منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / روشهای جوانسازی پوست / آشنایی با مدرن ترین و مؤثرترین روشهای جوانسازی پوست

آشنایی با مدرن ترین و مؤثرترین روشهای جوانسازی پوست

آنچه در این مطلب میخوانید

جوانسازی پوست یکی از انواع درمان‌های زیبایی برای بازگرداندن شادابی جوانی به پوست صورت است. جوانسازی پوست صورت را با روش‌های مختلف جراحی و بدون جراحی انجام می‌دهند. با توجه به عمق درمان پوست، روش‌های جوانسازی با هم تفاوت دارند. جوانسازی پوست صورت می‌تواند تقارن را به صورت بازگرداند و می‌توان به صورت موضعی برای درمان چین و چروک‌ ها، شل شدگی و افتادگی پوست و جای زخم‌ ها اقدام کرد. در ادامه به مدرن‌ ترین و مؤثرترین روش‌های جوانسازی پوست می‌ پردازیم.

کلینیک تخصصی پوست صدف در اصفهان ، آماده ارائه خدمات جوانسازی به شما مراجعین محترم می‌ باشد. در این مرکز انواع روشهای نوین جوانسازی، اعم از لیزرها و متدهای مختلف، به کار گرفته می‌ شود؛ تا پوستی شاداب و با طراوت را به شما هدیه نماید. لطفاً جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 8 - 32240827 و 32214564 تماس حاصل فرمایید.

عوامل تأثیرگذار در پیری پوستی

برای استفاده از بهترین روش‌های جوانسازی پوست ، قبل از هر چیز باید مشکل شناخته شود تا روش درمان درست تجویز شود. در میان عوامل متعددی که روند پیری پوست صورت را تسریع می‌کنند، عواملی مانند آفتاب، سیگار و به طور کلی آلودگی‌های محیط اطراف، بیشترین نقش را در سرعت بخشیدن روند پیری صورت دارند. مهم‌ترین عوامل پیر شدن پوست عبارتند از:

جوانسازی پوست صورت با لایه‌ بردارهای شیمیایی

از این روش برای برطرف کردن چین و چروک پوست و جوانسازی پوست، یک محلول اسیدی، معمولاً گلیکولیک اسید یا تری کلرواسیتیک اسید روی پوست مالیده شده، سلول‌های پوست را شل کرده و لایه‌ های بالایی اپیدرمیس را برمی‌دارد. تأثیر این روش بر اساس عمق نفوذ ماده‌ی لایه‌بردار متفاوت است که نوع و قدرت محلول مورد استفاده، آن را تعیین می‌کند. لکه‌های پیری، بد رنگی، جلوگیری از رشد بافت‌های مستعد سرطانی شدن و محو کردن اسکارهای سطحی استفاده می‌شود.

روش‌های جوانسازی پوست

جوانسازی پوست صورت با لیزر درمانی

لیزر می‌تواند خطوط متوسط تا عمیق را برطرف کرده و رنگ، بافت و سفتی پوست را به میزان چشمگیری بهبود بدهد. توانایی لیزر برای هدف گرفتن سلول‌ هایی خاص در لایه‌های متفاوت پوست باعث شده که بتواند عوارضی چون خال لکه شرابی (پورت واین)، ماه‌گرفتگی رنگ دار و رگ‌ های عنکبوتی را درمان کند. همچنین لیزر می‌تواند حفره‌های به جا مانده از آکنه و بسیاری از اسکارها را محو کند.

جوانسازی پوست صورت با پی آر پی

به غیر از سلول‌های قرمز و سفید، خون ما دارای جزء دیگری به نام پلاکت می‌باشد. این پلاکت حاوی فاکتورهای رشدی است که باعث تحریک بافت‌های بدن برای تولید سلول‌های جدید می‌شود. ابتدا حدود ۴۰-۲۰ سی‌سی از خون شما گرفته می‌شود. این کار بسیار شبیه به دادن یک آزمایش خون معمولی است. خون جمع‌آوری شده شما در داخل یک لوله که حاوی ژل پی آر پی است ریخته می‌شود. سپس لوله، در دستگاهی به نام سانتریفوژ قرار می‌گیرد و در ۲ مرحله حدود ۱۰ دقیقه چرخانده می‌شود. نیروی گریز از مرکز دستگاه، اجزای خون شما را از هم جدا می‌کند. پلاکت‌های تغلیظ شده هم از بقیه خون جدا می‌شوند. حالا PRP که شامل عوامل رشد فراوان و سلول‌های بنیادی است، آماده‌ی تزریق می‌باشد.

جوانسازی پوست صورت با جراحی لیفت صورت

امروزه تکنیک‌های مختلف با نتایج بسیار خوب برای جراحی لیفت صورت وجود دارد. این تکنیک‌ها در میزان و محل برش جراحی و دسترسی به لایه‌های مختلف صورت با هم فرق دارند و درصد نتایج مثبت هر روش بسته به نوع روش جراحی لیفت صورت و سن بیمار و میزان پیری و افتادگی بافت‌های صورت متفاوت می‌باشد. برای جراحی لیفت صورت معمولاً برش‌های جلوی گوش و پشت گوش نیاز می‌باشد که وسعت این برش، بستگی به نظر جراح پلاستیک بر پایه معاینه صورت بیمار تعیین می‌گردد. در مواردی نیاز به برش اضافه زیر چانه برای دسترسی به عضله و بافت‌های نرم و چربی گردن می‌ باشد. با پیشرفت تکنیک‌های جراحی امروزه تلاش بر این است که وسعت محل برش کاهش داده شود تا از عوارض ناشی از برش جراحی از جمله تخریب محل رویش مو، اسکار و تغییرات رنگ پوست در محل برش جلوگیری می‌شود.

هدف از انجام جراحی لیفت صورت اصلاح موارد مطرح کننده پیری صورت از جمله چین نازولبیال، ناحیه مرز بین صورت و گردن و شکل گردن می‌باشد. جراحی لیفت صورت بیمار را به شکل و زیبایی دوران جوانی خود فرد بازمی‌گرداند.در عین حال جراح بهتر است روشی را انتخاب کند که علاوه بر نتایج مثبت همراه با کمترین میزان عوارض ناشی از جراحی از جمله اسکار و جا به جا شدن محل رویش مو باشد.

جوانسازی پوست صورت با لیزر دی اکسید کربن

جوانسازی پوست با لیزر CO2 جای جوش را محو می‌کند، پوست آسیب دیده زیر نور خورشید را مجدداً جوان می‌کند و بافت و تون پوست را بهبود می‌بخشد. به این منظور با توجه به عمق درمان، این روش ممکن است تحت بی‌حسی موضعی یا بی‌هوشی عمومی بر روی بیمار انجام شود. لیزر لایه بیرونی به نازکی کاغذ پوست و لایه درم را با دقت بالا و سرعت زیاد برمی‌دارد. پوست در نتیجه بخار شدن آب موجود در بافت، منقبض و محکم می‌شود.

جوانسازی پوست صورت با لیزر کلاژن

سفت کردن پوست با لیزر معمولاً با هدف تحریک تولید کلاژن زیر سطح پوست انجام شده و باعث سفت شدن پوست می‌شود. این درمان می‌تواند باعث از بین رفتن خطوط ریز، خطوط پنجه‌کلاغی و چین و چروک‌های ایجاد شده بر روی صورت شود که معمولاً این علائم در نتیجه افزایش سن در افراد مشاهده می‌گردد. به این ترتیب با استفاده از روش‌های درمان غیرتهاجمی امکان بازیابی شرایط عادی و جوانی پوست وجود خواهد داشت.

یکی دیگر از روش‌های جوان سازی صورت استفاده از لیزر اربیوم می‌باشد که برای زیباسازی پوست بسیار مؤثر است. این لیزر علاوه بر بهبودی قابل ملاحظه اسکارها و جای جوش، در درمان پیری پوست خصوصاً شلی پوست و چروک‌های دور چشم و دور دهان هم کاملاً مؤثر است. به جای تابیدن نور لیزر با شعاع بزرگ در لیزرهای قدیمی، ستون‌هایی از نور لیزر با شعاع‌هایی بسیار باریک در حد میکرون بر روی سطح پوست تابیده می‌شود، لذا مناطقی از سطح پوست (اپیدرم) عملاً سالم می‌ماند. در واقع در این نوع لیزر مناطقی از سطح پوست آسیب نمی‌بیند و بیشترین نور تابیده شده از این نوع لیزر وارد لایه میانی پوست می‌شود، یعنی درست جایی که باید لیزر آنجا اثر کند تا بتواند مشکلات فوق را بهبود بخشد؛ چراکه علت اصلی مشکلات فوق خرابی لایه میانی پوست یا همان درم می‌باشد، به طوریکه کلاژن پوست در این ناحیه قرار دارد و تابیدن نور این لیزر در این ناحیه باعث تشکیل کلاژن‌های جدید می‌شود. به تدریج طی ۲ تا ۴ ماه چروک‌های پوست، کاهش قابل ملاحظه‌ای پیدا می‌کند و پوست از حالت شلی و افتادگی درمی‌آید.

جوانسازی پوست صورت با تزریق فیلر

فیلر یا ژل یک روش بسیار معمول برای جوانسازی و زیبایی پوست در میان مراجعین است. با تزریق فیلر می‌توانید هم اقدام به حجم دهی نقاط مورد نیاز صورت خود بپردازید و هم چروک‌های عمیقی که درنتیجه‌ی استفاده‌ی بیش از حد از عضلات و یا افزایش سن به وجود آمده را پر کنید. تزریق فیلر یک روش معمول برای پر کردن خط خنده بدون آسیب به عضلات این بخش، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جوانسازی پوست صورت با تزریق چربی

تزریق چربی را می‌توان بی‌خطرترین روش جوانسازی پوست با عوارض بسیار پایین دانست؛ اما پروسه‌ی انجام این روش با دیگر روش‌های جوانسازی پوست متفاوت است. در این روش، چربی‌های اضافه از بخش‌های دیگر بدن مانند شکم و پهلو خارج می‌شود. برای اینکه این چربی‌ها قابلیت استفاده برای نقاط دیگر بدن را داشته باشد روی آنها اقداماتی صورت می‌گیرد. درنهایت می‌توان از این چربی‌ها برای بخش‌هایی که با افزایش سن، چربی خود را از دست داده‌اند استفاده کرد. تزریق چربی برای افزایش حجم گونه، چانه و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جوانسازی پوست صورت با میکرونیدلینگ

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بدن انسان، قابلیت ترمیم خود در زمان آسیب است. به همین دلیل است که وقتی قسمتی از بدن و پوست ما با جراحتی روبه رو می‌شود بلافاصله ترمیم می‌شود؛ اما نکته‌ی قابل توجه این است که بعد از ترمیم در بخش مورد نظر، پوستی سالم، روشن و شفاف خواهیم داشت. همین امر ایده‌ای برای به وجود آمدن یک سبک و روش درمانی برای جوانسازی را به وجود آورد.

در روش جوانسازی به سبک میکرونیدلینگ به‌وسیله‌ی یک دستگاه و ابزار، اقدام در به وجود آوردن جراحت‌ های جزئی در پوست می‌کنند. در این زمان پوست شروع به کلاژن سازی می‌کند تا جراحت‌های به وجود آمده ترمیم شود. بعد از ترمیم یک پوست روشن و شفاف و سالم خواهید داشت که مشکلات پوستی قبل را ندارد. این جراحات به وجود آمده در پوست کاملاً کنترل شده صورت می‌گیرد.

جوانسازی پوست صورت با هایفوتراپی

هایفوتراپی یک روش غیر تهاجمی بدون استفاده از برش، زخم و بخیه که از سال 2009 برای جوانسازی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش از امواج ماورا صورت برای ترمیم بخش‌های آسیب دیده استفاده می‌شود. ارسال امواج ماورا صوت به بخش زیرین پوست موجب تحریک پوست و در نهایت کلاژن سازی پوست می‌شود. کلاژن سازی در جوانسازی پوست نقش بسزایی دارد. تمام افرادی که در رنج سنی 30 تا 75 سال هستند و از افتادگی پوست رنج می‌برند می‌توانند از این روش استفاده کنند.

جوانسازی پوست صورت با تزریق بوتاکس

در این روش هدف بازسازی و افزایش تولید کلاژن نیست. در این روش با استفاده از تزریق ماده‌ای که به عنوان سم شناخته می‌شود، بخشی از عصب‌های پوست صورت به طور موقتی فلج شده و میزان چین و چروک‌های صورت کاهش می‌یابد. شاید یکی از مواردی که باعث شده است این شیوه درمان به عنوان یکی از بهترین روش‌های جوانسازی پوست صورت در نظر گرفته شود، عدم نیاز به سپری کردن دوره ریکاوری بعد از انجامش است.

اینستاگرام کلینیک صدف

جوانسازی پوست صورت با مزونیدلینگ

مزونیدلینگ یک روش درمانی که تلفیقی از میکرونیدلینگ و مزوتراپی است. در این روش با استفاده از ابزاری اقدام به آسیب و جراحات تحت کنترل در سطح پوست می‌کنند. در این زمان که لایه‌های پوستی باز شده است با استفاده از تزریق داروهایی در سطح پوست و قرار دادن این مواد در بافت پوست اقدام درمان مشکلات پوستی می‌کنند. با استفاده از کوکتل‌ها و مواد مفید برای پوست، نتیجه‌ی درمان و اثربخشی داروها دوچندان می‌شود.

جوانسازی پوست صورت با کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی یکی از روش‌های با سابقه در جوانسازی پوست می‌باشد که در سال‌های اخیر توسعه و بهبودی زیادی یافته است. در این روش با تزریق کربن دی‌اکسید به زیر پوست باعث تحریک خونرسانی و فعال کردن واکنش‌های ترمیمی پوست می‌شود. به این ترتیب غذا رسانی و اکسیژن‌رسانی به پوست بهتر شده و بافت‌ها وارد فرایند جوانسازی می‌شوند. اثرات ماندگاری کربوکسی تراپی بین 4 تا 6 ماه است.

در کلینیک تخصصی صدف با کادری مجرب، تحت نظر پزشک پوست، کانتورینگ صورت انجام می‌ پذیرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌ های 8 - 32240827 و 32214564 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :سامیار [ 1403-01-05 ]
مفید بود مرسی

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آبله مرغان چیست و چگونه درمان می شود؟آبله مرغان چیست و چگونه درمان می شود؟

آبله مرغان نوعی بیماری بسیار واگیردار و خفیف و از معروف ترین بیماری های شایع کودکان است که در اثر عفونت اولیه ویروس واریسلا زوستر ایجاد می شود ... ادامه مطلب

روشهای تقویت موروشهای تقویت مو

برای تقویت موی سر بهتر است از مواد طبیعی و گیاهی مناسب استفاده کنید تا بهترین و سریع‌ترین نتیجه را در متوقف کردن ریزش مو و تقویت موی سر داشته باشید. ... ادامه مطلب

درباره بیماری پیسی بیشتر بدانیددرباره بیماری پیسی بیشتر بدانید

بیماری پیسی مختص نژاد یا نوع پوست خاصی نیست ؛ اما به طور کلی افرادی که پوست تیره‌ تری دارند بیش از دیگران در معرض ابتلا به این بیماری هستند. ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین