منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات و بیماری های پوستی / اسکلروتراپی رگ های واریس چگونه است؟

اسکلروتراپی رگ های واریس چگونه است؟

یکی از شایع ترین بیماری های مربوط به عروق در مردان و زنان، بیماری واریس است. هنگامی که سیاهرگ های سطحی و یا عمقی پوست متورم می شوند، علائم بیماری واریس ظاهر می شود. این بیماری می تواند همه سیاهرگ های بدن را درگیر کند و آنها نیز قابلیت واریسی شدن را دارند. اسکلروتراپی یک روش درمانی است که در آن پزشک به تزریق دارو به درون رگ‌های خون یا رگ‌های لنفاوی می‌پردازد و با این کار موجب تحلیل رفتن رگ‌های ناخواسته می‌شود. این روش معمولاً برای درمان رگ‌های واریس یا رگ‌های عنکبوتی به کار می‌رود.

آنچه در این مطلب میخوانید

اسکلروتراپی یک عمل جراحی تهاجمی محسوب نمی‌شود و تنها به چندین تزریق نیاز دارد. اسکلروتراپی از محلولی تحریک کننده به نام اسکلروزانت استفاده می‌کند، این محلول به طور مستقیم به درون رگ‌های لنفاوری و وریدها توسط متخصص درمان واریس تزریق می‌شود. روال کار این محلول بدین صورت است که موجب تحریک رگ مورد تزریق می‌شود و در نتیجه رگ ورم می‌کند. این ورم، جریان خون یا مایع لنفاوی را متوقف می‌کند و در نتیجه موجب کوچک شدن این رگ‌ها می‌شود.

یکی از مناسب ترین روشهای درمان عروق واریسی، اسکلروتراپی است که در کلینیک صدف اصفهان توسط متخصص پوست انجام میشود. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با این مرکز با شماره تلفن 32240827 - 031 تماس حاصل فرمایید.

دلایل ایجاد رگ های واریس

واریس یک نوع بیماری در رگ‌ها است که از گردش صحیح خون جلوگیری می‌‌کند. برخی از آنها به شکل آبی یا سبز، برجسته و پیچ خورده یا به شکل طناب از زیر سطح پوست دیده می‌‌شوند؛ اما برخی دیگر خیلی از سطح پوست فاصله دارند و با چشم دیده نمی‌شوند. واریسی شدن رگ‌ها دلایل متعددی دارد که برخی از آنها عبارتند از سابقه خانوادگی، سن و سال، جنسیت، بارداری و هورمون‌ها، چاقی و اضافه وزن و نداشتن فعالیت جسمانی. ایستادن به مدت طولانی در طول روز، افزایش وزن یا بارداری می‌تواند فشار بسیار زیادی را به رگ‌ها وارد کند. در صورتی که شما دچار تغییر در سطح هورمون‌ها شوید یا سن شما بالا رفته است، این احتمال وجود دارد که به علت بیماری واریس دچار درد زیادی شوید.

اسکلروتراپی

مزایای اسکلروتراپی رگ‌ های واریس

کاندیدای مناسب درمان اسکلروتراپی رگ‌ های واریس

افراد سالم به خصوص زنان بالغ در اوایل دوران میانسالی که دارای رگ‌های ناخوشایند واریسی روی پاهای خود هستند، می‌توانند از این روش درمانی بهره‌مند شوند. از آنجا که این یک روش درمانی غیر جراحی است، انجام آن بسیار آسان است. می‌توانید بعد از درمان به خانه برگردید و نیازی به استراحت نیست. اگر موارد زیر را دارید، می‌توانید از روش درمانی اسکلروتراپی بهره‌مند شوید:

نحوه‌ ی انجام اسکلروتراپی واریس

مراقبت‌ های پس از انجام اسکلروتراپی رگ‌ ها

پس از انجام اسکلروتراپی به شما آموزش داده خواهد شد تا جوراب‌های مناسب استفاده کنید. به این ترتیب عروق تحت درمان فشرده می‌گردند. اگر جوراب‌های مخصوص واریس دارید به هنگام جلسه درمان آن را با خود به همراه بیاورید.

به دنبال تزریق داروی اسکلروتراپی از مصرف آسپرین، ایبوپروفن یا سایر داروهای ضدالتهاب به مدت حداقل 48 ساعت اجتناب کنید. در موارد لزوم می‌توانید از استامینوفن استفاده کنید.

همچنین باید بعد از انجام اسکلروتراپی به مدت 48 ساعت از انجام موارد زیر اجتناب کنید:

آدرس اینستاگرام کلینیک صدف

عوارض اسکلروتراپی رگ‌ های واریس

کلینک پوست و لیزر صدف ارائه دهنده خدمات تخصصی لیزر موهای زائد در اصفهان می‌باشد. در این مرکز امکان استفاده یکی از به روزترین دستگاه های لیزر موهای زائد ( لیزر الکس کوانتا )، توسط کادری زبده، زیر نظر متخصص پوست برای مراجعین محترم فراهم گردیده است. با توجه به این امکانات، رفع دائمی موها در حداقل جلسات و بدون ایجاد عوارض صورت می‌ پذیرد. جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32240827 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
چه غذاهایی برای جوش صورت مضر است؟چه غذاهایی برای جوش صورت مضر است؟

آکنه (جوش‌ های پوستی) یکی از شایع‌ترین بیماری‌ های مرتبط با پوست در سراسر جهان شناخته می‌ شود که همیشه افراد زیادی را با شدت‌ های گوناگون دچار مشکل می‌ کند. ... ادامه مطلب

لیزرها چه کاربردی در درمان مشکلات پوستی دارند؟لیزرها چه کاربردی در درمان مشکلات پوستی دارند؟

یکی از روش هایی که برای درمان مشکلات مختلف پوستی استفاده می شود درمان با لیزر است . در این مطلب انواع کاربرد های لیزر برای درمان مشکلات پوستی را بررسی می کنیم ... ادامه مطلب

معرفی لیزر پوستمعرفی لیزر پوست

اشعه لیزر می‌ تواند به آرامی لایه‌ های پوست را برداشته و چین و چروک‌ ها، اسکار ها و لک‌ ها را درمان کند. ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین