منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564

سیاهی زیر بغل به چه علت است؟

آنچه در این مطلب میخوانید

سیاهی و تیرگی زیر بغل، مشکل بسیاری از افراد می‌باشد. سیاهی و تیرگی این نواحی بر مردان و زنان در تمام سنین تأثیر می‌گذارد. سیاهی و تیرگی برخی از نقاط بدن اغلب اوقات در نتیجه تولید طبیعی رنگدانه‌ی پوست به نام ملانین است که بیش از حد در برخی نواحی بدن تولید می‌شود. این تغییر رنگ بر خارجی‌ ترین لایه پوست تأثیر می‌گذارد و موجب ایجاد نواحی سیاه و تیره می‌گردد. این تیرگی‌ ها اعتماد به نفس افراد را تحت‌ الشعاع قرار می‌دهد. بهترین روش برای درمان سیاهی زیر بغل، در ابتدا تعیین علت دقیق ایجاد مشکل و سپس درمان آن است. روش های مختلفی جهت درمان این مشکل وجود دارد که در این مطلب به آن پرداخته میشود.

همشهریان گرامی ! برای دستیابی به بهترین نتایج درمان بیماریهای پوستی ، حتما به متخصص پوست در اصفهان مراجعه نمایید. زیرا با بکارگیری نادرست و غیر اصولی این روشها توسط افراد غیر متخصص، نه تنها مشکلات کاهش پیدا نمی‌ کند؛ بلکه ممکن است دچار عوارضی شوید که به سادگی رفع نشوند.

علل سیاهی زیر بغل

تیرگی زیر بغل یک وضعیت ناخوشایند است که به دلایل متعددی در سنین مختلف ایجاد می شود. در ادامه به اصلی ترین عوامل مؤثر اشاره می کنیم:

علاوه بر عوامل ذکر شده موارد دیگری در تیرگی پوست زیر بغل تأثیرگذار هستند که به آنها اشاره می کنیم:

  1. تعریق بیش از حد
  2. استفاده مکرر از ژیلت و تیغ های کند
  3. عدم رعایت بهداشت
  4. اختلالات هورمونی
  5. اضافه وزن
  6. مصرف دارو
  7. مصرف سیگار
  8. التهاب

آیا لیزر مو می‌ تواند زیر بغل‌ را سفید کند؟

علت اصلی تیرگی ناخواسته زیر بغل رشد موهای تیره در آن ناحیه است. لیزر موهای زائد زیر بغل نه تنها می‌تواند رشد موها را از بین ببرد، بلکه فولیکول‌ها را نیز که باعث تیرگی زیر بغل می‌شوند از بین می‌برد.

سیاهی زیر بغل

روشهای مؤثر در رفع سیاهی زیر بغل

درمان با کرم و دارو

کرم های شیمیایی یکی دیگر از روش های غیر کلینیکی و مؤثر در رفع تیرگی زیر بغل، محسوب می شوند. ممکن است در برخی افراد کرم های شیمیایی سبب بروز حساسیت شوند، بنابراین جهت جلوگیری از هرگونه حساسیت و عوارض جانبی، درمان های شیمیایی را با مشورت پزشک آغاز کنید.

  1. کرم های رتینوئید: تری تینوئین (Tretinoin) به عنوان اولین روش درمان دارویی شناخته می شود؛ و در صورت استفاده منظم سبب سفید سازی زیر بغل خواهد شد.
  2. کرم های لایه بردار: این کرم ها با داشتن مواد شیمیایی سبب حذف سلول های مرده پوست و در نتیجه رفع سیاهی زیربغل می شوند
  3. کرم Calcipotriene: این کرم حاوی ویتامین D است. Calcipotriene به صورت موضعی سبب کاهش رنگدانه های پوستی می شود.

روش های کلینیکال رفع تیرگی زیر بغل

این روش ( میکرونیدلینگ ) شامل استفاده از یک قلم الکترونیکی است كه با استفاده از سوزن‌های متعدد سوراخی عمودی در پوست ایجاد کرده و به نتایج جوانسازی بهینه، حفظ انسجام اپيدرمي و کاهش زمان از کارافتادگی منجر می‌شود. عملكرد ارتعاشی خودکار قلم سرعت نيدلينگ پوست، اثربخشی و جذب محصولات را افزایش داده و در عین‌حال موجب کاهش درد و ناراحتی ناشی از درمارولر می‌شود. سوزن‌های درماپن به سطح داخلي پوست شما نفوذ كرده و ترميم پوست از داخل به خارج را تسریع می‌کنند. این درمان تولید کلاژن توسط بدن را تحریک کرده و موجب کاهش ظهور خطوط ريز و چین‌وچروک‌ها، ناصافی‌های سطح پوست، پيگمانتاسيون سطحی، اسكارهايي چون آکنه یا آبله‌مرغان، ترک‌های بدن و افتادگی پوست می‌شود.

سفید کردن پوست زیر بغل و کشاله ران به کمک روش میکرودرم در بهبود رنگ کلی و بافت پوست بسیار مؤثر است. در این روش درمانی از یک وسیله مخصوص برای سایش بالاترین لایه پوست استفاده می‌گردد. میکرودرم علاوه بر شروع فرایند ترمیم، میزان کلاژن پوست را افزایش داده در نتیجه پوست سفت‌تر و محکم‌تر می‌شود.

یکی دیگر از گزینه‌های درمانی برای سفید کردن پوست زیر بغل از بین بردن مو از زیر بغل از طریق لیزر موهای زائد است. در تمام افراد با یک‌بار از بین بردن فولیکول‌های مو ، نیاز به رفع مو به‌طور منظم از بین می‌رود. چون اپیلاسیون می‌تواند پوست افراد حساس را تحریک کند و آن را قرمز و ناهموار و ناصاف کند.

درمان با لیزر به طور خاص برای سفید کردن نواحی مانند زیر بغل، آرنج و زانو استفاده می‌شود. نور لیزر منطقه آسیب دیده پوست شما را هدف قرار می‌دهد تا سلول‌های مرده پوست و رنگدانه ها را از بین ببرد و موجب سفید و روشن کردن این نواحی شود. در طی روند درمان، زیر بغل شما کاملاً تمیز می‌شوند و سپس مقدار کمی از پرتوهای لیزر روی منطقه آسیب دیده اعمال می‌شوند. این پرتوها موجب درمان رنگدانه ها و سلول‌های آسیب دیده برای بهبود ظاهر پوست و سفید کردن آن به کار می‌روند. لیزر با از بین بردن لایه بیرونی پوست (اپیدرم) باعث کاهش سیاهی زیر بغل می‌شود و در عین حال با گرم کردن لایه زیرین پوست (درم) رشد کلاژن جدید را تحریک می‌کند. همزمان با درمان سیاهی و تیرگی، پوست جدیدی که شکل می‌گیرد، صاف‌تر، سفت‌تر و روشن‌تر است.

اينستاگرام کلينيک صدف

آی پی ال تکنیکی است که در آن پالس‌های نوری شدید بر روی پوست ساطع می‌گردد تا بدون داشتن دوره بهبودی فرایند تولید کلاژن تحریک، لکه‌های تیره روی پوست مورد هدف قرار گیرد و پوست زیر بغل روشن‌تر و درخشان‌تر شود. با یکدست شدن بافت‌های پوستی غیریکنواخت، پوست شاداب‌تر و نرم‌تر می‌شود. این روش کاملاً بدون درد و درمان سریعی برای رفع تیرگی زیر بغل است.

مزایای استفاده از آی پی ال

  1. پیشگیری از تیرگی و سیاهی زیر بغل
  2. استفاده از محصولات بهداشتی غیرشیمیایی
  3. پوشیدن لباس‌های آزاد از جنس پارچه‌هایی با الیاف طبیعی
  4. از بین بردن موهای زائد با روش‌هایی مانند لیزر و وکس به‌جای اصلاح کردن با ژیلت و تیغ
  5. استفاده از ژیلت یا تیغ نو و همچنین استفاده از مرطوب‌کننده‌های پوستی قبل از اصلاح
  6. از بین بردن سلول‌های مرده پوست با استفاده از لایه‌بردار
  7. جلوگیری از تعریق بیش از حد با روش‌هایی مانند تزریق بوتاکس زیر بغل

مواردی مانند مصرف سیگار یا داشتن سبک زندگی ناسالم تأثیر چشمگیری روی رنگ پوست دارند، بنابراین با ترک سیگار، رسیدن به وزن نرمال، رعایت بهداشت و استحمام به‌موقع و همچنین تلاش برای حفظ سلامت بدن می‌توانید از تیره‌تر شدن زیر بغل خودداری کنید.

هایفوتراپی و بکارگیری لیزر اندولیفت از جدیدترین و موثرترین روشهای جوانسازی پوست می باشن که در کلینیک صدف اصفهان توسط متخصص پوست انجام می شوند. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و هاهنگی با این مرکز از طریق تماس با شماره های 32240827-031 و 32214564-031 اقدام فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :امامی [ 1402-08-21 ]
با انجام لیزر موهای زائد زیر بغلم خیلی سفید شد بهترین روش به نظر من همین لیزره

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
درمان چین و چروک ، گودی وسیاهی دور چشمدرمان چین و چروک ، گودی وسیاهی دور چشم

در این مقاله ما به شما چندین راهکار برای رفع چین و چروک و جوانسازی دور چشم ، همچنین گودی و تیرگی زیر چشم ارائه می دهیم . ... ادامه مطلب

مراقبت های بعد از کاشت ابرومراقبت های بعد از کاشت ابرو

بهترین راه برای درمان ریزش ابرو و بازگردانی ابروهای از دست رفته کاشت ابرو زیر نظر متخصص مربوطه می‌ باشد. ... ادامه مطلب

درمان ریزش مو با پی آر پیدرمان ریزش مو با پی آر پی

امروزه پلاسمای غنی از پلاکت (پی آر پی) کاربرد های فراوانی دارد که یکی از مهمترین آنها درمان ریزش مو با پی آر پی مو است. ... ادامه مطلب

کلینیک پوست صدف

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین