منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / لیزر موهای زائد / 10 سوال رایج لیزر موهای زائد

10 سوال رایج لیزر موهای زائد

آنچه در این مطلب میخوانید

1- فرایند حذف موهای زائد توسط لیزر به چه صورت است؟

حذف موهای زائد با لیزر یک فرایند ساده است که از یک اشعه‌ی نور متمرکز شده بر روی پوست شما به منظور حذف موها استفاده می‌نماید. در واقع اشعه‌ی نور فولیکول‌های موی موجود در زیر پوست شما را هدف قرار می‌دهد و موجب متوقف شدن رشد موها از ناحیه‌ی ریشه می‌گردد. در هر بار استفاده از لیزر، بخشی از موها که در آن دوره از زمان در وضعیت رشد خود قرار دارند و یا به اصطلاح فعال هستند، حذف می‌گردند.

از این رو جلسات متعددی برای حذف کامل موهای زائد نیاز است، زیرا همه موهای زائد در یک زمان مشخص در فاز رشد قرار نمی‌گیرند و فاز رشد موهای زائد متفاوت است. مدت زمان انجام فرایند لیزر بسته به اندازه محلی که قرار است توسط این روش پاک‌سازی شود متفاوت می‌باشد و می‌تواند از چند دقیقه تا یک ساعت متغییر باشد.

2- لیزر موهای زائد برای کدام ناحیه از بدن انجام می‌ شود؟

لیزر برای رفع موهای زائد همه نواحی بدن است، اما رایج‌ترین قسمت‌های بدن که می‌توانید با استفاده از لیزر مو زدایی کنید، عبارتند از:

صورت
دست
پاها
بیکینی
زیر بغل

3- هر جلسه لیزر چند دقیقه طول می‌ کشد؟

بسته به اینکه کدام ناحیه از بدنتان را لیزر می‌کند، مدت زمان هر جلسه متفاوت است:

صورت: درمان این ناحیه ۱۵ دقیقه طول می‌کشد.
دست: درمان این ناحیه ۱۵ دقیقه طول می‌کشد.
پاها: لیزر ساق پا 20 دقیقه و لیزر موهای زائد کل پاها ۴۵-۳۰ دقیقه طول می‌کشد.
بیکینی: درمان این ناحیه حدود ۱۵-۵ دقیقه طول می‌کشد.
زیر بغل: لیزر این ناحیه حدود۵ دقیقه طول می‌کشد.

4- قبل از لیزر موهای زائد چه کار کنیم؟

از چند هفته قبل از لیزر، موهای بدن خود را اصلاح نکنید. یعنی موهای بدن خود را چه با تیغ و چه اپیلاسیون کوتاه نکنید، زیرا برای لیزر باید ریشه مو دیده شود.
شش هفته قبل از لیزر نباید بیش از حد در معرض آفتاب قرار بگیرید.

5- دستگاه لیزر موهای زائد به چه صورت کار می کند؟

دستگاه لیزر با از بین بردن فولیکول‌های مو که در واقع ریشه اصلی موها هستند، فرایند حذف موهای زائد از روی پوست انجام می‌دهد. پوست بدن انسان به سادگی اشعه‌های لیزر را جذب می‌نماید و هیچ مقاومتی در برابر آن از خود نشان نمی‌دهد. حال آنکه فولیکول‌ها قادر به تحمل این اشعه‌ها نیستند و اشعه‌ های لیزر موجب نابودی آنها می‌گردد و همچنین از رشد مجدد آنها در مدت زمان کوتاه نیز جلوگیری می‌نماید.

این جلوگیری از رشد مجدد برای اکثریت قریب به اتفاق موهای زائد دائمی می‌باشد و این موها پس از نابود شدن هیچ گاه مجدد رشد نمی‌نمایند و تنها تعداد محدود و بسیار کمی از موهای زائد پس از مدتی مجددا رشد می‌نمایند که می‌توان آنها را مججدا با استفاده از لیزر حذف نمود. تکنولوژی کنونی لیزر نمی‌تواند موهای سفید، موهای کرکی مانند و بسیار نرم و موهای بور و کم رنگ را از بین ببرد و ممکن است این موها پس از مدتی از زمان انجام لیزر مجددا رشد نمایند.

بهترین لیزر موهای زائد در کلینیک صدف اصفهان

6- آیا حذف موهای زائد با استفاده از لیزر دردناک است؟

این مساله که آیا انجام لیزر برای شما آزار دهنده و درد آور خواهد بود یا خیر کاملا بستگی به میزان حساسیت شما و مقاومت بدن شما در برابر درد دارد. برخی افراد در جلسات لیزر خود اعلام نموده‌اند که هیچ دردی احساس نکرده‌اند و تنها حسی شبیه به مالیده شدن یک جسم بر روی پوست خود را داشته‌اند و برخی دیگر اعلام نموده‌اند که درد آن شبیه به درد نیشگون گرفته شدن است. البته همان طور که گفته شد این مساله کاملا به میزان حساسیت افراد بستگی دارد اما در حالت کلی می‌توان گفت که هیچ درد جدی و آزار دهنده‌ای در روش درمانی با لیزر وجود نخواهد داشت که برای فرد غیر قابل تحمل باشد.

7- بعد از لیزر موهای زائد بدن چه کنیم؟

برای جلوگیری از سوختگی، سوزش و آسیب پوستی کمپرس یخ انجام دهید.

تا شش هفته بعد از لیزر در معرض نور مستقیم آفتاب قرار نگیرید.
محل‌های لیزر شده را نخارانید.
از کرم ضد آفتاب و لوسیون مرطوب کننده استفاده نمایید.

8- حداقل و حداکثر اندازه مو برای لیزر، چقدر باید باشد؟

حداقل اندازه مو یک میلی متر و حداکثر اندازه مو برای لیزر 1 سانتی متر باید باشد زیرا ریشه مو باید به وسیله مو قابل دسترسی باشد.

9-آیا استفاده از دستگاه لیزر موهای زائد بدن محدودیتی دارد؟

این دستگاه را نمی‌توان در نواحی از پوست که حساسیت ، تتو یا خالکوبی دارد، استفاده کرد.

10-آیا لیزر موهای زائد به اندام‌ های داخلی آسیب می‌ رساند؟

قدرت نور لیزری که برای غیر فعال کردن فولیکول‌های مو در دستگاه لیزر موهای زائد به کار می‌رود به حدی نیست که به اندام‌های داخلی بدن شما آسیب برساند. ما در مطلب ” آیا لیزر موهای زائد به اندام‌های داخلی آسیب می‌ رساند؟” راجع به عوارض لیزر موهای زائد صحبت کردیم و به شما گفتیم تنها عضوی که می‌تواند در خطر باشد، چشم است که آن هم به این خاطر است که خارجی‌ترین عضوی است که به راحتی لیزر به آن برخورد می‌کند.

آدرس اینستاگرام کلینیک صدف

سخن پایانی

ما در کلینیک صدف برای پاسخ گویی به سوالات شما و هر گونه مساله‌ای در ارتباط با حذف موهای زائد با استفاده از لیزر که ذهن شما را درگیر خود نموده باشد، آماده هستیم. شما می‌توانید برای پرسیدن سوالات خود و یا هماهنگی برای جلسات مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید. به خاطر داشته باشید که روش درمانی لیزر هم برای آقایان و هم برای خانم‌ها قابل انجام می‌باشد، پس تنها کافیست که تصمیم بگیرید و اقدام نمایید. هزینه جلسات لیزر بسته به اندازه محلی که شما قصد دارید با استفاده از لیزر موهای زائد آن را برطرف نمایید متفاوت می‌باشد و شما می‌توانید در جلسات مشاوره با کارشناسان ما از آنها بخواهید که این هزینه را برای شما محاسبه نمایند.

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز پوست و مو اصفهان می‌ باشد که با استفاده از جدیدترین دستاورد‌ های دانش و تکنولوژی در محیطی آرام ارائه بهترین خدمات در زمینه بلفاروپلاستی ، جوانسازی پوست ، تزریق ژل و... می‌ باشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :زینب عفری [ 1400-04-29 ]
ایا درطول روران لیزر کردن به جز ژیلت از چیز دیگه ای میتونم استفاده کنم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دلایل خارش پوست در بهار و درمان آندلایل خارش پوست در بهار و درمان آن

اگزما در بزرگسالان روی دست ها، در کودکان در قسمت داخلی آرنج و پشت زانوها و در نوزادان در صورت، گردن و پوست سر بروز پیدا می کند. ... ادامه مطلب

رفع افتادگی بینی با تزریق ژلرفع افتادگی بینی با تزریق ژل

اگر در فکر ایجاد تغییرات جزئی، با هزینه کم و بدون نیاز به جراحی در چهره خود هستید؛ شاید لیفت غیرجراحی بینی یکی از مناسب ترین گزینه ها باشد. ... ادامه مطلب

قیمت هر جلسه لیزر سایناشور برای رفع موهای زائدقیمت هر جلسه لیزر سایناشور برای رفع موهای زائد

سیستم دستگاه سایناشور الیت پلاس از طول موج های مختلفی استفاده می کند تا روند از بین بردن موهای زائد را سرعت ببخشد و آن را سریع تر و راحت تر انجام دهد. ... ادامه مطلب

کلینیک پوست صدف

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین