منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / روشهای جوانسازی پوست / میکرونیدلینگ و آر اف نیدلینگ چه تاثیر روی پوست دارند؟

میکرونیدلینگ و آر اف نیدلینگ چه تاثیر روی پوست دارند؟

آنچه در این مطلب میخوانید

داشتن پوستی جوان ، صاف و زیبا همواره در طول تاریخ مورد توجه بوده است و دو روش میکرونیدلینگ و آر اف نیدلینگ از روشهایی می‌باشند که می‌توانند در رسیدن به این اهداف بسیار موثر و مفید واقع شوند. در این مقاله به مقایسه تاثیرات دو تا از جدید ترین روشهای جوان سازی پوست یعنی میکرونیدلینگ و آر اف نیدلینگ می پردازیم .

بهبود پوست با میکرونیدلینگ در کلینیک صدف اصفهان توسط متخصص پوست انجام می‌شود؛ و به دلیل بکارگیری تکنیک صحیح این عمل، با کمترین عوارض همراه می‌گردد. اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتری در این زمینه هستید؛ میتوانید از طریق شماره تماس های 8 - 32240827 و 32214564 با کارشناسان این مرکز در ارتباط باشید.

میکرونیدلینگ چیست؟

میکرونیدلینگ از جدیدترین روش های جوان سازی پوست است و ترک های پوستی که در اثر زایمان ، بلوغ و چاقی روی پوست ایجاد می شوند را از بین می برد . با این روش ، درمان جای سوختگی ، بستن منافذ باز پوست ، درمان لک پوستی ، رفع چین و‌ چروک و از بین بردن جای زخم ، بخیه و نیز از بین بردن جای جوش امکان‌پذیر است .

روش کار میکرونیدلینگ به این صورت است که وسیله‌ای به نام ( درمارولر ) که یک رولر غلتکی متشکل از سوزن‌های بسیار ریز از جنس فلز تیتانیوم و به قطر نیم یا حداکثر دو و نیم میلی‌متر است ، روی پوست کشیده می‌شود و به این ترتیب سوزن به لایه میانی پوست ( درم ) نفوذ می کند و زخم های کوچک و خون‌ریزی اندکی در پوست ایجاد می‌ کند که بدن به آن واکنش نشان می‌دهد و شروع به ترمیم و بازسازی آن ناحیه می‌کند . پزشک با توجه به نوع پوست و هدف انجام میکرونیدلینگ عمق و سرعت سوزن را مشخص می کند و سوزن های ریز بر این اساس به طور همزمان به لایه دوم پوست وارد می شوند .

کلاژن و الاستین که دو عنصر اصلی و مهم برای پوست هستند در این فرآیند ساخته می شود و به این صورت جای زخم ، جوش و دیگر عارضه های پوستی به مرور زمان درمان می شود . میکرو نیدلینگ روشی غیر تهاجمی و کاملا بدون درد است ، اما اغلب قبل از شروع درمان از کرم بی حس کننده استفاده می شود . در میکرونیدلینگ برخلاف روش های دیگر مانند لیزر به اپیدرم پوست آسیبی نمی رسد . جالب است بدانید که از میکرونیدلینگ برای رشد مجدد مو در روش های مدرن کاشت مو هم استفاده می شود . این روش در صورتیکه در مطب پزشک یا کلینیک های تخصصی پوست و مو انجام شود می تواند بسیاری از مشکلات پوستی را حل کند .

میکرونیدلینگ روشی برای جوانسازی پوست

کاربرد میکرونیدلینگ

از میکرونیدلینگ برای درمان انواع مختلفی از مشکلات پوستی که در زیر معرفی شده اند؛ استفاده می شود :

- پوست را جوان ، محکم و سفت می کند .
- آثار باقی مانده از زخم را به حداقل می رساند .
- باعث تحریک بازسازی بافت می شود .
- خطوط ریز و چین و چروک معمولی را کاهش می دهد .
- اندازه منافذ را به حداقل می رساند .
- ترک های پوستی را بهبود می بخشد .
- تمام انواع پوست و تن پوستی را بهبود می بخشد .
- درمان‌های موضعی را در لایه‌های عمیق پوست بدون نیاز به لایه برداری گسترده انجام می‌دهد .

اکثر بیماران پس از اولین جلسه میکرونیدلینگ نتیجه می بینند . نتایج فردی بسته به سلامت پوست فرد متفاوت است .معمولا شروع تغییرات و نتایج مثبت به مدت یک یا دو هفته پس از اولین جلسه است البته بسیاری از بیماران از تغییرات مثبت حتی در زمان کمتری اطلاع می دهند .

آر اف نیدلینگ چیست ؟

آر اف نیدلینگ پیشرفت عمده ای در روش میکرونیدلینگ است . این روش نیز مانند میکرونیدلینگ ، مشکلات و علائم پیری و آسیب های بافت پوست را درمان می‌کند ، اما می‌تواند جای زخم‌های عمیق ، افتادگی پوست و مشکلات عمیق‌تری در بافت پوست را درمان کند ، زیرا می‌تواند به راحتی و بدون خطر به لایه‌های عمیق پوست دسترسی داشته باشد .

ار اف نیدلینگ توسط یک دستگاه لیزری انجام می شود . سوزن های بسیار ریزی روی این دستگاه قرار دارد که به جلو و عقب حرکت می کنند . این ابزار هر بار یک نقطه را تحت درمان قرار می دهد . آر اف نیدلینگ یا آر اف فرکشنال به صورت عمود بر سطح پوست قرار می گیرد تا سوزن ها بتوانند پوست را سوراخ کنند و به عقب برگردند . سپس ابزار دستی در نقطه ی بعدی قرار می گیرد . با این روش احتمال آسیب های ریز به پوست کاهش می یابد و سبب می شود که پزشک بتواند با دقت بیشتری کار خود را انجام دهد . همچنین عمق سوزن ها با توجه به ضخامت پوست تنظیم می شود .

آدرس اینستاگرام کلینیک صدف

پیشرفت دیگری که در ار اف نیدلینگ حاصل شده ، افزودن انرژی رادیو فرکانسی است . انرژی رادیو فرکانس گرمای کنترل شده ای را در بافت‌های عمیق پوست ایجاد می‌کند تا تولید کلاژن را در پوست شما بیشتر تقویت کند و واکنش ترمیمی ایجاد شده توسط میکرو سوزن‌ها را افزایش دهد . اساساً ، میکرونیدلینگ لایه سطحی و جای زخم‌های خفیف را درمان می‌کند درحالی‌که ار اف نیدلینگ هم سطح پوست و هم لایه‌های عمیق پوست را برای درمان جای جوش‌های کمی عمیق‌تر ، علائم پیری و تقویت کلاژن در قسمت‌های عمیق‌تر پوست تحت درمان قرار می‌دهد و از این رو موجب تقویت ، جوان‌سازی و بهبود خاصیت ارتجاعی و لیفت پوست می‌شود .

داشتن پوستی با طراوت و شاداب یکی از خواسته‌ هایی است که ارتباط خاصی با سن و جنسیت ندارد چرا که این روزها تقریبا طیف وسیعی از افراد به دنبال روش‌های مختلف جهت جوانسازی پوستشان هستند. کلینیک صدف به همراه پزشکان مجرب با جدیدترین تجهیزات جوانسازی پوست با لیزر را به شما عزیزان در اصفهان پیشنهاد می‌ دهد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
درمان ریزش مو با پی آر پیدرمان ریزش مو با پی آر پی

امروزه پلاسمای غنی از پلاکت (پی آر پی) کاربرد های فراوانی دارد که یکی از مهمترین آنها درمان ریزش مو با پی آر پی مو است. ... ادامه مطلب

کاربرد و مزایای لیزر فرکشنال برای پوست چیست؟کاربرد و مزایای لیزر فرکشنال برای پوست چیست؟

جوانسازی پوست با CO2 فرکشنال روش درمانی زیبایی می‌ باشد که شما را چندین سال جوان‌ تر کند و به میزان قابل‌ توجهی چین‌ و چروک‌ هایتان را بهبود بخشد. ... ادامه مطلب

سالک چیست و چگونه درمان میشود؟سالک چیست و چگونه درمان میشود؟

سالک (لیشمانیانیوز جلدی) یک بیماری انگلی است که در بخش‌ هایی از مناطق استوایی، نواحی نزدیک خط استوا و جنوب اروپا وجود دارد . ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین