منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت مو و ابرو / مراقبت های بعد از کاشت ابرو

مراقبت های بعد از کاشت ابرو

آنچه در این مطلب میخوانید

مراحل کاشت ابرو

عمل کاشت ابرو باید توسط پزشک متخصص در این حوزه انجام شود. قبل از هرگونه برنامه‌ریزی بیمار باید برای مشاوره به پزشک مراجعه کند. در طی مشاوره، پزشک مناطق آسیب‌دیده را معاینه می‌کند و تصمیم می‌گیرد که چه بیمار به چه تعداد پیوند نیاز دارد.

پس از تصمیم‌گیری و تهیه برنامه موردنظر، بیمار باید برای عمل آماده شود. تکنسین پس از استریل کردن منطقه عمل، شروع به جمع‌آوری پیوند از ناحیه اهداکننده می‌کند. تکنسین باید در این مورد بسیار حرفه‌ای باشد تا بتواند بهترین کار را برای بیمار انجام دهد. سپس کاشت مو در ناحیه پذیرنده پیوند انجام می‌شود.

بعد از عمل، زخم‌های بیمار پانسمان می‌شوند و پس از آن PRPدرمانی را شروع می‌کنند. این یک مرحله بسیار مهم است که باید انجام شود تا زخم‌های بیمار سریع‌تر بهبود یابد. ضروری است که در مورد نحوه تمیز کردن محل پیوند به بیمار آموزش صحیح داده شود. پزشکان کلینیک صدف دستورالعمل‌های دقیقی در مورد نحوه مراقبت صحیح از منطقه تحت درمان به بیمار می‌دهد. گاهی اوقات گرفتن پیوند از موهای پشت گردن بیمار موثر واقع نمی‌شود، بنابراین ممکن است موهای پیوندی از صورت یا قفسه سینه استخراج شوند.

پزشک در هنگام کاشت ابرو باید تمرکز و دقت بالایی داشته باشد. فولیکول‌ها از محل اهداکننده گرفته می‌شوند و در زاویه خاصی در ناحیه گیرنده پیوند قرار داده می‌شوند تا ظاهر ابرو هرچه بیشتر طبیعی به نظر برسد. روشی که بیشتر استفاده می‌شود به نام FUE یا استخراج واحد فولیکولی شناخته شده است. این در حالی است که واحدهای فولیکولی، گروههایی که به طور طبیعی ۱ تا ۴ مو در آن‌ها وجود دارد، مستقیماً از پوست سر استخراج شده و به ناحیه تحت درمان منتقل می‌شوند.

مراقبت‌ های بعد از کاشت ابرو

ابروها به آسانی می‌توانند به چهره جلا و زیبایی دهند. متاسفانه همه افراد ابرو‌های بی‌نقصی ندارند و در بعضی افراد برداشتن اشتباه ابرو ممکن است منجر به عدم زیبایی و در نیامدن دوباره آن‌ها شود. بنابراین اگر جز این دسته هستید احتمالا به کاشت ابرو به عنوان یک گزینه دائم فکر کرده‌اید زیرا معمولا آرایش هر روزه ابرو‌ها مطابق میل کاری زمان بر است و همانگونه که مو روی خط رویش در سر کاشته می‌شود می‌توان برای کاشت ابرو نیز از همین روش استفاده نمود.

کاشت ابرو تنها برای افرادی که می‌خواهند ابرو‌های بزرگتری داشته باشند توصیه نمی‌شود بلکه بعضی افراد در نتیجه اسکار یا جراحت بخشی از ابروی خود را از دست داده‌اند و مایل به ترمیم آن هستند. اگر شما کاشت ابرو انجام داده‌اید یا می‌خواهید انجام دهید باید این نکته را در ذهن داشته باشید که این کار شما را از آرایش‌های طولانی مدت ممکن است بی‌نیاز کند اما هم چنین به مراقبت‌های خاصی نیاز دارد. مو‌هایی که کاشته می‌شود احتمالا از سر شما برداشته شده‌اند و بنابراین رشد آن‌ها مثل مو‌های ابرو نیست و به همین دلیل توجه بیشتری لازم دارند.

مصرف مسکن برای تسکین درد و ورم بعد از کاشت

ممکن است برخی از افراد پس از کاشت ابرو با درد و یا تورم مواجه شوند. برای اینکه بتوان درد را راحت‌تر تحمل نمود، می‌توان از قرص مسکن استفاده نمود. بهتر است قرص مسکن را پزشک تجویز نموده و نحوه مصرف آن را نیز پزشک مشخص نماید. زیرا مصرف خود سرانه هر دارویی ممکن است عوارضی را به همراه داشته باشد. بنابراین بهترین کار در صورت احساس درد پس از کاشت ابرو، مصرف قرص‌های تجویز شده توسط پزشک می‌باشد.

دوری از نور آفتاب

یکی از مواردی که پس از انجام عمل کاشت ابرو باید به آن توجه ویژه‌ای شود، عدم قرار گیری در برابر نور مستقیم آفتاب می‌باشد. زیرا نور مستقیم آفتاب دارای اشعه‌های مضری بوده و ممکن است سبب آسیب به فولیکول‌های کاشته شده شود.

در صورت ضرورت می‌توان هنگام قرارگیری در معرض نور مستقیم آفتاب از عینک آفتابی با شیشه‌های نسبتا بزرگ و یا کلاه لبه دار استفاده نمود. محافظت در برابر نور مستقیم آفتاب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می‌باشد و عینک آفتابی می‌تواند از فولیکول‌های کاشته شده در برابر نور مستقیم خورشید محافظت نماید.

بهترین پیوند ابرو در اصفهان

جلوگیری از رسیدن رطوبت به ابروها

یکی از مهمترین توصیه‌هایی که پزشکان کلینیک صدف پس از کاشت ابرو دارند، این است که در روز‌های ابتدایی از رسیدن رطوبت به ابرو‌ها جلوگیری شود. این کار بهتر است تا 5 روز ادامه داشته باشد. زیرا در 5 روز اول رطوبت می‌تواند باعث بروز مشکلات عمده‌ای شود که برای سلامتی ابروهای کاشته شده ضرر دارد. در نتیجه رعایت کردن این مورد می‌تواند کمک کند تا کاشت ابرو نتیجه بهتری را به همراه داشته باشد.

وارد نکردن فشار به ابروها

در روزهای ابتدایی باید از وارد شدن فشار به ابروها جلوگیری شود. در این مدت با دقت بسیار بیشتری ابروها را شست و شو دهید. از روز ششم می‌توان اقدام به شستن ابروها نمود. این کار باید با ظرافت خاصی انجام شود. در غیر این صورت ممکن است ابروهای کاشته شده سست شوند. این موضوع می‌تواند در کسب نتیجه ایده آل اختلال ایجاد نماید. بنابراین هنگام شستن ابرو‌ها، دقت بسیار بیشتری به خرج دهید.

شستشوی بعد از کاشت ابرو

با گذشت 5 روز از عمل کاشت ابرو می‌توان اقدام به شستن ابرو‌ها نمود. برای تمیز شدن ابرو‌ها نیاز است از مواد شوینده استفاده شود. اما باید دقت شود که شوینده‌های قوی ممکن است در ابتدا مضر باشند. بهتر است در ابتدا با شوینده‌های ملایم اقدام به شستن ابرو‌ها نمود.

بهترین گزینه برای شروع شست وشوی ابرو‌ها پس از کاشت صابون بچه یا شامپو بچه می‌باشد. زیرا معمولا محصولات شوینده بچه‌ها بسیار ملایم‌تر از محصولاتی بوده که برای افراد بزرگسال تولید می‌شوند. در نتیجه استفاده از شامپو بچه و یا صابون بچه برای شست و شوی ابرو از روز پنجم به بعد، می‌تواند بسیار مفید و کاربردی باشد.

آدرس اینستاگرام

کاشت یا پیوند مو به روشی درمانی گفته می‌شود که موهای مقاوم به ریزش در بدن یا سر به مناطقی که دچار طاسی و ریزش شده‌ اند، منتقل می‌ شوند. به این روش کاشت موی طبیعی یا پیوند مو می‌ گویند. کلینیک صدف یکی از مراکز کاشت مو در اصفهان می‌ باشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :قدیری [ 1402-07-30 ]
سلام اینکه میگن بعد از کاشت ابروها شروع به ریزش میکنه درسته ؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
زاویه سازی و ایجاد خط فک با تزریق ژلزاویه سازی و ایجاد خط فک با تزریق ژل

یکی از روش های سریع برای زاویه دهی به فک و صورت، تزریق ژل است که بدون عمل جراحی صورت می گیرد ... ادامه مطلب

اثر مزوتراپی صورت در جوانسازیاثر مزوتراپی صورت در جوانسازی

مزوتراپی تکنیکی است که از تزریق ویتامین‌ ها، آنزیم‌ ها، هورمون‌ ها و عصاره‌ های گیاهی برای جوانسازی و سفت کردن پوست و همچنین حذف چربی اضافی استفاده ... ادامه مطلب

تزریق ژل در جوانسازی و رفع چین و چروک صورتتزریق ژل در جوانسازی و رفع چین و چروک صورت

تزریق ژل یک راهکار نسبتا کم خطر به منظور جوانسازی پوست صورت و جوان‌ تر کردن چهره شخص می‌ باشد . ... ادامه مطلب

کلینیک پوست صدف

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین