منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564

چین و چروک صورت

آنچه در این مطلب میخوانید

از ضدآفتاب استفاده کنید

اکثر ما می‌دانیم استفاده از کرم ضدآفتاب و ضد لک با SPF (فاکتور محافظت در برابر خورشید) بالای ۳۰، از ابتلا به سرطان پوست جلوگیری می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد استفاده از ضدآفتاب، علائم پیری را به تأخیر می‌اندازد. استفاده روزانه از کرم ضدآفتاب مناسب و مرطوب‌ کننده خوب، در بلندمدت روی سلامت پوست شما تأثیر می‌ گذارد.

آدرس اتینستاگرام صدف کلینیک

برای رفع چین‌ و چروک صورت مصرف قند را کاهش دهید.

مصرف قند روی سلامت شما اثر دارد. قند در بدن شما باعث شروع فرآیند گلیکاسیون (glycation) می‌شود که محصولات نهایی گلیکاسیون پیشرفته (Advanced glycation end-products)، که به‌طور اختصاری AGE شناخته می‌شوند، برای پوست مضر هستند.

AGEها به مرور زمان سبب تجزیه کلاژن موجود در بدن می‌شود و این امر به پیر شدن پوست شما منجر می‌شود. بعضی روش‌های طبخ مانند گریل کردن و سرخ کردن نیز با افزایش AGEها ارتباط دارند. به جای این روش‌ها می‌توانید از پختن و آب‌پز کردن استفاده کنید. کاهش مصرف قند و غذاهای سرشار از چربی، به حفظ جوانی صورت شما کمک می‌کند.

از مصرف دخانیات پرهیز کنید.

مصرف دخانیات افزون بر اینکه برای سلامت شما مضر است، باعث پیری زودرس صورت‌تان می‌شود. تفاوت قابل توجهی بین روند پیری پوست افرادی که دخانیات مصرف می‌کنند با افرادی وجود دارد که دخانیات مصرف نمی‌کنند. این امر نشان می‌دهد مصرف دخانیات روی پوست صورت شما تأثیر منفی می‌گذارد. حتی قرار گرفتن در معرض دود غیرمستقیم دخانیات نیز خطر ابتلا به بسیاری از سرطان‌ها و بیماری‌ها را افزایش می‌دهد و باعث آسیب به پوست می‌شود.

از روغن نارگیل استفاده کنید.

روغن نارگیل یک نرم‌کننده طبیعی است. مالیدن روغن نارگیل روی پوست باعث پر کردن فواصل موجود در اپیدرم و رفع چین‌ و چروک صورت و نرم شدن پوست‌تان را در پی دارد. روغن نارگیل نه تنها باعث نرم شدن پوست می‌شود بلکه به حفظ رطوبت پوست نیز کمک می‌کند. روغن نارگیل برای درمان خشکی پوست نیز مؤثر است.

بهترین درمان چین و چروک در اصفهان

مصرف بتاکاروتن را افزایش دهید.

بتاکاروتن از پوست و چشم‌ها در مقابل اشعه فرابنفش خورشید محافظت می‌کند. بتاکاروتن و رتینول (ویتامین A) جزء عناصر تشکیل‌دهنده کرم‌های ضدچروک هستند. می‌توانید از محصولات حاوی بتاکاروتن یا از مکمل‌های بتاکاروتن استفاده کنید و شاهد تأثیرات آن روی پوست خود باشید. مصرف روزانه ۳۰ میلی‌گرم بتاکاروتن به صورت خوراکی، از چین‌و چروک پوست که در اثر اشعه‌های فرابنفش خورشید به وجود می‌آید، جلوگیری می‌کند.

برای رفع چین‌ و چروک صورت چای بادرنجبویه (لمون بالم) بنوشید.

بادرنجبویه از بروز چین و چروک جلوگیری می‌کند. نوشیدن چای بادرنجبویه سبب انعطاف‌پذیری بیشتر پوست شما می‌شود و بافت‌های آسیب‌دیده آن را درمان می‌کند.

حالت خوابیدن خود را تغییر دهید.

بعضی چین‌وچروک‌ ها به علت حالت خوابیدن شما به وجود می‌آیند که به آنها چروک‌های فشاری می‌گویند. هر شب، زمانی‌که صورت‌تان را روی بالش قرار می‌دهید، به پوست‌تان فشار وارد می‌شود. این فشار به مرور زمان، باعث ضعیف‌تر شدن بعضی قسمت‌های پوست می‌شود. این امر در نهایت به شکل‌گیری چین و چروک منجر می‌شود. با خوابیدن به پشت، از بروز چین و چروک جلوگیری کنید یا سرعت ایجاد آنها را کاهش دهید.

صورت خود را به‌ طور منظم بشویید.

هر شب سه تا پنج دقیقه را صرف شستن صورت خود کنید. خوابیدن با آرایش، باعث جذب مواد آرایشی به صورت‌تان می‌شود. بیشتر لوازم آرایشی حاوی مواد شیمیایی ناملایم و قوی هستند که سبب ایجاد استرس اکسیداتیو روی پوست صورت شما می‌شوند.

کلینیک صدف اصفهان با مجرب‌ ترین پزشکان و با استفاده از سیستم به روز دنیا آماده خدمات در زمینه بهترین پیوند مو می‌ باشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :حسین زاده [ 1399-09-18 ]
براچین چروک چه ضدآفتاب خوبه وچی بزنم صورتم چاق بشه

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
پیشگیری از زگیل تناسلی با تزریق واکسن گارداسیلپیشگیری از زگیل تناسلی با تزریق واکسن گارداسیل

خوشبختانه برای پیشگیری از ابتلا به زگیل تناسلی، واکسن هایی طراحی شده است که به نام واکسن گارداسیل (واکسن HPV) شناخته می شوند. ... ادامه مطلب

درباره بیماری پیسی بیشتر بدانیددرباره بیماری پیسی بیشتر بدانید

بیماری پیسی مختص نژاد یا نوع پوست خاصی نیست ؛ اما به طور کلی افرادی که پوست تیره‌ تری دارند بیش از دیگران در معرض ابتلا به این بیماری هستند. ... ادامه مطلب

مزوتراپی چه کاربردهایی دارد؟مزوتراپی چه کاربردهایی دارد؟

مزوتراپی یکی از روش‌های درمانی موضعی پوست است که می‌ تواند به درمان کم آبی پوست ، چین و چروک‌ های سطحی ، سلولیت و ریزش مو کمک کند ... ادامه مطلب

کلینیک پوست صدف

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین