منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / ضایعات پوستی / برداشتن انواع خال با جراحی

برداشتن انواع خال با جراحی

آنچه در این مطلب میخوانید

خال، شايع‌ ترين و متداول‌ترين ضايعه‌ ي پوستي است. در واقع يك نوع تومور پوستي است كه از سلول‌هايي به نام ملانوييت (سلول رنگ دانه‌اي) ساخته مي‌شود. به همین دلیل روش‌های خال برداری مورد توجه افراد قرار گرفته است. خال دسته‌هایی از سلول‌های رنگ‌دانه دار هستند که به‌صورت نقاط تیره و کوچک پوست ظاهر می‌شود و در اندازه و رنگ‌های مختلف هستند. خال‌ها عموماً بر روی صورت، دست، پا و نیم‌تنه ظاهر می‌شود؛ اما می‌توانند در هر جایی از بدن به وجود بیایند. اگرچه اغلب خال‌های پوستی بی‌ضرر و بی‌خطر هستند، در موارد نادر پیش سرطانی می‌شوند و باید با جراحی آنها را برطرف کرد. بسیاری از افراد برای زیباتر شدن اقدام به برداشتن خال‌هایشان می‌کنند که جراحی یکی از این روش‌ها است.

کلینیک صدف یکی از مراکز تخصصی پوست در اصفهان است. شما می‌ توانید برای تشخیص و درمان ضایعات پوستی مانند انواع خال به این مرکز مراجعه نموده و توسط متخصص پوست و مو تحت بررسی و درمان قرار گیرید. جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 8 - 32240827 و 32214564 تماس حاصل فرمایید.

انواع خال

از انواع خال می‌توان به خال سطحی، خال درمال، خال ترکیبی اشاره کرد.

  1. خال سطحی: این نوع خال‌ ها معمولاً سطحی و قهوه‌ای رنگ هستند. خال‌های سطحی معمولاً زیر ۵ میلی‌متر است و معمولاً به دلیل وراثت یا قرار گرفتن در معرض خورشید شکل می‌گیرند.
  2. خال درمال: این نوع خال‌ها معمولاً برآمده و رنگ پوست هستند. البته گاهی اوقات به رنگ قهوه‌ای نیز دیده می‌شوند.
  3. خال ترکیبی: خال ترکیبی مانند خال درمال برآمده است. این خال‌ها معمولاً به رنگ تیره یا قهوه‌ای هستند و دارای مو نیز می‌باشند
درمان خال

برداشتن انواع خال با جراحی

سه روش برای برداشتن خال صورت و بدن با جراحی وجود دارد: خارج‌سازی کامل تراشه‌ای، بیوپسی پانچ و جراحی برشی.

نحوه جراحی انواع خال

این روش غالباً برای خال‌های عمیق و یا گوشتی و برآمده مؤثر است. در این روش با بیحسی و بیهوشی موضعی خال و اطراف آن، توسط چاقو خال و بخش عمیق و فرورفته داخل پوست برداشته می‌شود و جای برش با بخیه دوخته می‌شود. در این روش، احتمال به‌جای ماندن جای زخم در صورت جراحی توسط پزشک غیرمتخصص، وجود دارد. در انتخاب روش جراحی باید توجه داشت که این روش تنها راه از بین بردن خال‌های عمیق است و نیاز به پزشک متخصص برای گرفتن بهترین نتیجه را دارد.

آمادگی جهت جراحی برداشتن خال‌

پزشک جراح برای آمادگی قبل از این جراحی موارد زیر را پیشنهاد می‌دهد:

آدرس اینستاگرام کلینیک صدف

مراقبت‌ های بعد از جراحی

بیمار در هفته اول پس از جراحی باید از پمادهای آنتی‌بیوتیک موضعی استفاده کند تا جای عمل دچار عفونت نشود و بعد از ۲۴ ساعت می‌تواند صورتش را بشوید. رعایت نکات بهداشتی و استفاده مرتب از پمادها در هفته‌های اول بعد از عمل بسیار مهم است. سه تا پنج روز بعد از عمل بخیه‌ها کشیده می‌شوند و شخص می‌تواند بعد از مدتی استفاده از کرم‌های لازم مثل لایه‌بردارها را شروع کند تا جای عمل کم‌تر در سطح پوستش بماند.

عوارض جانبی جراحی انواع خال

بعد از برداشتن خال ممكن است عوارضي ايجاد شود كه بسته به نوع و روش برداشت متفاوت است؛ اما اغلب بعد از گذشت چند هفته بهبود مي‌يابد.

کلینیک پوست و لیزر صدف یکی از بهترین مراکز تخصصی تزریق چربی در اصفهان است که با تکیه بر مهارت، تجربه و دانش بالا، کم عارضه ترین، ماندگارترین و مطلوب ترین نتایج افزایش حجم و فرم دهی با تزریق چربی را برای شما رقم می‌ زند. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌ های درج شده در انتهای صفحه تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مراقبت بعد پیوند مومراقبت بعد پیوند مو

بعد از انجام هر عمل جراحی یا سرپایی بیمار باید مراقبت‌هایی را جهت تسریع در روند بهبودی و کسب نتیجه حداکثری انجام دهد. کاشت مو هم از این قاعده مستثنی نیست. ... ادامه مطلب

با جدیدترین دستگاه های جوانسازی پوست آشنا شویدبا جدیدترین دستگاه های جوانسازی پوست آشنا شوید

جوانسازی پوست صورت از جمله اقداماتی است که در عصر حاضر در کلینیک های زیبایی بدون هیچ گونه عمل جراحی و با دستگاه هایی پیشرفته اتفاق می افتد ... ادامه مطلب

لیزر ان دیاگ برای درمان عروق واریسیلیزر ان دیاگ برای درمان عروق واریسی

واریس، شایع ترین بیماری عروقی انسان است. یکی از روشهای رفع و درمان واریس، لیزر ان دیاگ می باشد که با استفاده از این لیزر میتوان ضایعات عروقی واریس را درمان کرد ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین