منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564

پانچ جای جوش چیست؟

آکنه یکی از شایع ترین مشکلات پوستی در سراسر جهان است. برای درمان آکنه گزینه های بی شماری وجود دارد. با این حال، هنگامی که خود آکنه برطرف می شود، اسکار ناشی از آن باقی می ماند که خود مشکل دیگری است. التهاب همراه با آکنه می تواند به بافت پوست آسیب برساند و باعث ایجاد اسکار آکنه شود. اغلب اوقات، درمان اسکار آکنه می تواند دشوارتر از درمان خود ضایعات آکنه باشد. درمان مؤثر اسکار آکنه نیاز به رویکردی حرفه ای دارد. یکی از این روش ها پانچ پوست است. پانچ صورت روشی برای درمان اسکار آکنه بوده که در آن ابزار پانچ (که معمولاً برای بیوپسی سرطان پوست استفاده می‌شود) برای برداشتن بافت اسکار به کار برده می شود. این درمان، نوعی روش جراحی کم تهاجمی است که برای اسکارهای عمیق روشی ایده آل محسوب می شود. اسکارها با استفاده از دستگاه پانچ برداشته شده و سپس، زخم باقی مانده با بخیه های ظریف بسته می شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

به‌طور کل پانچ Grafting، پانچ Excision و پانچ Elevation تکنیک‌هایی هستند که با برش نواحی کوچک از جای زخم، پوست آسیب‌دیده را درمان می‌کنند. ممکن است فرورفتگی در پوست افزایش یابد که در این صورت می‌توان از پوست سایر نقاط بدن مثل پشت گوش برای ترمیم نواحی آسیب‌دیده استفاده کرد. اگرچه این روش درمانی برای زخم‌های عمیق‌تر مثل اسکارهای آیس پیک (IcePick) یا باکس کار (Boxcar) و زخم‌های کمتر از ۳ میلی‌متر بهترین عملکرد را دارد؛ اما برای زخم‌های بزرگتر مانند کلوئیدها یا زخم‌های مادرزادی احتمالاً پانچ صورت نتایج خوبی نخواهد داشت. در این مطلب، روش پانچ صورت که یکی از مؤثرترین روش های رفع جای جوش است را به شما معرفی می کنیم.

درمان جای جوش یا اسکار آکنه با پانچ جای جوش یکی از اقدامات تخصصی است که در کلینک پوست مو و لیزر صدف در اصفهان با بهترین نتایج انجام میشود. اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید؛ با شماره تلفن 32240827 - 031 تماس حاصل فرمایید.

مزایای پانچ جای جوش

دلیل اصلی اینکه پزشکان توصیه می‌کنند پانچ پوست را انجام دهید، رسیدگی به اسکارهای آکنه به خصوص دشوار و شدید، حتی موارد عمیق و دائمی است. بعلاوه، از این روش به عنوان یکی از مؤثرترین راه‌ها برای صاف کردن جای زخم ذکر شده است. از طرف دیگر، پانچ کردن می‌تواند نواقص اضافی پوست را در این فرآیند پشت سر بگذارد.

مناسب برای موارد شدید

هر چه جای زخم عمیق تر باشد، درمان آن دشوارتر است. نکته جالب در مورد پانچ پوست این است که به اثبات رسیده است که این روش بر روی زخم های عمیق و باریک به طور شگفت انگیزی بسیار خوب عمل می‌کند. این روند نسبت به سایر روش‌های از بین بردن جای زخم بسیار مناسب تر از نوع اسکار است که نتیجه بهتری می‌دهد.

بسیار مؤثر

اگرچه مقاومت در برابر لیزر و لایه برداری های شیمیایی ممکن است زخم های کم عمق را برطرف سازند؛ اما اغلب به اندازه کافی عمیق نمی‌شوند تا آنها را به طور کامل از بین ببرند. هنگامی که از ابزارها و تکنیک های مناسب استفاده می‌شود، روش‌های پانچ می‌تواند به طور قابل توجهی مؤثرتر از سایر روش‌های حذف زخم باشد. با این حال، مطالعات نشان می‌دهد که نوع و رنگ پوست نیز در اثربخشی پانچ پوست برای زخم های آکنه نقش دارد.

ریکاوری کم خطر و آسان

هرچه جراحی پلاستیک پیش برود، پانچ پوست یک روش کم خطر محسوب می‌شود و معمولاً فقط به بیحسی موضعی احتیاج دارد. بعلاوه، بهبودی معمولاً آسان و بدون درد است اگرچه ممکن است برای جلوگیری از عوارض احتمالی به مدت یک هفته از آب بپرهیزید و از پوشش‌های جراحی خاص استفاده نمایید.

دارای هزینه نسبتاً مناسب

هزینه پانچ پوست صورت برای زخم های آکنه با توجه به اینکه چه تعداد زخم باید برداشته شود، بسیار متفاوت است. با این وجود، باید در هزینه های لیزر، میکرودرم ابریژن و سایر درمان های بعد از جراحی که ممکن است پزشک شما توصیه کند، تأثیر داشته باشد.

پانچ پوست

روش انجام پانچ جای جوش

این روش رفع جای جوش یک روش سرپایی است بدین صورت که قبل از شروع پانچ صورت،‌ از بیحسی موضعی بر روی محل زخم استفاده می شود. سپس با استفاده از یک دستگاه کوچک برش به نام پانچ که دارای یک سوزن با سه قاعده یا یک سوزن ناکور (به قطر 5/1 تا 5/3میلیمتر) است، یک سوراخ در مجاورت زخم با زاویه حاد و در موازات پوست ایجاد می کنند. البته لازم به ذکر است که برای رفع جای زخم و چین و چروک هایی که سطحی هستند از سوزن های با قطر کوچکتر استفاده می شود.

پس از مراحل ذکر شده‌ با چرخشی، سوزن را به عقب و جلو برده و در حین انجام اینکار نوارهای فیبری را در لایه های عمیق درماتوم پوست منتقل می کنند. بعد سوزن را به اندازه 90 درجه چرخانده و روی پوست به صورت چرخشی حرکت می دهند سپس سوزن را بر می دارند و زخم را تا جایی که مانع از خونریزی شود فشار می دهند. در طول این فرآیند در واقع سوزن با نفوذ به لایه های عمیق پوست و تأثیر بر روی آن، بافت زخم را تخریب می کند و باعث می شود که اثر فرورفتگی های ناشی از زخم، آبله مرغان و امثال اینها از بین برود.

اقدامات قبل از انجام پانچ جای جوش

  1. صورت خود را به طور کامل قبل از عمل با آب و صابون شستشو دهید. همچنین دوش گرفتن نیز از اقدامات مناسب در این امر به شمار می آید.
  2. اگر به بیماری خاصی همانند دیابت مبتلا هستید و مجبور به مصرف قرص و داروهای مخصوص نیز هستید، توصیه می شود پزشک خود را از این موضوع مطلع کنید.
  3. در صورت مصرف هر یک از مواد مخدر و دخانیات، خوب است که پزشک در جریان آن باشد.
  4. در روز عمل از هیچ یک وسایل آرایشی استفاده نکنید و همان طور طبیعی و بی آرایش در مراکز زیبایی حاضر شوید.
  5. ابتلا به بیماری های مزمنی را همچون تبخال ، فشار خون، ایدز و بیماری های عفونی همانند هپایتت را از پزشک مربوطه مخفی نکنید.
  6. خانم های باردار و شیرده نیز برای جلوگیری از بروز هر عوارضی مربوط به این امر، باید با پزشک خود صحبتی داشته باشند.

اقدامات پس از انجام پانچ جای جوش

یکی از شرایط لازم برای کسب نتیجه ای خوب و مناسب از پانچ، رعایت نکاتی است که پس از عمل باید انجام دهید. این توصیه ها مواردی هستند که در ادامه معرفی شده اند:

  1. پس از اتمام کار به روی محل های مورد درمان یافته، کمپرس آب سرد قرار دهید. این اقدام از خونریزی های احتمالی و همچنین حفظ هموستاز بدن نقش مؤثری را ایفا می کند.
  2. دیگر توصیه های مراقبتی بعد از درمان می تواند شامل پماد های تجویزی، تمیز کردن جای زخم و دست نزدن به محل پانچ باشد. همچنین قرار نگرفتن حد امکانی در معرض نور های آفتاب نیز می تواند از بروز عوارض احتمالی جلوگیری کند.
  3. مقدار کمی کبودی در محل های مورد نظر کاملاً عادی می باشد که در این رابطه بسیاری از پزشکان، دارو های ضد التهاب و آنتی بیوتیک برای فرد تجویز می کنند.
  4. پس از ۱ هفته حتماً به پزشک برای معاینه مراجعه کنید تا بررسی های لازم در این رابطه صورت گیرد. همچنین در صورت نیاز می توان جلسات ترمیمی و توصیه های لازم را از پزشک مربوطه دریافت کنید.
  5. بسیاری از پزشکان برای نتیجه بهتر از این فرایند، به بیماران خود لیزر فرکشنال را توصیه می کنند که به عنوان درمان تکمیلی شناخته شده می باشد.
  6. با کمک لایه بردار های شیمیایی و یا لیزر سطحی می توان نتایج خارق العاده ای به روی پوست پس از پانچ بر جای بگذارید.
  7. به کار گیری تکنیک های ترکیبی توسط پزشک نیز می تواند درمان جای جوش را با موفقیت بیشتری همراه کند.

هزینه پانچ جای جوش

هزینه پانچ پوست صورت با توجه به اینکه چه تعداد جای جوش باید برداشته شود، بسیار متفاوت است.

اينستاگرام کلينيک صدف

عوارض پانچ جای جوش

به طورکلی هر روشی چه روش جراحی یا غیر جراحی علاوه بر مزایا، می تواند عوارضی هم در برداشته باشد. خطرات و عوارض عمل پانچ صورت عبارتند از:

کاشت ابرو یکی از روشهای تخصصی قابل ارائه در کلینیک صدف اصفهان می‌ باشد. در این مرکز با بکارگیری موثرترین و جدیدترین روشهای کاشت ابرو، می‌ توانید زیبایی ابروهای خود را لمس کنید و با کمترین عوارض ابروهای طبیعی و پرپشت داشته باشید. جهت تعیین نوبت و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32240827 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
قیمت هر جلسه لیزر سایناشور برای رفع موهای زائدقیمت هر جلسه لیزر سایناشور برای رفع موهای زائد

سیستم دستگاه سایناشور الیت پلاس از طول موج های مختلفی استفاده می کند تا روند از بین بردن موهای زائد را سرعت ببخشد و آن را سریع تر و راحت تر انجام دهد. ... ادامه مطلب

منگوله پوستی یا زائده گوشتی (اسکین تگ) چیست؟منگوله پوستی یا زائده گوشتی (اسکین تگ) چیست؟

اسکین تگ یا همان منگوله های پوستی، نوعی زائده پوستی خوش خیم و اکثراً بدون درد هستند که شبیه یک آویز با منگوله کوچک در سطح پوست ظاهر می شوند ... ادامه مطلب

زمان تاثیرگذاری و ماندگاری بوتاکس مسپورتزمان تاثیرگذاری و ماندگاری بوتاکس مسپورت

مسپورت یکی از بهترین برندهای بوتاکس در ایران است که در ایران تولید شده است. این محصول به عنوان سومین برند مجاز بوتاکس در ایران شناخته می شود ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین