منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564

درمان اسکار پوست

اسکار یا جوشگاه در واقع واکنش طبیعی پوست در قبال آسیب‌های وارد شده بر آن است که به شکل بافتی برآمده و قرمز رنگ که با گذشت زمان رو به سفیدی می‌گذارد و یا فرورفتگی همرنگ یا تیره‌ تر یا روشن‌ تر از سطح پوست هم جوار بروز می‌کند. نوع اول اسکار را اسکارهیپرتروفیک و نوع دوم را اسکار آتروفیک می‌نامند. در پوست طبیعی الیافی به شکل تار و پود بافت پوست را تشکیل می‌دهند که به این الیاف کلاژن گفته می‌شود.

نکته‌ ی دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که معمولاً اسکار برآمده یا هیپرتروفیک در محدوده‌ ی همان زخم یا بریدگی باقی می‌ماند، ولی گاهی نیز این برآمدگی از محدوده‌ ی زخم تجاوز می‌کند و ضخامت، وسعت یا برآمدگی بیشتری پیدا می‌کند که در این حالت به آن کلوئید گفته می‌شود.

درمان اسکار‌های پوستی

درمان‌ های کلینیکی اسکار

لیزر فراکشنال Co2 و لیزراربیوم

از هر دو نوع لیزر فوق می‌توان در درمان اسکار جوش کمک گرفت. در برخی موارد رنگ اسکارها سرخ بوده وبا گذشت زمان هنوز زمینه‌ی التهابی در آنها وجود دارد. نوعی منبع نوری به نام IPL نیز وجود دارد که مجموعه‌ ای از طول موج‌های متفاوت را از خود ساطع می‌کند و این روش نیز می‌تواند در کاهش اندازه و بهبود شکل ظاهری اسکارها نقش ایفا کند. نکته‌های که در درمان لیزری بیماران مبتلا به اسکارهای ناشی از آکنه می‌بایست مد نظر قرار گیرد این است که در صورت مصرف داروی ایزوترتینوئین ( روآکوتان یا دکوتان) درمان لیزری را باید حداقل تا 6 ماه الی یک سال پس از قطع مصرف این داروها به تعویق انداخت، چون در این افراد ترمیم زخم‌ ها به دلیل اثر داروی ایزوترتینوئین به کندی رخ می‌هد و باید فرصت کافی برای بازگشت توانائی بازسازی پوست داده شود.

آدرس اینستاگرام

نکته ای که در انتها باید به آن اشاره کرد این است که گاهی مداخله‌ ی افراد غیرمتخصص و بی تجربه در تلاش برای از بین بردن جای جوش منجر به نتایج ناگوار و گاهی فاجعه آمیز می‌شود،برای همین توصیه می‌شود برای بهبود اسکارها به متخصصین کلینیک صدف اصفهان مراجعه کنید. استفاده از مواد سوزاننده‌ای از قبیل اسیدهای گوناگون که گاهی برای از بین بردن اسکارها توسط افراد بی‌تجربه به کار می‌رود می تواند خود سبب سوختگی و تشدید ضایعه‌ی اولیه گردد.

کلینیک صدف اصفهان با مجهزترین دستگاه‌های لیزر آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در زمینه لیزر موهای زائد در اصفهان ، می‌ باشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :سلطانی [ 1402-07-13 ]
برای رفع اسکار آکنه صورت با میکرونیدلینگ چند جلسه نیازه که مراجعه کنم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
قبل از تزریق ژل گونه این مطلب را بخوانیدقبل از تزریق ژل گونه این مطلب را بخوانید

گذشت زمان و افزایش سن، قرار گرفتن در معرض آلودگی ها، بیماری ها و بعضی از عوامل ارثی به تدریج باعث افتادگی پوست صورت شده و گونه ها را کم حجم می کنند. ... ادامه مطلب

مزایا و معایب کاشت مو به روش fitمزایا و معایب کاشت مو به روش fit

کاشت مو به روش FIT یکی از متداول‌ ترین روش‌ های کاشت مو در کلینیک‌ های زیبایی و مو می‌ باشد. کاشت مو همواره یکی از بزرگ‌ ترین دغدغه‌ های همه افراد محسوب می‌ شود. ... ادامه مطلب

آیا شوره سر می تواند باعث ریزش مو شود؟آیا شوره سر می تواند باعث ریزش مو شود؟

شوره سر بیماری پوستی است که پوست سر را تحت تأثیر قرار می دهد. نوع شدیدتر این بیماری ، شامل التهاب پوست است ، به عنوان درماتیت سبوروییک شناخته می شود ... ادامه مطلب

کلینیک پوست صدف

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین