منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564

فرو رفتن ناخن در گوشت

آنچه در این مطلب میخوانید

فرو رفتن ناخن در گوشت، بسیار شایع است و تقریباً هر فردی حداقل یک بار در زندگی خود این وضعیت را تجربه می‌کند و در مورد نوزادان فرو رفتن ناخن در گوشت پا و عفونت آن به کرات رخ می دهد. این حالت هنگامی رخ می‌دهد که گوشه‌های ناخن در پوست نرم اطراف ناخن رشد کرده یا به آن فشار وارد می‌کنند. این مسئله خصوصاً در انگشت بزرگ پا به چشم می‌خورد؛ اما در هر یک از انگشتان دیگر پا نیز می‌تواند این وضعیت دیده شود. اگر دارای زمینه ژنتیکی فرو رفتن ناخن پا در گوشت هستید، این وضعیت ممکن است دوباره برگردد و یا بر روی چند انگشت اتفاق بیفتد. کیفیت زندگی شما ممکن است تحت تأثیر درد، عفونت و سایر مشکلات دردناک پا قرار بگیرد که نیاز به درمان‌های مختلف یا جراحی دارد. در این مورد، ممکن است پزشک، برداشتن جزئی یا ماتریکسکتومی کامل ناخن را برای حذف ناخن‌ های عامل درد مزمن پیشنهاد کند. در ادامه به بررسی این مشکل و روش های درمان آن پرداخته میشود.

همشهریان گرامی ! برای دستیابی به بهترین نتایج درمان بیماریهای پوستی ، حتما به متخصص پوست در اصفهان مراجعه نمایید. زیرا با بکارگیری نادرست و غیر اصولی این روشها توسط افراد غیر متخصص، نه تنها مشکلات کاهش پیدا نمی‌ کند؛ بلکه ممکن است دچار عوارضی شوید که به سادگی رفع نشوند.

علل فرو رفتن ناخن در گوشت

علل فرورفتن ناخن در گوشت معمولاً عبارتند از:

علائم فرو رفتن ناخن در گوشت

علائم فرورفتگی ناخن در گوشت عبارت‌اند از:

  1. درد و حساسیت به لمس بیمار در یک یا هر دو طرف ناخن
  2. قرمزی در اطراف انگشت شست بیمار
  3. تورم در اطراف ناخن
  4. عفونت بافت اطراف انگشت شست بیمار
فرو رفتن ناخن در گوشت

عوامل تشدید کننده فرو رفتن ناخن در گوشت

عواملی هستند که باعث افزایش احتمال فرو رفتگی ناخن در گوشت می‌شوند و برخی از آنها عبارتند از:

درمان غیر جراحی فرو رفتن ناخن در گوشت

درمان باید بلافاصله پس از تشخیص آغاز گردد. اگر تشخیص زود و قبل از بروز عفونت انجام شود، مراقبت مناسب در منزل می تواند نیاز به درمان های بیشتر را برطرف سازد:

جراحی فرو رفتن ناخن در گوشت پا

اگر التهاب، تورم و درد شدید و ترشح چرکی وجود داشته باشند، نشانه ی عفونت ناخن است که باید توسط پزشک درمان شود. ممکن است نیاز به آنتی بیوتیک خوراکی پیدا کنید. احتمالاً بخشی از ناخن یا همه ی آن باید برداشته شود. در این عمل بخشی از ناخن به همراه قسمتی از بستر زیرین آن و بافت نرم اطراف و حتی بخشی از ناحیه ی زاینده ی ناخن برداشته می شوند.

 اينستاگرام کلينيک صدف

عوارض فرو رفتن ناخن پا در گوشت

اگر عفونت ناشی از فرو رفتن ناخن در گوشت بدون درمان رها شود، می‌تواند باعث ایجاد عفونت در استخوان پا شود. عفونت انگشت پا همچنین می‌تواند منجر به زخم‌های پا و یا زخم‌های باز و از دست دادن جریان خون در ناحیه عفونی شود. از بین رفتن و مرگ بافت در محل عفونت محتمل است. اگر دچار دیابت هستید، عفونت پا می‌تواند جدی‌تر باشد. حتی یک برش کوچک، خراش پوستی و یا فرو رفتن ناخن پا در گوشت می‌تواند به علت عدم جریان خون و حساسیت عصب به سرعت دچار عفونت شود. اگر دچار دیابت هستید و در مورد عفونت ناشی از فرو رفتن ناخن در گوشت پا نگرانی دارید، سریعاً به پزشک خود مراجعه کنید.

زمان مراجعه به پزشک

  1. در صورت استفاده از درمان های خانگی به مدت چند هفته و بدتر شدن درد و ایجاد مشکل در راه رفتن و یا انجام دیگر فعالیت ها
  2. اگر به درمان های خانگی پاسخ ندهید و عفونت رخ دهد، ممکن است به عمل جراحی نیاز داشته باشید.
  3. در صورت احساس ناراحتی بسیار شدید یا وجود ترشحات چرکی و قرمزی افزایش یابنده در انگشت پا.
  4. اگر مبتلا به دیابت یا سایر بیماری هایی که منجر به کاهش جریان خون پا هستید و یا دارای هر نوع زخم و عفونت در پا هستید، به پزشک مراجعه کنید.

کاشت مو و ابرو همچنین کاشت ریش و سبیل از جمله اقداماتی است که در کلینیک تخصصی صدف اصفهان با بیشترین تراکم و بهترین کیفیت انجام می‌ پذیرد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این روشها با شماره‌ های 8 - 32240827 و 32214564 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
از چه روشهایی برای لیفت گونه بدون جراحی استفاده می شود؟از چه روشهایی برای لیفت گونه بدون جراحی استفاده می شود؟

لیفت گونه بدون جراحی جدیدترین پیشرفت در جوانسازی صورت است و ظاهر بسیار جوانتری به فرد می بخشد. این روشها بسیاری از مزایای لیفت گونه به روش معمول را به ... ادامه مطلب

رفع تعریق زیر بغل با تزریق بوتاکسرفع تعریق زیر بغل با تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس برای افرادی که بیش از حد عرق می‌ کنند، نوعی درمان است که می‌ تواند تعریق آنها را کاهش دهد و از طریق تزریق بوتاکس تا 80 درصد کاهش می‌ یابد ... ادامه مطلب

تفاوت تزریق چربی بایوفت و نانوفتتفاوت تزریق چربی بایوفت و نانوفت

یکی از روش های پیشرفته جوانسازی، تزریق چربی است که خود انواع مختلفی دارد. بایوفت و نانوفت دو نوع معروف این فرایند است. ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین