منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564

مراقبت از پوست خشک

آنچه در این مطلب میخوانید

خشکی پوست چیست؟

خشکی پوست یک مشکل پوستی رایج است و در تمام سنین رخ می‌دهد. این مشکل خیلی جدی نیست، اما گاهی درمان آن سخت است. خشکی پوست ممکن است به بیماری‌های دیگر پوستی یا بیماری‌هایی مانند دیابت، کم کاری یا پرکاری تیروئید، سندرم شوگرن و سوء تغذیه مربوط باشد.

حقیقت تلخ این است که بعضی از افرادی که پوست‌شان خشک است، روشی را برای مراقبت و درمان خشکی پوست خود به کار می‌برند که خیلی مناسب پوست‌شان نیست.

گاهی دانستن اصول اولیه به تنهایی کافی نیست؛ باید بدانید، حتی اگر دوبار در روز صورت خود را می‌شویید و به آن مرطوب کننده می‌زنید، باز هم ممکن است در بعضی قسمت‌های مهم درمان پوست خشک خود غفلت کنید.

درست است که هیچ کس کامل نیست. اما، بهتر نیست اشتباه‌های رایج در مراقبت از پوست را مرتکب نشویم؟ ما نمی‌توانیم نوع پوست خود را تعیین کنیم. اما، می‌توانیم مثل یک شخص حرفه‌ای از پوست خشک خود مراقبت کنیم. فقط لازم است بدانیم که چه کارهایی را در برنامه‌ی مراقبت از پوست خود انجام ندهیم. کلینیک صدف قصد دارد شما را با چند روش مراقبت‌های پوستی آشنا کند.

استفاده از شاداب کننده اختیاری است

شاداب کننده یا تونر یکی از محصولات پوست بر پایه آب است که به دنبال تمیز کننده مورد استفاده قرار می گیرد، مانند آخرین مرحله در شستشوی صورت. هدف استفاده از تونر این است که مطمئن شوید پوست کاملا تمیز شده و مواد مورد نیاز برای مقابله با مشکلات پوستی مانند جوش‌ ها و روغن اضافی را داشته باشد. به نوع تونری که استفاده می‌کنید دقت نمایید چون اگر مناسب پوستتان نباشد ممکن است خشکی را بدتر کند. توصیه می‌شود از تونرهای بدون الکل استفاده کنید که مرطوب کننده دارند و تعادل pH پوست را بازگردانی می‌کنند.

به آرامی تمیز کنید

حتی اگر خشکی پوست هم داشته باشید، برای جلوگیری از جوش زدن باید به هر روز شستن صورت متعهد بمانید. استفاده از تمیز کننده‌های مناسب بسیار مهم است. توصیه می‌شود از تمیز کننده‌های سبکی که حاوی الکل یا بنزوئیل پراکسید نباشند استفاده کنید. تمیز کننده‌های پوست خشک، روغن‌های ارزشمند و طبیعی پوست را از بین نمی‌برند.

درمان پوست خشک در کلینیک صدف اصفهان

قانون منظم حمام کردن

اطمینان حاصل کنید زمان روزانه دوش گرفتن کوتاه باشد. دوش گرفتن با آب گرم و داغ بیش از حد روی پوست می‌تواند روغن‌های طبیعی پوست را خشک کند‌. پیشنهاد می‌شود صابون و ژل شست و شو معتدل استفاده کنید تا به کاهش خطر خشکی رطوبت کمک کند.

مصرف قرص‌ های ماهی

برای تغذیه کامل پوست، مصرف غذاهای ضروری سالم و مکمل‌های غذایی مهم است. برخی از روغن‌ها نیز زمانی که به طور داخلی استفاده می‌شوند بهتر عمل می‌کنند. مطالعات نشان می‌دهند که روغن ماهی می‌تواند به تسکین پوست خشک کمک کند که عمدتا به خاطر اسید های چرب امگا 3 آن است.

آدرس اینستاگرام

پوسته پوسته کردن

پوست خود را حداقل دو بار در هفته تمیز کنید، اگر پوست حساسی دارید یکبار در هفته کافی است. اما آن پوست مرده را از روی صورت خود بردارید. با این حال، دقت کنید که از محصولاتی استفاده کنید که برای پوست خشک شما مناسب ویک محصول با کیفیت خوب است.

کلینیک پوست، مو و زیبایی صدف ، با بهره‌ گیری از کادری مجرب و بروز‌ترین متدهای علمی، در محیطی آرام و منطبق بر استاندارد‌ های نوین پزشکی، آماده ارائه خدمات در زمینه بهترین تزریق بوتاکس در اصفهان می‌ باشد .


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :قبادی [ 1402-08-06 ]
سلام دکتر،میشه مرطوب کننده و دورچشم،و ضد افتاب مناسب بارداری،برای پوست خشک معرفی کنید؟ و اینکه میشه تو بارداری استفاده کرد یا نه،ممنونم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
درمان خط خندهدرمان خط خنده

خطوط لبخند یا خط خنده یکی از موارد مورد توجه بسیاری از ماست . ما در این مقاله در مورد چگونگی از بین بردن خط خنده توضیح می‌ دهیم. ... ادامه مطلب

تبخال تناسلی چیست و چگونه درمان میشود؟تبخال تناسلی چیست و چگونه درمان میشود؟

تب خال بیماری است که توسط ویروس هرپس سیمپلکس ایجاد می گردد. در این بیماری، موضع درگیر به صورت ملتهب همراه با مجموعه ای از ‌تاول‌های ریز نمایان می‌شود. ... ادامه مطلب

کانتورینگ صورت با روش های غیر جراحی کلینیکالکانتورینگ صورت با روش های غیر جراحی کلینیکال

کانتورینگ صورت یکی از پرطرفدارترین تکنیک ها برای اصلاح فرم صورت است. کانتورینگ می تواند با برجسته تر شدن استخوان گونه، برجستگی چانه یا زاویه سازی خط فک، صورت شما را متعادل تر کند. ... ادامه مطلب

کلینیک پوست صدف

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین