منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564

روشهای تخلیه ژل پاژ

آنچه در این مطلب میخوانید

ژل پاژ که به ژل پلی آکریل آمید هم شناخته می شود، یکی از راه های زیبایی و جوانسازی پوست صورت است. استفاده از این روش در ۱۰ سال گذشته بسیار رایج بوده اما با توجه به معایب و عوارضی که دارد، بیشتر پزشکان استفاده از آن را یک روش منسوخ شده می دانند. این ژل غیرقابل جذب است و برای برجسته کردن گونه ها و لب ها از آن استفاده می کنند و تنها مزیت این ژل دائمی بودن آن است. غیر قابل جذب بودن آن باعث شده تا در زیر پوست کمی جابه جا شود. عوارض این ژل و جا به جایی آن باعث شد تا بسیاری از افراد قبل از یک سال اقدام به تخلیه ژل کنند. تخلیه این ژل بسیار حساس است و نیاز به موقعیت مناسبی دارد که پزشک آن را تشخیص می‌ دهد. تخلیه ژل پاژ به روش های مختلفی انجام می شود که در ادامه ذکر میگردد.

تزریق ژل از جمله خدماتی است که توسط متخصص پوست در کلینیک صدف اصفهان با بهترین نتایج قابل انجام می‌ باشد. اگر مایل به تزریق فیلر در این مرکز هستید؛ می‌ توانید با با شماره های 32240827-031 و 32214564-031 تماس حاصل فرمایید.

عوارض ژل پاژ

کاربران گرامی این مطلب صرفا جهت افزایش آگاهی و مطالعه شما عزیزان تهیه شده است. لازم به ذکر است تخلیه ژل در کلینیک صدف انجام نمی شود.

روشهای تخلیه ژل پاژ

معمولاً تخلیه ژل در یک جلسه صورت نمی‌گیرد و ممکن است نیاز به چندین جلسه وجود داشته باشد؛ این موضوع باعث می‌شود که بعد از هر بار تخلیه اسکارهای زیرپوستی و بافت‌های فیبروز به وجود آیند که تخلیه را در دفعات بعدی سخت‌تر خواهند کرد.

به کار گیری آنزیم‌های حل کننده ژل

ماده اصلی بسیاری از ژل‌هایی که در حال حاضر استفاده می‌شوند هیالورونیک اسید است و این آنزیم‌ها تنها برای همین نوع ژل‌ها به کار می‌روند. در این حالت با استفاده از آمپول‌هایی ماده‌ای به نام هیالورونیداز (Hyaluronidase) را به محل تزریق ژل وارد می‌کنند. این ماده در واقع حلال این ژل‌ها به شمار می‌رود و بعد از مدتی با حل کردن ژل به طور کلی اثرات آن را از بین می‌برد. توجه داشته باشید که بعد از حل شدن ژل‌ها نیازی به خارج کردن آنزیم‌ها وجود ندارد؛ چرا که این مواد جذب بافت‌های پوستی می‌شوند.

تخلیه ژل با جراحی

اولین قدم در اقدام به تخلیه ژل پاژ، درخواست سونوگرافی است. با سونوگرافی می‌توان از مناطق وجود ژل و نیز حجم حدودی آنها اطلاعاتی به دست آورد. البته که معاینه دستی پزشکی حاذق نیز در دریافت این اطلاعات بسیار مهم است. سونوگرافی روشی مطلقاً دقیق نیست و بعضاً فیبروزهای بافتی در سونوگرافی تظاهری همچون ژل دارند. به همین دلیل حجم نهایی ژل را پس از اقدام به تخلیه ژل می‌توان ارزیابی دقیق‌تر کرد.

روشهای تخلیه ژل پاژ

روش تخلیه ژل پاژ صرفاً با بیحسی موضعی انجام می‌گیرد و اقدامی بدون درد است. جراح زیبایی طبق گزارش سونوگرافی و نیز ارزیابی معاینه با ماژیک جراحی نقشه‌ای از مناطق وجود ژل را روی صورت ترسیم می‌کند و سپس با تعبیه مسیر مناسب تا محل ژل (بدون هیچگونه برش جراحی) اقدام به تخلیه ژل می‌نماید. پس از تخلیه ژل، پانسمان‌های کوچک روی سوراخ‌های تخلیه گذاشته می‌شود و بیمار با تجویز آنتی بیوتیک مناسب مرخص می‌گردد. در برخی موارد که حجم ژل اولیه بالا و ژل بسیار پراکنده است، ذرات ریز مانده و پراکنده در بافت پس از گذشت چند هفته، تجمعات کوچک مجددی ایجاد می‌کنند که نیاز به جلسه دوم درمان، البته به صورتی بسیار محدودتر خواهد بود.

تخلیه ژل با روش لیفت صورت

زمانی از این روش تخلیه استفاده می‌شود که ژل پاژ موجود در صورت از روش‌های دیگر کاملاً تخلیه نشده باشد و ناهمواری‌های شدید و چسبندگی‌های زیر پوست، بعد از تخلیه ژل باقی مانده باشد و با استفاده از بافت‌های چربی گودی‌های ناشی از تخلیه قبلی پر می‌شود.

استفاده از آنزیم برای از بین بردن ژل پاژ

این روش فقط برای تخلیه ژل‌هایی که حاوی اسید هیالورونیک هستند مؤثر است. آمپول‌هایی حاوی هیالورونید به محل وجود ژل تزریق می‌شوند و با تجزیه‌ی مولکول‌های اسید هیالورونیک، ژل از بین می‌رود.

مراقبتهای پس از تخلیه ژل پاژ

به طور کلی، مراقبت بعد از تخليه ژل پاژ را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد. در صورتی که هر کدام از روش‌های زیر برای تخلیه ژل برای شما صورت گرفته باشد، مراقبت بعد از تخليه ژل پاژ برای شما بر اساس این روش‌ها، متفاوت خواهد بود.

در صورتی که تخلیه ژل پاژ از داخل دهان صورت گرفته باشد:

در صورتی که تخلیه ژل پاژ از خارج از دهان صورت گرفته باشد:

  1. بعد از جراحی از سفالکسین استامینوفن هر 6 ساعت یک عدد مصرف کنید.
  2. استفاده از کیسه یخ بر روی محل جراحی 24 ساعت اول کمک فراوانی به کاهش ورم شما می‌کند.

بهترین روش تخلیه پاژ

بهترین و مناسب ترین روش تخلیه ژل پاژ در حال حاضر، تخلیه تحت گاید و هدایت سونوگرافی است که منتج به بیشترین حجم تخلیه ژل پاژ در زمانی کوتاه و کمترین عوارض احتمالی می گردد.

تزریق مجدد ژل پس از تخلیه ژل پاژ

در بسیاری از مواقع بعد از تخلیه ژل، التهابات و پستی بلندی‌های بسیاری روی لب‌ها ایجاد می‌شود که بعد از گذشت چند روز برطرف خواهند شد؛ اما اگر این عوارض ماندگار شوند به هیچ عنوان نمی‌توان مجدداً تزریق ژل را انجام داد و تنها با استفاده از روش‌های اصلاحی باید آن را اصلاح و خوش فرم کرد.

تعداد جلسات تخلیه ژل پاژ

تعداد جلسات مورد نیاز برای تخلیه ژل تا حد زیادی به روش انتخابی برای این کار بستگی دارد. معمولاً در روش‌های تزریقی و کم تهاجمی‌تر نمی‌توان تخلیه را به یک باره در یک جلسه انجام داد و نیاز به حداقل دو جلسه یا بیشتر است؛ اما در مواردی که جراحی برای تخلیه پیشنهاد می‌شود مشکل بیشتر افراد در یک جلسه برطرف خواهد شد و بعد از آن صرفاً برای چکاپ یا تمیز کردن نواحی تحت درمان نیاز به مراجعه به پزشک وجود دارد.

اينستاگرام کلينيک صدف

هزینه تخلیه ژل پاژ

با توجه به حجم تزریقی و محل تزریق، هزینه تخلیه ژل پاژ ممکن است متفاوت باشد. چنانچه حجم آن زیاد باشد و ناحیه مورد نظر ناحیه‌ای حساس باشد، هزینه تخلیه ژل پاژ صورت نیز افزایش خواهد یافت.

عوارض تخلیه ژل پاژ

ممکن است بعد از تخلیه ژل‌ها در محل کیست‌ها یا توده‌های جامد حفره‌هایی در پوست ایجاد شود که با گذشت زمان هم ترمیم نشوند و جای آنها باقی بماند.

همشهریان گرامی ! برای دستیابی به بهترین نتایج درمان بیماریهای پوستی از قبیل جای جوش ، حتما به متخصص پوست در اصفهان مراجعه نمایید. زیرا با بکارگیری نادرست و غیر اصولی این روشها توسط افراد غیر متخصص، نه تنها مشکلات کاهش پیدا نمی‌ کند؛ بلکه ممکن است دچار عوارضی شوید که به سادگی رفع نشوند.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :محمدحسن بیگی [ 1402-02-21 ]
سلام میخواهم ژل پاژ صورت تخلیه کنم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کاربرد نمونه برداری از ضایعات پوستیکاربرد نمونه برداری از ضایعات پوستی

بیوپسی پوست برای تشخیص و یا رد بیماری و یا وضعیت پوست انجام می شود. همچنین این روش برای حذف ضایعات پوستی نیز انجام می گیرد. ... ادامه مطلب

ملاسما (لک صورت) چگونه درمان میشود؟ملاسما (لک صورت) چگونه درمان میشود؟

درمان ملاسما در اصفهان، به عنوان یکی از شایعترین مشکلات پوستی، که با ایجاد لک بر روی پوست صورت همراه است؛ در کلینیک صدف قابل انجام است ... ادامه مطلب

برای درمان لک بعد از مزونیدلینگ چه باید کرد؟برای درمان لک بعد از مزونیدلینگ چه باید کرد؟

زیبایی و شادابی پوست از جمله عوامل تأثیرگذار در زیبایی افراد می باشد. قرارگیری در معرض نور خورشید، رژیم غذایی ناسالم و مشکلات هورمونی از علل بروز چین ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین