منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564

بیماری هیدرآدنیت چیست؟

آنچه در این مطلب میخوانید

هیدرآدنیت یک بیماری پوستی است که به صورت برجستگی‌های کوچک دردناک در زیر پوست ایجاد می‌شود که این برجستگی‌ها می‌توانند سر باز کنند یا زیر پوست به شکل کانال‌هایی به هم متصل شده و تونل‌هایی را ایجاد کنند. این شرایط معمولاً در نواحی که پوست با همدیگر در سایش و مالش است مانند زیر بغل، کشاله ران، باسن و سینه اتفاق می‌ افتد. هیدرادنیت بعد از بلوغ تمایل دارد که ایجاد شود و می‌تواند سال‌ها باقی بماند و با گذشت زمان بدتر می‌ شود. دارو و جراحی هر دو می‌ توانند برای کمک به درمان بیماری و پیشگیری از عوارض آن کمک‌ کننده باشند.

کلینیک صدف یکی از مراکز تخصصی پوست در اصفهان است که شما می‌ توانید برای تشخیص و درمان مشکلات پوستی به آن مراجعه نموده و توسط متخصص پوست و مو تحت درمان قرار گیرید. چهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 8 - 32240827 و 32214564 تماس حاصل فرمایید.

علل ایجاد هیدرآدنیت

از جمله شایع‌ترین دلایل بروز این بیماری می‌باشد.

هیدرآدنیت

علائم هیدرآدنیت

میزان شیوع هیدرآدنیت

این بیماری تقریباً 1 تا 4 درصد از جمعیت در سراسر جهان را تحت تأثیر قرار داده و بروز آن بیشتر در بین زنان شایع است. احتمال بروز هیدر آدنیت عفونی معمولاً بعد از سن بلوغ بوده و اثر آن تا سال‌ها باقی مانده و به مرور زمان شدت بگیرد. گاهی اوقات علائم این بیماری به قدری شدید است که زندگی روزمره و احساسات فرد را درگیر کرده و با مشکل روبرو خواهد کرد. استفاده از داروها و جراحی می‌تواند تا حد زیادی به مدیریت علائم و جلوگیری از عوارض کمک کند.

درمان هیدرآدنیت

داروها:

تشخیص هیدرآدنیت

پزشک در مورد علائم و نشانه‌های بیماری و تاریخچه پزشکی فرد سؤالاتی پرسیده و سپس به معاینه پوست خواهد پرداخت.هیچ آزمایشی برای تشخیص هیدر آدنیت عفونی وجود ندارد؛ اما در صورتی که عفونت از زخم‌ها و ضایعات پوستی خارج شود، پزشک ممکن است از ترشحات نمونه‌برداری کرده و آن را برای آزمایش‌ های بیشتر به آزمایشگاه ارسال کند. این آزمایش می‌تواند به تشخیص علت اصلی بروز بیماری پوستی کمک کرده و بروز هرگونه عفونت را تأیید کند.

اینستاگرام کلینیک صدف

عوارض هیدرآدنیت

هیدرآدنیت عفونی مقاوم و شدید اغلب باعث بروز عوارض زیر خواهد شد:

عفونت

ناحیه آسیب دیده و درگیر شده پوست مستعد بروز انواع عفونت‌های پوستی خواهد بود.

زخم‌ ها و تغییرات پوستی

زخم‌ها ممکن است بهبود یافته و درمان شود ولی معمولاً جای زخم‌ها بر روی پوست فرد مبتلا باقی مانده و برای همیشه ظاهر پوست را تغییر خواهد داد. زخم‌ها و بافت زخم ممکن است محدودیت‌ های حرکتی برای فرد مبتلا به دنبال داشته باشد. خصوصاً اگر این زخم‌ ها قسمت‌ های مثل زیر بغل و ران پاها را درگیر کرده باشد، فرد در هنگام حرکت در این نواحی احساس درد خواهد داشت.

انسداد تخلیه لنف

شایع‌ ترین محل بروز ضایعات پوستی ناشی از هیدر آدنیت عفونی، قسمت‌هایی است که گره‌های لنفاوی در آنجا قرارگرفته‌ اند. بافت زخم به وجود آمده می‌ تواند باعث بروز اختلال برای سیستم تخلیه لنف‌ها شده و در نتیجه آن پاها، دست‌ ها و ناحیه تناسلی متورم شود.

جراحی بلفاروپلاستی در اصفهان ، توسط متخصص پوست، در کلینیک مجهز صدف انجام می‌ شود. از شما متقاضیان این روش تقاضا می‌ شود؛ جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌ های 8 - 32240827 و 32214564 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :امید [ 1402-11-03 ]
حدود دو ساله آمپول سینورا راتزریق میکنم ولی الان آنتی بادی بدنم بسیار کم شده واثربخشی لازمراندارد مرا راهنمایی کنید از تهران وبیستوششساله ومرد هستم

حسین زارع [ 1402-07-08 ]
داروجهت بیماری هیدرآدنیت چرکی زیربغل

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
لیزر جوانسازی پوست دست چه مزایایی دارد؟لیزر جوانسازی پوست دست چه مزایایی دارد؟

با روند افزایش سن و پیری، ظاهر سفت و پر در پوست دست ها ممکن است به مرور از بین برود و رگ های برجسته و قابل مشاهده در روی دست ها، لکه های قهوه ای و پو ... ادامه مطلب

بهترین روشهای جوانسازی پوستبهترین روشهای جوانسازی پوست

چین و چروک ، تیرگی و لک با افزایش سن امر بدیهی است . راه‌ های زیادی برای جوانسازی پوست به وجود دارد که در این متن به برخی از آنها اشاره شده است. ... ادامه مطلب

بوتاکس چیست و چگونه باعث جوانسازی پوست می شودبوتاکس چیست و چگونه باعث جوانسازی پوست می شود

تزریق بوتاکس طبق آمارهای جهانی پرطرفدارترین روش برای جوانسازی پوست و از بین بردن چین و چروک‌ها است. ... ادامه مطلب

کلینیک پوست صدف

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین