منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات و بیماری های پوستی / آیا جای زخم و بخیه با لیزر خوب میشود؟

آیا جای زخم و بخیه با لیزر خوب میشود؟

آنچه در این مطلب میخوانید

پس از جراحاتی مانند سوختگی و زخم، یکی از بزرگترین مشکلات برجا ماندن آثار این آسیبها بر پوست است. در گذشته راهی جز جراحی برای درمان اسکار ناشی از بخیه، سوختگی و زخم وجود نداشت ولی امروزه روشهای غیرجراحی موثری برای رفع این عوارض انجام می‌شود؛ که در ادامه به آنها و به طور خاص لیزر جای زخم، بخیه و سوختگی می‌پردازیم.

جای زخم یا اسکار در صورت و بدن با روشهای مختلفی قابل درمان است که انتخاب هر روش بر اساس عمق اسکار وسعت آن روی پوست میزان تیرگی آن توسط متخصص پوست صورت می‌ گیرد. در رفع جای زخم، بخیه و سوختگی از روشهایی مانند لایه برداری پوست ، تزریق و جراحی اسکار استفاده می‌ شود ولی یکی از بهترین روشها، لیزر زخم بخیه و سوختگی است که در کلینیک صدف اصفهان با کمترین عوارض و نتایج موثر انجام می‌ شود. کارشناسان ما در این مرکز آماده پاسخگویی به سؤالات شما در خصوص روشهای درمانی جای زخم هستند. برای دریافت مشاوره یا رزرو نوبت می‌توانید با شماره تلفن 32240827 - 031 تماس حاصل فرمایید.

انواع اسکار بخیه، زخم و سوختگی

اسکار زخم، سوختگی یا بخیه ممکن است به اشکال زیر دیده شود:

1. اسکار های هایپرتروفیک و کلوییدها (گوشت اضافه)

اسکارهای هیپرتروفیک و کلوییدها اختلالات ناشی از رشد بیش از حد بافت فیبروز می‌باشد که با تجمع کلاژن و اجزای ماتریکس سلولی همراه است. این اسکار‌ها به‌دلیل التیام غیرطبیعی زخم به‌وجود می‌آید که ممکن است پس از صدمات پوستی ناشی از جراحی، تروما، سوختگی و غیره بروز کنند می‌توانند تأثیر زیادی بر روی زندگی بیماران داشته باشند. اسکارهای هیپرتروفیک و کلوییدها علاوه‌ بر مشکلات زیبایی می‌توانند موجب اختلال عملکردی به‌ دلیل جمع‌ شدگی بافت و احساس خارش شوند. در حال حاضر تحقیقات زیادی در زمینه‌ی پیشگیری یا درمان اسکار‌ها در حال انجام است.

2- اسکار منقبض شده

وقتی پوست شما دچار سوختگی می شود ، جای زخم ایجاد شده با عنوان اسکار منقبض شده شناخته می شود .اسکار های منقبض شده زمانی ایجاد می شود که پوست برای حفاظت از ناحیه ی آسیب دیده بسته می شود در موارد سوختگی حاد اسکار های منقبض شده می توانند تحرک را محدود کنند و اعصاب و ماهیچه های در زیر محل قرار گرفته را تحت تاثیر قرار دهند.
اسکارهای هایپوتروفیک ( بزرگ شده ) قرمز رنگ هستند و اندکی روی سطح پوست برآمدگی ایجاد می کنند.

روشهای درمان جای بخیه، زخم و سوختگی

برای درمان این ضایعات پوستی روشهایی وجود دارد که عبارتند از:

از بین بردن جای زخم  و بخیه  با لیزر | رفع اسکار زخم بخیه و سوختگی

درمان اسکار زخم، بخیه و سوختگی با لیزر

درمان اسکارهای ناشی از جراحات، بخصوص برش های پس از جراحی، یا قدیمی است و یا به زودی ایجاد گردیده. اسکارهای جدید نسبت به روشهای درمانی پاسخ دهی مناسب تر و بهتری دارند و در مواردی هم ممکن است؛ با روشهای متفاوتی انجام شوند. از لیزرهای مختلفي براي بهبود روند ترميم زخم و پيش گيري و درمان اسکارهاي هيپرتروفيک و کلوئيد استفاده استفاده می‌شود که طی سال های اخير مطالعات متعددي روی درمان زودرس محل برش های جراحي با استفاده از لیزر انجام شده است.

اینستاگرام کلینیک صدف

با استفاده از لیزر می‌توان اقدام به ترمیم پوست بلافاصله بعد از جراحي به منظور ايجاد تغييرات مثبت در روند فيزيولوژي ترميم زخم و تغيير مسير نسبي پديده ترميم به سوي بازسازي بافتي و ايجاد حداقل اسکار نمود. به نظر مي رسد استفاده از انرژي حرارتي ليزر در مراحل اوليه روند ترميم زخم (متعاقب برش پوستي) سبب ايجاد تغييرات اساسي در روند ترميم مي شود.

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز پوست و موی اصفهان، در محیطی آرام آماده ارائه بهترین خدمات در زمینه کاشت ابرو می‌ باشد. در این مرکز کاشت ابروی طبیعی، با تراکم بالا و در زمانی بسیار کوتاه انجام می‌ شود.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :سروری [ 1403-01-13 ]
سلام یک سال پیش بینی مو عمل کردم جای بخیه هاش مونده بالیزر رفع میشه یانه

ملیحه [ 1403-01-11 ]
برای ازبین بردن جای عمل بلفا چیکاربایدکنم

سمیرا نجفی [ 1403-01-08 ]
با سلام تو پیشونیم جای بخیه س ایا با لیزر از بین میره؟

احمد فلاحی [ 1402-12-21 ]
با سلام یک سال ونیم پیش دخترم دستش شکست و عمل کردند حالا جای بخیه اش مانده آیا با لیزر ازبین میرود.ممنونم

خانم قنبری [ 1402-11-10 ]
سلام حدود ۳ ماه جای بریدگی و بخیه روی پیشونی مونده،،آیا با لیزر پاک میشه؟

سپیده [ 1402-09-11 ]
سلام و عرض ادب حدود یک سال ونیم پیش جراحی ابدو انجام دادم ایا با لیزر جای محل بخیه ها از بین میره

علی ابوالوفایی [ 1402-08-03 ]
سلام خسته نباشی دختر تو شش ماهی سوختگی درجه سه داشت الان ۴ساله اش بعد جای سوختگی اش باقی ماند الان میشه با عمل یا لیز درست باشه

زهرا [ 1402-04-24 ]
من بلفارو انجام دادم و جای بخیه ام مونده میخواستم بدونم با لیزر چند درصد از بین میرع

مرضیه شمسی زاده [ 1401-07-04 ]
لیزر بخیه ی عمیق .آیا جای بخیه با لیزر پاک میشه.یا رنگ پوست میشه؟؟؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا لیفت شقیقه عوارض دارد؟آیا لیفت شقیقه عوارض دارد؟

پس از این جراحی لیفت شقیقه ، برای کاهش عوارض و بهبودی هرچه سریعتر، نیاز به مراقبتهای بعد از عمل وجود دارد که در این مطلب به آن پرداخته ایم ... ادامه مطلب

جوانسازی و ترمیم پوست با لیزر فرکشنال CO2جوانسازی و ترمیم پوست با لیزر فرکشنال CO2

لیزر فرکشنال بهترین روش درمانی منفرد برای جوانسازی و رفع چین و چروک پوست است. چنانچه قصد جوانسازی پوست و رفع چین و چروک های پوستی را دارید این مقاله ... ادامه مطلب

در مورد هیدرودرم ابریژن بیشتر بدانیددر مورد هیدرودرم ابریژن بیشتر بدانید

هیدرودرم ابریژن جدیدترین روش جوانسازی پوست است که در آن از فناوری هیدرو برای از بین بردن لایه سطحی و مرده پوست استفاده می‌ شود . ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین