منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564

میکرونیدلینگ چیست؟

آنچه در این مطلب میخوانید

میکرو‌نیدلینگ یکی از جدیدترین شیوه‌های درمانی برای از بین بردن جای بسیاری از جراحت‌های پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرد. جالب است بدانید که این شیوه به عنوان یکی از روش‌های درمان غیر تهاجمی در نظر گرفته می‌شود که در سالیان دور به شکل دیگری با هدف جوانسازی پوست صورت مورد استفاده قرار میگرفته. چرا که مصریان در گذشته با استفاده از ماسک‌های زبر خشن مانند سنگ مرمر، لایه‌های مرده پوست را بر می‌داشتند و در نتیجه راه را برای ساخت و ترمیم مجدد پوست هموار می‌نمودند.

صفحه اینستاگرام کلینیک صدف

میکرونیدلینگ چگونه انجام می‌ شود؟

در انجام microneedling از دستگاهی با سوزن‌های کوچک استفاده می‌شود که در اثر تماس با پوست صورت و وارد کردن مقدار معینی فشار، سوراخ‌های کوچکی روی پوست صورت ایجاد کرده که با انجام این کار فضا را برای وارد کردن مواد و سرم خاص باز می‌کند. برای انجام این کار می‌توان این متد درمانی را به یکی از دو شیوه زیر اجرا کرد

به صورت دستی

در این روش از دستگاهی که درمارولر نام دارد و از یک سری غلتکی همراه با تعداد زیادی سوزن کوچک و نازک که از جنس تیتانیوم هستند تشکیل شده است برای ایجاد حفره‌هایی با عمق مشخص استفاده می‌شود. در حال حاضر امکان استفاده از دستگاه‌های نیدلینگ با جنس‌های مختلف مانند سیلیکونی، شیشه‌ای، فلزی و پلیمری و ... در ایران وجود ندارد.

با استفاده از دستگاه

در این روش، برای ایجاد منافذ با فاصله معین از یک دستگاهی استفاده می‌شود که سرعت حرکت آن قابل تنظیم است. بنابراین تعداد منافذی که در این روش بر سطح پوست ایجاد می‌شود، به نسبت روش دستی بسیار زیادتر بوده و نتیجه بهتری می‌دهد.
در هر دو حالت روزنه و زخم‌های ایجاد شده باعث می‌شوند که سرم و سایر مواد درمانی وارد منافذ پوست شده تا ترمیم و بازسازی پوست از نو آغاز شود. به همین دلیل معمولا قبلا از انجام این کار، سرمی که از موادی مانند ویتامین C، اسید هیالورونیک و ... تشکیل شده است به روی پوست زده می‌شود. استفاده از این سرم در تسریع روند و میزان تولید کلاژن و الاستین تاثیر مثبتی داشته و در نتیجه موجب بازسازی و جوانسازی پوست صورت با سرعت بیشتری می‌شود. این که میزان عمقی وارد شدن سوزن‌ها در پوست تا چه اندازه باشد، به میزان جراحت پوست و تشخیص پزشک کلینیک صدف بستگی دارد.


کاربرد میکرونیدلینگ چیست؟

رفع چین و چروک و جوانسازی پوست

یکی از اولین و اساسی ترین کاربردهای این متد درمانی، رفع چین و چروک پوست است. چرا که در طول زمان میزان تولید کلاژن پوست کاهش چشمگیری پیدا می‌کند و همین مسئله باعث افتادگی و ایجاد چین و چروک در پوست می‌شود. در حالی که با استفاده از این شیوه و مواد مغذی که برای تزریق به پوست استفاده می‌شوند، میزان تولید کلاژن و الاستین پوست مجددا افزایش پیدا می‌کند.

درمان جای جوش و آکنه

برای کاهش اثر جای جوش و آکنه می‌توانید از تکنیک ترمیم سازی مجدد استفاده کنید. همان طور که گفته شد در طول انجام این کار، زخم‌هایی با روزنه‌های کوچک روی سطح پوست ایجاد می‌شود که اگر به در نظر گرفتن مراقبت‌های لازم به خوبی ترمیم شوند، جای زخم‌های قبلی را نیز تا حد زیادی کاهش می‌دهند
کاهش میزان ترک‌های حاملگی یا چاقی/لاغری

یکی از قابلیت‌های پوست خاصیت کشانی بودن آن است. علاوه بر این که در گذر زمان این خاصیت پوست رو به تحلیل می‌رود، بلکه با بروز اتفاق‌هایی مانند حاملگی، چاقی / لاغری و ... فشار شدیدی به پوست وارد شده و باعث از بین رفتن این حالت پوست در بخش‌هایی از بدن مانند شکم، ران، بازو و ... می‌شود. بر اساس مطالعاتی که اخیرا انجام شده است، با استفاده از این شیوه درمان، می‌توان تا حد زیادی این حالت پوست را بهبود بخشید.

میکرونیدلینگ در اصفهان

مراقبت‌ های قبل از میکرونیدلینگ

قبل از انجام میکرونیدلینگ پوست محل موردنظر را از هرگونه کرم، لوسیون و مواد آرایشی پاک کنید.
اگر از داروی خاصی استفاده می‌کنید یا هر گونه بیماری و ضایعه‌ی پوستی مثل تبخال دارید، قبل از انجام میکرونیدلینگ حتما پزشک خود را از این مسئله مطلع کنید
درصورتی‌که پیش از این، از روش‌های درمانی دیگر برای جوان‌ سازی پوست‌ تان استفاده کرده‌ اید، حتما با پزشک خود در میان بگذارید.

مراقبت‌ های بعد از میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ یک روش جوان‌ سازی و درمانی با دوره‌ی نقاهت کوتاه است، اما رعایت برخی نکات به بهبود سریع‌تر پوست بعد از انجام میکرونیدلینگ کمک می‌کند.
بعد از انجام میکرونیدلینگ پوست دچار التهاب و سرخی و گاهی کبودی می‌شود. اگرچه این التهاب در مدت زمان اندکی (۱۲ تا ۴۸ ساعت) بهبود پیدا می‌کند، بهتر است با دست‌زدن به پوست، آن را تحریک نکنید. خوردن میوه‌هایی مثل آناناس به تسریع درمان التهاب و درمان کبودی پوست کمک می‌کند.
برای کاهش التهاب و قرمزی پوست به‌هیچ‌وجه از داروهای ضدالتهاب مثل ادویل یا ایپوبروفن استفاده نکنید و اجازه بدهید مراحل بهبود روند طبیعی‌اش را طی کند.
۲۴ تا ۴۸ ساعت بعد از میکرونیدلینگ حمام نکنید، از ورزش و کارهایی که سبب تعریق پوست می‌شود اجتناب کنید و حداقل سه تا ده روز بعد از میکرونیدلینگ از ماندن زیر آفتاب جز در موارد ضروری اجتناب کنید.
اگر مجبور به حضور در خارج از منزل هستید، حتما از بهترین کرم ضد آفتاب مناسب پوست خودتان که حاوی زینک باشد، استفاده کنید.
اگر بعد از میکرونیدلینگ پوست صورت‌تان پوسته‌پوسته شد، به‌هیچ‌وجه آن‌ها را دست‌کاری نکنید و برای بهبود از کرم‌های مرطوب‌کننده استفاده کنید.
بهتر است ۲ تا ۳ روز از محصولات AHA (اسید گلیکولیک)، رتینول و مواد حاوی اسید یا فعال‌کننده استفاده نکنید.
ازآنجایی‌که پزشکان این روش درمانی را برای تمام افراد مناسب نمی‌دانند، بهتر است حتما قبل از انجام این روش درمانی تمام سوابق درمانی خود را برای پزشک شرح دهید.

دیگر مزایای میکرونیدلینگ

از نظر مقرون به صرفه بودن این روش بهتر و ایده آل تر است.
زمانی که منافذ پوست بسته می شوند، در روش میکرونیدلینگ امکان عفونت بسیار نادر و کم است.
زمانی که فرآیند کلاژن‌ سازی کامل می شود‌، شخص می‌تواند شاهد نتایج بهتری باشد.
در مورد میکرونیدلینگ باید نکات مهم و قابل توجه را در نظر بگیرم که می‌توانیم به اختصار به موارد زیر اشاره کنیم.
اگر از دارویی استفاده می‌کنید یا هر گونه بیماری و ضایعه پوستی دارید و قصد دارید که استفاده از روش میکرونیدلینگ را پیش بگیرید حتما با پزشک مشورت نمایید.
باید به این نکته توجه داشته باشید که شما نمی‌توانید پس از یک جلسه میکرونیدلینگ نتیجه‌ای مطلوبی از آن را مشاهده کنید زیرا این زمان کافی نمی‌باشد.
زمانی که میکرونیدلینگ را انجام دادید حتما به توصیه‌های پزشک گوش کنید.
برای استفاده از روش میکرونیدلینگ در صورت مصرف دارو و یا هرگونه بیماری و ضایعه پوستی حتماً به پزشک خود اطلاع دهید.
باید این نکته را مد نظر داشته باشید که جهت مشاهده نتیجه مطلوب از میکرونیدلینگ یک جلسه درمان کافی نمی‌باشد.
پس از انجام میکرونیدلینگ کلیه توصیه‌های پزشک را به دقت رعایت نمایید.

کلینیک صدف ب ا یکی از مجهزترین مراکز پوست و موی اصفهان در محیطی آرام آماده بهترین خدمات در زمینه مزوتراپی و کاشت ابرو می‌باشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :زیبا صباحی [ 1402-07-17 ]
من صورتم کک مک خیلی داره میشه با لیزر کک و مک و لک ملاسما این کک ها رو از بین بره چند جلسه نیازه

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
ملاسما (لک صورت) چگونه درمان میشود؟ملاسما (لک صورت) چگونه درمان میشود؟

درمان ملاسما در اصفهان، به عنوان یکی از شایعترین مشکلات پوستی، که با ایجاد لک بر روی پوست صورت همراه است؛ در کلینیک صدف قابل انجام است ... ادامه مطلب

تأثیر شگفت انگیز لیزر اندولیفت در جوانسازی پوستتأثیر شگفت انگیز لیزر اندولیفت در جوانسازی پوست

اندولیفت برای درمان کم‌ تهاجمی و بدون جراحی افتادگی پوست در زیر پلک‌ های پایینی، نواحی چانه، غبغب، گردن، خط فک، گونه‌ ها و اطراف دهان استفاده می‌ شود ... ادامه مطلب

کلوئید چیست و چگونه درمان میشود؟کلوئید چیست و چگونه درمان میشود؟

هرگاه آسیبی به پوست برسد که موجب التهاب یا زخمی در آن شود، مكانیسم طبیعی بدن به ترمیم زخم‌ می‌ پردازد. این سیستم، اغلب دقیق عمل می‌ کند ... ادامه مطلب

کلینیک پوست صدف

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین