منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564

ریزش مو و علت آن

آنچه در این مطلب میخوانید

ریزش مو چیست‌؟

به طور کلی، ریزش روزانه حداکثر ۱۰۰ تار مو در انسان طبیعی در نظر گرفته می‌شود. این ریزش مو بیشتر در هنگام شانه کردن موها، استحمام یا زمان خواب اتفاق می‌افتد.

در یک فرد جوان، همزمان با ریزش یک تار مو، با فعالیت فولیکول‌های مو، تار موی جدید در همان محل جایگزین می‌شود. در واقع به طور طبیعی بین ریزش مو و رویش مو، یک تعادل وجود دارد. بنابراین کچلی و طاسی در افراد جوان به طور معمول دیده نمی‌شود.

با افزایش سن به دلایل فیزیولوژیکی و ژنتیکی، تعادل بین ریزش و رویش به هم خورده و بسیاری از افراد دچار طاسی‌های کم تا شدید می‌شوند. اکثر طاسی‌ها از نوع ریزش مو با الگوی مردانه و زنانه یا آلوپسی آندروژنی هستند. به شکل طاسی ریزش موی ژنتیکی هم می‌گویند.

پس به طور کلی همه‌ی ما ریزش مو داریم؛ منتها موهای ریخته شده جایگزین می‌شوند. وقتی تعادل بین ریزش و رویش موها به هم بخورد، می‌گوییم فرد به ریزش مو مبتلا است.

دلایل ریزش مو

مشکلات تیروئید

اگر غده تیروئید‌، که در قسمت جلوی گردن است‌، بیش از حد یا مقدار کافی هورمون تیروئید تولید کند، ممکن است چرخه رشد مو تغییر کند.

بارداری

بارداری نمونه‌ای از استرس جسمی است که باعث ریزش مو می‌شود. معمولا بعد از تولد فرزند رخ می‌دهد اما موقتی است.

کمبود آهن

فقر آهن در صورت داشتن یا نداشتن آنمی می‌تواند منجر به ریزش مو شود. ولی بهتر است قبل از اینکه خودسرانه از قرص‌های آهن مکمل استفاده کنید با پزشکان کلینیک صدف در این زمینه مشورت کنید تا از در صورت تشخیص نیاز توسط پزشک از مکمل‌ ها استفاده کنید. زیرا آهن بیش از اندازه در بدن نیز منجر به بروز بعضی مشکلات می‌شود.

عدم تعادل هورمونی

بعد از سن 30 سالگی‌، زنان می‌توانند عدم تعادل هورمونی را تجربه کنند که می‌تواند باعث ریزش مو شود. حتی اگر استروژن هورمونی اصلی است که زنان تولید می‌کنند‌، تستوسترون و سایر آندروژن‌ها مانند DHEA نیز در بدن زن رخ می‌دهد. با رسیدن به سن خاصی زنان ممکن است شروع به تبدیل این آندروژن ها به DHT کنند.

آلوپسیا آره اتا یا طاسی منطقه‌ای Alopecia areata

آلوپسی آره اتا یا طاسی منطقه‌ای باعث می‌شود مو در تکه‌های بزرگ ریزش پیدا کند. مقصر این مشکل سیستم ایمنی بدن است که به اشتباه به فولیکول‌های سالم مو حمله می‌کند. در اکثر موارد این آسیب همیشگی نیست. موهای ریخته معمولا طی 6 ماه مجددا رشد می‌کنند. بعضی افراد تمام موهای سر و بدن خود را از دست می‌دهند که این مشکل به ندرت بروز می‌کند.

ریزش مو و بررسی عوامل آن

کرم حلقوی ringworm

زمانی که قارچ کرم حلقوی پوست سر را تحت تاثیر قرار می‌دهد، منجر به ریزش مو با یک الگوی خاص می‌شود تکه‌های گرد همراه با خارش. این بخش‌ها ممکن است پوسته پوسته و قرمز هم به نظر برسند. پزشک این مشکل را با یک داروی ضد قارچ درمان می‌ کند. این بیماری با تماس مستقیم با فرد آلوده منتقل می‌شود، بنابراین اگر به این بیماری مبتلا شده‌اید علائم آن را در بین اعضای خانواده خود نیز بررسی کنید.

استرس

استرس شدید باعث ریزش ناگهانی مو می‌شود که می‌تواند برای چند ماه دوام داشته باشد. به حداقل رساندن استرس از طریق ورزش‌، مدیتیشن یوگا و ماساژ باعث کاهش احتمال ابتلا به ریزش مو می‌شود.

آدرس اینستاگرام کلینیک صدف

مصرف دارو برای درمان ریزش مو

هورمون‌هایی که تخمک گذاری را سرکوب می‌کنند، می‌توانند باعث نازک شدن موها شوند. اگر سابقه خانوادگی ریزش مو داشته باشید، احتمال بروز این مشکل بیشتر خواهد بود و ممکن است زمانی رخ دهد که مصرف قرص‌ها را متوقف می‌کنید. دیگر داروهایی که باعث ریزش مو می‌شوند، عبارتند از داروهای رقیق کننده خون و داروهایی که برای درمان فشار خون بالا، بیماری قلبی، آرتروز و افسردگی مصرف می‌شوند.

کلینیک پوست، مو و زیبایی صدف ، با بهره‌گیری از کادری مجرب و بروز‌ترین متدهای علمی، در محیطی آرام و منطبق بر استاندارد‌های نوین پزشکی، آماده ارائه خدمات در زمینه بهترین تزریق بوتاکس در اصفهان می‌باشد .


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :نگین قادری [ 1402-06-14 ]
سلام من موهام خیلی ریزش داره حتی کوتاه هم کردم موهام رو فایده نداشت میشه بهم راهنمایی بدید که چه کاری باید انجام بدم که این ریزش قطع بشه

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
نواحی قابل درمان با مزوتراپینواحی قابل درمان با مزوتراپی

مزوتراپی پوست صورت یک روش برای بازسازی پوست بوده که مزایای زیادی نسبت به روش‌ های مشابه تهاجمی‌ تر دارد. مزوتراپی درجوان‌ سازی پوست بسیار مؤثر است. ... ادامه مطلب

چگونه برای انجام عمل بلفاروپلاستی آماده شویم؟چگونه برای انجام عمل بلفاروپلاستی آماده شویم؟

بلفاروپلاستی یک نوعی جراحی می باشد که پوست اضافی پلک شما را از بین می برد. در ادامه به بررسی مهمترین اقدامات قبل از بلفاروپلاستی می پردازیم. ... ادامه مطلب

بهترین راه ها و روش های جوانسازی گردنبهترین راه ها و روش های جوانسازی گردن

جوانسازی پوست گردن، مجموعه ای‎ از روش‌ های جراحی یا غیر جراحی برای جوانسازی و از بین بردن علائم پیری پوست است که در طول زمان یا بر اثر عوامل ژنتیکی ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین