منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564

درمان جوش صورت

یکی از شایع‌ترین مشکلات و علائم دوران نوجوانی و بلوغ، جوش یا آکنه پوستی است که به علت تغییرات هورمونی، ترشح هورمون‌های جنسی و افزایش چربی زیاد در پوست ظاهر می‌شود. ایجاد جوش روی پوست، به ویژه پوست صورت و بخصوص در دوران بحرانی بلوغ، ممکن است حس اعتماد به نفس نوجوان را تحت تاثیر قرار دهد و حضور او در اجتماع و گروه هم سالان را کمرنگ نماید و نوجوان ار رفته رفته منزوی و گوشه گیر سازد. از طرف دیگر برخی از انواع جوش، حتی با عبور از سن بلوغ نیز بر طرف نمی‌شوند و بدون درمان همچنان باقی می‌مانند.

آنچه در این مطلب میخوانید

مورد دیگری که در آکنه بسیار حائز اهمیت است، اسکار آکنه یا جای جوش می‌باشد. درمان جوش معمولاً به سادگی انجام می‌شود ولی درمورد اسکار آکنه، کار به این سادگی‌ها نخواهد بود؛ و حتی غالباً اسکارها به طور کامل درمان نمی‌شوند. به همین جهت درمان جوش امری ضروری و قطعی است. در ادامه این مطلب به علت ایجاد جوش روی پوست و روشهای درمان آن می‌پردازیم.

در کلینیک تخصصی پوست، مو و لیزر صدف، واقع در اصفهان کلیه اقداماتهای درمان جوش یا آکنه، در بهترین سطح ممکن قابل انجام است. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان ما با شماره‌های 8 - 32240827 و 32214564 تماس حاصل فرمایید.

علت اصلی ایجاد جوش یا آکنه

آکنه یا جوش یکی از مشکلات پوستی است که جزو بیماری‌های پوست قرار می‌گیرد. با رشد ریشه مو در فضای کانال‌ مانندی به نام فولیکولِ مو و تخلیه ترشحات توسط غدد چربی در داخل آن، ترشحات به سمت بالا حرکت کرده و روی سطح پوست پخش خواهند‌ شد. اساس بوجود آمدن آکنه یا جوش، اختلال در شدت ترشحات غدد چربی است.

برخی از علل ثانویه ایجاد جوش یا آکنه

انواع جوش

کومدون ها

این جوش ها برآمدگی هایی کوچک و به رنگ پوست (اصطلاحاً پاپول یا سفت دانه) هستند که نوعی جوش محسوب می شوند. این جوش ها معمولاً روی پیشانی و چانه ظاهر می‌گردند.

پاپیول

با تشدید کومدو‌ن ها، برآمدگی قرمز رنگ و دردناکی در پوست ایجاد می‌شود که به آن پاپیول می‌گویند.

کورک

جوش‌هایی چرکی و ته سفید هستند.

ندول

این نوع جوش همراه با درد است که در عمق بیشتری از پوست قرار می‌گیرد و آثاری ماندگار دارد.

کیست

جوشی با عمق زیاد، دردناک، چرکی و ماندگاری است.

 بهترین درمان جوش در اصفهان

درمان های دارویی آکنه

آنتی بیوتیک ها

مصرف آنتی‌بیوتیک‌ میتواند در درمان جوش‌های ملتهب موثر باشد؛ آنتی‌بیوتیک‌ها به صورت خوراکی و موضعی موجود هستند که در صورت اختلال در مصرف باعث عوارضی همچون استفراغ، حالت تهوع، اسهال، نفخ و سوء هاضمه، درد شکم، از دست دادن اشتها و آلرژی به دارو می‌شوند.

رتینوئیدها

رتینوئیدهای موضعی پمادهای درمانی حاوی ویتامین A هستند که باعث برگشت‌پذیری بهتر سلول‌های پوست شده و تولیدات چربی پوست را کنترل می‌کند.

ایزوترتینوین

آکوتان نام تجاری ایزوترتینوین است که دارویی برای درمان آکنه شدید می‌باشد. ایزوترتینوین از مشتقات ویتامین آ است که به صورت طبیعی با میزان خیلی کم در بدن انسان وجود دارد. این دارو از طریق کاهش چربی پوست (وادار کردن غده‌های چربی پوست به کم کردن تولید چربی) باعث کم شدن آکنه در پوست می‌شود.

درمان‌ های کلینیکال جوش

لیزر و نور

این متد درمانی به طور موقت باعث توقف تولید چربی و کاهش تعداد باکتریها در پوست می‌شود. در این روش باکتریهای جوش توسط پالس‌های نور و انرژی گرمایی از بین می‌روند. این روش درمانی، باعث شکسته شدن غدد چربی و در نتیجه کاهش تولید چربی در پوست می‌شود. درد، تورم، قرمزی موقت و حساسیت پوست به نور خورشید عوارضی همراه با این روش است.

میکرودرم

میکرودرم از جمله روشهای محبوب جوانسازی پوست است که با تحریک اپیدرم پوست به کلاژن‌ سازی بیشتر پوست می‌انجامد. باعث بهبودی بافت پوست، رفع جوش‌های سرسیاه یا سرسفید و اصلاح قسمت‌های تغییر رنگ داده پوست می‌شود.
این روش درمانی برای صورت و بدن کارایی داشته و نسبت به پیلینگ‌ های شیمیایی جایگزین بسیار مناسبی جهت درمان جوش‌های ملایم و غیر متورم می‌باشد.

تزریق استروئید

از این روش بیشتر برای جوش‌هایی که دارای توده‌های دردناک در زیر پوست هستند مانند ندول و کیست، استفاده می‌شود. معمولاً درمان این نوع جوش‌ها چند هفته طول می‌کشد. پس از تزریق استروئید، توده‌های زیر پوست صاف شده و پوست در عرض ۲ تا ۴ هفته بهبودی می‌یابد.

صفحه اینستاگرام

لیزر فرکشنال

درمان جوش با لیزر فرکشنال یکی از روشهای غیرتهاجمی است که نیازی به استراحت و بستری شدن ندارد. با این روش بدون درد و ناراحتی می‌توان هم جوش و هم جای جوش را تا حد زیادی درمان کرد.

تزریق چربی یکی از روشهای افزایش حجم و فرم دهی صورت و بدن است که به نوعی، جوانسازی پوست هم محسوب می‌ شود. در کلینیک صدف اصفهان، تزریق چربی توسط متخصص پوست و با به روزترین متد های موجود انجام می‌ شود. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره با شماره‌‌ های درج شده در انتهای صفحه تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :الهام میعادی [ 1403-01-16 ]
سلام یه نوبت آنلاین میخواستم. صورتم خیلی جوش میزنه بخصوص زیر چونم

الهام میعادی [ 1403-01-12 ]
سلام یه نوبت آنلاین میخواستم. صورتم خیلی جوش میزنه بخصوص زیر چونم

زهرا هاشمی [ 1402-12-03 ]
من از قرص اسپیداکتون استفاده میکنم ولی متاسفانه نتیجه ای نگرفتم بنظرتون چیکار کنم؟

باقری [ 1399-08-10 ]
با سلام خدمت تیم خوب صدف. من خیلی تعریفتون رو شنیدم ولی متاسفانه ۳ ماهه میخوام نوبت بگیرم و نمیتونم. ممنون میشم راهنماییم کنین که چیکار کنم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
بیماری ویتیلیگو چیست و چگونه درمان می شود؟بیماری ویتیلیگو چیست و چگونه درمان می شود؟

ویتیلیگو(پیسی یا برص) یک بیماری پوستی است که در آن لک های سفید رنگ به دلیل از دست رفتن رنگدانه پوست بوجود می آیند . ... ادامه مطلب

بعد از کاشت مو چند روز باید استراحت کرد؟بعد از کاشت مو چند روز باید استراحت کرد؟

دوران نقاهت بعد از کاشت دائم مو به دلایل متفاوتی بستگی دارد. این امر می تواند در ایجاد نتایج متفاوت در هر فردی به نوعی تأثیر گذار باشد. ... ادامه مطلب

آیا ماینوکسیدیل در درمان ریزش مو مؤثر است؟آیا ماینوکسیدیل در درمان ریزش مو مؤثر است؟

ماینوکسیدیل باعث افزایش رشد مو در افراد مبتلا به طاسی با الگوی مردانه و زنانه (ریزش مو ارثی یا آلوپسی آندروژنی) می‌ شود. ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین