منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مو و ریزش مو / چه عواملی باعث ریزش مو ی زنان بالای 40 سال میشود؟

چه عواملی باعث ریزش مو ی زنان بالای 40 سال میشود؟

آنچه در این مطلب میخوانید

موهای سالم نشانگر بدن سالم هستند، به همین دلیل است که مشکل ریزش مو یا نازک شدن مو باید جدی گرفته شود. توصیه می‌شود که به جای پزشک عمومی با یک متخصص در این مورد مشورت کنید. گاهی در زنان بالای 40 سال ممکن است الگوی طاسی سر مشاهده شود. این وضعیت باعث ایجاد تکه‌های طاسی در بالای سر می‌شود. پیری و تغییرات در سطح آندروژن‌ها (هورمون‌های مردانه) می‌توانند به این عامل کمک کنند. در ادامه به علل ریزش مو در زنان بالای 40 سال می‌پردازیم.

عوامل مؤثر بر ریزش مو در زنان بالای 40 سال

چندی از شایع‌ترین علت‌های ریزش مو در این زنان، عبارتند از:

بیماری آلوپسی آره آتا

واژه آلوپسی آندروژنیک به الگوی طاسی اشاره دارد. این بیماری توسط دو آنزیم به نام آروماتاز و ردوکتاز 5-a ایجاد می‌شود. آلوپسی آندروژنیک به عنوان یک مشکل سیستم ایمنی طبقه بندی می‌شود و شدت این مشکل در زنان مختلف متفاوت است. گاهی اوقات ممکن است موها بدون نیاز به کمک پزشکی مجدداً رشد کنند. در ریزش مزمن مو، ریزش مو تنها در پوست سر اتفاق نمی‌افتد، بلکه در دیگر نقاط بدن نیز قابل مشاهده است. در آلوپسی آندروژنیک تکه‌های طاسی عمدتاً در فرق سر و اطراف سر مشاهده می‌شود. زنان در 40 سالگی می‌توانند به آلوپسی آره‌آتا مبتلا شوند. وضعیتی که در آن فولیکول‌های مو توسط گلبول‌های سفید خون تحت حمله قرار می‌گیرند. در موارد خفیف، درمان مناسب می‌تواند باعث بهبودی مساعدی شود. با این حال، مشکلات می‌توانند در شرایط شدید بیشتر شوند.

آنالیز مو یکی از اقدامات تشخیصی کلینیک صدف در اصفهان است که با استفاده از این روش مواردی مانند کمبود و مازاد مواد معدنی، وضعیت متابولیسم پروتئین در بدن و ... شناسایی می‌شود. شما می‌ توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این روش و تعیین نوبت، با شماره تلفن 32240827 - 031 تماس حاصل فرمایید.

ژنتیک

ریزش مو میتواند ارثی باشد که همان الگوی ریزش موی زنانه یا آندروژنیک است. این نوع کم پشتی پس از قاعدگی که استروژن بدن کاهش می‌یابد، تشدید می‌شود.

استرس زیاد یا شوک

استرس، شوک و عواملی مانند کاهش وزن ناگهانی، عمل جراحی، بیماری یا بچه‌دار شدن میتواند کم پشتی موقت ایجاد کند. به این نوع کم پشتی تلوژن افلوویوم میگویند که در مرحله تلوژن اتفاق می‌افتد.

ریزش مو در زنان

شیمی درمانی، رادیوتراپی و دیگر داروها

کم پشتی ناشی از این عوامل، ناگهانی و در همه نقاط بدن اتفاق می‌افتد. این نوع کم پشتی آناژن افلوویوم نام دارد و در مرحله رشد موها اتفاق می‌افتد.

کم کاری تیروئید

طاسی ناگهانی میتواند از عوارض مشکلات تیروئیدی باشد که در این مورد علاوه بر کم پشت شدن مو، ریزش مو، خشک و زبر شدن و پیچیدن آن نیز اتفاق میافتد. این نوع طاسی هنگامی که هورمون‌های بدن متعادل شوند به آرامی متوقف می‌شود؛ اما در بعضی موارد حتی پس از درمان نیز طاسی ادامه می‌یابد به خصوص اگر از داروی درمان تیروئید (لووتیروکسین) استفاده می کنید. اگر این مشکل برایتان پیش آمده به پزشکی که تجربه درمان این بیماری را دارد مراجعه کنید.

رژیم لاغری

کمبود مواد غذایی از دلایل دیگر ریزش مو در خانم‌ها است. بسیاری از خانم‌ها برای لاغر شدن رژیم‌های غیر اصولی را به کار می‌برند که باعث می‌شود بدن دچار کمبود مواد غذایی شده و موها ریزش پیدا کند. افراد گیاهخوار به دلیل عدم اطلاع کافی در زمینه چگونگی مصرف غذاهای گیاهی و عدم مصرف مواد غذایی حیوانی دچار کمبود پروتئین، روی، آهن، اسیدهای آمینه ضروری، ویتامین‌های گروه B و... می‌شوند.

فقر آهن یا لیزین

طبق یک تحقیق، 90 درصد از خانم‌هایی که از کم پشتی مو رنج می‌برند، درگیر فقر آهن و لیزین (نوعی آمینو اسید) هستند. لیزین به جا به جایی آهن در بدن کمک می‌کند که موجب سوخت و ساز بدن است. غذاهای پروتئین دار مانند گوشت، مرغ، سبوس، تخم مرغ، پنیر (مخصوصاً پارامزان) و بعضی ماهی‌ها مانند ساردین بهترین منبع لیزین هستند.

یائسگی

نزدیک به 50 درصد بانوان با نزدیک شدن به سن 50 سالگی با مشکل کم پشت شدن یا ریزش مو مواجه می‌شوند؛ چراکه هورمون‌ها تا به این سن به رشد مو کمک می‌کردند؛ اما ریزش مو با عبور از 50 سالگی و کاهش استروژن شروع می‌شود.

بیماری

ناراحتی تیروئید، دیابت، لوپوس یا کم خونی از جمله بیماری‌هایی به شمار می‌آیند که ابتلا به آنها ریزش ناگهانی مو را در پی دارد و ریزش مو غالباً نخستین نشانه بیماری است. عفونت قارچی، سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) و بعضی از درمان‌های سرطان نیز منجر به ریزش مو می‌شود.

درمان بیماری ریزش مو

ریزش مو علامتی است که بدن به عنوان واکنشی در برابر برخی بیماری‌ها بروز می‌دهد؛ بنابراین سلامت موی زنان نشان از سلامت جسم و روان آنان خواهد داشت.

اصلاح رژیم غذایی

یکی از روش‌های درمان ریزش مو در خانم‌ها، اصلاح رژیم غذایی است. تغذیه‌ی نامناسب در هر سنی می‌تواند منجر به ریزش مو شود، بنابراین رفع مشکلات تغذیه‌ای و استفاده از مکمل‌های ویتامینی در درمان ریزش مو زنان مؤثر خواهد بود. کمبود آهن، روی، مس و ویتامین‌های گروه B، ریزش مو در زنان و مردان را در هر سنی به دنبال دارد. کمبود مواد مغذی به ویژه در زنان باردار و مادران شیرده به دلیل تغذیه‌ی کودک از بدن مادر، شایع‌ تر است. این افراد باید نسبت به تغذیه‌ی خود محتاط‌تر باشند تا شاهد مشکلات ریزش مو و کم‌پشتی موهای خود نباشند.

اینستاگرام کلینیک صدف

درمان مشکلات هورمونی

یکی از موارد ریزش موی شدید در زنان، برهم خوردن تعادل هورمون‌ها است. از علائم ریزش موی هورمونی در زنان می‌توان به ریزش موی الگوی مردانه اشاره کرد. این مورد که به دلیل اختلالات هورمونی رخ می‌دهد، باید به طور جدی درمان شود. تشکیل کیست تخمدان از دیگر دلایلی است که ریزش مو را در پی دارد. راه حل این دسته از مشکلات، مراجعه به پزشک متخصص و انجام آزمایش‌های دقیق است. مطابق با تجویز متخصص نسبت به درمان اقدام کنید. درنهایت شاهد بازگشت موهای از دست رفته‌ی خود خواهید بود. روش‌های درمانی مختلفی برای ریزش مو وجود دارد. کاشت مو ، انواع درمان‌های دارویی، مزوتراپی ، لیزر تراپی، پی آر پی و ... از جمله انواع این روش‌های درمانی هستند. قبل از هر اقدامی باید با متخصص در این زمینه مشورت صورت گیرد.

کلینیک پوست و لیزر صدف یکی از بهترین مراکز تخصصی تزریق چربی در اصفهان است که با تکیه بر مهارت، تجربه و دانش بالا، کم عارضه ترین، ماندگارترین و مطلوب ترین نتایج افزایش حجم و فرم دهی با تزریق چربی را برای شما رقم می‌ زند. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌ های درج شده در انتهای صفحه تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا مکمل های بدنسازی باعث ریزش مو می شوند؟آیا مکمل های بدنسازی باعث ریزش مو می شوند؟

مکمل های بدنسازی به دلیل ترکیباتی که دارند، در صورت استفاده بیش از اندازه می توانند روی اندام بدنی ما تأثیر داشته باشند. ... ادامه مطلب

عوامل موثر در ماندگاری ژل لب چیست؟عوامل موثر در ماندگاری ژل لب چیست؟

بهترین و مؤثرترین راه برای اصلاح فرم لب، تزریق ژل لب است‌. ژل های لب بر پایه ی اسید هیالورونیک طی چند سال گذشته به عوامل تقویت کننده و پرکننده بافت نر ... ادامه مطلب

عملکرد و عوارض لیزر کیوسوئیچعملکرد و عوارض لیزر کیوسوئیچ

لیزر کیوسوئیچ مفید برای درمان لک‌ های پوست که در اثر افزایش سن ایجاده شده‌ اند است . و به خوبی لک‌ های تیره سطح پوست را درمان می نماید . ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین