منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / روشهای جوانسازی پوست / کاربرد و مزایای لیزر فرکشنال برای پوست چیست؟

کاربرد و مزایای لیزر فرکشنال برای پوست چیست؟

با افزایش سن، تولید کلاژن در پوست رو به کاهش رفته و ساختارهای حمایت‌ کننده‌ ی پوست به‌ تدریج از بین می‌روند. قرار گرفتن روزانه در معرض اشعه‌ ی فرابنفش خورشید و موارد دیگر می‌ تواند باعث رنگ‌ پریدگی و چروک شدن پوست شود. لیزر Co2 می‌تواند چین و چروک‌های ریز، جای جوش و لکه‌های قهوه‌ای را از بین برده و پوست را جوان و شاداب کند.

آنچه در این مطلب میخوانید

جوانسازی پوست با CO2 فرکشنال روش درمانی زیبایی بدون نیاز به عمل جراحی برای زنان و مردان می‌باشد که می‌تواند شما را چندین سال جوان‌تر کند و به میزان قابل‌توجهی چین‌وچروک‌هایتان را بهبود بخشد. درگذشته، درمان با لیزر قدیمی Co2 کل سطح پوست را برمی‌داشت؛ ولی CO2 فرکشنال مدرن، از ستون‌های کوچک انرژی فراکسیون برای برداشتن نواحی آسیب‌دیده‌ی پوست استفاده می‌کند. درمان با CO2 فراکشنال روش درمانی می‌باشد که با هدف قرار دادن نواحی عمقی‌تر پوست و فرد تحت بی‌حسی موضعی قرار خواهد گرفت. این روش ساده، نیازمند مدت‌زمان کم بوده و اندکی تهاجمی است. لیزر فرکشنال به طور چشمگیری بافت پوست را بهبود می‌بخشد، جای زخم‌های آکنه را صاف می‌کند، مشکلات رنگدانه ای مانند ملاسما و لکه‌های قهوه‌ای را درمان و خطوط ظریف تا متوسط را، فقط در چند جلسه درمانی و بدون نیاز به دوره استراحت پس از درمان، از بین می‌برد و در نهایت به جوانسازی پوست منجر می‌شود.

انواع روشهای جوانسازی پوست ، از جمله اقداماتی است که در کلینیک تخصصی صدف اصفهان، انجام می‌ شود. لیزر فرکشنال co2 یکی از روشهای جوانسازی می‌ باشد که توسط پزشک متخصص، در این مرکز قابل انجام است. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با شماره‌ های 8 - 32240827 و 32214564 تماس حاصل فرمایید.

مزایای لیزر فرکشنال

روش کار لیزر co2 فرکشنال

روش کار این لیزر به این صورت است که پرتوهای تکفام لیزر را با طول موج‌های مشخص به لایه‌ی اپیدرم و درم پوست می‌فرستد. لیزر فرکشنال، سطح پوست را با ایجاد هزاران ستون اشعه که بسیار ظریف هستند هدف قرار می‌دهد. به هر یک از ستون‌های اشعه لیزر MTZ یا Microthermal treatment zone گفته می‌شود.

لیزر فرکشنال حد واسط لیزرهای تخریبی (ablative) و غیرتخریبی (nonablative) است و فقط بخشی از پوست تحت تأثیر اشعه قرار می‌گیرد. در حالیکه لیزرهای تخریبی فقط روی اپیدرم پوست و لیزرهای غیر تخریبی فقط روی لایه‌ی درم پوست مؤثر است، لیزر فرکشنال هم‌زمان روی اپیدرم و درم اثر می‌گذارد. در واقع لیزر فرکشنال CO2 نوعی لایه‌برداری عمیق از پوست و درنهایت پاکسازی آن از تیرگی‌ها و پوست مرده غیرقابل ترمیم است و امکان بازسازی و ترمیم پوست را به همراه دارد.

کاربرد و مزایای لیزر فرکشنال

مراقبت‌ های پس از انجام لیزر فراکشنال

1. محل لیزر شده را بلافاصله با استفاده از کیسه یخ خنک کنید.

2. کرم بعد از لیزر را روزی 5-4 بار تا زمان برطرف شدن التهاب و قرمزی استفاده کنید.

3. ضد آفتاب را به‌ صورت مرتب هر 3 ساعت یک‌بار تکرار کنید.

4. از کرم زینک اکساید بر روی محل استفاده کنید.

5. کرم روشن کننده را از زمان برطرف شدن التهاب پوست هر شب استفاده کنید.

6. در بین دو جلسه درمان از داروهای تجویز شده توسط پزشک استفاده کنید.

شرایط درمان با لیزر CO2 فراکشنال

اینستاگرام صدف کلینیک

افراد مناسب جهت استفاده از لیزر فرکشنال

تمام افرادی که دارای عارضه‌های پوستی در نواحی صورت و دست‌ها هستند می‌توانند از مزایای این روش بهره‌مند شوند؛ اما با وجود تمام مزیت‌های روش لیزر co2 فرکشنال، این راه جوانسازی پوست برای همه توصیه نمی‌شود. در ادامه منع استفاده از این روش‌ها را برای برخی افراد مشخص می‌کنیم:

  1. افرادی که دارای عفونت و زخم‌های باز در نواحی پوست هستند.
  2. افرادی که از ایزوترتینوین خوراکی استفاده می‌کنند.
  3. افرادی که به دیابت مبتلا هستند.
  4. افرادی که از داروهای پوستی مانند راکوتان استفاده می‌کنند.
  5. افرادی که سابقه ابتلا به زخم‌ های کلوئیدی دارند.
  6. افرادی که در فاصله اندک از پرتودرمانی استفاده کرده‌اند.
  7. افراد باردار و شیرده
  8. افرادی که در معرض نور خورشید قرار می‌گیرند

عوارض لیزر فرکشنال

لیزر فرکشنال به طور کلی عارضه خاصی که دائمی بوده و نگران کننده باشد ندارد. اگرچه پس از انجام لیزر قرمزی و تورم و نقاط تیره رنگ روی پوست برای دو تا سه هفته باقی می‌ماند؛ اما این نشانه‌ها ناشی از عملکرد درست لیزر فرکشنال است و به مرور برطرف شده و پوست تازه، رخ می‌نماید.

همشهریان گرامی! برای دستیابی به بهترین نتایج درمان بیماریهای پوستی ، حتما به متخصص پوست در اصفهان مراجعه نمایید. زیرا با بکارگیری نادرست و غیر اصولی این روشها توسط افراد غیر متخصص، نه تنها مشکلات کاهش پیدا نمی‌ کند؛ بلکه ممکن است دچار عوارضی شوید که به سادگی رفع نشوند.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مهمترین مراقبتهای بعد از جراحی زیبایی پلکمهمترین مراقبتهای بعد از جراحی زیبایی پلک

جراحی زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی نیز همچون سایر عمل های جراحی، دارای دوره نقاهت یا بهبودی بعد از عمل می باشد. توجه به مراقبت های بعد از جراحی پلک ... ادامه مطلب

ماندگاری تزریق ژل به چه عواملی بستگی دارد؟ماندگاری تزریق ژل به چه عواملی بستگی دارد؟

پرکننده‌ های پوستی موادی ژل مانند هستند که برای جبران کاهش حجم در پوست و درمان خطوط و چین و چروک‌ ها، استفاده می شود. و تزریق ژل از مهمترین آنهاست ... ادامه مطلب

کربوکسی تراپی چیست؟کربوکسی تراپی چیست؟

طراوت و جوانی پوست افراد ممکن است تحت تأثیر عوامل مختلفی مانند افزایش سن یا عوامل ژنتیکی کاهش یابد. این موضوع باعث ایجاد احساس نارضایتی در افراد می شو ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین