید برای تصفیه کردن هوا استفاده کنید. ممکن است درک این مسئله برای‌تان کمی دشوار باشد، اما بسیاری از چیزها، هر روز با گونه‌ شما تماس پیدا می‌کنند، بنابراین تمیز نگه داشتن وسایل اطراف شما می‌تواند به کاهش جوش‌ های صورت کمک کند. آکنه در ناحیه پایین‌تر گونه معمولا ضعف بهداشت دهان و دندان را نشان می‌دهد، اما باکتری‌های سطحی نیز می‌توانند یکی از عوامل اصلی به شمار روند. همیشه مراقب وسایلی که با صورت تان در تماس است باشید، نظیر: تلفن همراه، برس آرایشی و بالش و دیگر محصولات آرایشی بهداشتی.

بهترین درمان آکنه و جوش در کلینیک صدف اصفهان

ناحیه T

ناحیه T. به ناحیه‌ای از صورت که بین ابرو‌ها تا بینی و گونه امتداد دارد، گفته می‌شود. آکنه در این نواحی اغلب ناشی از اختلالات گوارشی یا آلرژی‌های غذایی است. راج در این باره می‌گوید: تعدادی از کارشناسان کاهش مصرف لبنیات، گوشت قرمز و فست فود و در عوض مصرف برگ سبزیجات برای بهبود مشکلات ناحیه T. را توصیه می‌کنند. علاوه بر این غدد چربی روی ناحیه T. صورت بیش از سایر نقاط صورت است که این ناحیه را بیشتر مستعد جوش می‌سازد. در ابتدا اطمینان حاصل نمایید که از پاک کننده‌ها و محصولات مراقبتی پوستی استفاده می‌کنید که منافذ پوست را مسدود نمی‌کنند. آکنه روی بینی بسیار مرتبط با کبد و کلیه است، بنابر این آکنه قرمز درشت روی بینی، می‌تواند حاکی از فشار خون بالا یا اختلال در کبد باشد. سعی کنید ساعات پس از کار را برای خود شاد بسازید و از مصرف غذا‌های تند پرهیز کنید.

آدرس اینستاگرام

چانه

آکنه روی چانه نشان دهنده بزرگترین عامل سازنده پر مویی است که همه ما با آن به خوبی آشنایی داریم: همان عدم تعادل هورمونی راج پیشنهاد می‌کند: یک برنامه خواب منظم و رژیم غذایی سالم داشته باشید، اما در صورتی که همچنان روی چانه تان جوش دارید، با متخصص پوست و زنان مشورت کنید و ببینید آیا کنترل هورمون‌های بارداری و اسپیرونولاکتون می‌تواند به این مسئله کمک کند. چای نعناع و مصرف مکمل‌های امگا ۳ نیز گزینه خوبی برای کنترل تغییر سریع هورمون‌ها است، علاوه بر این به یاد داشته باشید که چانه خود را بر روی دستان‌تان قرار ندهید یا بیش از حد آن را لمس نکنید.

کلینیک پوست و مو صدف اصفهان ، همراه با تیم حرفه‌ ای و پزشکان مجرب، لیزر موهای زائد شما را با جدیدترین دستگاه‌ ها، به بهترین شکل ممکن و بروزترین تکنولوژی‌ های روز دنیا انجام می‌ دهد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :راضیه [ 1401-06-01 ]
سلام وقتتون بخیر من دو ماهی میشه صورتم دونهایی از جنس و رنگ گوشت صورت زده ک فکر میکنم ندولار باشن راهی برای درمان سریع وجود داره

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
رفع افتادگی بینی با تزریق ژلرفع افتادگی بینی با تزریق ژل

اگر در فکر ایجاد تغییرات جزئی، با هزینه کم و بدون نیاز به جراحی در چهره خود هستید؛ شاید لیفت غیرجراحی بینی یکی از مناسب ترین گزینه ها باشد. ... ادامه مطلب

آیا ماینوکسیدیل در درمان ریزش مو مؤثر است؟آیا ماینوکسیدیل در درمان ریزش مو مؤثر است؟

ماینوکسیدیل باعث افزایش رشد مو در افراد مبتلا به طاسی با الگوی مردانه و زنانه (ریزش مو ارثی یا آلوپسی آندروژنی) می‌ شود. ... ادامه مطلب

جوانسازی پوست صورت با لیزرجوانسازی پوست صورت با لیزر

درصورت عدم درمان خطوط ریز صورت به چین و چروک پوست تبدیل می شوند ، خطوط افقى پیشانی در اثر حرکت بالا انداختن ابروها ایجاد مى‌ شوند . ... ادامه مطلب

کلینیک پوست صدف

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین