منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات و بیماری های پوستی / آیا کیست پیلار باعث ریزش مو میشود؟

آیا کیست پیلار باعث ریزش مو میشود؟

آنچه در این مطلب میخوانید

کراتین نوعی پروتئین است که در سلول‌های پوست یافت می‌شود و کمک می‌کند که پوست و مو قوی و انعطاف‌ پذیر باشند. سلول‌های کراتین معمولاً پس از حذف به سطح پوست می‌روند؛ اما در صورتی که حرکت این سلول‌های کراتین به سمت عمق پوست باشد، می‌توانند تکثیر شده و کیست پیلار را تشکیل دهند. کیست های پیلار به تدریج در پوشش اپیتلیال فولیکول های مو ایجاد می شوند. داشتن سابقه خانوادگی در بروز این کیست تأثیرگذار بوده و اگر والدین به این کیست دچار شده باشند، احتمال ابتلای آن در فرزندانشان حدوداً 50 درصد است. این نوع کیست در زنان شایع‌ تر از مردان بوده و معمولاً در افراد مسن رخ می‌دهد. از آنجا که اکثر موهای بدن روی سر است، 90 درصد از کیست‌های پیلار روی پوست سر رشد می‌کنند و معمولاً موها بر روی توده کیست رشد نمی‌کنند. اگر این کیست ها به اندازه کافی بزرگ شوند که احساس ناراحتی داشته باشید یا پاره شوند، می توانند مشکل ساز شوند.

کلینیک صدف یکی از مراکز تخصصی پوست و مو در اصفهان است. شما می‌ توانید برای مشکلات و بیماریهای پوستی و موی خود، اعم از علل و درمان انواع ریزش مو به این مرکز مراجعه نموده و توسط متخصص پوست تحت درمان قرار گیرید. چهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 32240827-031 و 32214564-031 تماس حاصل فرمایید.

علائم کیست پیلار

این کیست ها، توده های برجسته ای به قطر 5/0الی 5 سانتی متر هستند که در اطرف فولیکول های مو ظاهر می شوند و از آنجا که بخش اعظم موی انسان در سر است، بنابراین احتمال اینکه این کیست ها بر روی سر تشکیل شود بسیار بیشتر از سایر نقاط بدن است. کیست های پیلار مدور و یا گنبدی شکل هستند که به رنگ های زرد یا سفید نمایان می شوند. چنانچه کیست پیلار عفونی باشد، ممکن است به رنگ قرمز هم نمایان شود. کیست پیلار توده ای است که حاوی مایع است و در لمس بسیار سخت به نظر می رسد و به هنگام فشردن آن ممکن است این کیست ها اندکی جابه جا شوند، همچنین در هنگام فشردن آن، فرد احساس درد خواهد داشت. از آنجا که بر روی کیست پیلار هیچ مویی رشد نمی کند می توان به راحتی آن را تشخیص داد.

کیست پیلار

انواع کیست پیلار

کیست پیلار سه نوع دارد که عبارتند از:

تشخیص کیست پیلار

برای تشخیص کیست پیلار، پزشک، توده های ایجاد شده را بررسی می کند و پس از معاینه سؤالاتی از قبیل زمینه بیماری خاص و علائمی که دارید می پرسد. چنانچه پزشک پس از معاینه نتواند نوع کیست را تشخیص دهد، برای اطمینان کیست را خارج می کند و زیر میکروسکوپ آن را بررسی می کند.

عوارض کیست پیلار

کیست‌های پیلار معمولاً بی‌خطر هستند، بنابراین انجام جراحی به انتخاب شما و پزشکتان بستگی دارد. اگر متوجه تغییراتی در رشد معمول و مورد انتظار کیست پیلار شدید، به پزشک خود مراجعه کنید. در موارد نادر، کیست های پیلار می توانند سرطانی شوند. هنگامی که این اتفاق می افتد، کیست ها تمایل به رشد سریع و تکثیر دارند. برای از بین بردن تومورهای سرطانی نیاز به جراحی است.

اينستاگرام کلينيک صدف

درمان کیست پیلار

کیست‌ها در اغلب موارد به خودی خود برطرف می‌شوند. پاکسازی و شستشوی آنها با آب گرم التهاب را کاهش داده و به درمان کمک خواهد کرد. پزشک معمولاً برای درمان کیست‌های پیلار آلوده، آنتی بیوتیک تجویز می‌کند. در صورتی که کیست علائمی نداشته باشد، نیازی به از بین بردن آن وجود ندارد. اگر کیست باعث احساس ناراحتی در فرد شود، می‌توان آن را از بین برد. از آنجایی که کیست‌های پیلار معمولاً بر روی پوست سر ایجاد می‌شوند، شانه کردن موها می‌تواند دردناک باشد. قبل از برداشتن کیست، از یک بی‌حس کننده موضعی استفاده می‌شود. دو روش برای از بین بردن کیست وجود دارد که در زیر به آنها می‌پردازیم:

کلینک پوست و لیزر صدف ارائه دهنده خدمات تخصصی رفع موهای زائد در اصفهان می‌ باشد. در این مرکز امکان استفاده از به روزترین دستگاه های لیزر موهای زائد، از جمله لیزر سایناشور توسط کادری زبده، زیر نظر متخصص پوست برای مراجعین محترم فراهم گردیده است. با توجه به این امکانات، رفع دائمی موها در حداقل جلسات و بدون ایجاد عوارض صورت می‌پذیرد. جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 32240827-031 و 32214564-031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :حسین کریمی [ 1402-12-10 ]
من دوتا کیست متوسط و کوچک دارم میخواستم قبل عید درشون بیارم حدودا تو مطب شما چقدر میشه هزینه اش؟؟

بهاره قربانی [ 1402-04-11 ]
من کیست پیلار تو سرم هست وخیلی زیر هم توسرم هست یکی بزرگ هست وحدود۴تا۵تا کوچک هم توسرم هست درد هم دارم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
برداشتن انواع خال با جراحیبرداشتن انواع خال با جراحی

خال، شايع‌ترين و متداول‌ ترين ضايعه‌ ي پوستي است. در واقع يك نوع تومور پوستي است كه از سلول‌ هايي به نام ملانوييت (سلول رنگ دانه‌اي) ساخته مي‌ شود . ... ادامه مطلب

آیا لیزر روش خوبی برای از بین بردن موهای گوش و بینی است؟آیا لیزر روش خوبی برای از بین بردن موهای گوش و بینی است؟

از تأثیرگذارترین روش های رفع موهای زائد گوش و بینی، لیزر است. ... ادامه مطلب

تفاوت الکترولیز و لیزر در رفع موهای زائدتفاوت الکترولیز و لیزر در رفع موهای زائد

از مدرن ترین روش هایی که در چند سال اخیر به منظور حذف دائمی موهای بدن مورد استقبال پزشکان و اشخاص واقع شده‌ لیزر موهای زائد و الکترولیز می باشند ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین