منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات و بیماری های پوستی / بیماری پوستی پسوریازیس را بشناسیم

بیماری پوستی پسوریازیس را بشناسیم

آنچه در این مطلب میخوانید

پسوریازیس نوعی بیماری خود ایمنی مزمن است که انواع مختلفی دارد و پسوریازیس پلاکی رایج‌ترین شکل این بیماری است. در این بیماری سرعت ساخت سلول های پوستی افزایش مییابد و در نتیجه آن، لکه های فلس مانندی را روی سطح پوست ایجاد میکند. التهاب و سرخی در اطراف این لکه ها بسیار شایع است. همچنین پوسته ها معمولا سطحی به رنگ سفید - نقره ای دارند که در عمق، قرمز میباشند؛ همچنین ممکن است ترک خورده، و خونریزی کنند.

اگر به بیماری پسوریازیس مبتلا هستید؛ با مراجعه به کلینیک صدف اصفهان و بررسی های لازم متخصص پوست از شرایط شما در این مرکز، میتوانید از بهترین روشهای درمانی این بیماری بهرمند گردید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 32240827 - 031 تماس حاصل فرمایید.

علائم این بیماری عبارتند از:

این علائم می‌توانند در هر جایی از بدن ظاهر شوند اما بیشتر روی زانوها، آرنج‌ها و پوست سر ایجاد می‌شوند.

بهترین درمان  پوستی پسوریازیس

علل ابتلا به پسوریازیس

بیماری پسوریازیس به علت اختلال در سیستم ایمنی آغاز می‌شود. سیستم ایمنی از بدن در مقابل عفونت و بیماری محافظت می‌کند. زمانی‌ که به پسوریازیس مبتلا می‌شویم، نوعی از سلولهای گلبول سفید خون، به اشتباه به سلول‌های پوستی حمله می‌کنند؛ و همین امر موجب می‌شود سلولهای پوستی با سرعت بیشتری تولید شده و روی هم انباشته شوند.

اغلب مبتلایان جوانانی هستند که در سنین ۱۵ تا ۳۵ سالگی به این بیماری دچار می‌شوند. بیماری پوستی پسوریازیس مسری نیست و از طریق تماس فیزیکی به افراد دیگر منتقل نمی‌شود. با وجود این، پسوریازیس می‌تواند یک بیماری ژنتیکی و ارثی باشد. همچنین این بیماری به بخش‌های دیگر بدن شما منتشر نمی‌شود.

روش تشخیص پسوریازیس

تشخیص پسوریازیس ممکن است به علت شباهتش با دیگر بیماری‌های پوستی ، مانند اگزما ، سخت باشد. اگر فکر می‌کنید به این بیماری مبتلا شده‌اید، با متخصص پوست مشورت کنید؛ تا پزشک با بررسی علائم و یک معاینه فیزیکی ساده، این بیماری را تشخیص دهد. همچنین ممکن است برای کمک به تشخیص این بیماری، از پوست شما نمونه‌برداری شود.

درجه بندی پسوریازیس

بیماری پسوریازیس می‌تواند خفیف، متوسط یا شدید باشد؛ که روشهای درمانی نیز به شدت و ضعف بیماری بستگی دارد. مشخصه اصلی تعیین شدت پسوریازیس، وسعت درگیری پوست به آن است. از سوی دیگر، شدت بیماری با بررسی اینکه چگونه پسوریازیس بر کیفیت زندگی بیمار تأثیر می‌گذارد نیز ارزیابی می‌شود. برای مثال، پسوریازیس می‌تواند تأثیر جدی بر فعالیت‌های روزانه داشته باشد، حتی اگر بخش کوچکی از بدن را مانند کف دست یا کف پا درگیر کرده باشد. با این وجود زمانی به پسوریازیس، شدید گفته میشود که علائم بیماری بیش از ۱۰ درصد از بدن را درگیر کرده باشد.

صفحه اینستاگرام کلینیک صدف

پیشگیری از پسوریازیس

بیماری پوستی پسوریازیس قابل پیشگیری نیست، فقط می‌توان آن را کنترل کرد. افراد مبتلا به این بیماری ممکن است در دوره‌های زمانی هیچ نشانه‌ای نداشته باشند اما ناگهان بیماری‌شان عود کند و علائم آن نمایان شود.

متداول‌ترین عوامل تشدیدکننده این بیماری عبارتند از:

نکته قابل ذکر در پسوریازیس آن است که تا کنون درمان قطعی برای این بیماری گزارش نشده؛ البته چندین روش برای درمان آن وجود دارد که هیچکدام قطعی نمیباشند. برای درمان این بیماری متخصص پوست می‌تواند داروهای تزریقی، خوراکی یا موضعی که شامل کرم‌، پماد، لوسیون و ژل‌ است؛ تجویز کند.

برخی از این داروها می‌توانند عوارض جانبی داشته باشند. این داروها معمولا برای مدت زمان کوتاه استفاده می‌شوند، مانند وقتی که نشانه‌های بیماری بروز کردند؛ پس بهتر است از مصرف خودسرانه آنها اجتناب کنید.

بهبود پسوریازیس با نور خورشید

نور خورشید به درمان پسوریازیس کمک می‌کند اما از قرارگرفتن در زیر نور خورشید برای مدت زمان طولانی اجتناب کنید. آفتاب‌ سوختگی شرایط بیماری شما را وخیم‌تر می‌کند. در این زمینه بهتر است از متخصص پوست کمک بگیرید. اگر نشانه‌های بیماری به قسمت‌های خاصی از بدن شما محدود ‌شود، نور درمانی می‌تواند گزینه خوبی برای درمان باشد.

در این روش قسمت آسیب‌دیده پوست در معرض اشعه فرابنفش قرار می‌گیرد. گاهی ممکن است برای حساس کردن پوست خود نسبت به دریافت نور، از داروی پسورالن استفاده کنید.

تزریق ژل و بوتاکس در اصفهان از خدماتی است که در کلینیک صدف، با بهترین کیفیت انجام می‌ پذیرد. در این مرکز با تکیه بر دانش و تجربه متخصصین پوست، در محیطی منطبق با پروتکل های بهداشتی، می‌ توانید بدون نگرانی به این اقدامات زیبایی و جوانسازی بپردازید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
علت برگشت موهای زائد بعد از لیزرعلت برگشت موهای زائد بعد از لیزر

یکی از روش هایی که به منظور حذف موهای زائد مورد استفاده قرار می گیرد، لیزر موهای زائد می باشد ... ادامه مطلب

تفاوت الگوی ریزش مو در مردان و زنانتفاوت الگوی ریزش مو در مردان و زنان

ریزش مو در مردان بیشتر به چشم می‌ خورد و دلیل آن الگوی طاسی مردانه ریزش موی ارثی و ژنتیک می‌ باشد، که سبب این مشکل در افراد خواهد شد. ... ادامه مطلب

فریز درمانی پوست چیست؟فریز درمانی پوست چیست؟

فریز درمانی، سرما درمانی یا کرایوتراپی یک روش ساده و غیرتهاجمی است که در آن از نیتروژن مایع برای فریز کردن و از بین بردن توده ها و دانه‌هایی که بر روی ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین