منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات و بیماری های پوستی / منافذ باز پوست چگونه درمان میشود؟

منافذ باز پوست چگونه درمان میشود؟

آنچه در این مطلب میخوانید

منافذ باز پوست بدون اینکه در سلامتی پوست و بدن اختلالی ایجاد کنند، ظاهر پوست را خشن و با لطافت کمتر نشان می‌دهند. گرچه این عارضه را به طور کامل نمی‌توان درمان نمود؛ ولی راهکارهایی وجود دارد تا منافذ پوست بسته تر شوند و پوست، نرمی و لطافت بیشتری پیدا کند در ادامه این بحث، به علل باز شدن منافذ پوست می‌پردازیم و روشهای بهبود منافذ پوست را بررسی می‌نماییم.

ما در کلینیک تخصصی صدف همواره تلاش نمودیم؛ بهترین خدمات پوست مو و لیزر را به مراجعین محترم ارائه نماییم. روشهای درمان منافذ باز پوست در اصفهان نیز، از جمله خدمات این مرکز است که توسط پزشک متخصص پوست انجام می‌ شود؛ و نتایج رضایت بخشی را به همراه دارد.

بسته به نوع پوست، در برخی از افراد ممکن است منافذ پوست به طور قابل رویتی باز باشند. گرچه پوست در این شرایط با مشکل خاصی مواجه نمی‌شود؛ ولی ممکن است به دلیل اختلال در زیبایی، فرد را به اقدامات درمانی علیه این منافذ بیش از حد باز، تحریک نماید. ابتدا به توضیح مختصری در ارتباط با ماهیت منافذ پوست می‌پردازیم.

آدرس اینستاگرام کلینیک صدف

منافذ پوست چه هستند؟

شما در هر سنی و با هر نوع پوستی، قطعا در خارجی ترین لایه پوست خود، منافذ بی شماری خواهید داشت؛ با این وجود تنها زمانی که این منافذ قابل رویت باشند، و به شکل پوست پرتقال با حفره‌های ریز ولی قابل مشاهده نمایان شوند، برای ارتقاء لطاف و صاف و یکدست بودن پوست به اقدامات درمانی نیاز خواهد بود. منافذ پوست بر دو نوع‌اند؛ که عبارتند از:

  1. منافذی که چربی طبیعی بدن به نام سبوم را آزاد می‌کنند
  2. منافذ محل ترشح تعریق

در برخی از موارد منافذ آزاد کننده چربی از حد معمول بازتر می‌شوند. به همین علت ایجاد منافذ بیش از حد باز پوست، ارتباط تنگاتنگی با نوع پوست چرب دارد؛ به این معنی که در افراد دارای پوست چرب، عارضه منافذ بیش از حد باز پوست، رایج تر است. از عوامل دیگری که می‌تواند به باز شدن منافذ پوست کمک نماید؛ می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

افزایش سن

افزایش سن باعث بروز مشکلات پوستی مختلفی از جمله باز شدن منافذ پوست می‌شود. با افزایش سن، سرعت روند پیری پوست نیز افزایش پیدا می‌کند. این عامل سبب کشیدگی و باز شدن منافذ بسته پوست می‌شود.

کاهش میزان کلاژن و الاستین

کاهش میزان کلاژن و الاستین موجود در پوست باعث تحلیل پوست می‌شود؛ چرا که کلاژن یکی از مهم‌ترین اجزای پوست محسوب می‌شود. در صورت از دست رفتن مقادیر زیاد کلاژن ، پوست شل و سست شده و منجر به باز شدن منافذ پوست می‌شود.

عدم تعادل هورمونی

عدم تعادل هورمونی سبب تیره شدن پوست، باز شدن منافذ و بروز چین و چروک می‌شود. به علاوه در اثر تولید بیش از حد برخی از هورمون‌ها، ممکن است آکنه ایجاد شده و پوست بیش از حد طبیعی چرب شود. چربی بیش از حد پوست سبب ایجاد آکنه‌های غیر التهابی و باز شدن منافذ پوست می‌شود.

جنسیت

پوست بدن مردان چرب‌تر از پوست بدن زنان است و منافذ پوست بدن مردان نیز بازتر می‌باشد. با این وجود عوامل هورمونی و قاعدگی می‌توانند سبب باز شدن منافذ پوست صورت زنان شود.

نور خورشید

قرار گرفتن در معرض نور خورشید به طور مداوم و بدون پوشش مناسب، همچنین عدم مصرف مرتب و با تمدید به موقع ضد آفتاب، به کلاژن و الاستین پوست آسیب وارد می‌کند و سبب باز شدن منافذ پوست و بروز چین و چروک می‌شود.

نوع پوست

عارضه باز بودن بیش از حد منافذ پوست به طور معمول در افراد دارای پوست چرب دیده می‌شود.

راههای بستن منافذ پوست ، کلینیک صدف

روشهای پیشگیری از باز شدن منافذ پوست

شما با برخی از روشهای مراقبت از پوست، می‌توانید از سرعت بزرگ شدن و افزایش منافذ پوست، بکاهید. برخی از این روشهای به عبارت زیر می‌باشند:

همچنین متخصصان پوست همواره توصیه می‌کنند؛ هرگز و هرگز با آرایش نخوابید. اینکار علاوه بر تحریک پوست به باز شدن منافذ، بسیاری عوارض دیگر نیز در پوست ایجاد می‌کند که چین و چروک و کدورت پوست از جمله این عوارض هستند.

روشهای درمان منافذ باز پوست

روشهای فوق برای پیشگیری از ایجاد منافذ باز پوست می‌باشد. حال اگر منافذ پوست بیش از اندازه باز شد چه کاری می‌توان انجام داد؟
آیا در این موارد روشهای درمانی، گره گشا هستند و اصولا راهی برای درمان این عارضه پوستی وجود دارد؟
در جواب این سوالات باید بگوییم؛ امروزه با پیشرفت چشمگیر متدهای درمانی پوست، روشهایی هم برای رفع منافذ باز پوست وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

درمان منافذ باز پوست با روشهای لیزری

لیزرها به عنوان شاه کلید بسیاری از بیماریها، مشکلات و عوارض پوستی، در درمان منافذ باز پوست هم گام های اساسی برداشته اند. لیزر آر اف فرکشنال و فرکشنال CO2 از کارآمد ترین لیزرها برای درمان منافذ باز پوست محسوب می‌شوند.

درمان منافذ پوست با روشهای غیر لیزری

برخی از روشهای غیر لیزری نیز، در درمان منافذ باز پوست می‌توانند موثر باشند. میکرونیدلینگ ، میکرودرم ابریژن و لایه برداری شیمیایی از جمله روشهای غیر لیزری درمان منافذ باز پوست می‌باشند.

نکته آخر

در ارتباط با منافذ باز پوست، باید یادآور شویم؛ این حفره ها حتی در صورت درمان به طور کامل بهبود نمی‌یابند؛ البته در بیماران پس از اقدامات درمانی، نتایج رضایت بخش و قابل قبول گزارش شده ولی با این حال تاکید متخصصان پوست به پیشگیری از ایجاد این منافذ است.

کاشت ریش ، مو و ابرو طبیعی را در کلینیک صدف اصفهان تجربه نمایید. در این مرکز، تنها در یک جلسه می‌ توانید شاهد رویش مجدد تعداد قابل قبولی از موهای خود باشید. ضمن اینکه لازم است بدانید، کاشت مو در این کلینیک توسط متخصص پوست انجام می‌ شود.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :رکسانا [ 1401-11-18 ]
من ۳۰ سال دارم و منافذ پوستی خیلی خوب بود پوستم صاف و شفاف ولی متا سفانه با مراجعه به یک دکتر و دادن کرم های نا مناسب پوستم کمی جوش زد و البته پس از قطع کرم ها مشکل جوش رفع شد ولی منافذ پوستم در کنار گونه باز شده که در خور شدید مشخص است ممکن است راهنمایی بفرمائید. که چگونه این منافذ دوباره به حال اول برگردد؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کاشت مو به روش FITکاشت مو به روش FIT

در کاشت مو به روش FIT که یکی از بهترین روش‌ های کاشت مو طبیعی هم می‌ باشد، از یک پانچ گرد کوچک برای استخراج واحد های فولیکولی مو استفاده می‌ شود ... ادامه مطلب

زمان تاثیرگذاری و ماندگاری بوتاکس مسپورتزمان تاثیرگذاری و ماندگاری بوتاکس مسپورت

مسپورت یکی از بهترین برندهای بوتاکس در ایران است که در ایران تولید شده است. این محصول به عنوان سومین برند مجاز بوتاکس در ایران شناخته می شود ... ادامه مطلب

علل، علائم، روش های پیشگیری ، تشخیص و درمان زخم بسترعلل، علائم، روش های پیشگیری ، تشخیص و درمان زخم بستر

زخم بستر به معنای آسیب و زخمی است که در نتیجه فشار مداوم و طولانی مدت بر روی نقاط خاصی از بدن ایجاد می شود. ... ادامه مطلب

کلینیک پوست صدف

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین