منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت مو و ابرو / کاشت مژه با چه عوارضی همراه است؟

کاشت مژه با چه عوارضی همراه است؟

یکی از فاکتورهای زیبایی چهره مژه‌های ضخیم و پرپشت است که افراد مایل به داشتن آن هستند. مژه ها تنها جنبه‌ی زیبایی ندارند، بلکه چشم‌ها را در برابر نفوذ اجسام خارجی به چشم محافظت می‌کنند و در هنگام پلک زدن مانع از وارد شدن ذرات معلق در هوا به چشم می‌شوند.گاهی به صورت ژنتیکی و یا بر اثر عوامل محیطی فرد از مژه‌های کم پشتی برخوردار می‌شود و برای رفع آن به روش‌های مختلفی دست می‌زند.کاشت مژه یکی از راهکارهایی است که امروزه مورد استقبال برخی از خانم‌ها قرار گرفته‌ تا مشکل کم پشت بودن مژه‌های خود را حل کنند و مژه‌هایی بلند و حالت‌دار داشته باشند. با وجود اینکه کاشت مژه به عنوان یک جراحی زیبایی به جهت بهبود ظاهر انجام می‌شود؛ اما پزشکان در مورد انجام آن هشدار داده‌اند و معتقدند که این جراحی می‌تواند منجر به عوارض شدیدی از جمله نرشیازیس ( بدجهتی یا جهت ناهماهنگ مژه‌ها) و در موارد شدید و در صورت رعایت نکردن نکات ضروری یا انجام شدن آن توسط افراد غیرمتخصص، حتی منجر به اختلالات بینایی شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

نحوه‌ی کاشت مژه

کاشت مژه مشابه با کاشت موی سر (پیوند موی سر) است. فولیکول‌های زنده‌ی مو از ناحیه‌ی دیگری از بدن گرفته می‌شوند و سپس در پلک و در جاهایی که مژه‌ها ریزش کرده و کم پشت شده است، کاشته می‌شوند. فولیکول‌های مورد نیاز برای کاشت مژه با استفاده از بیحسی موضعی، از پشت سر گرفته می‌شوند. در ابتدا ماده‌ی بیحس‌کننده در سر تزریق می‌شود و سپس در حدود 100 فولیکول مو از این ناحیه استخراج شده و برای کاشت در پلک آماده می‌شوند. فولیکول‌های مو ابتدا در زیر میکروسکوپ آماده‌سازی می‌شوند و تکنسین‌ها اطمینان حاصل می‌کنند که هر فولیکول کاملاً سالم و برای پیوند آماده است.

پلک نیز که قرار است فولیکول‌های مو در آن کاشته شود، با تزریق میزان کمی ماده بیحس‌کننده، بی‌حس می‌شود. سپس فولیکول‌های آماده شده، در محل‌های مورد نظر در پلک که ریزش مژه داشته‌اند، کاشته می‌شوند. برای کاشت فولیکول‌ها از روش میکروسرجری استفاده می‌شود تا هر فولیکول به دقت در محل صحیحی قرار گیرد. بعد از گذراندن دوره‌ی بهبودی، مژه‌های کاشته‌شده در پلک شروع به رشد طبیعی می‌کنند.

کاشت مژه

موارد منع کاشت مژه

  1. آلوپسی آره آتا
  2. تریکوتیلومانیا
  3. درماتیت پلک
  4. بلفاریت
  5. از انجام کاشت مژه در حین انجام مراحل پزشکی چشم، مانند جراحی لیزیک یا شیمی درمانی و پرتو درمانی خودداری کنید.

 اينستاگرام کلينيک صدف

عوامل مؤثر بر عوارض کاشت مژه

ایجاد این عوارض می تواند به فاکتورهای متعددی بستگی داشته باشد که در صورت رعایت نکردن آنها کاشت مژه می تواند بی نتیجه باقی بماند. این عوامل می تواند عوارض بعد از کاشت مژه طبیعی را در حد گسترده ای افزایش دهند و آن را به معضل بزرگی تبدیل کند.

  1. پزشکی که کاشت را انجام می دهد باید از متدهای جدید و در عین حال پیشرفته برای این کار استفاده کند. این فرد باید دارای مهارت تجربی و همچنین علم و آگاهی در این زمینه باشد.
  2. کلینیکی که کاشت در آنجا انجام می شود. اینکه جراحی کاشت مژه را در کدام کلینیک انجام می‌دهید بسیار مهم است. درکلینیک‌های گمنام و سطح پایین اکثراً رعایت بهداشت انجام نمی‌شود و این موضوع می‌تواند مشکلات زیادی برای فرد به همراه داشته باشد. ضمن اینکه اصولاً افراد باتجربه و متخصصین درجه یک در این کلینیک‌ها کار نمی‌کنند.
  3. شرایطی که فرد باید قبل از انجام جراحی داشته باشد. برای مثال فرد نباید در دوران عادت ماهیانه باشد یا نباید باردار باشد یا در دوران شیردهی نباشد. همچنین از یک تا دو روز قبل از عمل، نباید فعالیت‌های سنگین جسمی داشته باشد.
  4. مراقبت های بعد از کاشت

جراحی کاشت مژه هم مانند سایر جراحی‌ها نیاز به مراقبت‌های بعدی دارند. اجرای دستورالعمل‌های بعد از عمل می‌تواند نقش بسزایی در کیفیت نتایج بعد از جراحی داشته باشد. مراقبت‌های بعد از جراحی نه تنها در مورد مژه‌های کاشته شده بلکه در مورد قسمت بانک مو یا همان قسمتی که مو از آن برداشته می‌شود نیز اجرا می‌شود. باید تا 24 ساعت بعد از جراحی این قسمت را خشک و تمیز نگه داشت تا احتمال ایجاد عفونت به حداقل برسد. قرار نگرفتن به صورت مستقیم در مقابل نور خورشید و اشعه‌ی ماورابنفش، عدم شستشوی بلافاصله و انجام ندادن فعالیت‌هایی که منجر به تعریق می‌شود از جمله‌ی این مراقبت‌ها هستند.

عوارض کاشت مژه

هنگامی که کاشت مژه به‌درستی توسط یک جراح پلاستیک یا متخصص پوست و مو و زیبایی انجام شود، روشی مطمئن برای بهبود ظاهر مژه‌های طبیعی است. بنابراین این به کلینیکی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد؛ اما این جراحی به‌خودی‌خود بدون خطر تلقی می‌شود. اگر کاشت به‌صورت نادرست و بی‌دقت انجام شود، می‌تواند باعث ایجاد درد، واکنش آلرژیک و ریزش غیرقابل‌برگشت مژه شود. در قسمت زیر به خطرات احتمالی و عوارض جانبی جراحی کاشت مژه اشاره کرده‌ایم:

" لیزر سایناشور بهتر است یا کندلا " برای آگاهی از پاسخ این سوال کلیک کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :فاطمه شفیعی [ 1402-11-02 ]
سلام هزینه کاشت مژه دایمی با جراحی درکلینیک چقدر میباشد

یاسین [ 1402-08-14 ]
من چند ماه بود که پشت سر هم کاشت مژه انجام دادم و همه مژه هام ریخت دوستان شما این اشتباه رو نکنید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
ماکولار آمیلوئیدوز چیست و چگونه تشخیص داده میشود؟ماکولار آمیلوئیدوز چیست و چگونه تشخیص داده میشود؟

ماکولار آمیلوئیدوز بیماری پوستی است که در اثر رسوب ماده آمیلوئیدوز در پوست ایجاد می‌شود و در ناحیه پشت، کتف، بازو، جلوی سینه و شکم و بالاتنه دیده می‌شود ... ادامه مطلب

هیدروفیشیال پوست چیست؟هیدروفیشیال پوست چیست؟

هیدروفیشیال پوست یکی از جدید ترین روش های پزشکی برای جوانسازی پوست است. این روش یکی از مدعیان تأثیرگذارترین درمان، رفع عیوب و جوانسازی پوست است ... ادامه مطلب

در مورد هیدرودرم ابریژن بیشتر بدانیددر مورد هیدرودرم ابریژن بیشتر بدانید

هیدرودرم ابریژن جدیدترین روش جوانسازی پوست است که در آن از فناوری هیدرو برای از بین بردن لایه سطحی و مرده پوست استفاده می‌ شود . ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین