منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / درمان جوش و اسکار / آیا درمان اسکار آکنه با عوارض همراه است؟

آیا درمان اسکار آکنه با عوارض همراه است؟

آنچه در این مطلب میخوانید

با پیشرفت علم پزشکی، برای درمان جای جوش و آکنه یا حتی اسکار می‌ توان از روش‌ های زیادی استفاده کرد. از جمله این روش‌ها می‌ توان به لیزر درمانی، سابسیژن و.. اشاره کرد. هرکدام از این روش‌ها دارای مزایا و معایب مختص به خود می‌باشد. بنابراین باید دقت داشته باشید که برای از بین بردن جای جوش و آکنه پوست صورت خود از روشی استفاده کنید که کمترین عارضه و بیشترین بازدهی را دارد. در ادامه به معرفی انواع روش‌های درمانی جای جوش و عوارض آنها می‌پردازیم.

درمان جای جوش یا اسکار آکنه یکی از اقدامات تخصصی است که در کلینک پوست مو و لیزر صدف در اصفهان با بهترین نتایج انجام میشود. اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید؛ با شماره تلفن 32240827 - 031 تماس حاصل فرمایید.

درمان جای جوش با سابسیژن

سابسیژن روشی به نسبت جدید است که در درمان‌های جوانسازی ، آکنه، انواع اسکار و ضایعات آبله مرغان استفاده می‌شود. امروزه روش جدیدی از سابسیژن به‌وسیله کانولا توسط پزشکان متبحر انجام می‌شود که امتیاز آن نسبت به روش قدیمی این است که مدت‌زمان بهبود کوتاه‌تر شده و نیاز به مراقبت توسط بیمار را کم می‌کند، به طوریکه فرد بلافاصله می‌تواند به کارهای روزمره خود بازگردد.

عوارض سابسیژن

درد و تورم از عوارض جانبی معمول بعد از سابسیژن حتی با روش کانولا است که با مسکن و کمپرس تخفیف می‌یابد. کبودی در محل سابسیژن عارضه دیگری است که به دلیل مصرف آسپرین، ایندومتاسین، وارفارین یا سایر داروهای ضد انعقاد خون (درصورتی‌که از یک هفته پیش توسط پزشک تجویز شده باشد) به وجود خواهد آمد.

در کل عمل سابسیژن یکی از مؤثرترین روش‌ها برای رفع اسکار و نیز رفع جای جوش است که به شکل معمول به جز درد و تورم و کبودی هیچ عارضه‌ی حاد دیگری در پی ندارد.

درمان جای جوش با پی آر پی

پی آر پی (PRP) یا همان پلاسمای غنی شده از پلاکت که در ایران به پلاکت درمانی نیز مشهور است، یکی از روش‌های درمانی طبیعی و نوین می‌باشد. برای درمان جای جوش و آکنه توسط این روش، با استفاده از غلیظ کردن پلاکت‌های خون و تزریق آن به سطح پوست صورت؛ سلول‌های بنیادی تحریک و کلاژن سازی افزایش می‌یابد. با افزایش سطح کلاژن سازی در پوست، به مرور زمان پوست جدید تولید شده و جای جوش و آکنه از بین خواهد رفت.

برای شروع درمان جای جوش و آکنه با پی آر پی (PRP) ابتدا چند سی سی خون از مراجعه کننده گرفته شده و در دستگاه سانتریفیوژ قرار می‌گیرد. پس از گذشت مدت زمان مشخص، پلاکت‌های خون جدا شده و آماده تزریق می‌گردد. سپس پزشک با استفاده از سوزن‌های مخصوص تزریق پی آر پی، مقدار مشخصی از محلول آماده شده را به سطح پوست صورت مراجعه کننده تزریق می‌کند. برای کمتر حس شدن درد تزریق، ممکن است پزشک از بی حسی موضعی برای بیمار استفاده کند.

عوارض پی آر پی PRP

در چند روز اول ممکن است قرمزی ورم سوزش و درد خفیف و کبودی مختصر ایجاد شود که معمولاً به‌زودی برطرف می‌شود .

درمان جای جوش با لیزر فرکشنال

لیزر CO2 فرکشنال نوعی روش درمان مشکلات پوستی است که توسط پزشک یا متخصص پوست به منظور کاهش و یا از بین بردن جای جوش و زخم، چین‌وچروک‌های عمیق و دیگر عارضه‌های پوستی استفاده می‌شود. لیزر CO2 فرکشنال یک روش غیرتهاجمی است که از لیزر (ساخته شده از دی اکسید کربن) جهت برداشتن لایه خارجی پوست آسیب‌دیده استفاده می‌کند.

در این روش از انرژی نور به منظور ایجاد منافذ بسیار ریز در پوست استفاده می‌شود. اندازه این منافذ تقریباً به اندازه قطر موی انسان می‌باشد. لیزر این منافذ را با یک الگوی شبکه‌ای در پوست ایجاد می‌کند. این منافذ ریز باعث از بین رفتن کلاژن فرسوده و سلول‌های لایه بیرونی پوست شده و سبب تحریک ایجاد کلاژن جدید و بهبود بافت پوست می‌شوند. از لیزر CO2 فرکشنال بیشتر در صورت، گردن و پشت دست‌ها استفاده می‌شود. با توجه به اینکه لیزر CO2 فرکشنال بی‌خطر می‌باشد، از این روش حتی در قسمت‌هایی مانند پوست ظریف اطراف چشم‌ها، بینی و دهان نیز استفاده می‌شود.

درمان اسکار آکنه

عوارض جانبی لیزر فرکشنال

درمان جای جوش با میکرودرم

رفع جای جوش با میکرودرم یا (microdermabrasion) روشی غیر تهاجمی، بدون نیاز به عمل جراحی و بدون درد و مطمئن و مؤثر برای پاک‌سازی و جوانسازی پوست است. میکرودرم، با از بین بردن سلول‌های مرده‌ی سطح پوست، موجب تحریک و افزایش تولید کلاژن و در نتیجه جوان شدن پوست می‌شود. بسیاری از افراد تنها پس از یک جلسه درمان، پیشرفت قابل توجهی را در بافت، رنگ و توناژ پوست خود مشاهده می‌کنند. میکرودرم پوست بیش از هر چیز برای بهبود جای جوش، علائم آبله و آثار تصادف و بیماری مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته این روش در درمان نقص‌های پوستی مادرزادی، خال‌ها یا زخم ناشی از سوختگی مؤثر نیست؛ اما فرورفتگی‌های ناشی از جوش‌ها و جای آکنه با میکرودرم ابریژن قابل رفع است.

عوارض جانبی میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن یک درمان کاملاً بی‌خطر و بدون خطرات و عوارض جانبی است. هرچند مانند هر درمان دیگری ممکن است برخی عوارض جانبی ناخواسته رخ دهند. این عوارض شامل قرمزی یا احساس آفتاب سوختگی می‌باشند. خطرات و عوارض میکرودرم شایع نمی‌باشند؛ اما در صورتی که توان دستگاه میکرودرم بسیار زیاد باشد ممکن است موجب شرایط زیر شود:

درمان جای جوش با میکرونیدلینگ

دستگاه میکرونیدلینگ از سوزن‌هاي كوچكي تشكيل شده‌اند كه به آرامي پوست را سوراخ و زخم‌هاي كوچكي ايجاد مي‌كنند (عمق اين سوراخ‌ها معمولاً 5/0 تا 1 ميلي‌متر مي‌باشد). اين زخم‌ها تقریباً غيرقابل ديدن هستند؛ اما پوست آنها را تشخيص مي‌دهد و احساس نياز به التيام، باعث توليد كلاژن بيشتري مي‌شود. اين افزايش توليد كلاژن به صاف‌تر شدن جای جوش و همچنين خطوط نازك و چين و چروك‌ها كمك مي‌كند.

عوارض جانبی میکرونیدلینگ

استفاده از روش میکرونیدلینگ دارای خطر خاصی نمی باشد؛ اما باید دانست که این امکان وجود دارد که نیاز باشد فرد با ریسک‌های ممکن با این روش دست‌وپنجه نرم کند که لازم است قبل از اقدام برای میکرونیدلینگ نسبت به این عوارض آگاهی داشته باشد. از جمله این عوارض جانبی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. وجود ورم‌ها
  2. احساس ناخوشایندی در نقاطی که میکرونیدلینگ در آن نواحی صورت گرفته است
  3. وجود قرمزی‌ ها
  4. وجود کبودی‌ ها
  5. وجود خشکی‌ها
  6. پوسته‌پوسته شدن پوست

آدرس اینستاگرام کلینیک صدف

درمان جای جوش با IPL

آی.پی.ال (IPL) یک سیستم نوری است و لیزر محسوب نمی‌شود. مبنای این سیستم نور است. نور مرئی از فیلترهای مخصوصی عبور می‌کند که نتیجه آن ایجاد نور با طول موج‌های متفاوت است. سیستم آی.پی.ال فیلترهای مختلفی دارد که با توجه به کاربردهای مختلف آن طراحی شده‌اند. همچنین فیلتر مخصوصی برای درمان جوش فعال، قرمزی جای جوش و فرورفتگی جای جوش و درمان روزاسه و قرمزی صورت دارد.

عوارض جانبی IPL

اگرچه عوارض حاصل از IPL بسیار نادر هستند؛ اما در برخی موارد عوارض می‌توانند شامل تاول، زخم، قرمزی یا سوختگی باشند. ممکن است گاهی اوقات از طریق هیپوپیگمنتیشن (از بین رفتن تمام رنگدانه‌ها) یا هایپرپیگمنتیشن (ایجاد رنگدانه اضافه)، تغییر رنگ پوست نیز اتفاق بیفتد. به خاطر داشته باشید که این مشکلات بسیار نادر هستند.

اگر اخیراً دچار آفتاب سوختگی شده‌اید، نباید از درمان IPL استفاده کنید. همینطور زنان باردار یا شیرده نباید تحت این درمان قرار بگیرند. از آنجا که IPL به رنگ دانه‌های قهوه‌ای جذب می‌شود، در رنگ پوست‌های تیره خطر عوارض آن بسیار بیشتر است.

کلینیک صدف یکی از مراکز تخصصی پوست در اصفهان است که شما می‌توانید برای تشخیص و درمان مشکلات پوستی به آن مراجعه نموده و توسط متخصص پوست و مو تحت درمان قرار گیرید. چهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 8 - 32240827 و 32214564 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
سابسیژن چیست و چگونه انجام میشود؟سابسیژن چیست و چگونه انجام میشود؟

سابسیژن یکی از روشهای درمان جای زخم و آکنه است . با انجام این کار، تولید کلاژن در منطقه مورد نظر چندین برابر افزایش یافته و جای زخم به مرور زمان بهبود ... ادامه مطلب

مهمترین مراقبتهای بعد از جراحی زیبایی پلکمهمترین مراقبتهای بعد از جراحی زیبایی پلک

جراحی زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی نیز همچون سایر عمل های جراحی، دارای دوره نقاهت یا بهبودی بعد از عمل می باشد. توجه به مراقبت های بعد از جراحی پلک ... ادامه مطلب

آیا ابروهای کاشته شده میریزند؟آیا ابروهای کاشته شده میریزند؟

کاشت ابرو یکی از روش‌ های تأیید شده و اثر گذار برای حالت‌ دهی به ابرو ها و حفظ زیبایی افراد است. ماندگاری این روش بسیار بالا است و می‌ تواند یک زیبایی دائمی را به افراد هدیه دهد. ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین