منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564

رفع تیرگی پوست

سیاهی زیربغل، زانو، آرنج و کشاله‌ ی ران گاهی خجالت آور است. این تیرگی‌ها اعتماد به نفس را تحت‌ا‌لشعاع قرار می‌دهد و ترس از نمایان شدن این سیاهی‌ها روابط اجتماعی را مختل می‌کند. مایو پوشیدن را برای خودتان ممنوع می‌کنید، چون از سفید نبودن زیربغل و کشاله ران خجالت می‌کشید. این مشکلات به تدریج کلافه کننده می‌شود و مانع لذت بردن از لحظات زندگی می‌شود. بنابراین عجیب نیست که بسیاری برای سفید کردن این ناحیه‌ها به پزشک مراجعه می‌کنند تا اعتماد به نفس خود را ارتقا دهند و به زیبایی بدرخشند. اما واقعیت این است که سفید کردن این ناحیه‌ها آسان نیست و صبر زیادی را می‌ طلبد.

آنچه در این مطلب میخوانید

روش‌های خانگی زیادی برای درمان و رفع تیرگی پوست در نواحی مختلف مانند زیر بغل، کشاله ران، سر زانو‌ها و آرنج‌ها و همچنین دور گردن وجود دارد. هر چند این راهکارها بسیار ساده و در دسترس هستند اما چون نیاز به استفاده طولانی مدت دارند و همچنین اثرات آنها کوتاه مدت است، معمولا نظر پزشکان بر استفاده از راهکارهای دائمی رفع تیرگی و سیاهی پوست هست. این روش‌ها شامل استفاده از انواع لیزرهای لایه برداری پوست یا بیلیچینگ، استفاده از لیزر رفع موهای زائد ، قرص‌ها و محلول‌های لایه بردار، میکرودرم و هیدرودرم است. روش مناسب بعد از مشورت با متخصص زیبایی و با توجه به علت تیرگی این نواحی انتخاب می‌شود.

دلایل تیرگی زیربغل، زانو، آرنج و کشاله ران

1- سایش

ساییده شدن پوست روی پوست یا سطح دیگر، پوشیدن لباس تنگ و گذاشتن مداوم آرنج روی سطوح سخت

2- تیغ زدن و کندن مو

این کار به پوست آسیب می‌زند و سایش‌های بسیار ریزی را ایجاد می‌کند. پوست بسیار حساس است، بنابراین وقتی موها را تیغ می‌زنیم یا می‌کنیم زخم‌های بسیار کوچکی را ایجاد می‌کنیم. اگر غالباً از تیغ استفاده کنیم، پیش از التیام یافتن سایش‌ها و خراشیدگی‌های قبلی خراش‌های ریز جدیدی را به پوست تحمیل می‌کنیم که بدشکلی پوست مرغی را به دنبال دارد. استفاده از ضدعرق‌ها یا دئودورانتهای مضر، مواد شیمیایی موجود در این فرآورده‌ها باعث پیگمانتاسیون (یا همان پیسی) و تیره‌تر شدن پوست می‌شود.

3- رطوبت

رطوبت یا عرق باعث حساسیت یا آلرژی و تغییر رنگ پوست می‌شود.

4- چاقی

اضافه وزن، پیگمانتاسیون را تشدید می‌کند و لکه‌های تیر را پشت گردن، زیربغل، پشت زانو و دیگر بخش‌های بدن ایجاد می‌کند.

5- عدم تعادل هورمونی

تغییرات هورمونی در زمان‌هایی مانند دوران بارداری به تیره شدن بخش‌هایی از بدن مانند گردن، پشت گردن، آرنج و کشاله ران منجر می‌شود. البته عامل‌های بیشتری را می‌توان برای تیره شدن پوست برشمرد، اما موارد بالا از همه متداول ترند.

رفع تیرگی پوست در اصفهان

درمان تیرگی پوست

آیا می‌توان از کرم‌های سفید کننده برای سفید کردن کشاله ران استفاده کرد ؟

استفاده از کرم‌ها یا ژل‌های سفید کننده یا روشن کننده یا بلیچینگ یکی از روش‌های رفع تیرگی کشاله ران است. با این حال تا زمان مشاهده نتایج باید شکیبایی زیادی داشته باشد و به طور مداوم از این فرآورده‌های سفیدکننده استفاده کنید.

کرم سفید کننده

متخصص پوست بهترین نوع کرم سفید کننده و بلیچینگ را برای رفع تیرگی تجویز می‌کند. مشاوره با متخصص از آن رو ضروری است که فرآورده‌های گوناگونی با غلظت‌های متفاوت در بازار موجود است. بنابراین برای جلوگیری از سوزش و حتی مسمومیت بهتر است قبل از شروع به استفاده از این محصولات به ویژه ژل‌ها، اسکراب‌ها و کرم‌های غیرتجویزی پوست با متخصص مشورت کنید.

مواد اولیه ای که در تهیه سفید کننده‌ ها ی پوست به کار برده می‌ شود

کرم سفید کننده اسید ماندلیک
اسید کوجیک
آلفا آربوتین
نیاسینامید
مصرف هیدروکوئینون یا فرآورده هایی‌که غلظت هیدروکوئینون فعال آنها بیش از سه درصد است، به هیچ وجه توصیه نمی‌شود

لیزر لایه بردار IPL

لیزر روشن کننده یا سفید کننده برای درمان تیرگی زیربغل و ناحیه بیکینی به کار برده می‌شود. نور لیزر به پوست ناحیه مورد نظر تابانده می‌شود تا باقیمانده سلول‌های پوستی مرده را پاک کند و لکه‌های تیره پیگمانتاسیون را از بین ببرد تا پوست سفیدتر و صاف‌تر شود.

مزایای درمان با لیزر روشن کننده پوست

بهبود بافت پوست
از بین بردن حالت پوست مرغی
از بین بردن لکه‌های تیره
دوران بهبود بسیار کوتاه، بیمار می‎تواند پس از درمان با لیزر بدون هیچ مشکلی زندگی روزمره را ادامه دهد.
روشی ساده و ایمن برای سفید کردن زیربغل

لیزر رفع موهای زائد

یکی دیگر از گزینه‌های درمانی برای رفع تیرگی زیر بغل و کشاله ران از بین بردن مو از طریق لیزر موهای زائد است. در تمام افراد با یکبار از بین بردن فولیکول‌های مو، نیاز به رفع مو به طور منظم از بین می‌رود. استفاده از تیغ برای رفع موها در بسیاری از موارد باعث زیرپوستی شدن ریشه و ایجاد تیرگی در سطح پوست می‌گردد.

میکرودرم ابریژن

سفید کردن با میکرودرم‌ابریژن درمانی مناسب برای رفع تیرگی‌ها، جای زخم، جای آبله و لکه‌های ناحیه‌هایی مانند زیربغل، دست، ساق پا، قفسه سینه، پشت بدن و پاها است که درمان آنها با روش‌های دیگر دشوار است. با بهره گیری ترکیبی از تکنولوژی پیشرفته میکرو‌درم‌ ابریژن و فرآورده‌های سفیدکننده سفارشی نتیجه رضایت بخشی فقط پس از یک جلسه درمان به دست می‌آید. سفید کردن با میکرودرم ابریژن از طریق برداشتن لایه فوقانی پوست، رشد و جوانسازی پوست ، سلول‌ های پوست را تحریک می‌کند. برای لایه برداری، پوست با الماس‌های طبیعی بسیار ریز ساییده می‌شود و سلول‌ های مرده پوستی به روشی استریل و کنترل شده زدوده می‌شود. سپس ترکیبی سفارشی از فرآورده‌های سفید کننده به کار برده می‌شود تا تیرگی پوست از بین برده شود.

هیدرودرم ابریژن

هیدرودرم ابریژن یک راه درمان جدید بدون نیاز به زمان برای بهبودی است. این روش ملایم‌تر از میکرودرم ابریژن است، اما دو درمان را در یک درمان ارائه می‌دهد چون همزمان با تزریق آب یا سرم به لایه‌های عمیق‌تر پوست‌، پوست مرده را لایه برداری می‌کند. این عمل باعث آبرسانی به سطح پوست می‌شود. این روش پوست را جوان تر‌، شاداب‌تر و روشن‌تر می‌کند.

درمان خانگی سیاهی زیربغل و کشاله ران

لباس‌هایی بپوشید که از نایلون یا اسپاندکس تهیه نشده باشد. لباس تنگ نپوشید. تهویه لباس را در نظر بگیرید تا پوست نفس بکشد.
از مصرف ضدعرق‌ها و خوشبو کننده‌های حاوی زیرکونیوم آلومینیوم خودداری کنید، چون این عامل پوست را تیره می‌کند و باعث سرطان پوست می‌شود. در عوض برای جلوگیری از عرق کردن زیر بغل یا کشاله ران از زاج استفاده کنید. از دئودورانت‌های لوسیونی استفاده کنید تا پوست سفید شود.
زیر نور آفتاب قرار نگیرید. هنگام قرار گرفتن زیر تابش خورشید از ضدآفتاب یا لوسیون با SPF بالاتر استفاده کنید.
آب فراوان بنوشید. آب کمک می‌کند تا مواد زائد و سمی از بدن دفع شود.
شیر بنوشید. شیر تولید سلول‌های جدید را تحریک می‌کند.
سبزیجات، میوه و ماهی را فراموش نکنید و گوشت زیاد میل نکنید. چنین رژیمی هورمون‌ها و وزن را متعادل می‌کند و مواد سمی را از بدن می‌زداید. سبزی و میوه منبع مناسب گلوتاتیون به شمار می‌رود.
هشت ساعت در روز بخوابید. خواب عامل مهمی برای رشد و تولید سلول‌ها است.
با مصرف ویتامین‌ها به پوست و بدنتان کمک کنید.

کلینیک پوست و مو صدف اصفهان ، همراه با تیم حرفه‌ای و پزشکان مجرب، لیزر موهای زائد شما را با جدیدترین دستگاه‌ها، به بهترین شکل ممکن و بروزترین تکنولوژی های روز دنیا انجام می‌دهد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :هیی [ 1402-10-15 ]
من به علت نوشتن زیاد پوست انگشتم تیره شده نمیدونم چیکار کنم ؟

خلیلی [ 1401-08-18 ]
سلام من از تیرگی زیر بغل ودست وپاهام وصورتم کلافه شدم لطفاراه درمان را برایم نشان دهید

شیوا مرادزاده [ 1400-01-26 ]
من پوست صورتم تیرگی داره می تونید کمک کنید

زهرا کریمی [ 1399-11-19 ]
سلام. ببخشید آیا راهی هست ک بتوان ۲ الی۳ درجه پوست بدن رو روشن کرد وآیا دائمی هست یا ن واگر دائمی نیست تا چقدر ماندگاری داره. وآیا سرم تزریقی ویاقرص برای سفید شدن تاثیر دارن

زهرا کریمی [ 1399-11-19 ]
سلام خسته نباشید من خانمی۳۵ ساله ام ک پوست صورتم شل وخیلی تیره وپر لک است وهمینطور دستام ازآرنج ب پایین وپاهام از زانو ب پایین تیره ودارای لکهای بزرگ است اما بقیه بدنم تقریبا گندمی است میخواستم ببینم راهی هست ک دائمی باشه وپوستم را یکدست کنه

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تزریق ژل چگونه موجب جوانسازی اطراف چشم میشود؟تزریق ژل چگونه موجب جوانسازی اطراف چشم میشود؟

جوانسازی دور چشم با تزریق ژل به بیماران بالغی توصیه می‌ شود که از چین و چوک ، برجستگی ، گودی و سایه زیر چشمشان ناراحت هستند . ... ادامه مطلب

علت ایجاد منگوله پوستی یا زائده گوشتیعلت ایجاد منگوله پوستی یا زائده گوشتی

منگوله پوستی یا زائده گوشتی، زائده های تیره یا همرنگ پوست است که غیر قابل درد و بی آزار بوده و همانند یک آویز کوچک و به وسیله ساقه نازکی به نام پوستر روی پوست متصل هستند. ... ادامه مطلب

رفع مشکلات پوستیرفع مشکلات پوستی

آیا دچار مشکل پوستی هستید؟ آیا پوست شما دچار خارش شده است یا پر از لکه‌ها و جوش‌ های پوستی شده است؟ در این مقاله با برخی از بیماری های پوستی آشنا خواه ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین