منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564

درمان کک و مک با لیزر

آنچه در این مطلب میخوانید

کک و مک یا لکه‌های قهوه‌ای عبارت است از یک خال یا لکه تیره رنگ که بر روی پوست به وجود می‌آید و بیشتر در پوست صورت، سینه، جلوی بازوها و پشت دست‌ها دیده می‌شود. کک و مک به صورت لکه‌های کوچک قهوه‌ای رنگ یا برنزه‌ای است که در افراد دارای پوست روشن و موی بلوند یا قرمز و چشم‌های آبی، سبز یا خاکستری به وجود می‌آید. این لکه‌ها معمولاً در اوایل عمر هر فرد بر روي پوست او ظاهر مي‌شوند و معمولاً تعداد آن‌ها در ماه‌های تابستان زیاد می‌شود و در زمستان به خودي خود محو می‌شوند. علائم کک مک معمولاً بعد از سنين ۴۰ تا ۴۵ سالگي برطرف مي‌شود، اما تا قبل از رسیدن به این سن چه باید کرد؟ در این مقاله، ما روش‌های مؤثر برای مقابله با کک و مک صورت و درمان آن از جمله روش رفع کک و مک با لیزر را مورد بحث قرار می‌دهیم.

علت‌ ها و دلایل پیدایش کک و مک چیست ؟

به طور کلی دو نوع کک و مک وجود دارد، کک و مک ساده و کک و مک ناشی از آفتاب سوختگی.
کک و مک ساده ( لنتیگو سیمپلکس) لکه‌های رنگی تیره‌ای هستند که در پوست افرادی که از نظر ژنتیکی استعداد آن را دارند، به وجود می‌آید.
کک و مک ناشی از آفتاب‌سوختگی ( سولار لنتیگو ) نوعی آسیب‌دیدگی دائمی پوست است که به‌صورت لکه‌هایی با رنگ کمی تیره‌تر از پوست، حاشیه‌های نامنظم و اندازه کمی بزرگ‌ تر از قطر یک مداد، بروز می‌کند.

درمان کک و مک با لیزر

یکی از روش‌های درمان کک و مک صورت و بدن، لیزر می‌باشد. که معمولا درمان کک و مک با لیزر درمانی موفقیت آمیز بوده و رضایت بیماران را در پی دارد.
درمان کک و مک با لیزر، با استفاده از انرژی متمرکزی که از اتم‌های نیتروژن گرفته می‌شود، رگ‌های خونی زیر کک و مک‌ها را می‌سوزانند و از این طریق میزان کک و مک‌ها را کاهش داده و بسیاری از آن‌ها را از بین می‌برد. اما از آن جایی که در این روش درمانی رگ‌های خونی سوزانده می‌شوند، پوست بیمار متورم و قرمز شده وممکن است دچار سوختگی شود، که البته پس از مدت کوتاهی این تورم، قرمزی و سوختگی از بین خواهد رفت.به همین دلیل قبل از انجام عمل درمان کک و مک با لیزر، با مواد خنک کننده‌ای که به پوست اسپری می‌شود میزان دمای پوست را کاهش داده، و یا از کرم‌های ضد سوزش استفاده می‌کنند تا در حین عمل، پوست بیمار دچار التهاب و درد نشود. مدت زمان انجام عمل لیزر برای درمان و از بین بردن کک و مک ها حدود پانزده دقیقه می‌باشد.
قبل از انجام عمل لیزر، متخصص پوست کلینیک صدف با انجام چکاپ‌های ویژه اطمینان حاصل می‌کند که کک و مک‌ها و لکه‌ های پوستی غیر عادی نبوده و سرطانی نیستند.
از لیزرهای مورد استفاده برای از بین بردن کک و مک، لیزر‌هایی با نور سبز رنگ برای درمان و از بین بردن لکه‌های قهوه‌ای کک و مک‌ها مناسب‌تر اند.
بعد از انجام عمل درمان کک و مک با لیزر، بیماران باید برای از بین بردن و درمان کک و مک‌ها از کرم ضد آفتاب استفاده کنند زیرا اشعه پرتوهای خورشید می‌تواند رنگ دانه‌های پوستی را مورد تحریک قرار داده و باعث ایجاد مجدد کک و مک شود.
اما اگر بیمار پس از عمل درمان کک و مک با لیزر از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کند، حداقل 4 سال و حداکثر 7 سال پوستی بدون کک و مک خواهد داشت.
دو الی سه ساعت پس از انجام عمل لیزر کک ومک‌های صورت و یا بدن بیمار تیره‌تر شده و بعد از چند روز برجسته و خشک شده و می‌ریزند، و سپس لکه‌های کک و مک از روی پوست بیمار حذف می‌شود.

چه افرادی کاندیدای درمان کک و مک با لیزر هستند

اگر میزان کک و مک‌های پوست زیاد بوده و در منطقه وسیعی ظاهر شده باشند، معمولا کرم‌های ضد لک در درمان آن‌ها تاثیر به سزایی نخواهند داشت و بهترین راه درمانی، درمان کک و مک با لیزر خواهد بود.
افرادی که دارای رنگ پوست تیره و یا سبزه می‌باشند بهتر است قبل از انجام عمل درمان کک و مک با لیزر چند مورد از کک و مک‌ ها را به طور آزمایشی مورد لیزر قرار دهند و در صورتی که پاسخ مناسبی دریافت کردند درمان اصلی را شروع کرده و تکمیل کنند.

روش کار در لیزر درمانی

ابتدا چشم‌ها با استفاده از چشم‌بندهای مخصوصی بسته می‌شوند و یک لایه نازک ژل بر روی سطح پوست محل عمل مالیده می‌شود. سپس دستگیره دستگاه لیزر بر روی پوست شما قرار داده شده و بر روی سطح ناحیه مورد نظر حرکت داده می‌شود. در این حالت، شما تابش یک سری از پرتوهای روشن بر روی پوست خود را احساس می‌کنید.
پرتو لیزر از سطح پوست ناحیه مورد عمل عبور می‌کند و رنگدانه‌های ملانین که باعث ایجاد کک و مک شده است را حذف می‌کند.

بهترین درمان کک و مک با لیزر در اصفهان

مزایای رفع کک و مک با لیزر

استفاده از روش لیزر درمانی برای رفع کک و مک پوست یکی از بهترین و موثرترین روش‌ها می‌باشد، و یک‌سری مزایایی را دارد، که عبارتند از:
عمل لیزر برای رفع کک و مک نسبت به سایر لیزرها هزینه‌ی کمی دارد.
در استفاده از روش لیزر درمانی برای درمان کک و مک میزان موفقیت نسبت به سایر روش‌ها بیشتر است.
در استفاده از این روش، خال‌های پوستی هم خود به خود از بین می‌روند.
لیزر درمانی برای رفع کک و مک بدون درد است، و حتی افرادی که بیشترین عدم رضایت را از این عمل اظهار کرده‌اند، فقط از ناراحتی مختصری که بعد از عمل احساس کرده‌اند، شکایت داشته‌اند.
نیازی به استفاده از بی حس کننده‌ی موضعی نیست، در واقع درد و ناراحتی ناشی از عمل رفع کک و مک با لیزر به قدری محدود است که بسیاری از پزشکان قبل از این عمل از هیچ گونه عامل بی‌حسي برای بیمار استفاده نمی‌کنند.
دوره‌ی بهبودی کوتاه مدتی دارد و بعد از عمل لیزر درمانی نیازی به مراقبت‌های ویژه و خاص نیست.
بعد از انجام روش لیزر درمانی برای درمان کک و مک پوست دچار پوسته پوسته شدن می‌شود، بعد از یک مدت کوتاهی این علائم از بین می‌رود.

آدرس اینستاگرام کلینیک صدف

کاهش وزن ناگهانی، عوامل ژنتیکی، بالا رفتن سن، قرار گرفتن در معرض پرتوهای نور خورشید، استرس زیاد و تغذیه نادرست ازجمله عوامل مؤثر در افتادگی و شل شدن پوست هستند. کلینیک صدف اصفهان برای درمان این مشکلات مزوتراپی را به شما عزیزان پیشنهاد می‌دهد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :سمیرا رحمانی [ 1401-12-05 ]
سلام قیمت لیزر خال سطحی چقدر است؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
ریزش موی آندروژنیک یا از دست دادن ارثی موریزش موی آندروژنیک یا از دست دادن ارثی مو

ریزش موی زنان چند علت متفاوت دارد. این عارضه اغلب پس از دوران یائسگی ایجاد‌ می‌ شود، بنابراین ممکن است تغییرات هورمونی فاکتوری موثر باشد . ... ادامه مطلب

تزریق چربی به پیشانیتزریق چربی به پیشانی

در این‌ جا می‌ خواهیم در مورد چین و چروک‌ های پیشانی، نحوه درمان آن‌ ها و گزینه‌ های مختلف آن بحث کنیم . گزینه‌های مختلفی برای جوان‌ سازی پیشانی وجود ... ادامه مطلب

گوشت اضافه (کلویید) چگونه درمان می شود؟گوشت اضافه (کلویید) چگونه درمان می شود؟

کلوئید یا گوشت اضافه نوعی جای زخم برجسته به‌ شمار می‌ رود که بعد از بهبود جراحت روی پوست نمایان می‌ شود . ... ادامه مطلب

کلینیک پوست صدف

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین