منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / لیزر موهای زائد / علت پرمویی زنان چیست؟

علت پرمویی زنان چیست؟

آنچه در این مطلب میخوانید

پرمویی، مشکلی که در زنان بسیار شایع است؛ به معنای رشد موهای زائد در قسمت هایی از بدن می‌باشد؛ که به طور معمول وجود ندارند و به دلیل برهم خوردن هورمون ها ایجاد می شود. زمانی که تعادل هورمون های بدن زنان بهم می خورد میزان تستوسترون بیشتری در بدن ایجاد و به علت افزایش هورمون مردانه، رشد موهای زائد مشابه مردان بیشتر می شود.نام دیگر پرمویی در زنان هیرسوتیسم است. هیرسوتیسم وضعیت رشد ناخواسته و مردانه مو در زنان خواهد بود. هیرسوتیسم سبب می‌شود در برخی از نواحی و اندام های زنان مانند صورت، سینه و پشت، که مردان معمولاً مو در می‌آورند، موهای تیره و ضخیم رشد کند.

تشخیص و درمان پرمویی در زنان یا هیرسوتیسم توسط متخصص پوست ، در کلینیک صدف اصفهان انجام می‌ پذیرد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با شماره تلفن 32240827 - 031 تماس حاصل فرمایید.

علل پرمویی در زنان (هیرسوتیسم)

افزایش هورمون مردانه آندروژن

مقدار موی بدن شما عمدتاً با توجه به ساختار ژنتیکی‌ تعیین می‌‌‌‌شود. طیف وسیعی از توزیع، ضخامت و رنگ عادی مو به علت تفاوت‌‌‌های ارثی وجود دارد. با این حال، هیرسوتیسم یکی از بیماری‌‌‌های پزشکی است که ممکن است ناشی از افزایش هورمون‌‌‌های مردانه به‌نام آندروژن‌ها، به‌وجود آید. ترکیبی از درمان‌‌‌های پزشکی و خود مراقبتی روش درمانی بسیاری از زنان مبتلا به هیرسوتیسم است.

علت و درمان پرمویی در زنان (هیرسوتیسم)

کم کاری تیروئید

از علل دیگر در این دسته می توان به کم کاری تیروئید اشاره کرد. آترومگالی، بیماری های مزمن پوستی از جمله بیماری هایی هستند که سطح آندروژن در آنها طبیعی است، ولی با پرمویی همراهند. فنی توئین، دیازپوکساید، مینوکسیدیل و سیکلوسپورین هم داروهایی هستند که باعث پرمویی می شوند.از مهم ترین دلایل پرمویی ارث است. نژاد آسیایی و مدیترانه ای و ازجمله نژاد ما، بی اشتهایی عصبی، چاقی و یائسگی، زمینه ساز پرمویی یا هیرسوتیسم هستند. پر مویی در صورت، گردن و سینه زنان بیماری محسوب می شود و جزو درمان های زیبایی نیست.

این علامت ها می تواند نشانه اختلالات غددی مانند هیپوفیز، تیروئید، تخمدان ها و غدد فوق کلیوی و برخی از بیماری های داخلی باشد یا بدون وجود عدم تعادل هورمونی نشانه افزایش حساسیت بافت ها به هورمون مردانه تستوسترون یا بیش سازهای آن در بدن باشد و در نتیجه این هورمون مردانه را فعال کرده و ایجاد علائم مردانگی می کند.در این گونه موارد معمولا عادت ماهانه به طور طبیعی رخ می دهد و بیمار علائم غیرطبیعی دیگر ندارد ولی در هنگامی که اختلالات غددی وجود دارد معمولا علائمی مثل اختلال قاعدگی، کاهش موهای سر ، جوش های صورت ، افزایش حجم عضلانی و چاقی می تواند همراه پرمویی باشد.

بعد از یک شرح حال و معاینه اولیه بالینی معمولا علت پرمویی مشخص می شود و همچنین آزمایش هورمونی و سونوگرافی تخمدان به تکمیل و تعیین روند درمانی بیمار کمک خواهد کرد. همچنین مصرف برخی داروها نیز می تواند علت دیگری برای رشد موهای زاید باشد. بارداری نیز ارتباط معنی داری با این مساله دارد. بیشتر زنان در زمان بارداری به درجاتی از پرمویی دچار می شوند که در صورت، واضح تر از نواحی دیگر است . این پرمویی در نتیجه اثرات هورمونی دوران بارداری است و در فواصلی بعد از زایمان از بین می روند.

صفحه اینستاگرام کلینیک صدف

درمان پرمویی در زنان (هیرسوتیسم)

به هر حال از آنجا که هر دردی درمانی دارد این مشکل نیز قابل درمان و کنترل است و برای معالجه آن راه های گوناگونی وجود دارد. مثلا روش های موضعی مختلفی وجود دارد که بیشتر خانم ها با آنها آشنایی دارند. استفاده از موچین، تراشیدن، موم ها و موبرهای شیمیایی، سفیدکننده ها و رنگ برها از روش های موضعی سنتی هستند.

اپیلاسیون، دپیلاسیون، الکترولیز و لیزر موهای زائد از دیگر روش ها و تکنیک هایی هستند که امروزه به کار می روند. برای همه زنان درمان زیبایی و داروهایی که اثر هورمون های مردانه را بر پیازهای مو کم می کنند کمک کننده است، اما باید توجه داشته باشید که از بین بردن ظاهری موها، علت اصلی و درونی هیرسوتیسم را از بین نخواهد برد. پس تاکید می کنیم که حتما با مراجعه به پزشک علت را پیدا کنید.

از بین بردن موهای زائد با استفاده از لیزر، می‌تواند موهای زائد در بدن و صورت را از بین ببرد. در لیزر درمانی پرتو نور بسیار متمرکز لیزر روی پوست منتقل می‌شود تا به فولیکول‌های مو آسیب برساند و از رشد بیشتر جلوگیری شود.

تزریق ژل و بوتاکس در اصفهان از خدماتی است که در کلینیک صدف، با بهترین کیفیت انجام می‌ پذیرد. در این مرکز با تکیه بر دانش و تجربه متخصصین پوست، در محیطی منطبق با پروتکل های بهداشتی، می‌ توانید بدون نگرانی به این اقدامات زیبایی و جوانسازی بپردازید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :فاطمه بیگی [ 1402-06-12 ]
خانم دکتر خواهشا به من کمک کنید واقعا دیگه از این همه مو خسته شدم روی صورتم بیشتره چه راهی غیر از لیزر پیشنهاد میدید که کلا این موها از بین بره

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آلوپسی آندروژنتیک و ارتباط آن با آندروژنآلوپسی آندروژنتیک و ارتباط آن با آندروژن

اگرچه آلوپسی می تواند در هر نقطه از بدن اتفاق بیفتد ، اما بیشترین ناراحتی را برای پوست ایجاد می کند. ریزش مو می تواند از یک لکه کوچک متمرکز یا پراکنده ... ادامه مطلب

چین و چروک های دور و زیر چشم چگونه درمان میشوند؟چین و چروک های دور و زیر چشم چگونه درمان میشوند؟

برای رفع چین و چروک دور چشم‌ روشهایی چون پی آر پی، مزوتراپی، تزریق بوتاکس، تزریق ژل، تزریق چربی و بازسازی سطح پوست اطراف چشم با لیزر استفاده نمایید ... ادامه مطلب

کاربرد نمونه برداری از ضایعات پوستیکاربرد نمونه برداری از ضایعات پوستی

بیوپسی پوست برای تشخیص و یا رد بیماری و یا وضعیت پوست انجام می شود. همچنین این روش برای حذف ضایعات پوستی نیز انجام می گیرد. ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین