منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / روشهای جوانسازی پوست / تیکسل چیست و چه کاربردی دارد؟

تیکسل چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی از روشهای نوین جوانسازی پوست که در آن از تکنولوژی ابلیتیو ترمومکانیک (TMA) استفاده می‌شود؛ تیکسل است. در این روش، بکارگیری مستقیم گرما روی پوست موجب جوانسازی،از بین بردن اسکار و جای زخم می‌شود. تیکسل برخلاف دیگر درمان‌های متداول فعلی، لیزر، اولتراسوند یا رادیوفرکوئنسی نیست.

آنچه در این مطلب میخوانید

این دستگاه بر اساس تکنولوژی ابلیشن ترمومکانیک (TMA)، بر بافت هدف تاثیر گذاشته و نتیجه‌ای تقریباً مشابه لیزرهای اربیوم و فرکشنال CO2 را ایجاد می کند. درمان با تیکسل می تواند همراه با ایمنی بیشتر و تحمل درد کمتر برای بیمار باشد و همچنین می تواند ناحیه بزرگتری را با هزینه مناسب تر درمان کند. در این روش از کرم بی‌حس کننده استفاده نمی شود. مدت زمان بهبودی در این روش بسیار کوتاه است.

متخصصین ما در کلینیک صدف اصفهان با استفاده از نوین ترین دستگاه تیکسل به منظور جوانسازی پوست آماده ارائه خدمات به شما عزیزان میباشند. جهت دریافت مشاوره و یا رزرو نوبت با شماره‌ تلفن 32240827 - 031 تماس حاصل فرمایید.

کاربرد تیکسل

در بکارگیری تیکسل می‌توانید به دنبال نتایج زیر باشید:

کشیدن و لیفت پوست

با کشیده شدن لایه درم پوست چین و چروک ،خطوط، شلی و افتادگی پوست، منافد باز پوست و همچنین جای جوش ها در صورت از بین میروند.

جوانسازی پوست

با تاثیری که تیکسل روی لایه اپیدرم پوست خواهد گذاشت؛ چین و چروک های ریز بهبود یافته، پوست درخشان شده و لکه های پوست از بین خواهند رفت.

درمان آکنه فعال

آکنه یا جوش صورت مشکل آزار دهنده ای است که به ویژه در جوانان و نوجوانان دیده می‌شود. تیکسل علاوه بر کاربردهای قبلی، در درمان آکنه فعال نیز بسیار موثر عمل می‌کند.

رساندن دارو به پوست

دستگاه تیکسل به منظور نفوذ بهتر داروها، منافذ بسیار کوچکی را بر روی پوست ایجاد می‌کند که این روزنه ها کانالی برای رسیدن برخی از داروها به لایه های زیرین پوست محسوب می‌شوند.

مزایای دستگاه تیکسل

درمان مشکلات پوستی و جوانسازی با تیکسل نسبت به لیزر CO2، میکرونیدلینگ و آر اف فرکشنال با درد کمتر و بهبودی سریع‌تر همراه است؛ که به همین دلیل در اغلب موارد، این درمان جدید بر روشهای قبلی ترجیح داده می‌شود. برخی از مزایای دیگر بکارگیری دستگاه تیکسل عبارتند از:

کاربرد تیکسل در جوانسازی | مزایای دستگاه تیکسل

تعداد و فواصل جلسات تیکسل

متخصص پوست تعداد درمان‌های لازم را با توجه به وضعیت پوست تعیین می‌کند. معمولاً ۵ ـ ۳ جلسه درمان در فواصل ۸ ـ ۶ هفته‌ای انجام می‌شود.
درمان با دستگاه تیکسل چگونه انجام می‌شود؟

روش درمان تیکسل چگونه انجام میشود؟

درمان، بسته به بزرگی ناحیه مورد نظر، ۹۰ ـ ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. ۲۰ دقیقه قبل از عمل کرم بی‌حسی روی پوست زده می‌شود تا ناراحتی بیمار به حداقل برسد. پس از بی‌حس شدن پوست، درمان شروع می‌شود. چند شات، که هر یک فقط کسری از ثانیه طول می‌کشد، پشت سر هم روی پوست قرار داده می‌شود تا ناحیه درمان به طور یکنواخت پوشش داده شود. تنها چیزی که بیمار هنگام تماس پیدا کردن هرم‌ها با پوست حس می‌کند، سوزشی مختصر است.

صفحه اینستاگرام کلینیک صدف

عوارض تیکسل

عوارض تیکسل پس از درمان به شدت آن بستگی دارد. پوست بلافاصله پس از درمان دچار قرمزی و گر گرفتگی خفیف می‌شود و حالتی شبیه به آفتاب سوختگی ملایم پیدا می‌کند. این عوارض بسته به وسعت درمان بین 30 دقیقه الی 24 ساعت به طول می‌انجامند. پس از برطرف شدن قرمزی پوست، شبکه‌ای از زخم‌های بسیار کوچک روی پوست مشاهده می‌شود که معمولاً به رنگ قهوه ای می‌باشند و معمولا پوسته‌های زخم ظرف ۵ ـ ۳ روز از پوست جدا می‌شوند.

تا به امروز روشهای فراوانی برای رفع موهای زائد وجود داشته که هیچکدام دائمی نبوده‌ اند. در روشهای پیشین با صرف وقت و گاهاً هزینه زیاد، نتایج رضایت بخشی حاصل نمی‌ شد؛ در حالی که امروزه لیزر موهای زائد به عنوان یکی از روشهای دائمی، با ایجاد حداقل عوارض نتایجی ماندگار و مطلوبی ارائه می‌ دهد. تنها مورد قابل رعایت در ارتباط با لیزر موهای زائد، انتخاب محل مناسب برای این عمل است. توصیه می‌ شود برای انجام لیزر موهای زائد، حتما به مراکز مجاز و معتبر تحت نظر پزشک مراجعه نمایید تا از عوارض غیرعادی این روش پیشگیری شود.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مراحل تزریق چربیمراحل تزریق چربی

یکی از رایج‌ترین نشانه‌ های پیری کاهش حجم چربی در صورت است. در طی فرآیند طبیعی پیری، کلاژن و الاستین صورت شروع به شکست و کاهش یافتن می‌ کنند ... ادامه مطلب

رفع اسکار سوختگی با چه روشهایی انجام میشود؟رفع اسکار سوختگی با چه روشهایی انجام میشود؟

اسکار سوختگی در صورت و بدن با روشهای مختلفی قابل درمان است انتخاب روش بر اساس عمق اسکار وسعت آن روی پوست و میزان تیرگی آن توسط متخصص پوست صورت می‌ گیرد. ... ادامه مطلب

کاربرد اوزون تراپی در کلینیک های پوست و موکاربرد اوزون تراپی در کلینیک های پوست و مو

یکی از به روز ترین متدهای مراقبتی و درمانی پوست و مو که امروزه در سراسر دنیا استفاده از آن همه گیر شده و طرفداران بسیاری دارد، اوزون تراپی است. ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین